Wie kan mij helpen? (rui en last van wormen)

Gestart door sabine, 16 oktober 2008, 23:34:29

« vorige - volgende »

Kimm

nee hoor meis, daar zou ik mij geen zorgen om maken. ik bedoel alleen dat je dan toch allerter bent als zijn poepjes niet goed zijn. zo bedoel ik dat ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Citaat van: Kimm op 22 oktober 2008, 19:00:52
nee hoor meis, daar zou ik mij geen zorgen om maken. ik bedoel alleen dat je dan toch allerter bent als zijn poepjes niet goed zijn. zo bedoel ik dat ;)


Ja, dat klopt ik kijk altijd hoe zijn poepjes er uit zien en hoe hij zich gedraagt. Gelukkig ben ik er nu snel bij. Misschien valt het wel mee en zit ik m meer zorgen te maken dan dat nodig is.
Maar 1 x hem bijna verliezen was al te veel, ook al had ik hem toen net 1 week. Na een paar dagen hecht je al enorm aan een beest. Onder tussen heb ik hem al weer 3 jaar en hopelijk mag hij nog heel lang bij mijn blijven. Dus heb ik alles voor hem over.

Kimm

precies ik ken dat.

nou meis, laat je morgen even weten hoe het ging?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine


sabine

Vanmorgen heb ik zijn ontlasting weg gebracht naar de VA. Helaas kreeg ik niet gelijk de uitslag omdat ze het erg druk hebben. Hopelijk hoor ik dit snel, uiterlijk maandag. Maar dat duurd erg lang.  :( Ze zeggen dat de meeste problemen bij vogels komt door verkeerde voeding (gemengd voer) Hun adviseren pellets.
Bij terug komst zag ik dat Binky een vieze kont heeft dus nu heb ik voor vanmiddag een afspraak staan.
Gelukkig is hij nog lekker actief eet en drinkt hij goed  :)

Kimm

hoi,

dat dat  zo lang moet duren bij hun. maar ja daar kan je niets aan doen. dus vanmiddag ga je naar hun toe? dat is misschien ook wel verstandig van jou! goed hoor.

heel veel succes vanmiddag en ik ben erg benieuwd hoor !!!

groetjes kim  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Ik hoop dat ze vanmiddag al de uitslag kunnen geven nu ik met Binky langs kom.
Ik maakte me vooral zorgen om hoe ik Binky mee zou gaan nemen. Zijn kooi past niet in de auto en een vervoersdoos vindt hij ook niks. Gelukkig heb ik een kleine kooi voor het toekomstige jonge valkje gekocht als tijdelijke onderkomen.  Want ik wil een andere kooi voor hun samen gaan kopen.  ;D
Binky ging uit zich zelf de kooi in. Gelukkig hoefde ik hem niet te vangen. Hij hou niet van aanraken op zijn lichaam en zeker niet van vast pakken.

Kimm

nou dat is een prima oplossing toch?

veel succes meid!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Sabine

Ik ben ook erg benieuwd wat de VA gaat zeggen. Mijn valkje heeft ook regelmatig last van plakpoepjes. Deze heb ik laten onderzoeken door de VA en ik kreeg gelijk dezelfde dag nog de uitslag. Bij Flupke lag het niet aan wormen, en ze kon ook aan de ontlasting zien dat Flupke een goede, gevarieerde voeding krijgt (ze krijgt teurlings zonder zonnebloempitten en regelmatig groenvoer, naast de standaarddingen). Wat de oorzaak dan wel is van de plakpoepjes is niet bekend. De DA dacht dat het met stress kon te maken hebben, aangezien Flupke best wel een zenuwpeesje is.

Veel succes bij de DA!
Groetjes
Romy

Kimm

hoi sabine,

ik ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Ik heb helaas een topic geopend bij ziek / gewond.  :(
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30114.0.htmlnieuwe
Daar kun je nu verder lezen hoe het met hem gaat.

Groetjes Sabine