21 mei 2024, 13:19:16

witmasker bronzefallow

Gestart door mariejj, 7 oktober 2008, 17:01:45

« vorige - volgende »

I_Xyzyx_I

Nu ik zo die andere foto's zie denk ik inderdaad toch aan een pale fallow ;)

Maar Rianne, ik moet je gelijk in geven dat pale fallow ook een lichtere buik heeft als de rug, maar dit verschil is te vergelijken met andere mutaties zoals wildkleur, cinnamon etc. Bij bronzefallow is de buik zo goed als vrij van bruin pigment, net als de kuif.

Ik ben iedergeval overtuigd dat de kuif en buik de verschillen zijn tussen pale en bronzefallow, als iemand mij een bewezen bronzefallow MET donkere kuif EN donkere buik kan tonen dan krijgt die van mij volgend jaar een bleekmaskerwitmasker of een dominant pastel ef witmasker.

@Tjerk, ik zou deze uit elkaar halen, er zijn al genoeg twijfelgevallen wat lutino en cinnamon bronzefallow betreft ;) en bronzefallow witmaskers zijn niet tot nauwlijks te vinden.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

nick01

jasper ik heb een paar kanttekeningetjes.

1 . waarom zou je dat koppel van tjerk uit elkaar trekken.
je zegt om twijfel te verkomen met combinatie van lutino en cinnamon met bronzefallow.
als je dat blijft vermijden kom je er toch nooit achter hoe t precies zit.
zou dat niet zonde zijn.

2. het verschil tussen pale en bronze zit m toch echt in de irisring.
in de standaard staat t ook zo.( eerst stond t verkeerd om hopelijk is dat inmiddels verholpen)

3. een bronzefallow bevat zo goed als geen bruin pigment op de buik?
waar baseer je dat op want ik kan je een aantal foto's laten zien waar de buik van de betreffende fallow zeker niet geel is.
en dan gaat t over verschillende vogels.
dit verschilt naar mijn ervaring per vogel.

4. deze vogel heeft de ogen van een bronzefallow , komt uit een koppel bronzefallow x split bronzefallow en heeft een donkere buik en donkere kuif.
volgend jaar zal deze vogel voor t eerst broeden.
hopelijk komt er uit dat t een bronzefallow is want dan kom ik ff bij je langs  8) 8) 8) (als je deze mutaties kweekt want niet alles loopt zoals gehoopt) om er 1 uit te zoeken hahahaha.


wat betreft de vogel op de foto mariejj , lijkt mij kijkend naar de ogen een palefallowwitmasker.
eerst twijfelde ik ook maar nu lijkt mij het een palefallow.

I_Xyzyx_I

Hoi Nick

Tja, je hebt wel een goed punt dat je niet gaat weten hoe het zit, maar als je dat wilt uit zoeken kun je beter een gewone bronzefallow gebruiken omdat die in combinatie met witmasker vrij zeldzaam zijn.

De irisiring is inderdaad ook een verschil, al heb ik nog geen ogen van een pale fallow gezien, die van bronze hebben iedergeval wel een irisring.

Kom maar op met die foto's dan ;D ik heb hier 9 bronzefallows zitten en allemaal geen pigment in de kuif en zo goed als geen pigment op de buik.

En als het inderdaad een bronzefallow is dan mag je hier een bleekmaskerwitmasker of dp ef komen halen, waarschijnlijk een dp omdat er al 4 bleekmaskerwitmaskers "gereserveerd" zijn ;) . Het is een half uurtje rijden dus dat moet lukken, kom ik ook wel een keer de vogel met eigen ogen bekijken ;). Maar als ik zo de foto kijk denk ik eerder aan een cinnamon met verhoogde geelfactor, al vind ik de ogen wel heel typisch, ben benieuwd hoe die er uit ziet na de jeugdrui. Heb je er eigenlijk niet aan gedacht dat het misschien een bronze pale-fallow was? Ik dacht dat dat Tierry er een paar gekweekt had, heb zelf geen idee hoe die er uit zien.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Mooie valkjes zijn het alvast wel ! Ik vind bronze fallow witmaskers heel mooi ook !  Maar ook de bronze fallow met geel masker hoor ,  grtjs Ann



nick01

9 oktober 2008, 23:29:01 #19 Last Edit: 9 oktober 2008, 23:30:45 by nick01
zijn die witmaskerbronzefalow echt zo zeldzaam?
2 jaartjes geleden heb ik er verscheidene gekocht.
wist niet dat ze waren geminderd in aantal.

de irisring is een groot verschil.
als je nog geen ogen hebt bekeken van een palefallow kun je er ook niet echt een uitspraak overdoen.
ik kan wel zeggen dat de ogen van een palefallow er bijna doorzichtig glazig rood uit zien. (tenminste die ik allemaal heb gehad).


jij hebt 9 fallows waarbij je t niet ziet maar ik heb er toch wel een behoorlijk aantal gehad en de foto's zie je hieronder.
ik doel alleen op de buik he , waarvan jij beweerd dat t bijna geen bruin pigment bevat.
deze lijken mij allemaal toch aardig bruin op de buik als je vergelijkt met hoe geel t masker is , mee eens?






oke die afspraak staat.
je mag de vogel met eigen ogen komen bekijken tzt , ik denk dat deze vogel qua kleur bar weinig veranderd ze is nu trouwens aan t ruien.
t is zeer zeker geen cinnamon , want dan zijn de rode ogen niet te verklaren.
dit zijn rode ogen met irisring dus typisch bronzefallow.
komt ook uit bronzefallow x split bronzefallow.
de kans op een palebronzefallow is echt klein.
palefallows zijn er al weinig , en dat beide vogels dan ook nog eens toevallig allebei split zijn voor palefallow lijkt mij vrij klein.
* ik praat over ze maar dit weet ik nog niet zeker.

kenay86

maar ging het niet omd e witmasker bronze fallow die geen tot weinig pigment heeft opde bort? ik zie namelijk zoweizo pigment in de kuif waarvan jasper zegt dat dit ook bijna geen pigment heeft bij hem ;D volgens mij begrijpen jullie elkaar verkeerd ;)

I_Xyzyx_I

Ook bij gewone bronzefallow hoor ;)

Maar ik moet toegeven, de eerste foto heeft inderdaad een vrij donkere buik. Maar je hebt altijd uitzonderingen die een stuk donkerder zijn kwa kleur over het hele lichaam.. dus zal ook dat beetje pigment op de buik versterkt worden ;).

Maar ik zie inderdaad geen pigment in de kuif, en dat heeft dat ene jong wel.. dus ik ben benieuwd ;D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Ik heb de valk inmiddels live mogen aanschouwen, ik denk nu toch bronze fallow omdat hij bruiner is als mijn eigen pale fallow.

I_Xyzyx_I

Tja, ik ben benieuwd ;) je moet vogels echt naast elkaar zetten om te vergelijken. Witmasker en geen witmasker mag je ook niet met elkaar vergelijken, maar ik weet niet of dat het geval is.

Nick, wat ga je tegen de vogel zetten als ik mag vragen?

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

mariejj

Zullen we even ontopic blijven?
Over de valkparkiet van Nick is al een topic.