19 april 2024, 09:16:18

niezen

Gestart door scorpio, 13 november 2003, 15:16:35

« vorige - volgende »

scorpio

Ik zit met een probleempje,ik heb nu al een 8-tal dagen m'n valkparkiet.Ze is geboren in 2003 dus ze is nog geen jaar oud.Ik vind haar al redelijk tam,maar ze heeft blijkbaar nog altijd schrik want als ik dicht bij haar kom ademt ze rap en beeft ze.Moet ik meer geduld hebben of klopt er iets niet.Ze zit meestal ook in een bolletje en het is altijd minimum 17 graden in huis.Ze niest ook veel maar dan alleen s'avonds.Ik zou graag ook eens weten hoelang je per dag met een valkparkiet moet bezig zijn.Ik zou niet graag hebben dat ze treurt omdat ik geen aandacht genoeg geef.Alvast bedankt voor uw antwoord

mastolk

Hallo,

Je valkparkietje moet waarschijnlijk nog wennen. Al is ze al redelijk tam...toch is de ene sneller gewend dan de andere.
Het schrikkerige reageren komt hier waarschijnlijk gewoon van. Gun hem gewoon wat tijd...ga wel regelmatig met je hand in de kooi.
En hoeveel tijd je moet besteden aan je valkje...tja moeilijk te zeggen zoveel mogelijk. Maar ja...wat is genoeg. Ik weet wel dat valkjes een tijdje per dag uit de kooi moeten kunnen, maar als je hem nog maar net hebt...ff uitkijken hoe hij/zij gewend is. En of hij tam is om event. te vangen.

En het niezen is niets gevaarlijks zolang er geen slijm bij zit. Dan kan het een verkoudheidje zijn, als je het niet vertrouwd zal ik even naar de DA gaan (dierenarts). En anders is het waarschijnlijk gewoon een stofje in het neusgaatje....dat niezen ze eruit. Ze kunnen hun neus natuurlijk niet snuiten.  ;)

Als je denk dat je valkje eenzaam is, kan het verstandig zijn om er een bij te nemen. Dan weet je zeker (althans bijna zeker) dat het niet eenzaam zal zijn. Dan heeft hij een speelkameraadje.

Hopelijk zijn al je vragen beantwoord.
En kijk voor het tam maken, het niezen en het aandacht geven ook eens bij de andere al geposte berichten. Daar staat ook vaak heel veel informatie in!

Groetjes en succes ermee, Margrietha