19 april 2024, 03:42:57

Heeft iemand foto's van bevruchte eitjes?

Gestart door ♥Debby♥, 7 oktober 2008, 17:18:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Een rare vraag misschien maar omdat er hier allerlei foto's te vinden zijn misschien deze ook wel.

Ik zoek eigenlijk foto's van een eitje dat al zo'n week of 2 bebroed is.. of kan iemand hier mij uitleggen hoe dat eruit ziet?

Ik keek net of het laatste eitje ook bevrucht was, nu 3 dagen oud en heb gelijk het eerste eitje nog even snel bekeken.. (toch nieuwsgierig hoe dat eruit ziet)

Het was heel rood en duidelijke aderen maar om nou te zeggen dat dit eitje over een week uit moet komen?

Ik zal het natuurlijk rustig afwachten en gun ze daar de tijd voor maar was gewoon benieuwd of er iemand foto's had gemaakt van hoe dat eruit ziet..

Hoort zo'n eitje bijvoorbeeld nu helemaal donker te zijn of blijft het zo rood?

Nou ja, kan iemand het uitleggen of foto's laten zien?

Het eitje is van 25 september en zou dus circa 13 oktober verwacht worden..

Alvast bedankt namens een razend nieuwsgierige Debby.. hahaha.. 


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Na een dag of 3 broeden zie je eerst kleine adertjes verschijnen. Daarna wordt het geel steeds roder en roder tot het helemaal zwart lijkt. Een gedeelte is "leeg" en dat is de luchtkamer. Hoe lang het precies duurt voor het helemaal donker is weet ik niet, want ik stop met schouwen zodra ik weet wat er bevrucht is om de ouders niet te storen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Ja dat klopt.. dat is ook waar je het lichtje op zet.. de ronde kant zeg maar.. dat is duidelijk te zien.. ach het zal natuurlijk ook nog best veel doen in zo'n laatste week..het is echt behoorlijk rood inderdaad en als het in 3 weken uit moet groeien tot kant en klaar donsje gaat dat best rap..  :)

1 week is dus nog best lang..  :D



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Bij mij komen ze altijd binnen 17 -  18  dagen uit  ::) Warme broeders hier  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♥Debby♥

ohhh ja.. lin super bedankt!!!

Het ziet er dus goed uit bij mij.. ik zag ook zo'n duidelijk donkere lijn..

ik begrijp dat de kweekkalender hier ook uitgaat van 18 dagen.. maar het zou dus ook ietsjes later kunnen zijn.. we wachten het maar even af..  :D

Lin, nogmaals bedankt.. ga hem gelijk opslaan!



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Citaat van: Karin op  7 oktober 2008, 18:17:33
Bij mij komen ze altijd binnen 17 -  18  dagen uit  ::) Warme broeders hier  ;D


Ja maar jij verteld ze ook niet dat ze pas bij het tweede ei hoeven te broeden.. hahaha..  ik ben heel benieuwd wat het gaat doen.. 't is toch echt super spannend..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.