19 april 2024, 17:33:34

temperatuur

Gestart door luc snijders, 21 oktober 2002, 00:38:58

« vorige - volgende »

luc snijders

hallo iedereen

mijn valkparkieten hebben nu nog jonge buiten is het daar s'nachts niet te koud voor of kan dit nog ,of zet ik ze beter binnen met de nesblok.

groeten luc ::)

Tara

Hoi, nu is het toch wel wat koudjes voor de jongen buiten, vind je ook niet? Ik zou ze toch binnen zetten tot ze tegen de koude kunnen, groetjes, Tara&co

Peter

Hoi Luc,

Het is buiten in de nacht wel erg koud voor de jongen, het zal in de nestkast waarschijnlijk wel ruim boven het vriespunt zijn. Tja moet je doen, het verplaatsen van de nestkast kan tot gevolg hebben dat de ouders stoppen met broeden. De andere optie is dat de jongen het moeilijk kunnen krijgen met de kou. Moeilijk hoor, hoe oud zijn de jongen nu?

Groetjes,
Peter

luc snijders

er is op het moment al een jong uit het ei,ze zit op het ogemblik nog op de eieren.

groeten luc alvast bedankt voor de reactie

cisca

Hallo luc
als ze nu nog op de eieren zit dan wordt het te koud voor de jongen ga maar rekenen als de jongen 4 weken zijn zitten we al ver in november en voor ze een volledig verenkleed hebben is het haast winter als je de nestkast gaat  verplaatsen is de kans groot dat ze er af gaan ik heb geprobeert om de hele volliere te verplaatsen maar ze gingen er mooi niet meer op dus weer op zijn plaats gezet en nu heb ik 5 prachtige jongen maar ik moet er bij vermelden dat mijn valkjes allemaal binnen zitten kun je niet proberen je volliere af te schermen zodat de wind en de regen er niet in kan en de warmte iets vastgehouden wordt anders ga ik het somber inzien en dat is zonde van je broedsel ik hoop dat je laat weten hoe het verder gaat en veel sucses.

franky

hallo luc
ik heb mijn buiten voiliere ook met plastic beschermt en nu s het daar redelijk warm maar als het vriest kan het daar ook koud worden maar het kan toch iets helpen
groetjes,frank

Serena

Ik heb eigenlyk ook een vraagje: hoewarm mag de gemiddelde temperatuur zyn waarin men de kooi van een valkparkiet plaatst?
De onze staan nu in de veranda en het is daar 's nachts toch redelyk koud...(12° - 13°)

Kus xxxSxxx