29 maart 2024, 02:43:28

geelwang of bleekmasker?

Gestart door kenay86, 12 oktober 2008, 23:10:09

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Gos.. het arme kipje is behoorlijk geplukt zeg.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kenay86

het kipje is enkel geplukt op het kopje, het valt dus wel mee hoor :)

een oor aan naaien doe ik zeker niet :) ik heb namelijk maar 17,50 voor hem/haar betaald :) dus mocht het toch een wildkleur wezen waarvan de wangetjes geplukt zijn (al lijkt me dat sterk gezien de wangetjes wel volz itten met veertjes en ze allemaal even lang zijn) dan heb ik me alsnog geen oor aan genaaid :)

Ik ben benieuwd wat de rui doet :) we gaan het afwachten ;)

Landiej

Onze Oy was ook een beetje kaal in zn nek. Ook van zn kuif was niet heel veel over. Alles is inmiddels (na een week of 3 á 4) zo goed als helemaal teruggegroeid. Niets om je zorgen om te maken dus :)

Hoe is het nou met Yenthe/Kenji? Je hebt wel een hoop valkjes zeg :o Mijn vriend mag blij zijn dat ik het virus niet zo ernstig te pakken heb ;)


Rianne

Het zou idd geelwang kunnen zijn. Of een wildkleur met een fletse wangvlek ipv rood. Even afwachten hoe dit jong er uit gaat zien als het ouder wordt :)

Tjerk

Citaat van: I_Xyzyx_I op 14 oktober 2008, 19:30:53
Als het wildkleur x gepareld was met de ouders dan is het of een geelwang popje of een homozygoot bleekmasker man/pop.

Bij homozygoot bleekmasker zijn de wangetjes een stuk donkerder en meer oranje als bij normaal bleekmasker... maar hoe groot is de kans dat beide split bleekmasker zijn ???

Nu ik zo naar het jong kijk zou het ook een geplukt vogeltje kunnen zijn waar de wangetjes ook geplukt waren en die dus wat later doorkomen en deze worden dan oranje naarmate ze verder groeien...

Goed opletten dus en jezelf geen oor aan laten naaien ;)

Groetjes Jasper


Maar als het Homozygoot Bleekmasker is, zouden beide ouders dus split Bleekmasker moeten zijn. Zonder dat zijn ze gewoon weg niet te kweken. Dus mijn mening gaat toch uit naar een Geelwang pop.

Groeten Tjerk

I_Xyzyx_I

Citaat van: Tjerk op 15 oktober 2008, 12:07:48
Maar als het Homozygoot Bleekmasker is, zouden beide ouders dus split Bleekmasker moeten zijn. Zonder dat zijn ze gewoon weg niet te kweken. Dus mijn mening gaat toch uit naar een Geelwang pop.

Groeten Tjerk


Citaat van: I_Xyzyx_I op 14 oktober 2008, 19:30:53
maar hoe groot is de kans dat beide split bleekmasker zijn ???


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

Citaat van: I_Xyzyx_I op 14 oktober 2008, 19:30:53
Als het wildkleur x gepareld was met de ouders dan is het of een geelwang popje of een homozygoot bleekmasker man/pop.

Groetjes Jasper


Dat hoeft niet, als 1 van de ouders spit witmasker is en de ander split bleekmasker kan het nog steeds een bleekmasker EF zijn.

De kans dat het een bleekmasker DF is, en de verkoper niet weet dat ie twee split bleekmaskers heeft, is wel heel erg klein tenzij het broer en zus zijn van een bleekmasker kweker.

Maar de wangen lijken mij ook te donker voor bleekmasker. Ik gok dus op geelwang hoewel ik zelfs daar een beetje aan twijfel. Ik meen toch teveel oranje te zien.