Re:het kleine vogeltje Karel en karolientje "nieuwe foto,s"

Gestart door christa, 3 oktober 2008, 12:07:06

« vorige - volgende »

ROCKS

Hoi Christa,

Je mag er ondertussen wel een pak keukenrollen bij geven! ;D
Al die vieze natte kleffe zoenen van jou, hier op dat forum voor iedereen.... :-*

Je gaat me toch niet vertellen dat je UT niet zelf gaat houden hé? Dat kan je toch niet zomaar meer weg doen?
En anders moet UT naar iemand met een gouden kooitje voor UT.
Ik ben ook zo hoor, ik zeg altijd: ik eet ze liever zelf op, dan dat ik ze weg doe naar iemand waar ik geen honderd procent goed gevoel bij heb! Echt niet! >:(

Doei de poei, Nellie ;)

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

christa

ha rocks
ik hou hem zelf hoor!!!!! ;D
maar ik ben ondertussen al een keer of 2 gebeld en gister wilde een oud collega m wel heelgraag.ik heb haar een jonge grasparkiet aangeboden maar die wilde ze niet. :(
ik zal het hongerhalsje even voeren en kijken wat die weegt
als die zin heeft natuurlijk ;)
fijne dag klein droog kusje van mij :-*

kenay86

fijn dat het allemaal zo goed gaat hoor christa!  ik zou ook geena fstand meer kunnen doen hoor ;) geniet maar lekker van hem en hopelijk blijft het zo goed gaan ;D :-*

Kimm

hoi christa,

de spinazie kook ik niet.

de macaroni wel.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Hoi Christa, gaat goed he met Kareltje.. heerlijk hoor!

Ik las je vraag over eten..

Je mag ook best eens een stukje bruin brood geven.. lekker donker met wat zaden..  en andijvie, broccoli, spinazie, witlof.. allemaal rauw.. ze mogen echt heel veel.. zal eens kijken of ik die lijsten nog kan vinden..

Groetjes voor Karel!  :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Dit is een stukje van het forum.. staat onder het kopje voeding aan de linkerkant..

Groenten
Groenvoer hoort bij het dieet van de valkparkiet.
Met bladgroenten zoals: Sla, muur, andijvie, spinzie enzovoort oppassen dat er niet teveel gegeven wordt iv.m. mogelijk problemen met de ontlasting. Een stukje wortel, komkommer, courgette, rettich en bleekselderij wordt ook altijd op prijs gesteld door de valkparkiet.
Dit kan ook gemengd worden met eivoer. Verder kunnen ook boontjes, rijst, tauge gevoerd worden.

Fruit
Een stukje appel, peer , mandarijn of sinaasappel wordt ook altijd gewaardeerd, dit kan ook gemengd worden door het eivoer. Houdt er wel rekeing mee dan het bederft. Een beetje kiwi of zelfs een halve kiwi is ook leuk om te voeren, de valkparkiet is dat tijden druk met de kiwi en er zitten ook nog eens zaadjes in. Denk ook eens aan aardbeien, rode bessen, kersen enzovoort, de valkparkiet ziet er na de maaltijd dan wel verschrikkelijk uit. Meestal zitten ze dan helemaal onder de aardbei, dit kan echter geen kwaad.   

Lekkernij
Een schijfje hard gekookt ei, waarbij het de valkparkiet alleen gaat om het eiwit, is een echte aanrader. Probeer ook eens een pinda (eventueel met dop) te voeren of noten, op walnoten zijn ze ook erg gek.

Op knabbelstaven kunnen ze uren knagen en het is nog goed voor ze ook. Dit zijn houten stokken met daar rondom zaden met honing geplakt. De valkparkiet moet hiervoor veel moeite doen om de zaden los te krijgen. Dit is ook goed tegen verveling. Deze staven zijn verkrijgbaar bij bijna elke dienspeciaalzaak.   

Falcon

hoi christa,

ik kom ook even buurten bij jou..
petje af hoor..
poeh..

doe ik je niet na hoor.. ;D

christa

hallo allemaal
ik sta er versteld van wat die beesten allemaal lusten maar eens kijken.
iedereen roept maar dat het geweldig is wat ik doe maar dat is toch normaal . ???
door de weeks is het nog aardig te doen maar op de zaterdag is het nog wel kunst en vliegwerk zo af en toe :-\.ik ben de enige in huis die hem voerd.mijn zoon  :-X durft niet en mijn dochter wil wel maar ik vind haar te klein en een beetje te druk :D.en mijn man heeft grote handen en stevige handdruk duss die is bang dat ie m dood drukt. :o
kareltje woog vanmorgen 61 gram er valt op dit moment weinig nieuws van te vertellen het is allemaal nog hetzelfde.
vanmiddag doe ik nog een poging met de foto s.maar ik beloof maar niks. ;)
groeten en een dikke kus christa :P

*Manon*

Fijn dat je m zelf houdt Christa,  ik zou hem ook niet weg doen.....  :D

♥Debby♥

en hoe oud is kareltje nu precies??

en je hebt gelijk hoor.. als je voor de keuze staat zou iedereen het doen.. niemand hier laat zo'n beestje aan z'n lot over..

maar het is super dat kareltje het zo goed doet.. helemaal top!

Gerdy

je bent me net voor debby ..ik wilde ook  vragen hoe oud kareltje is..

en tuurlijk doe je er alles aan om zo n krummel te redden..

christa

hallo
ik heb karel morgen 3 weken in huis dus dat zal zijn leeftijd zijn plus een paar dagen denk ik maar ben er niet helemaal zeker van. ???
ik laat de vogels in de voliere hun gang gaan en als ik denk dat r niets klopt dan grijp ik in maar anders niet. :)
dus vandaar da ik de exacte leeftijd niet weet. :-[
ik kijk als ik denk dat er zijn eieren of ik hoor jongen piepen.
christa :-*

Anja

Ik begrijp dat jij een lijst wilde met wat een valkje mag hebben?

Ik heb de volgende lijst voor je.

Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.

Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette

Liefs Anja

christa

ha anja je bent een schat
ik zal morgen eens kijken of ze bij mij in de voliere spruiten lusten. ::)
hoef ik er zelf ook niet zo veel te eten.hahaha ;D

Kimm

hoi christa,

ik weet niet of je het al weet hoor, maar ik zeg het even voor de zekerheid. valkjes mogen geen advocado hebben, dat is giftig. ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010