8 mei 2025, 13:27:36

Eieren van me valkparkiet.

Gestart door dopllo, 26 maart 2009, 18:51:41

« vorige - volgende »

dopllo

Hallo,

Ik heb 2 valkparkieten een mannetje en een vrouwtje. Uiteindelijk was de vrouwtje zwanger en afgelopen dinsdag lag de eerste ei er.;D Die is gelukkig heel gebleven, maar dinsdag dus 24-27 uur later kwam de 2é ei die heb het niet gered want die kwam volgens mij te hard neer want ik was op school. Maar van de informatie dat ik heb gelezen staat dat ze om de 24 uur een ei moeten leggen en dat er gemiddeld 4-7 eieren komen. Maar mijn vraag is nu eigenlijk kan het niet zo zijn dat er maar 2 zijn want er is al bijna 36 uur voorbij sinds de laatste ei. En graag zou ik willen weten wat ik nu het beste kan doen want ik heb er nog niet zo heel erg veel ervaring mee :-[

Met vriendelijke groet,

Patrick :)

Rianne

Hoi Patrick,

om de dag komt er een ei. Dus de ene dag wel, dan een hele dag niet, en dan de volgende dag weer wel. Je kunt dus elk moment weer een ei verwachten. Je kunt dit zien aan de houding van het popje, je ziet een bult onderaan de rug en de staart is wat meer naar beneden gebogen. Of je pop zit de hele dag in het broedblok, dan kun je het niet zien.
Houd het goed in de gaten, het ei mag niet te lang blijven zitten ivm legnood.

dopllo

hallo rianne,

Dankjewel voor de tip. Maar het popje is eerlijk gezegd een beetje bang voor het broedblok want hij gaat er alleen in als ik het luik omhoog doet want door het gat is hij bang maar dat vind ik helemaal niet erg. Maar ik had pas een broedblok gekocht toen ik zag dat het mannetje op het popje ging. Maar blijkbaar was het al een keer eerder gebeurt. Maar wat bedoel je precies met legnood is dat iets ernstigs want ik hoop niet dat er dan iets ergs met ze gebeurt. :'(

Met vriendelijke groet,

Patrick ;)

*Yvon

Hoi hoi

Weet je ook zeker dat het gat groot genoeg is ?
Het wil ook weleens gebeuren dat er 2 dagen tussen 2 eitjes zit.