16 juni 2024, 15:48:14

welk popje?

Gestart door kenay86, 1 oktober 2008, 16:46:14

« vorige - volgende »

kenay86

ik zit enorm te puzzelen met mn valkjes en kom er niet uit.. het meeste waar ik mee zit is een bont split opaline, lutino en bronze fallow man..

ik kan voor hem kiezen:

Fallow split bont, witmasker
Opaline bleekmasker split witmasker
bleekmasker split witmasker

voor alle 3 zou er een DNA test gedaan moeten worden..

Als ik de berekeningen bekijk zit ik nog meer te twijfelen.. ik wil graag apartere mutaties gaan kweken (bleekmasker is natuurlijk een hele mooie) maar dan stop ik de split fallow weer weg wat ik ook weer erg jammer vindt.. ikz at al te denken om misschien iets anders te puzzelen met mn andere valkjes maar ook hier weet ik niet hoe ik het moet schuivelen.. graag jullie advies wat jullie zouden doen..

ik heb de volgende valkjes..

mannen:

witmasker split bont, lutino en cinnamon
bont split opaline, lutino en bronze fallow
opaline (splits onbekend)
bont witmasker split cinnamon en lutino

popjes:

lutino split bont en witmasker
cinnamon opaline split bont en witmasker
cinnamon lutino (splits onbekend)


Wat zouden jullie in mijn geval doen? omdat de mannetjes nog jong zijn kan ik zelf nog bepalen hoe de koppels worden, enkel de wildkleur is al samen met cinnamon opaline, maar die kan ik misschien nog uit elkaar halen?

ook zoek ik een optie om niet zoveel bont, witmasker en bonte witmasker te kweken, bijna bij elk valkje zie je deze mutaties wel terug komen.. misschien ook een idee hierop?

ik hoop dat jullie misschien iets kunnen helpen, ben er nu al zo lang mee bezig...

Rianne

Voor je fallow man zou ik de fallow split bont en witmasker pop kiezen. Witmasker fallow zie je niet veel en bont fallow ook niet. Ook kun je er lutino fallow mee kweken dus maakt de partner verder niet uit, als deze maar (split) fallow is. :)

De witmasker split bont, lutino en cinnamon zou ik aan de lutino split bont en witmasker koppelen. Dan kun je albino's (mannen en poppen) kweken en bonte witmaskers (ook in cinnamon).

De bont witmasker split cinnamon en lutino zou ik koppelen aan de cinnamon opaline split bont en witmasker, bonte witmaskers zijn mooi!!! En hieruit kunnen albino popjes komen.

Dan blijven de opaline en de cinnamon lutino over, maar wie weet heeft hij nog een leuke split.