## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Zyra

Jeetje wat lees ik nou :o Zowel Kippie als Summer weg, jeetje wat is dat allemaal snel gegaan zeg, weet even niet zo goed wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte vandaag met het begraven van jullie 2 lieve oudjes.

Rust zacht lieve Kippie en Summer  :-*

bobbie

Hoi hoi,

Ik kom even laten weten dat ik vele momenten per dag aan jullie denk. :-*

Gr, Nel

Ida

Hi Caroline,

Wat een prachtig plekje hebben jullie uitgezocht voor Kippie en Summer. Hoop dat het meewerkt aan een goede verwerking vooral voor de kids.

Dikke knuffel van ons en Rico

Caroline

Dank je wel allemaal, voor alle lieve woorden, lieve berichtjes, mooie gedichtjes (Nel  :-* Patricia  :-* ), filmpje (Paula :-* ), kaarten, telefoontjes, mailtjes en sms-jes.  :-* :-* :-*

Vandaag mijn laatste geschreven stukje over Summer & Kippie ... ter afsluiting. Daarna zal ik mijn schrijven en foto's over en van mijn valkjes weer gaan oppakken, zo ook de vele mailtjes en pb-tjes hierover beantwoorden want ik heb echt alles een beetje verwaarloosd. Mijn excuses hiervoor maar mijn hoofd stond er echt niet naar en ik kon mezelf er ook echt niet toe zetten ...

Ik zag vragen staan over onze enige hondje van dit moment ... geen retriever, Rianne. :) Inderdaad Dorothé, we hebben nu alleen nog onze Fleur. De ruwharige chocolade dwergteckel (2 jaar, 19 augustus) van onze Sanne.

Fleur mist Summer & Kippie verschrikkelijk. Ze is erg aanhankelijk, ligt de hele dag bij één van ons als we thuis zijn en is nerveus als we gaan zonder haar.

Ook voor ons is het erg stil. Fleur blaft eigenlijk zelden tot nooit, Summer & Kippie daarentegen blafte als er iemand langs liep, als er iemand voor de deur stond en als we thuis kwamen ... nu is het stil. Voor mij persoonlijk is het dan ook 25 jaar geleden dat ik maar 1 hond had, dat was in mijn jeugd, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik had er altijd meerderen. Toen ik 20 jaar was en ging samenwonen, had ik 2 Golden retrievers, Rocky & Queenie, wat zich in de loop der jaren uitbreidde met 3 West highland white terriërs, Muis, Bas en Roos. Toen ik 28 jaar was en mijn relatie verbrak nam ik de 3 Westies en 1 Golden mee. Rocky, de andere Golden bleef bij mijn ex, ik bezocht hem daar en hij kwam regelmatig bij mij, hij is 13 ½ jaar oud geworden. Queenie, de Golden die bij mij woonde, moest ik op 10 jarige leeftijd laten inslapen zij had leukemie. Er kwam niet veel later een Berner Sennen reu de roedel versterken, Max. 13 jaar geleden, ik was 32, ging ik samen wonen met Ed, we zijn inmiddels bijna 12 ½ jaar getrouwd, ik nam mijn 4 honden mee en samen met Ed zijn Labrador retriever, Amber, hadden we 5 honden. Helaas bleek mijn Berner Sennen een heel slecht bottengestel te hebben, hij was nog geen 2 jaar toen we hem uit zijn lijden moesten verlossen. Met 7 maanden was al HD en ED geconstateerd, later had hij ook OCD en LPC. :o Amber, de Labrador van Ed, is kort daarna ook door ouderdom gegaan en bij de 3 Westies waren inmiddels 2 Jack Russels, Sjors en Kippie komen wonen. Omdat Ed toch wel een grotere hond miste om mee te gaan hardlopen, fietsen e.d. kwamen er 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers bij, Summer en Indy. Met hen gingen we samen naar tentoonstellingen, jachtproeven en cursussen tot de kinderen kwamen. Toen ging ik het wat rustiger aan doen met shows en cursussen, het wandelen zit in ons bloed en dit bleven we tot het eind vol enthousiasme doen. De 3 Westies en Sjors de Jack Russell zijn de afgelopen jaren stuk voor stuk ingeslapen, allemaal 10 -12 jaar oud geworden. Indy, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever, kreeg 4 jaar geleden tijdens één van onze wandelingen een hartaanval die zij niet overleefde ... ze was pas 6 jaar oud.

Zo kwam het dat we al weer een tijdje 2 honden, Summer & Kippie, hadden toen we bijna 2 jaar geleden Fleurtje aan onze Sanne cadeau gaven, wat ons trio maakte. Omdat onze Sophy september alweer 4 jaar wordt en dus 22 augustus ook naar de basisschool mag, heb ik mezelf alweer anderhalf jaar geleden op de wachtlijst laten zetten voor een Langharige rode Teckel, en zoals bekend, deze was geboren op 2 juni, onze Youp moest helaas 4 weken later inslapen omdat hij geboren was met een waterhoofdje ...

Hoe bizar ... gisteren zou Youp 9 weken oud zijn geweest. De dag dat we hem mochten gaan halen. En kijk ons nu ... in plaats van onze vierde hondje in huis gehaald te hebben, hebben we alleen Fleur nog maar ...

Maar vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar ... op de dag dat ik samen met Cis onze Summer & Kippie heb begraven, kreeg ik 's avonds een mailtje ... er is 5 weken een teefje (Daisy) gedekt door de papa van onze Youp † en het teefje is zeker zwanger. Daisy is niet van de fokker van Youp maar de fokker van Youp heeft wel bemiddeld voor me en ik heb 2 weken geleden contact gehad met de baasjes van Daisy en sta nu bij hen als eerste op de wachtlijst voor een teefje. :D Ook bij de fokker van Youp staan we nog op de wachtlijst ... hier hopen we begin volgend jaar een Youp de tweede te gaan halen en mocht deze er niet bij zitten nog een teefje. Een ander teefje van hen zal spoedig loops worden en gedekt worden. :)

Ook willen we in de toekomst weer een Nova Scotia Duck Tolling Retriever teefje maar voorlopig gaan we eerst kijken hoe het gaat verlopen met de 2 Teckelpuppy's die we nu verwachten. Niet alles tegelijk dus. Eerst deze opvoeden, cursussen lopen en naar tentoonstellingen e.d.  gaan en dan zien we wel weer. ;)

==========================================================

De laatste reis van Summer & Kippie ...

Ik schreef het al, afgelopen woensdag ben ik samen met mijn vriendin Cis Summer & Kippie gaan halen bij de dierenarts in Vorstenbosch. Zo mooi als ze zijn ingeslapen, zo mooi lagen ze nu ook in een doos in de koeling.

Zo lief, het was net of ze lagen te slapen.

Samen met Summer & Kippie in de achterbak reden Cis en ik naar www.peelrust.nl, de dierenbegraafplaats en tevens crematorium in Handel. Cis en ik waren ooit elkaars schoonzusjes, voor haar verloofde verongelukte en ik mijn relatie verbrak. We kennen elkaar al bijna 30 jaar (eigenlijk nog langer want zaten zelfs op dezelfde lagere school ;) ) en hebben heel erg veel met elkaar gedeeld. We hebben heel erg veel meegemaakt samen en samen veel gelachen maar ook veel gehuild. Soms zien we elkaar maanden niet maar hebben we elkaar nodig, zijn we er voor elkaar. :)

Samen zijn we sterk en deze kracht straalde we woensdag ook uit. Het was heel relaxt in de auto, we praatte over koetjes en kalfjes, haalde oude anekdotes naar boven en praten uiteraard veel over Summer en Kippie ... de laatste gingen we bijna 13 jaar geleden samen halen bij de fokker.

Eenmaal aangekomen bij de begraafplaats droeg Cis voor mij de doos met daarin Summer & Kippie uit de auto en samen met de eigenaresse van Peelrust heeft ze de doos in het graf laten zakken waarna Cis de helft van het grafje vol gegooid heeft met aarde en de eigenaresse de rest.

De rij waar Summer & Kippie liggen  ...

Zo lieten we het grafje woensdagavond achter, waarna Cis mij mee nam naar een restaurantje waar we het geheel hebben afgesloten met een etentje. Ondanks dat het een heel verdrietig afscheid was, was het ook heel bijzonder en heb ik er een heel goed gevoel over.

Hey kanjer, ik weet dat je dit leest ... nogmaals, kei bedankt!!! Het was super. :-*

==================================================================

Vandaag ging ik terug met Ed en de kinderen. We kochten van te voren wat dingetjes om alvast het graf wat aan te kleden. De definitieve aankleding doen we pas over een week of 6, als de aarde is gezakt en het allemaal niet meer kan gaan verzakken. ;)

Helemaal achteraan 2 vogeltjes op een stokje, en in het midden een vaste plant met paarse bloemetjes. Mijn lievelingskleur. :)

Sanne en Sophy hadden ieder een mooie vlinder op ijzerstokje uitgekozen en in de grond gestoken, Thomas en Jasper hadden een schelp gekocht om er neer te leggen.

De eigenaren van de Peelrust hadden al de kunststof bordjes gemaakt met daarop de namen en overlijdensdatum.

Het is goed zo, we hebben er allemaal vrede mee zo en kunnen nu gaan beginnen aan de verwerking. De kinderen en Ed hebben vier weken vakantie gehad. De kids hebben nog 2 weken, Ed is inmiddels alweer begonnen. 1 juni was de eerste keer dat Kippie naar de dierenarts ging, de afgelopen 2 maanden zijn we daar zo veel geweest, ik ben de tel gewoon kwijt. Onze leven heeft echt 2 maanden lang hoofdzakelijk gedraaid om onze zieke hondjes. Uiteraard hoort dit er ook bij, je zult er voor ze zijn in voor en tegenspoed maar het wordt nu tijd om het los te laten en weer te gaan genieten van het laatste gedeelte van de vakantie. ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Indy, die bedoelde ik ook eigenlijk. Wat erg, die is al 4 jaar weg en ik kan het me niet eens heugen... :-\
Hopelijk kunnen jullie de draad nu weer een beetje oppikken. Gelukkig ook iets leuks in het vooruitzicht, hoewel dat misschien net de scherpe randjes van het verdriet afhaalt.
Dieren, ze brengen ons zoveel vreugde tijdens hun leven, maar we zijn er net zo kapot van als daar een eind aan komt. Ik heb wel eens gedacht 'ik begin er niet meer aan als ... komt te overlijden', maar toch is ieder dier een verrijking van je leven en is het zonde als je dat jezelf ontneemt.

Cherro

Ontzettend mooi de manier waarop jullie afscheid hebben kunnen nemen  :-*

En het leven gaat idd, hoe moeilijk ook weer, door, maar las dat er ook weer leuke dingen in het verschiet staan.
Spannende tijden met wachten op 2 nestjes, waarin hopelijk voor jullie 2 leuke meiden gaan zitten.

Dikke knuff aan Fleur, voor haar is dit ook erg moeilijk, dat is ook niet niets, om van 2 hondenvriendjes om je heen naar helemaal alleen zijn te gaan.

:-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Ja klopt, Rianne, ik zei dat maandag in de auto toen we de meisjes in gingen laten slapen tegen Ed ...

Het is dat we zo ontzettend genieten van en met onze hondjes want anders haalde ik er nooit meer eentje in huis ... het afscheid nemen doet zo'n pijn, dat wil ik nooi meer meemaken.  :'( :'(

En inderdaad, Indy, 26 juli was het alweer 4 jaar geleden ... ik was 7 1/2 maand zwanger van onze Sophy. En toen ik 7 1/2 maand in verwachting was van onze Sanne gingen we haar halen.  ;)

Zij was een halfzusje van onze Summer, dezelfde moeder, een andere vader.  :)

Nu zijn ze weer samen ...

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

animallovertje

ik zit het echt allemaal met tranen in mijn ogen te lezen, wat verschrikkelijk toch allemaal  :'(
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

me1982

Zit het hier te lezen met tranen die over mijn wangen lopen. :'(

Verschrikkelijk dit. :'(

Wens jullie heel veel sterkte  :-*
Ook voor Fleur, wat zal ze ze missen  :'(

Lieve Kippie en Summer rust zacht  :-*
Voor altijd samen

Gerdine

Hoe mooi is het, ondanks het verdriet, allemaal gegaan! Het lijkt me fijn om een grafje dichtbij te hebben! Zeker ook voor de verwerking van de kids.
Ik heb nu 4 hondjes, en er ook al een aantal moeten missen. Het verdriet is iedere keer weer even groot, maar probeer je al die mooie dingen te bedenken die jullie hebben meegemaakt. Ik kan me een leven zonder niet meer voorstellen.

Bij die liefde voor hen hoort ook het verdriet om hen... Maar die herinneringen samen zullen (uiteindelijk) groter zijn dan het verdriet.

voorlopig is er gemis en verwerking, sterkte hiermee, Gerdine

Alexandra

wederom de tranen over mn wangen bij het lezen van de laatste reis van Summer en Kippie ... maar wat heb je het mooi opgeschreven ... knap !!

Mooi dat jullie op zo'n manier afscheid hebben kunnen nemen van de twee hondjes!

fijn dat ze toch nog dichtbij jullie zijn !!

grts

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

smiley

Hallo Caroline

Je hebt het ontzettend mooi verwoord en wij leven heel erg met je mee .
Voor altijd in je hart zal je ze met je mee dragen en je hebt alles gegeven wat een goed baasje maar kan .
Ook de keus die zo ontzettend veel van je vraagt maar die je toch hebt gemaakt .
Je hebt niet meer van ze gevraagd dan dat ze konden geven .

En het is goed zo !!!   

Groetjes Conny :-*

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ylona

Jacoba

Hoi Caroline,

Wat kun jij alles goed verwoorden zeg, je voelt zelf wat jij beschrijft. Ik wens je heel veel sterkte toe voor jou en je gezin. En nu vooruitkijken naar de Teckelpups die jullie gezin komen verblijden. Het is je van harte gegund.
Groetjes Jacoba

☺ Pita ☺

Weet je Caroline ik denk vaak aan jullie na het missen van jullie maatjes.
Maar idd ook aan Fleur wat moet het stil zijn voor die kleine stofzuiger...
Maar ik lees ook leuk nieuws nog een stofzuigertje op komst!! :)
Leuk ook weer eens wat positiefs , ben blij voor jullie..
Nu weer eens vooruit , gaat het met de valkjes ook nog steeds goed?

Groetjes van Petra.