## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Esther*

Wat woon jij in een leuk straatje  ;D

Geen last vh balken vd de ezels?
Ik ben gek op ezels. Vroeger  ::) heb ik op de Flevohof gewerkt en daar waren ook ezeltjes.
Ook werkte ik wel eens bij de draaimolen in het 'kinderdorp' en dan reed ik wel eens mee op mijn favorietje ezeltje op de draaimolen.  ;D

Fijn dat het beter gaat met Kippie.

Hoe gaat het eigenlijk met je albino mannetje Eros buiten? Roepen ze niet naar elkaar?

gr Esther

Caroline



Even een kleine aanvulling ...

De ezeltjes staan bij iemand in de wei, niet bij een kinderboerderijtje. Dit maakt het ook zo bijzonder. Het contact is heel anders.

Naast Jasper zijn school is een kinderboerderij, met ook een ezeltje maar dit is toch heel anders. Gelukkig is het contact met de eigenaar van de ezeltjes ook leuk hij is tevens onze postbode hier in de wijk  :) en maakt graag een praatje ... de kinderen zijn dan ook altijd welkom bij de ezeltjes en zeker voor onze Sophy, al een paar jaar idolaat van ezeltjes, is dit heel erg leuk.  ;) De ezeltjes staan aan het eind van onze straat, 100 meter lopen, we komen er dus dagelijks wel even langs, achter de ezeltjes begint een natuurgebied waar we met de honden gaan wandelen als we niet naar de bossen gaan en we fietsen erlangs als we naar school gaan.  :)

Gisteren was zo grappig ... Anne ging rennen en bokkesprongetjes maken ... het was net dat stukje uit de film Bambi, dat Bambi voor het eerst gaat schaatsen.  ;D ;D

En balken ... ze doen het wel eens maar we hebben er niet echt last van, de buren hebben kippen en die hoor ik vaker.  :P

Eros doet het goed buiten bij de kanarie en 2 grasjes. Van de week krijgt hij er nog 3 vriendjes bij, ik vertelde het al eerder, bij mijn ouders vandaan komen een Bourke, een grasje en een valkje, alle 3 mannelijk bij die 4 van mij buiten wonen. ;)

Gelukkig is hij niet gaan roepen naar de rest. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso mazzel heb want ik heb in de huiskamer een deel van mijn valkjes zitten en de rest in de kweekkamer achter de keuken. Wij hebben een open keuken en de deur naar de kweekkamer staat ook dag en nacht open, zeggen en schrijven een 10 stappen van elkaar verwijderd. Ook de valkjes in deze 2 ruimtes roepen nooit naar elkaar.

:D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Caroline

Bedankt voor Pancho :-*.Het is een lief en rustig vogeltje.
Het was erg gezellig.En laat de kids maar lekker snoepen...

Hopelijk geneest Kippie snel.

Groetjes aan iedereen.
Caroline 1569

Cherro

Dat wat jij had met dat de luchtkamer halverwege t ei aan de zijkant zat heb ik hier ook Caroline.

Bij het ene donsje van G&P hier was dat zo, al zat die niet helemaal halverwege, maar half op zij/half in bolling. Misschien dat dat t geluk is geweest.

Ik heb nu bij Kenya en Nessa dus 1 eitje liggen die net als jouw ei de luchtkamer op die plek heeft. Vergelijk het met zo'n waterpas dat het bobbeltje aan de bovenkant "drijft".

Ben dus ook erg benieuwd hoe het eitje van K&N zich gaat ontwikkelen tot t eind aan toe.

Wel sneu dat je donsjes hebt verloren, maar met de rest gaat t super lees ik.

Ook fijn te lezen dat de operatie van Kippie geslaagd is!
En dat ezeltje! :-* Leuk is dat he :)


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Wat een leuke foto's van  de pups!!!  Wat zijn ze mooi!!!
En ook de foto's van de ezel!!!  Gaaaafffff..... Is toch een gezellig geluidje, net vakantiegevoel als of je ergens in het zuiden bent!
Een  tip.. In Brabant zijn ezels te huur voor een  wandeling van  2,5-5 km. Door bos en dorpen, gewoon parkeren  aan  een boom en onderweg boodschappen doen of patatje/ijsje eten....Krijg je  1 ezel  met bagagemanden mee .. wandelen met kind en  hond erbij. Pick-nicken en op of naast de ezel....
Hebben we met kleinkind gedaan!!!  Schiterende middag!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline





Ik merk dat Kippetje elke dag een beetje minder pijn heeft, ze springt inmiddels alweer op de bank, loopt weer wat meer door het huis i.p.v. de hele dag liggen of zelfs staan omdat bij het liggen de wond meer trekt.

Eten gaat zonder de 2 kiezen en 4 voortandjes die ze tijdens het schoonmaken van haar gebitje verloor ook goed.

En Malou ... gelukkig geen donsjes verloren ... enkel 1 embryootje wat niet uit het ei kon komen doordat de luchtkamer aan de zijkant zat (ik ben benieuwd wat het eitje bij jou gaat doen). Verder zijn alle 5 de andere pleegeitjes allemaal uitgekomen en deze doen het allemaal goed.  :D

Op Violet na die met 16 dagen uit het eitje is gekomen en toch een beetje prematuur is en gewoon achterloopt op de rest. Maar nu ze 's morgens op nuchter leeg kropje een spuit met 3 ml. pap met daarin 2 druppeltjes Calcitat krijgt lijkt ze sterker te worden en zie ik haar beter ontwikkelen. Ze wordt prima door de ouders gevoerd dus de rest van de dag krijgt ze niks van me, de pap is alleen om de Calcitat erin te krijgen want ze heeft nog hele iele dunne pootjes.  :-\

Oh ... en ik heb gisteren kleine Ramzi gered.  :o Die was ik kwijt toen ik nog even een nestcontrole deed voor het slapen gaan, hij/zij lag ijskoud voor het invlieggat ... ik denk bij ma tussen de vleugel gezeten toen ze het blok verliet.
Ik heb Ramzi warm geblazen en gemasseerd en tussen de 3 grotere broer(tjes) en zus(jes) gelegd, even later ging mama Princess erbij liggen voor de nacht en vanmorgen lagen ze alle 5 keurig met hun koppies omhoog toen ik ging voeren.  :D :D

Verder even geen nieuws vanuit een regenachtig Veghel ... ik hoop dat het droog wordt, we gaan straks fietsen en wandelen.  :P

Fijne dag.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: TheaV op 21 juni 2011, 07:22:59
Wat een leuke foto's van  de pups!!!  Wat zijn ze mooi!!!
En ook de foto's van de ezel!!!  Gaaaafffff..... Is toch een gezellig geluidje, net vakantiegevoel als of je ergens in het zuiden bent!
Een  tip.. In Brabant zijn ezels te huur voor een  wandeling van  2,5-5 km. Door bos en dorpen, gewoon parkeren  aan  een boom en onderweg boodschappen doen of patatje/ijsje eten....Krijg je  1 ezel  met bagagemanden mee .. wandelen met kind en  hond erbij. Pick-nicken en op of naast de ezel....
Hebben we met kleinkind gedaan!!!  Schiterende middag!!



Klopt, dat had ik pas ook ergens gelezen.  :D

Lijkt me wel heel erg leuk om een keertje te gaan doen.  ;D

En dit is al zo leuk ... de kinderen gaan echt meerdere keren per dag bij baby Anne kijken, die de hele dag bij haar moeder en papa in een afgezet stuk, in de wei loopt.  :-*


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*


*Manon*

Fijn dat het steeds beter gaat met Kippie!!

Fijne dag vandaag, hopelijk zonder regen  ;)

Caroline 1569

Ha Caroline

Hier alvast een paar foto's van Pancho. :-* :-* :-*.
Wat een rustig en zachtaardig vogeltje.






Groetjes Caroline 1569

Caroline



Eindelijk ... voor het eerst sinds ze geboren is heb ik het gevoel dat het wel goed gaat komen met mijn kleine meisje, Violet.  love

De laatste week lag ze meer op haar buikje dan dat ze op haar pootjes stond, de pootjes leken niet mee te groeien en hingen meer naast haar lijfje - nog veel te klein in verhouding tot de rest - dan dat ze erop kon staan ...  :-\ :-[

Ik wilde het toch een kans geven en ging over op dagelijks 2 druppeltjes Calcitat door een paar ml. pap, dit naast de normale voeding die ze van de pleegouders kreeg/krijgt en het extra Calcitat wat ook al dagelijks door het water van de pleegouders heen zit. 

En jawel, het werpt zijn vruchten af ... haar pootjes worden groter, ze gaan beter bij haar lijfje passen qua maat en ... ze kan er sinds vandaag echt op staan en lopen.  ;D


Mijn dappere meisje, Violet.


Het gaat vast helemaal goed komen met haar.  :-*


Haar kuifje komt nu goed door, ook de rest van de pennetjes zijn aan het groeien.  :)


Het broertje van Violet is Qartier, een witmasker MAN en nog te reserveren.


Qartier is split lutino wat betekend dat hij in combinatie met een witmasker popje, zelf albinodochtertjes kan krijgen.


Qartier  :-*


Qwin, een cinnamon opaline GEELWANG pop en ook nog te reserveren.


Qwin


Qwin  :-*

En als laatste de 2 witte donsjes van Kouros & Nina welke ook bij Armani & Princess en de andere 3 grote pleegkinderen liggen.


River & Ramzi ...


River & Ramzi ...


River wordt volgens een bonte wat betekend dezelfde mutatie als zijn/haar oudere broertjes Richy, Plume & Pancho.

===================================================

Gisteren weer nieuwe foto's gekregen van Youp en nestgenootjes, morgen alweer 3 weekjes oud en ze hebben gisteren voor de eerste keer van de pap mogen proeven ... zo lieffff!!!!!!  :-* :-* :-*











Mama is een uur bezig geweest om haar papbolletjes weer helemaal schoon te likken.  ;D

Fijne dag.  :)

PS> Caroline .... dank je wel voor de lieve foto's van Panchootje, lekker ding hè??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Landiej

Fijn dat het zo goed gaat met Violet! Ze wordt nu vast een mooie gezonde dame :)

Leuke foto's van de pups aan de pap. Heerlijk hoe ze aan het kliederen zijn ;)

cals

Mooie foto's van de donsjes en Violet is een doorzettertje! Super dat het beter met haar gaat! En dan de foto's van de puppies....... zo schattig die papsmoeltjes :-*, wat worden ze alweer groot!

Dikke knuf van Zoë en Sem.                                       (Het gaat super met die 2, wat een heerlijk stel is het kan de hele dag wel naar ze kijken als ik thuis ben ;D. Sem begint al aardig te fluiten en probeert vanalles te vertellen zo lief!)
Groetjes van Carla

patty_dordtse valkjes

super zeg dat het nu goed gaat met Violetje  :-*

en wat een heerlijke papmondjes bij de pups ze maken er een lekkere papkleedje van HEERLIJK...

hopelijk volgende keer een puppy die echt met een papgezichtje op de foto staan dan lig ik helemaal in een deuk hiersow  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline



Heel slecht nieuws over Kippie ...

Ik was vanmiddag even binnen gewipt bij de dierenarts ... de uitslag van de patholoog anatoom was binnen ... alles wat ze weggehaald en opgestuurd hebben waren tumoren ... kwaadaardig en al in de derde graad, er zijn er vier.  

Mijn eigen dierenarts was er net niet en ik heb volgende week dinsdag een uitgebreid consult bij haar, dan gaat we alles bespreken en kijken hoe nu verder.

Het enige positieve was dat ze aan de tumoren konden zien dat alles ruim voldoende was weggesneden, dus in zijn geheel.

De vorm was een hele agressieve vorm (ben in mijn verdriet helemaal de naam vergeten).

Dit is zo oneerlijk ...



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.