## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Larissa

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian

Nynke

*~Jeanine~*

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie meisje Chica.

Veel liefs,
Jeanine.
-xxx-

Caroline

Ik wil graag iedereen bedanken voor jullie warme woorden.  :-*

Het is heel verdrietig, vooral voor mijn mooie witte meisje, Noa. Zij was het nestzusje van Chica, alleen werd haar eitje niet door de eigen ouders uitgebroed maar door pleegouders. Chica kwam met 5 1/2 week bij mij wonen maar Noa was geboren met een centenbakkie. Haar bovensnavel valt in haar ondersnavel en om die reden is kon zij erg slecht zelf eten en was ze uiteindelijk bijna 3 maanden toen ik haar eindelijk bij Mandy, de kweekster mocht halen. Ondanks hun bloedband hadden Chica en Noa elkaar ooit gezien maar eenmaal samen hier in huis waren we onafscheidelijk.

Toen Chica een koppeltje werd met Eros, een albino man, kwam er een kloof tussen beide meisjes maar waren ze samen los trokken ze toch naar elkaar toe en werd er veel geknuffeld. Omdat Eros & Chica qua koppeltje geen goeie combinatie was heb ik ze gescheiden. Chica verzorgde haar jongen nagenoeg niet en buiten de kweek plukte ze Eros voor 1/3 over zijn hele lijfje kaal ...

Chica ging in de kooi van de vrijgezelle dames wonen waar ook haar nestzusje Noa leefde en vanaf die dag hebben zij samen een lesbische platonische  :P relatie. Ze deden alles samen, samen eten, samen spelen met hetzelfde speeltje en samen slapen, het was een Siamese tweeling, waar Noa was was Chica, waar Chica was was Noa.

Nu niet meer, Chica is er niet meer, Noa is alleen. Ze heeft Chica vanmorgen zien afzwakken, ze heeft haar gekroeld, geplukt en gebeten, ze wilde maar 1 ding, haar maatje leven in brengen, het is haar niet gelukt. Toen Chica was overleden heeft Noa nog wel afscheid van haar kunnen nemen, ik had Chica bij haar in de kooi gelegd.

Noa is rustig, ze heeft gegeten en gedronken vandaag. Gelukkig is ze niet helemaal alleen, haar andere vriendinnetjes, Rocky en J'adore zijn er ook nog en er leeft altijd een koppeltje in rust bij hen in de kooi, op dit moment is dat Amor & Diégah.

ALs ik de uitslag van de sectie heb ga ik even kijken wie er bij Noa en haar vriendinnetjes in de kooi mag gaan wonen. Is zit te denken aan Naomi maar weet het nog niet zeker.

Chica heb ik vanmiddag afgegeven bij TNT, ze is een pakketje nu. Bizar maar helaas, om sectie te laten verrichten heb ik geen keuze. Ze is onderweg naar Prinsenbeek waar Dr. Bastiaansen haar morgen zal onderzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs en een dikke knuffel van mij.   :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Aaach Caroline
Wat een triest en dubbel bericht lees ik hier.
Chica overleden kans op een nieuwe hond en ook nog een klein donsje.
Groot gelijk dat je laat onderzoeken waaraan ze is overleden vooral omdat het zo snel is gegaan.
Geef Noa maar wat extra kroeltjes,dat zal ze wel nodig hebben.
Groetjes Caroline 1569

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Opal & Ozzy *

Door het overlijden van Chica vond ik het gisteren niet passend om heel erg enthousiast de geboorte van een donsje aan te kondigen ... dat wilde ik vandaag doen alleen ... toen ik vanavond mijn rondje kweekkamer liep vond ik nog een nieuw donsje bij Giorgio & Anaïs, die op de foto hierboven, Olijfje, Opal & Ozzy.

Gisteren maakte ik een paar fotootjes ...

Anaïs met Olijfje en Opal.

Olijfje en Opal

Vanmorgen maakte ik er nog een paar ....

Olijfje en Opal

Olijfje en Opal

Olijfje en Opal

Olijfje, zaterdag uit zijn eitje gekropen.

Opal, gisterenochtend uit zijn eitjes gekropen.

En nog een foto van vanavond ...

Anaïs met Olijfje, Opal en Ozzy.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

cals

Agh wat een lieve gele donsjes :-* van harte gefeliciteerd met Opal en Ozzy!
Groetjes van Carla

Caroline

Even bijkletsen ...

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het blijft nog raar dat Chica er niet meer is, Noa mist haar wel maar is niet helemaal van de kaart lijkt het wel. Ze doet gewoon haar ding, eet gelukkig goed en is verder wel iets rustiger dan normaal maar niet dat ik me er zorgen over maak. Ook aan de andere valkjes in de huiskamer merk ik niks afwijkends, ik blijf er dus vanuit gaan dat de oorzaak van Chica's overlijden niet besmettelijk is (geweest).

Chica is vandaag afgegeven bij Dr. Bastiaansen. Ik weet dat hij zelf morgen niet werkt dus verwacht donderdag pas iets van hem te horen. :)

Ylona zou gisterenavond haar 4 valkjes bij me ophalen en ik heb haar gisterenmorgen net na het overlijden van Chica ook gebeld. Maar Ylona had er alle vertrouwen in, haar valkjes, Inka/Jackie, Kane/Bieber, Kesso/Jade en Love/Beau zijn ook nooit in de huiskamer geweest dus hebben geen contact met Chica gehad. Toch wilde ik dat ze het van te voren wist om haar op die manier zelf de keuze te laten maken. ;)

Yloon, het was super gezellig, ik mis je kanjers wel maar vind het fijn dat ze bij jou wonen. :-* Moet wel lachen om Jackie. ;D ;D

Even een update vanuit alle kweekkooien:

Armani & Princess - hebben Noël(le) en Narcis, hun 2 gele donsjes en verzorgen deze met veel liefde. Morgen verwacht ik Noël(le) te kunnen ringen. Beide donsjes krijgen oranje wangen en zullen bont, getekend of clearpied worden. Wildkleurig = ♂ opaline = ♀ cinnamon = ♀ of ♂

Noël(le) & Narcis (links) voor het eerst uit het blok.

Noël(le) ........ de foto waar Narcis alleen op staat was mislukt. :P

Giorgio & Anaïs - hebben Olijfje, Opal & Ozzy en nog 1 bevrucht eitje waaruit ik eind van de week nog een donsje verwacht. Olijfje en Opal zijn met 18 dagen  en Ozzy met 17 dagen uit het eitje gekomen. Eitje 4 is vrijdag 18 dagen geleden gelegd. Dan is hun tweede gezinnetje compleet. Ik ben niet anders gewend van dit koppel, alle jongen worden weer optimaal verzorgd. Dit worden allemaal geparelde valkjes, kans op geelwangetjes en gewone oranje wangen, zowel met als zonder bont. :D

Kouros & Nina - met Lucky en Lilly die nog beide gezellig bij pa en ma in de kooi wonen. Ze doen het hier nog steeds goed en zitten de ouders niet in de weg, dus ik vind het ook prima zo. Ze worden bijna niet meer gevoerd maar eten al lekker zelf en 's avonds krijgen ze van mij een halve spuit pap. ;) Eerlijk gezegd weet ik ook even niet waar ik Lilly precies bij in de kooi moet plaatsen nu haar halfbroer Azzaro haar gewoon verkracht als ze bij hem in de kooi zit. :o :-\ Als optie heb ik ook nog in de huiskamer in de grote kooi maar ik ben bang dat ze dan het vriendinnetje van Noa wordt en mocht Lilly een ventje krijgen is Noa weer alleen ... moeilijk. :-\

Lucky & Lilly

Lucky die bij Monique gaat wonen en daar Richy heet.

En natuurlijk een paar fotootjes meer van mijn eigen mooie Lilly die hier blijft wonen. :P

:-*

Naast hun 2 lummels van de eerste ronde hebben Kouros & Nina ook 5 bevruchte eitjes in het blok liggen. Om beurten broeden pa en ma hier netjes op en Lucky & Lilly komen gelukkig niet in het blok. Zij hebben nog steeds hun kakbak alleen staat hier nu een voerbak in. ;) Vorige week ontdekte ik een deukje met beschadiging op eitje 4, dit tipte ik aan met nagellak, doorzichtige deze keer :P en vanmorgen toen ik de eitjes voor het eerst deze week schouwde zag ik dat alle 5, dus ook het beschadigde eitje, goed ontwikkelen. :D Vanaf zaterdag 9 april verwacht ik weer donsjes bij hen, met donsje 5 als nakomertje want deze is 3 daagjes later gelegd. ;) Ik verwacht weer witmaskertjes en bleekmaskertjes, beiden met en zonder bont,  met en zonder opaline en met en zonder cinnamon. ;D

Jim & Ashley - hebben 4 pleegkinderen, Melody waar wel een optie op is maar die nog niet definitief gereserveerd is, Mylo die bij Lynette gaat wonen en daar Mexx gaat heten, Moon die bij Carla en haar gezin gaat wonen en daar Zoë gaat  heten en Macho die bij Yvonne gaat wonen en daar Nala gaat heten. :) Alle vier zitten nog in het blok en beide pleegouders verzorgen ze nog volledig. Mama Ashley slaapt zelfs nog steeds elke nacht bij ze in het blok. :-* Mylo was gisteren uit het blok maar ik denk dat het per ongelijk is gegaan want nadat ik hem terug heb gedaan heb ik hem niet meer uit het blok gezien. ;D Vanaf morgen ga ik de klep van het blok open zetten en het weekend hang ik de kakbak bij hen in de kooi. Het is me opgevallen dat de lummels van net 4-5 weken oud het heerlijk vinden om daar nog even in de gaan liggen in plaats van al de hele dag op een stok te gaan zitten.

Ik ben er vandaag niet toe gekomen om deze 4 lummels op de foto te zetten maar morgenochtend als Sanne, Thomas en Jasper op school zijn staan zij op de planning. ;)

Dior & Cartier - hebben een blok en wippen nog steeds elke avond maar eitjes vind ik nog steeds niet. Omdat ik - nu overal alweer donsjes geboren gaan worden - geen back-upkoppel heb waar ik eventuele eitjes van Dior & Cartier onder kan leggen, zal ik van de week hun blok verwijderen. Zij zijn allebei geelwang en de kans dat ze broeden is erg klein. Ik heb wel eens gekeken wat ze met een nepeitje doen maar hier gaat Cartier eens per 2-3 dagen een half uurtje op liggen. :P

Tommy & Isabella - mijn andere geelwang koppel, de getekende, wippen ook dagelijks maar zij moeten nog even een paar maandjes wachten tot ze allebei 1 jaar oud zijn. ;)

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Zodra ik meer weet over Chica kom ik het verslag even hier plaatsen. Uiteraard ook donsjes-nieuws zal ik jullie niet onthouden en morgenavond ben ik er sowieso ... met foto's van de lummels van het M-nest. :D

Fijne avond nog. :-*

PS. ik had nog een foto van de ziekenkooi met warmtelamp, helaas mocht Chica er niet meer van genieten ...

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Het is nog even spannend wat de uitslag van Chica gaat zijn...
Ben erg benieuwd.

Wel fijn dat Noa niet al te erg van slag lijkt, anders had je daar ook nog je zorgen om.

En dan je foto update! Prachtige foto's en al die donsjes  :-*

Ook je grotere baby's zijn prachtig zo ook Lilly :D

Meer foto's vinden we zeker niet erg ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

ylona

hoi meis,

haha ja die gekke jackie ik was al helemaal ervan overtuigd dat het niets zou worden met haar, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...haha wat een schatje is het ze stapt zonder problemen op en kroelen niet bijten echt een schatje, ik ben verliefd op haar.
Beau heb ik gepapt dat ging goed maar volgens mij heb tie het niet echt meer nodig hij zit aan de 100gr wat een poepie is dat :-*
en dan onze mooie jade die zit echt mooi te wezen in de kooi ze moet nog wennen aan de nieuwe omgeving en natuurlijk dikke bieber ook hij/zij moet nog erg wennen maar vanmiddag hebben ze lekker rond gevlogen en heb ff met ze ge zoend en gekroeld het gaat allemaal goed met ze.
ik kan me voor stellen dat je ze mist het zijn er natuurlijk gelijk 4 die weg zijn.
ik ben ook erg blij dat ze bij mij wonen en ik hou je op de hoogte.
het was erg gezellig bij je zoals altijd.
bedankt voor alles
liefs ylona

Caroline

Foto's zijn gemaakt!!

Vanavond volgt de rest maar alvast een voorproefje.  ;)

Lilly

Lucky

Links de mannen, Melody & Mylo
Rechts de meiden, Moon & Macho

Tot later!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Owww wat een schatjes  :-*

En ik wacht met smart op de fotosessie foto's :D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Monky

Oei... wat een schattig koppie heeft Richy/Lucky (hij kan natuurlijk pas echt Richy heten als we zeker weten dat het een man is en geen cross over)  :-* :-* :-*
Ik ben heel benieuwd naar de fotosessie  :)
Het zijn echt beauties geworden. Ik kan bijna niet wachten tot hij hier is  :)

Groetjes,
Monky