## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Ida

Ach mooie lieve Lilly een POP  ;D hele verrassing !!
Jammer voor Vlinder nog even niet een eigen ventje.........
maar je vindt vast een mooi kereltje voor haar ;)

Heel fijn weekend en een dikke knuffel voor alle birdies !
groetjessssssssss

smiley

Hallo Caroline

Jeetje een crossover Ja een beetje jammer is het wel ,sneu voor vlinder .
Mocht je nu toch van dat lelijke valkje af willen dan bied ik mijn huis wel aan HOOR  !!!!!! :-X :-X
We hebben hier toch al veels te veel poppen   ;) ;D ;D ;D

Knuffel uit Rotterdam
en een fijn weekend !!!!

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

 

ojeeee Caroline van de leg, dat gebeurt nie vaak.....hoop dat je van de schrik bekomen bent
en super gefeliciteerd met je mooie meisje Lilly



Caroline



Dank je wel voor de leuke reacties!!!  :-*

Ik moet er nog een beetje aan wennen hoor, Lilly een pop, en noem haar nog steeds ventje/kereltje en hij en hem.  :P

Mijn plannen gaan hierdoor natuurlijk ook een beetje veranderen maar och, ze blijft mijn mooie Lilly en blijven doet ze sowieso.  :D :D

Er hebben zich achter de schermen veel contacten afspeeld tussen mij een wachtende voor een getekende (witmasker) valkje. Het is altijd wachten wat er geboren wordt, welke mutaties, welke geslachten en welke aftekening, dan kijken wat je kunt "uitdelen". Soms gaat dit makkelijk en nu heb ik heel vele mensen op de lijst maar ook valkjes die niet helemaal aan de wensen voldoen.  :-[ De ene persoon wil toch liever een witmasker, de ander vindt de tekeing niet naar wens, de volgende vind er te weinig grijs en weer een andere te veel grijs en ja, dan zijn er nog mensen die door hun gezondheid of persoonlijke redenen liever een jaartje willen wachten en zo veranderd alles ineens en is er veel gepuzzel en gemail.

Geeft allemaal niks want het leuke vind ik toch altijd het contact met de mensen en om het iedereen naar de zin te maken.

Zodoende heb ik gisteren wel wat fotootjes gemaakt. Geen mooie reportage - die komt morgen - maar puur om de mutaties en tekeningen te laten zien.

Ik zal ze hier ook even plaatsen, dan weten jullie ook een beetje hoe nu het M-nest eruit ziet.

Met uiteraard de camera in mijn hand heb ik ook even een paar snelle fotootjes geschoten van het L en K-nest.  ;)

Komen ze hoor, even in een ander berichtje om te voorkomen dat deze tekst per ongeluk gedelete wordt.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline




V.l.n.r.
Melody = getekende (bonte) wildkleur split {x1 cinnamon} {x2 opaline} 67 % kans split witmasker MAN
Mylo = getekende (bonte) wildkleur witmasker split {x1 cinnamon} {x2 opaline} MAN
Moon = getekende (bonte) cinnamon 67 % kans split witmasker POP
Macho = getekende (bonte) cinnamon witmasker POP


Melody en Mylo


Melody


Mylo


Moon


Macho


Macho


Mylo


Mylo


Zo gingen Lucky, Lilly en Love de eerste nacht in de kakbak slapen.







Inmiddels zit Lucky nog steeds overdag en 's nachts in de kakbak en slapen Lilly en Love allebei op stok in de buurt van papa Kouros. Mama Nina ligt 's nachts netjes op de eitjes, 3 stuks inmiddels.  :D


's morgens wordt ze afgelost door Kouros en dan mag ik niet meer bij de kooi komen.  >:(

En natuurlijk had ik ook veertjes opgestuurd van Love ....




Love is een MAN!!!

Dit betekend dat hij samen met Inka/Jackie, Kane/Bieber en Kesso/Jade naar Ylona gaat verhuizen als hij en Jade zelf kunnen eten. Hij heeft daar Beau.  :-*

Als laatste nog even een fotootjes van de K-tjes voor Ylona.


Kane/Bieber


Mooie naar eigenwijze Kesso/Jade, ze eet nog geen hap zelf zaadjes.  >:(

Hun ouders hebben 4 bevruchte eitjes, eind van de week verwacht ik hier de eerste dons weer.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Groetjes van Carla

yvonneZeilstra

Ze zijn prachtig, ik vind lucky ook een erg mooi valkje worden. Zo leuk om die verandering te zien. Het zal inderdaad best lastig zijn om mensen en valkjes aan elkaar te koppelen, het is toch altijd afwachten wat de ouders ervan maken.

Sally

Super leuke foto's alweer Caroline!
Gaat super goed daar!!

Ik stuur je vanavond een immetje.  ;)

Eventjes vermelden dat onze Indy vandaag 1 jr geworden is. Wil je nogmaals bedanken dat jij haar aan mij toevertrouwd hebt. T is echt n heerlijk meisje, n koppige, maar echt super lief.  ;D


:-*

carco

Ze zijn stuk voor stuk allemaal weer geweldig mooi  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Hermien

Begrijp ik nu dat Love straks Beau genoemd gaat worden? Wat een toeval dan, want...........

mijn Beau is nl. precies zo'n zelfde valkje en dat belooft straks veel GOEDS!




                                      :-*   :-*   :-*   :-*

Caroline




Het is weer een spannend weekje voor ons ....

Ed is erfelijk belast, hij is drager van een gen wat dikke darmkanker veroorzaakt, hij heeft 85 - 90 % kans om dikke darmkanker te krijgen en moet daarom elk jaar op controle, hij krijgt dan een coloscopie, vinden ze poliepen, dan verwijderen ze die meteen. Deze poliepen doen er bij hem 2 jaar over om kwaadaardig te worden, vandaar elk jaar dit onderzoek, op die manier hopen ze er elke keer op tijd bij te zijn en de poliepen geen kans te geven om kwaadaardig te worden. Bij zijn broer waren ze er 17 jaar geleden bij de eerste coloscopie net op tijd bij, die zijn dikke darm is inmiddels verwijderd en hij is na div. chemokeuren en bestralingen genezen. Ed zijn moeder komt uit een gezin van 16 kinderen, daarvan zijn er 9 op jonge leeftijd aan deze vorm van dikke darmkanker overleden, ook Ed zijn moeder, Ed was 8 jaar toen hij zijn moeder verloor. :'(

Het jaar is weer om, a.s. woensdag krijgt Ed weer een coloscopie, dus weer een spannende week ....

Je legt het eigenlijk het hele jaar een beetje naast je neer, anders heb je ook geen leven natuurlijk maar komt de dag van de coloscopie dichterbij, is ook de kanker weer eventjes in je leven en is het toch weer eventjes moeilijk.  :-\ Tot op heden, is er bij Ed nog geen enkel poliep gevonden maar hij zit wel in DE leeftijd waarin het zich over het algemeen openbaart. 

Ook onze 4 kindertjes kunnen overigens drager zijn van dit gen en zullen ter zijner tijd (vanaf 20 jaar) of preventief een coloscopie moeten laten doen of nadat ze eventuele levensverzekeringen e.d. hebben afgesloten ook een DNA onderzoek moeten laten verrichten. Bij meisjes die drager zijn veroorzaakt dit gen trouwens OOK baarmoederhalskanker, en zij moeten naast de coloscopie ook elk jaar een uitstrijkje laten maken, bij Ed zijn zusje is 5 jaar geleden baarmoederhalskanker geconstateerd en bij haar is in januari 2006 alles verwijderd. Gelukkig was ze er op tijd bij. 

Hopelijk is bij Ed dit jaar ook weer alles goed en kunnen we het weer voor een jaar diep in onze rugzak stoppen, het blijft een bagage je mee sleept maar gelukkig kunnen we het tot nu goed naast ons neer leggen, als de week van het onderzoek weer voorbij is.  :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Even een kleine update vanuit Binky's kweekkamertje. :D

I + K-nest = Inka/Jackie, Kane/Bieber & Kesso/Jade van Giorgio & Anaïs doen het goed, Inka zit apart in een kooi en bij haar komt van de week Kane wonen, Kesso krijgt dan gezelschap van Love en Lilly. Kesso eet namelijk nog steeds niet zelf, nog geen enkel zaadje, ze krijgt 2 x per dag pap en als ze die tweede keer niet krijgt zakt haar gewichtje onder de 70 gram. Ik hoop dat Kesso een beetje meekijkt met Love en Lilly, die eten namelijk wel al zelf van de zaadjes. :D

L-nest = Love/Beau, Lilly & Lucky/Richy van Kouros & Nina doen het ook goed. Lucky ligt nog steeds in de kakbak en wordt hierin gewoon gevoerd door de ouder die niet op de eitjes ligt. Ook Love en Lilly zijn aan de eind van de dag keurig gevoerd maar die moeten het eerst zelf proberen van de ouders. Love vindt dit niet zo leuk maar Lilly eet als keurig uit de bak zaadjes mee. Nog lang niet genoeg om op gewicht te blijven maar de rest vult pa en ma aan. ;) Love en Lilly zijn vandaag 39 en 38 dagen oud, dus donderdag beiden 6 weken, ik denk dat ik ze dan bij Kesso in de kooi zet, mogen ze het helemaal zelf gaan doen. Lucky is een week jonger en heeft dan nog even zijn ouders alleen, hij zal wel een half weekje later verhuizen naar zijn broer en zus in de grote lummelkooi want er komt weer een nieuw nestje aan en dan kunnen pa en ma nog even bijtanken voor de weer opnieuw moeten gaan voeren.

M-nest = Melody, Mylo, Moon & Macho van Amor & Diégah BIJ Jim & Ashley worden al hele valkjes. De 2 oudste zitten al helemaal in de pennetjes en krijgen steeds meer veertjes, kleine Macho wordt al een heel stekelvarkentje. Persoonlijk vind ik dit zo'n snoezige fase. :-* Jim & Ashley verzorgen ze nog steeds meer dan goed maar het blijft een vieze natte bende in het blok. De jongen hangen gewoon de hele dag onder de stront. :P Maar och, als dit het ergste is. ;)

Armani & Princess hebben 2 bevruchte eitjes, de eerste is morgen 18 dagen bebroed, de tweede donderdag. Spannend hoor, voor het eerst sinds lange tijd weer 2 donsje bij Armani & Princess, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen. Dit worden (bonte) getekende of clearpieds met oranje wangen. Princess is weliswaar een getekende cinnamon witmasker maar haar ventje is een clearpied met oranje wangen en is niet split witmasker, zij kunnen dus geen witmaskertjes krijgen. :)

Giorgio & Anaïs de ouders van het K-nest hebben een tweede nestje met 4 bevruchte eitjes, de eerste is 2 april alweer uitgerekend, dit is zaterdag. :D Giorgio is wildkleur opaline split bonte geelwang en Anaïs is een getekende cinnamon opaline, samen krijgen zij alleen maar geparelde valkjes, met cinnamon en zonder, met bont en zonder en cinnamon poppetjes kunnen geelwangetjes zijn, net als Kesso en ... Indy van Sally die gisteren alweer een jaar oud is geworden. :D

Kouros & Nina  de ouders van het L-nest hebben op dit moment alweer 3 eitjes, de eerste 2 zijn bevrucht, de derde weet ik nog niet en ik verwacht nog wel 1 of 2 eitjes meer. ;) Wel spannend hoor, weer nieuwe kansen op (bonte) bleekmaskers en (bonte) witmasker met en zonder opaline en cinnamon. Ik moet wel eerlijk bekennen na de mooie Love en Lilly wordt je wel hebberig. :P

In kweekkooi 5 zitten Dior & Cartier, mijn cinnamon opaline geelwang bronze fallow koppel, met blok, nog steeds dagelijks wippend maar zonder eitjes ;:-\  en in kweekkooi 6 zitten Tommy & Isabella, mijn getekende cinnamon opaline geelwang koppel, ook dagelijks wippend en zonder eitjes maar ook nog zonder blok. ;) Zij zijn ongeveer 9 maanden en krijgen in de zonder een blok tegelijk met Pablo & Coco en Van Gils & Perle als back-up. :)

Jullie zijn weer helemaal bij. Ik ga gauw wat doen, heb echt het gevoel dat ik een uurtje tekort kom vandaag. :P

Foto's maak ik vandaag zeker nog, ik verwacht dat ik deze in de avond kom plaatsen.





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

yvonneZeilstra

veel succes met Ed. Gelukkig is met de huidige medische wetenschap veel mogelijk, dat je in ieder geval goed in de gaten gehouden wordt.


cals

Dat is een heftig verhaal over Ed, hopelijk hebben jullie deze week weer een goede uitslag en kun je het weer een jaartje naast je neer leggen, wij duimen voor jullie!!!
Groetjes van Carla

Caroline

27 maart 2011, 21:06:05 #11129 Last Edit: 27 maart 2011, 21:08:15 by Caroline


* Melody * Mylo * Moon * Macho *


Zoals beloofd ... de foto's!!!  :D

Sommige met zonnetje, sommige zonder zonnetje. Bij allemaal zoveel mogelijk geprobeerd om ze van alle kanten erop te zetten om de (toekomstige) baasjes hun nieuwe valkjes goed te laten zien.  ;) Zoals inmiddels bekend, Jim & Ashley voeren hun jongen heel erg vochtig wat hen vieze natte poep opleverd. :P Ondanks dagelijks reinigen van het blok zitten pootjes en uiteindes van veren (voornamelijk staart en slagpennen) toch met opgedroogde poep. Verwijderen doe ik liever niet, er af trekken beschadigd de veren en kan de teentjes/nageltjes beschadigen, dagelijks badderen is op deze leeftijd helemaal niet goed dus dan maar smerig op de foto. ;D

Ik zag op sommige foto's dat ik hele vieze handen had en randjes onder mijn nagels  :-[ , dit irriteert me echt  :-\ , ik let hier namelijk altijd op en heb altijd hele nette en schone nagels. Alleen nu was ik tijdens het maken van de foto's volop bezig in mijn kweekkamertje. Blokken, kooien en kakbak verschonen voor de nieuwe donsjes weer geboren worden, stokken en voerbakken reinigen en ja dan heb je niet zo'n schone handen meer ... nu geeft dat natuurlijk niks maar ik heb ze zo liever niet op de foto.  :P >:(

De knappertjes van het M-nest ...


Melody, getekende (bonte) wildkleur split {X1 cinnamon} {x2 opaline} kans split witmasker MAN


Melody


Melody


Melody  


Melody :-*


Mylo, getekende (bonte) wildkleur witmasker split {X1 cinnamon} {x2 opaline} MAN


Mylo


Mylo


Mylo


Mylo


Mylo :-*


Moon, een getekende (bonte) cinnamon kans split witmasker POP


Moon is definitief gereserveerd en zal als Zoë door het leven gaan. :D Haar nieuwe baasje mag zichzelf bekend maken. ;)


Moon


Moon


Moon :-*


Macho, een getekende (bonte) cinnamon witmasker POP


Macho


Macho


Macho


Macho :-*


V.l.n.r. Melody, Mylo, Moon & Macho


V.l.n.r. Melody, Mylo, Moon & Macho






Pleegouders Jim & Ashley zaten geduldig te wachten tot hun kinders terug kwamen.


Buurman en buurvrouw, Dior & Cartier genoten van het zonnetje. ;)

Tot straks met foto's van:

Love, Lilly, Lucky, Kane, Kesso en Inka. :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.