## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

TheaV

;D
Echt weer genieten hier.... Bonte witmasker..... mooi!!!!
Het lijkt wel of de valkjes steeds mooier gaan  woren...... ;)
Dino doet ook zijn best...... en  Dora doet mee...... gaat nu spannend worden  of er resultat geboekt gaat worden. Ze zitten  alleen  de nacht niet in bloki,  wel  echt de hele dag en ook samen.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Ida

;D gefeliciteerd met Macho ! Wat een lieffie weer...... :-*
Wat super he dat Jim & Ashley het zo goed doen !

fijne dag

Caroline

Citaat van: Caroline 1569 op  8 maart 2011, 23:54:06
Gefeliciteerd  :D
Ja :) weer een wit donsje,dus 4 keer kans op een bonte witmasker man  ???.
Lucky,Mylo(u),Moon en Macho!
Ik weet het er zijn nog wachtenden voor mij maar toch 4 keer kans ;D,je zal maar geluk hebben.
Groetjes Caroline 1569

Dank je wel allemaal voor de leuke reacties!!!

Tuurlijk is niet alles even soepeltjes verlopen dit kweekseizoen maar al met al mag ik nu niet klagen.  ;)

Even een kleine correctie over jouw berichtje om teleurstellingen te voorkomen ...  ;)

3 x kans op een bonte witmasker MAN, Lucky, Mylo(u) & nu dan kleine Macho.  :D

Moon is net als Melody een geel donsje en hieruit komen getekende valkjes met oranje wangen net als Sammie, Dizzy of net als Ieme een clearpied met oranje wangen.  ;)

=================

* Armani & Princess - hebben vandaag hun derde eitje gelegd.

* Giorgio & Anaïs - Kimmie en Kane doen het goed in de grote lummelkooi, moeten nog wel een beetje wennen aan de pap en knabbelen al een beetje zelf aan de zaadjes. Kesso ligt nog steeds in het blok. Pa en ma wippen weer volop, zodra zij weer een eitje gaan leggen, verhuisd Kesso ook naar de grote lummelkooi als ik haar groot genoeg acht, anders gaat ze nog even in de "babykooi" . Dit is een lage hamsterkooi (hoogte 30 cm) met rondom plastic en 1 touwstok op 10 cm hoogte van de bodem. Ideaal dus voor valkjes die nog niet in een grote kooi kunnen maar te groot zijn voor in een reiskoffertje.  ;)

* Kouros & Nina - zijn niet meer in het blok, ook 's nachts niet meer maar verzorgen hun 3 koters nog optimaal. Love & Lilly de bleekmaskertjes komen al goed in de veren en Lucky krijgt allemaal pennetjes.

* Jim & Ashley - verzorgen hun 4 pleegkinderen, Melody, Mylo(u), Moon & Macho heel erg goed. Ik mag maar amper kijken bij ze en omdat ik ze niet teveel wil storen kijk ik alleen 's morgens eventjes en 's avonds, ik vertrouw ze verder wel.  ;)

Aankomende weekend verhuizen Izzy/Dizzy, Indian/Sammie en Ieme naar hun nieuwe baasjes.

Omdat ik een flinke wachtlijst heb zullen de jongen die ik nu heb liggen allemaal niet meer te reserveren zijn, die zijn al besproken, ongeacht de mutaties en geslachten het gaan worden.

Verder even geen nieuws meer.

Fijne dag allemaal.  :-*

Summer 11 jaar!!!!

Gefeliciteerd.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian

cals

Hartelijk Gefeliciteerd met Summer! 11 jaar alweer dan worden het ook al opa-tjes en oma-tjes, onze border collie Jay is over een paar maandjes ook 11!

En natuurlijk ook gefeliciteerd met Macho een wit donsje, grappig 2 x wit, 2 maal geel donsje.

groetjes,
Carla
Groetjes van Carla

Hermien

Alles al gereserveerd. Dat is mooi. Maarrrrrr Lucky moet wel Lucky blijven heten, hè?

;D   ;D   ;D   ;D

Caroline

Dank je wel, ook namens onze Summer.  ;)

Onze Sum is dan 11 jaar maar heeft een conditie van een jonge hond van een paar jaar oud. Ze gaat nog lange wandelen mee maken, meestal in de bossen hier in de buurt waar door zandverstuivingen flinke bergen zijn waar we dagelijks een uurtje gaan lopen, klimmen en ... zwemmen in de vennetjes. Haar uithoudingsvermogen blijft daarmee goed op peil want afgelopen zaterdag ging ze met het baasje mee hardlopen en een half uur was ook voor haar geen enkel probleem. En geloof me, Ed loopt echt hard.  :o

Trouwens niet alleen zij ook onze andere 2 honden hebben een conditie als een paard ...

Onze Kippie, de Jack Russell, is zelfs al 12 jaar en loopt dezelfde afstanden en onze Fleur de Teckel hebben we natuurlijk het eerste jaar op moeten bouwen maar loopt ook nu lekker mee. Ze gaan allemaal los dus stiekem maken ze meer metertjes dan wij maken.  ;)

Tuurlijk is het na het zwemmen, klimmen en wandelen lekker c h i l l e n op de bank.  ;D

============================

PS> later foto's van de kleintjessssssss!!!!!!!!!!!!!!!  :D :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

cals

Ach wat een poepies zo met zijn drieen op de foto!
En super dat ze zo'n goede conditie hebben, onze Jay heeft 6 jaar behendigheid gedaan helaas heeft hij een hartafwijking waardoor hij moest stoppen, hij kan geen lange wandelingen meer maken in ieder geval niet langer dan een half uur. Onze kyra (6 1/2) kan nog wel uren rennen/wandelen!

Zit met spanning op de foto's te wachten :D
Groetjes van Carla

Caroline

Foto's zijn heel mooie geworden.  :D :D

Ik ga nu eerst even koken en eten samen met de kinderen, Ed is werken (15-23 uur) dus ik maak een grote pan macaroni, lekker makkelijk en lusten ze allemaal.  ;)

Als de 2 jongste gewassen op bed liggen ga ik de foto's verkleinen en uploaden en .... hier plaatsen.  ;)

Dus nog eventjes geduld.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* I-nest van Amor & Diégah *

De 4 laatste jongen van het I-nest, hun zusje Ivory/Roos verhuisde al eerder. A.s. zaterdag komen Anja, Ton & Lisa samen met Caroline (1569) Indian/Sammie op halen en zondag komt Kevin samen met zijn ouders en Lorenzo Izzy/Dizzy op halen en een uurtje later komen Isabella en haar moeder die Ieme mee naar huis nemen.  :D

Inka/Jackie verhuisd samen met Kane en Kesso naar Ylona en blijft nog even wachten tot die 2 K-tjes zelfstandig kunnen eten.  ;)

Papa Amor & Mama Diégah hebben op dit moment rust en zitten in de grote kooi in de huiskamer, flink in de rui. Ik heb toch een paar fotootjes van ze gemaakt. ;)

Diégah ziet er helemaal niet uit op het moment, en flink in de rui en Amor kroelt haar tijdens de kweek altijd te hard waardoor ze kaal wordt rondom de oogjes en in haar nekje.  Nu zitten er alweer allemaal kleine pennetjes met nieuwe veertjes wat een raar gezicht is. ;D

Amor samen met zijn 3-jarige dochter, J'adore van onze Sanne.

J'adore

Amor (rechts) & Diégah, flink rommelig van de rui maar verder gelukkig in goeie gezondheid. Beide worden dit jaar 5 jaar.
Hun kinderen ....

Izzy/Dizzy

Izzy

Izzy

Izzy

Inka/Jackie

Inka

Inka

Indian/Sammie

Indian

Indian

Indian

Ieme

Ieme

Ieme

Ieme had een heel kaal koppie en nekje aan de achterkant omdat zijn ouders een nieuw nestje (M-eitjes) waren gestart en Ieme nog in het blok lag en zij hem flink hadden geplukt. Gelukkig is het weer bijna helemaal aangegroeid, je ziet de pennetjes zitten. :)

Tot straks met foto's van:

* Het K-nest en Giorgio & Anaïs
* Het L-nest en Kouros & Nina Ricci
* Het M-nest en Jim & Ashley
* Armani & Princess

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* K-nest van Giorgio & Anaïs *

Kimmie/Floris en Kane/Bieber zijn verhuisd en wonen - nu nog samen met de 3 gele I-tjes die zaterdag verhuizen - in de grote lummelkooi en dit gaat goed. Kesso/Jade woont nog lekker bij paps en mams. Giorgio & Anaïs wippen alweer meerdere malen per dag, ik verwacht snel bij hen weer een eitje. Dit wordt dan hun tweede nestje van dit kweekseizoen en dit mogen ze ook van mij. ;)

Papa Giorgio is een opaline wildkleur maar is zijn pareltjes verloren omdat hij een man is. Hij is ook split bont en geelwang waardoor hij (bonte) geelwangdochters kan krijgen, zoals Kesso in dit nestje.

Mama Anaïs is een dochter van  Amor & Diégah, zij wordt net als Giorgio dit jaar 3 jaar.

Kimmie/Floris, helaas zonder kuifje maar dit groeit snel weer aan. ;)

Kimmie

Kimmie

Kimmie

Kane/Bieber, ook kuifloos en ...

zelfs met een kaal achterhoofdje. :-\

Maar wel lief hoor. :P

Kane

Kesso/Jade

Kesso

Kesso

Kesso

Kesso heeft achter in het nekkie gele veertjes omdat ze split bont is.

Kesso :-*

* Het L-nest en Kouros & Nina Ricci
* Armani & Princess

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Oke :-\ 3 keer kans op een bonte witmasker.
Maar geluk moet je hebben,anders wacht ik gewoon op de volgende witte donsjes ;D.
Wel  weer hele mooie foto's zoals altijd.Hoe doe je dat toch,bij mij blijven niet eens zo zitten en dan ook nog foto's maken met 1 hand.Knap hoor.
Zie je zaterdag.
Caroline 1569

Caroline

* L-nest van Kouros & Nina Ricci *

De grote verrassing dit kweekjaar, mijn eerste gekweekte bleekmaskertjes.  Door het verdrietige overlijden van Lou Lou † was Kouros ineens weduwnaar. Azzaro, de zoon van Kouros & Lou Lou † uit hun laatste nestje had ik aangehouden voor de bijna 2 jaar oude Nina Ricci maar deze matchte  qua leeftijd veel beter bij Kouros dan bij peuter Azzaro. Daarom heb ik een paar dagen na het overlijden van Lou Lou † Nina Ricci bij Kouros in de kweekkooi geplaatst en een uurtje later was de eerste wip een feit. :o Toen Nina nestjes ging maken heb ik ze een blok gegeven en precies 6 weken nadat Lou Lou † overleed kregen Kouros & Nina hun eerste donsje, Love, een bleekmasker!! :D Lilly en Lucky volgde en maakte hun eerste nestje compleet.

Kouros is een zoon van Amor & Diégah en wordt in april 4 jaar. Ik vind hem één van mijn mooiste valkjes. :D

Nina Ricci is zelf een opaline lutino visueel bleekmasker, te zien aan haar lichte wangetjes. Voor haar is dit het eerste nestje, zij wordt 2 mei 2 jaar en ze doet het heel erg goed. Na dit nestje mogen zij nog 1 nestje als ze willen.
In de vorige kooi werd Nina door haar knuffelmaatje Vlinder een beetje geplukt achter haar kuifje, ze was daar helemaal kaal maar er zitten inmiddels alweer wat nieuwe veertjes en pennetjes, hopelijk komt het straks weer helemaal vol te staan met veertjes.

Love, opaline wildkleur bleekmasker ♂♀

Love

Love's pareltjes komen als goed door  en ...

En de gebleekte wangen. :)

Lilly, een bonte/getekende wildkleur bleekmasker MAN, hij blijft hier en krijgt in de toekomst een mannelijkere naam. ;)

Lilly

Lilly

Lilly, hier en daar een "fout" grijs veertje maar qua uiterlijk is Lilly al meer dan ik had durven dromen. ;D

Lilly

En eigenwijs is hij ook, hij draait steeds zijn koppie om of laat hem zakken, vandaar ook meerdere foto's van hem. ;)

Lilly

Lilly

Zodra Lilly helemaal in de veren zit maak ik zijn nieuwe naam bekend. :P

Ook Lucky wordt een apart getekend valkje denk ik, met meerdere foute veren, hierdoor denk ik eerder dat hij bont dan getekend is maar ... we gaan het zien over een tijdje. :)

Lucky

Lucky heeft ook meerdere grijze staartveren.

Lucky

Lucky heeft wel een heel lief smoeltje.

Lucky

* Armani & Princess

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* M-nest van Amor & Diégah

bij

Jim & Ashley *

Al regelmatig schreef ik het hier, Amor & Diégah legde hun derde nestje wat ze niet meer mochten grootbrengen, Jim & Ashley kregen voor de zoveelste keer onbevruchte eitjes. Door de onbevruchte eitjes van J&A om te wisselen met de bevruchte eitjes van A&D hebben Jim & Ashley nu een prachtig nestje met 2 gele en 2 witte donsjes en ze zijn er zo blij mee. :D Zo mooi om het instinct te zien, de jongen worden geweldig gevoerd en warm gehouden en de ouders laten me maar met moeite even kijken. Vandaag wilde ik even de poepjes verwijderen, het hele blok verschonen wilde ik de nieuwbakken ouders nog niet aan doen. ;) Maar zo had ik mooi even de kans om de smerige donsjes op de foto te zetten.

Een boze papa Jim, een oudere broer van Nina Ricci, hij is ook een lutino  bleekmasker en kan zelf lutino bleekmaskers als dochter krijgen, net als hijzelf en Nina dus. :D Helaas mocht hij (nog) geen eigen kinderen krijgen maar het komt wel vaker voor dat een koppel het eerste jaar geen bevruchte eitjes krijgen, bijv. door verkeerd wippen. :P Ik heb de hoop dus nog niet helemaal opgegeven en anders hebben ze laten zien dat ze als pleegkoppel heel goed hun "werk" doen.  ;)

Toen ik de jongen had terug gegeven ging hij er meteen op liggen en ik kreeg ze niet meer te zien. ;D

Mama Ashley, een dochter van Amor & Diégah van het vorige kweekjaar. Ze heeft aan de ene kant een paar cinnamon geparelde veertjes en aan de andere kant ...

Is Ashley helemaal wit. :D

V.l.n.r. Macho, Moon, Mylo(u) & Melody

V.l.n.r. Melody, Mylo(u), Moon & Macho.

================================================================== 

Als laatste nog 2 foto's van het laatste koppeltje met nest ....

Armani & Princess, zij kregen vanmorgen hun derde eitje. Bij hen zie ik altijd heel erg laat adertjes of een kloppend hartje, ik heb de eitjes dan ook nog niet geschouwd. ;)

Armani, een mooi geel ventje. Op Koninginnedag wordt hij 4 jaar.

Princess, de 4 jarige getekende cinnamon witmasker op haar eitjes, zij is samen met Kouros van het eerste nestje van Amor & Diégah. :)

Zo ... dit waren ze voorlopig weer eventjes, pffffh. Wat een werk. :P

Ed komt bijna thuis, ik ga Kimmie en Kane pap geven en een rondje langs de blokken lopen ...

Voor straks ... lekker slapen. :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

cals

Zo dat is nog eens prettig wakker worden met zo'n enorme hoeveelheid foto's om te bekijken ;D

Wat zijn het weer een mooie foto's, zo leuk on te zien hoe alles groeit en hoe mooi ze worden als ze wat ouder zijn!

Ik ga vanmiddag nog eens op mijn gemak naar de foto's kijken, ga nu werken! :D
Groetjes van Carla