## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

parkpop

Hoi Caroline,

Ik wens jou, alle lezers van dit forum en jouw kids en valkjes (oeps, en de andere huisdieren dan?) het allerbeste voor 2011 wat heel goed lijkt te beginnen gelet op je laatste berichten.  ;)

Groetjes
Fred en een zeer lieve en aaibare Ulani uit Zoetermeer
(foto's volgen nog wel)

Caroline

Pffffh, even mijn gal spuien hoor!!!!  :-\ >:(

Vandaag is dus het gat gezaagd waar de vaste trap gaat komen naar de zolder, wij hebben nu nog een vlizotrap.  ::)

Hier kijk je door het gat naar de zolder, die ook nog helemaal geïsoleeerd en afgewerkt moet worden.

Jeetje, wat viel dat ontzettend tegen zeg.  :o Eerst maken ze - ze waren met z'n tweeën - een bak onder het plafond, precies waar het gat moest komen, exact op maat. Deze bevestigen ze en zetten ze stutten onder. Dan beginnen ze te zagen ... wow, geloof me, dan ga je echt lopen. Zelfs buiten kon ik me niet verstaanbaar maken en onze Jasper werd helemaal hysterisch. Zo zielig .... Gelukkig bleven de valkjes en de honden rustig, daar was ik wel een beetje bang voor. En om de kinderen te ontlasten van de herrie ben ik eerst even een paar boodschappen gaan doen in het centrum, daarna hebben we even gewandeld en toen ze thuis nog niet klaar waren en het buiten donker en koud begon te worden ben ik even een uurtje naar mijn schoonzusje gegaan. We hadden toen in het halve huis al geen stroom meer, deze was doorgezaagd en die groep lag dus tijdens de klus eruit.  :-\ Wat betekende GEEN stroom op de verwarmingsketel, GEEN stroom op de router wat betekend GEEN internet, GEEN interactieve TV en GEEN telefoon. Verder deden er op zolder, boven in de badkamer en in de gang en de halve keuken en de halve woonkamer de verlichting het al niet meer toen ik vertrok.  :( De temperatuur was inmiddels al gezakt van 22 naar 18 graden en het werd alleen maar kouder.  :-\

Rond kwart over 6 vanavond kreeg ik een telefoontje van Ed, ze waren klaar en ik moest niet schrikken, nou ... dat deed ik wel!!  :o

De muren moeten opnieuwd gespachtelpoetst worden en ...

Ook de houtenvloer zal opnieuw gelakt moeten worden.

Het zou een hoop herrie en een hoop stof geven nou, wat ik aantrof was pure cement en dan niet een beetje maar mijn hele trappengat, de trap en de boven - en benedengang. Echt niet normaal. Gelukkig had ik alle slaapkamerdeuren goed gesloten en hier handdoeken voor gelegd, deze zijn hierdoor best goed schoon gebleven op wat stof na.

Dit is zo helemaal niet mijn ding ...  :P

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Wat een bende zeg! :o
Daar wordt je niet vrolijk van.
En dan nog zoveel extra werk en onkosten.....

Hoe is het met het piepei?
Groetjes Caroline

Larissa

Hoi Caroline

Tjeeeeetjeeeeeeee dit is wel heel erg  :o ben zelf best wel van het verbouwen en klussen maar overal cement en bagger vinden is dus zooooo niet leuk he

Nog even door bijten meid en dan heb je alles weer mooi

Ik kom jou ook nog ff de beste wensen wensen weet niet meer of ik het al gedaan had  :-[
En wauwwwwwwwwwwww wat een geweldige foto's van je broer, hier was er vanmorgen niks van te zien

Groetjes Larissa

Annemarie86

:o wat erg zeg! Kan je dat niet op ze verhalen??? Dit mogen ze toch niet zo achterlaten????

groetjes Annemarie

Caroline

Het gaat heel slecht met Lou Lou ...

Gisteren schreef ik nog heel erg enthousiast dat Kouros & Lou Lou 2 eitjes hadden vandaag vrees ik voor haar leventje.  :'(

Zondag legde ze haar tweede eitje, gisteren verwachte ik de derde maar zoals ik al schreef zag ik haar al 2 dagen helemaal niet uit het blok komen om te eten. Nu was ik maandag de hele dag weg en gisteren natuurlijk druk bezig met de verbouwing dus ik zag haar niet de hele dag maar dan nog verwachte ik haar toch wel meer in de voerbakken maar haar conditie was goed, ze viel me flink aan en ik kreeg niet de kans om te kijken of het derde eitje er al was. Omdat ik niet zeker wist of ze voldoende ging eten gaf ik haar een strengeltje rode en een gele trosgierst.

Nu weet ik waarom ze niet meer uit het blok kwam ....

Toen ik vanmorgen ging voeren kwam ze weer niet uit het blok, ik wilde zien of het derde eitje er was en ik wilde haar meteen op de voerbak zetten dus trok ik mijn mouw even over mijn hand (ze beet me echt door) en pakte ik haar even uit het blok. Wat ik toen zag had ik niet kunnen vermoeden.  :o Allebei haar beentjes zijn verlamd en liggen gevoelloos naar achteren.  :-\ :'(

Ze kan alleen nog maar liggen, daarom bleef ze natuurlijk in het blok. Doordat ik haar trosgierst gaf in het blok verzwakte ze verder niet. Omdat ze natuurlijk zo niet kon drinken gaf ik haar eerst even een spuitje met vocht.

Ik heb haar en het blok helemaal nagekeken. In het blok liggen redelijk normale poepjes, weliswaar iets aan haar kontje maar dit kan natuurlijk ook niet anders, ze ligt erop. En als ik haar draag laat ze alles lopen. Ze beweegt zich met gebruik van haar vleugeltjes en haar snaveltje, ze is allert, ze oogt niet ziek alleen haar beentjes werken niet meer.  :-[

Ik heb de eitjes - 2 stuks de derde heeft ze niet gelegd en deze voel ik trouwens ook niet komen - bij haar weg gehaald en haar in het blok terug gelegd op schoon zaagsel, hierin voelt ze zich nu vertrouwd. Het blok heb ik aan de buitenkant van de kooi gehangen want Kouros bijt haar steeds omdat hij niet begrijpt waarom ze niet uit het blok gaat.

Ik heb inmiddels contact gehad met 2 dierenartsen (vogelarts en mijn eigen dierenarts) en zij hebben weinig hoop voor haar. Ik moest haar knijpen in de diverse teentjes om te kijken of ze hierop reageerde maar ze lijkt echt helemaal geen gevoel meer te hebben, ze is echt vanaf de onderkant helemaal verlamd, ze laat haar onlasting ook lopen als ik haar draag ... ze verwachten een dwarslaesie maar de oorzaak kan van alles zijn. Een beschadiging wat onlogisch lijkt volgens de vogelarts aangezien ze zeker de laatste week hoofdzakelijk in het blok lag te broeden. Het kan ook door een tumor of vergroeiing komen maar de oorzaak is niet makkelijk te achterhalen.

Eind van de middag heb ik een afspraak bij mijn eigen dierenarts, hij zal testjes doen en eventueel in overleg met de vogelarts kijken wat er nog voor mogelijkheden zijn maar beide hebben eigenlijk geen hoop meer voor haar. In dat geval zal ik haar in laten slapen, ze kan niet meer op een stokje zitten, ik vind dit een vogelonwaardig bestaan, liggend in de zaagsel ...

Ze eet zelf gewoon zaagjes en trosgierst alleen een waterbakje wil ik haar niet geven in het blok omdat ze erg onhandig is met zich omdraaien, hierbij gebruikt ze namelijk heel haar vleugeltjes en met een bakje water in de buurt wordt ze dan drijfnat. Ik zal haar tot we naar de dierenarts kunnen af en toe wat water geven, zodat ze niet uit droogd.

Dit alles maakt me zeer verdrietig, ik ben er echt van uit mijn doen. Lou Lou is hier geboren, een jong van mijn eigen gekweekte Princess (dochter van Amor & Diégah) en Armani. Ze is pas 2 1/2 jaar oud en de moeder van een aantal mooie valkjes waaronder Nikki van Manon en mijn eigen Azzaro.

Ik heb er even verder geen woorden voor .....

Mijn mooie lieve meisje ....  :'( :'( :'(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annemarie86

wat erg Caroline! Heel veel sterkte, we duimen hier voor Lou Lou!

Gerda

Wat erg om Lou Lou zo aan te treffen!

Veel sterkte.

Liefs, Gerda

carco

Jee meid wat vreselijk  :'(
Ik leef met je mee en hoop er het beste van.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ylona

ach gossie wat erg, heel veel sterkte met haar, ik vind dit een juiste beslissing van je als ze er echt niets meer aan kunnen doen.
een dikke knuf voor jullie

Saar

Wat erg Caroline :(
Hele erge kalktekort kan volgens mij ook voor verlammingen zorgen. Dat heb ik ooit ergens gelezen. Heel veel sterkte :-*

smiley

Hallo Caroline

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in de afgelopen week .
Alleen was het bij mij een grasparkiet popje .
Zij zat niet op eieren maar was ook van de 1 op de andere dag verlamd aan haar pootjes .
Het had mijn verhaal kunnen zijn ,ik heb het grasje gisteren laten inslapen (10 jaar oud )
Ze heeft 5 dagen zo geleefd en kreeg toen ook nog een soort toevallen .
Volgens mijn vogel/dierenarts zou het ook een tumor zijn aan nieren of eierstokken .
Mijn grasje kon ook niet meer vliegen en lag de hele dag in het zaagsel .
Pas op met Kouros hij kan haar opeens aanvallen omdat ze zwakte vertoont .
Dat gebeurde hier dus ook het andere grasje viel haar aan ,en toen had ze ook nog een dik oog .
ze doen dit instinctief om dat ze het inderdaad niet begrijpen , waarom ze niet meer doet wat hoort !!

Ik wens je ontzettend veel sterkte en ik denk aan je  :'( :'(
Dit is zo ontzettend zwaar  :'( :'(

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes en SMSjes.  :-*

Inderdaad Saar, kalktekort kan verlammingen veroorzaken, ik heb dit ooit mee gemaakt bij een albinojong van Eros & Perle, deze was toen 2 weken oud en het was waarschijnlijk een aangeboren afwijking. Bij Lou Lou lijkt me en met mij de dierenartsen dit onwaarschijnlijk, ze hebben hier in alle kooien een sepiablok, een mineraal/calciumblok, ze krijgen wekelijks calcilux door het water en krijgen aanvullend vitamines om de calcium op te nemen. Daarnaast heb ik ook nog eens 4 truelightlampen hangen om voldoende daglicht te simuleren. Omdat ik ze nauwkeurig in de gaten hou weet ik dat ze hier voldoende gebruik van maakt.

Conny, ik wilde net hier komen schrijven over Lou Lou toen ik je berichtje las. Jij ook bedankt en heel veel sterkte met het verlies van je grasje.  :-* Lou Lou lijkt nu ook wat aanvallen te krijgen.  :-\ Niet dat ze echt helemaal weg is of epilepsie maar dan draait ze heel erg raar om haar as, wild slaand met haar vleugeltjes.  :'(

Kouros heb ik inderdaad weg moeten houden bij Lou Lou, hij is echt kwaad op haar en bijt haar tot bloedens toe ... ze zitten nu een paar uur gescheiden en hij is gelukkig best rustig.

Ik heb eerlijk gezegd weinig hoop nog ... zodra ik haar oppak loopt ze vanonder leeg, ik moet gewoon een soort luiertje vouwen. Verder blijft ze wel allert en eet ze gewoon. Het lijkt echt een verlamming, ze toont nog steeds niet ziek ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

* Sanne *

Heel veel sterkte mama! :'( :'( :'(
Ik hoop heel erg dat ze nog iets voor Lou Lou kunnen doen. Ik duim voor jou en voor haar. :'( :'( :'(
Nogmaals heel veel sterkte.

Liefs van Sanne. :-*

bobbie

Ach gossie  :'( :'( :'(

Kan het niet zo zijn dat het komende eitje hogerop in de buik op een zenuw drukt en er zodoende een verlamming optreedt ???

Ik duim voor jullie Sterkte ermee, Nel