## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Piepei!!!!

Het enige bevruchte eitje van Kouros & Lou Lou wat vandaag 16 dagen geleden is gelegd ligt te piepen en te tikken.  :D

Spannend en ook best moeilijk want Lou Lou & Kouros zitten de hele dag samen in het blok en nu was dus eigenlijk de bedoeling om dit piepeitje bij Van Gils te leggen .... best zielig.

Ik kijk het even aan tot morgen.  ;)

======================

En .... vannacht heeft Queenie in het blok geslapen en dat betekend meestal dat ze gebroed heeft en jawel hoor .... er lag vanmorgen een eitje.  :D De eerste van Unique & Queenie van dit seizoen.  :)

======================

Ik ga gauw weer, straks de hele ochtend met Jasper naar het ziekenhuis, zijn halfjaarlijkse controle bij orthoptist, aansluitend zijn jaarlijkse controle bij de Oogarts.  :P

Wat betreft de verbouwing, we doen ons best maar zoals altijd valt veel tegen, vooral de vrije uurtjes. Ed moet naturlijk gewoon werken (in ploegen dus ook de weekenden) en de avonden kunnen we niks doen want dan liggen er 4 boven te slapen.  :-\

Maar komt goed, dan doen we er maar iets langer over.  :)

Een fijn weekend allemaal, ik hou jullie op de hoogte over het piepeitje.  :D

PS. Paula, Sanne laten typen op de minilaptop is geen optie .... als ik tijd heb voor een update is Sanne of op school of op bed.  ;) Ik typ nu op mijn gewone laptop, niet blind op de toetsen maar blind op het scherm, lastig en even wennen maar ik moet het er echt nog even mee doen want als ik nu een nieuwe laptop koop, kan ik financieel even niet kopen wat ik wil, de verbouwing gaat uiteraard voor, dus spaar ik liever een paar maandjes verder door zodat ik dan de laptop kan kopen die ik graag wil.  ;)

Doeiiiiiiiiii!!!!!!!!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Spannend zeg...

succes iedergeval met wat je gaat doen

en gefelie met eitje van Queenie  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Monky

Ah  het eerste eitje van Queenie en Unique :D
Het leukste nieuws wat ik dagen gehoord heb. Ik ben nu namelijk bij mijn vader :'( Maar dit vind ik echt heel leuk om te horen. Het is leuk om weer naar zoiets uit te kunnen kijken.
Nu maar hopen dat er een bonte witmasker man geboren wordt ;D

SUcces met de kweek en je kapotte laptop.

Groetjes,
Monique

Paula

Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Paula

Ik kom even een knuffel  :-*  brengen!

         ]

Prettig weekend!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline



Thanks voor de knuffel, Paula, een prachtige foto van Chicco, ik vond zijn vliegfoto trouwens ook heel erg mooi!  :D

==================================

Groot nieuws!!!!!

Het eerste donsje van kweekseizoen 2010-2011 is geboren,
met een klein beetje hulp van mij.  :D

Zoals ook al het vorige kweekjaar, was ook dit donsje van Kouros & Lou Lou weer een heel groot donsje, wat te weinig ruimte had om de draai tijdens het tikken te maken.  :-\

Toen ik vanmorgen beneden kwam was het donsje al met zijn koppie eruit maar de rest zat nog goed vast in het ei .... ik heb toen een barstje voor hem gemaakt en het eitje zoals mijn bedoeling was bij Van Gils & Perle gelegd. 

Het kleintje is zodoende geboren bij Van Gils & Perle maar Van Gils was zo ontzettend wild met de kleine dat ik het niet aandurfde om het daar te laten liggen.  :-[ Misschien als ik dit gedrag niet had gezien alles wel goed was gegaan, misschien doen ze dit altijd wel maar nu heb ik het gepakt en bij zijn eigen ouders gelegd, waar Lou Lou zich gelijk over het donsje ontfermde.  :-*

Dus plannen even gewijzigd .... Kouros & Lou Lou gaan hun eigen jonkie dus groot brengen en Van Gils & Perle ga ik de eitjes omstebeurt verwisselen en zij krijgen een nieuwe kans.

Een nieuwe kans om zelf een keer bevruchte eitjes te leggen of misschien worden er hier en daar wel eitjes gelegd die ze uit kunnen broeden als pleegkoppeltjes.  ;)

=================================

Het kleine donsje is hard aan het vechten, het heeft het echt zwaar gehad. Om die reden ook nog even geen foto, ik wilde gat het meteen werd opgewarmd door zijn moeder, dus later foto's en .... een naam.  :)

Leuke bijkomstigheid .... het is een wit donsje wat betekend een kans voor mezelf op een getekende witmasker MAN voor Nina, mijn opaline lutino bleekmasker split bont poppetje.  ;)

ik ga weer gauw aan de gang maar hou jullie op de hoogte.

Fijn weekend.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ida

 ;D ;D Gefeliciteerd met je 1e donsje van dit seizoen !  ;D ;D

Ik ga heel hard voor je duimen dat dit donsje een getekende witmasker MAN mag zijn !!

Heel fijn weekend !
Dikke knuffel van Rico

hilde

gefeliciteerd met je 1ste donsje van het kweekseizoen voor jou


hopelijk wordt het dé man voor NINA

groetjessssssssssss

Paula

Hartelijk Gefeliciteerd met het eerste donsje van dit kweekseizoen. En dan waarschijnlijk ook nog een mutatie die je zelf wilt hebben! Ik ga duimen voor je dat het kleintje inderdaad is wat je hoopt!

Dat je het donsje weggehaald hebt bij Van Gils kan ik me voorstellen. Hopelijk gaat hij t.z.t. met zijn eventuele kroost zachthandiger om.

Jij ook een prettig weekend!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

..Neline..



Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* First Born *






Ondanks zijn moeilijke start maakt kleine First wat zijn roepnaam is het goed. Hij is mooi opgedroogd en ik heb al een paar fotootjes in het blok gemaakt met papa en mama.  :D


Samen met mama Lou Lou




Mama Lou Lou


Papa Kouros houdt mij goed in de gaten.


Kouros


Mama Lou Lou


First Born, het enige jong van het F-nest.


Kouros boos dat ik het blok open.


Samen met papa Kouros.




Al voorzichtig gevoerd.

Als laatste nog even de mutatieberekening van de ouders van First


Lou Lou:bont cinnamon gepareld split voor witmasker
Kouros:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld} 

Zonen:
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon} 

Dochters:
25% bont witmasker cinnamon
25% bont witmasker gepareld
25% bont cinnamon split voor witmasker
25% bont gepareld split voor witmasker




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Nog even een laatste update voor vandaag ....

First maakt het prima, ik heb 2 x een nestcontrole gedaan en hieronder nog wat fotootjes daarvan.  ;)

Half 5 vanmiddag, 6 uurtjes oud.


Mama Lou Lou.
Ik heb al 4 x een flink pak zaagsel onder de eitjes en First gelegd maar elke keer ligt alles weer op het hout.  :-\


First Born




Lieffff!!!!  :-*


En voor het terug in het blok gaat nog een kusje van Sophy die het wel leuk vindt, weer jonge vogeltjes in huis.  :)

Half 8 vanavond, inmiddels lekker gevoerd.  :D





Zo ... ik ga even op de bank hangen ... ik heb 2 zieke kindertjes, Sanne en Thomas, flink verkouden, lichte verhoging, hangerig en klagen over hoofdpijn en oorpijn.  :-\

Fijne avond, allemaal!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Citaat van: Caroline op 16 oktober 2010, 19:45:51Ik heb al 4 x een flink pak zaagsel onder de eitjes en First gelegd maar elke keer ligt alles weer op het hout.  :-\

Het viel mij inderdaad op dat er op die plek niet veel zaagsel lag. Wat een doos!  ;D  Op zaagsel ligt toch veel zachter?  :)

Citaat van: Caroline op 16 oktober 2010, 19:45:51ik heb 2 zieke kindertjes, Sanne en Thomas, flink verkouden, lichte verhoging, hangerig en klagen over hoofdpijn en oorpijn.  :-\
Fijne avond, allemaal!!  :D

Het schijnt nogal te heersen: verkoudheid, pijnlijke keel en zo. Veel beterschap voor Sanne en Thomas. Hopelijk knappen ze snel weer op!
Jullie ook, ondanks de 'zieken': Prettige Avond!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)