## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Dafrinja

Leuk nieuws!!!  :D En dat zo op valreep, we gaan bijna weg.  ;D
Ik hoop dat als ik terug kom meer nieuws is, of de eitjes van Van Gils bevrucht zijn bijvoorbeeld. :D Misschien komt de 1e dan wel bijna uit!  ;D :D ;D Ik ben dus benieuwd hoe het hier volgende week zaterdag/zondag is.  :-*

Tot dan!
Dafrinja

*Yvon

Hoi hoi

Zo bijna alles weer gelezen en dan kan ik je ook gelijk feliciteren met het eerste eitje van Kouros&Lou Lou.  ;D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Even snel want ik heb mijn fijnste week van de maand weer wat betekend ... migraine.  >:(

Vanavond even geschouwd en eitjes genummerd en ik ben nog niet echt vrolijk.  ::)

Van Gils & Perle:

Eitje 1 gelegd 18/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 2 gelegd 20/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 3 gelegd 22/9 = ?? ???
Eitje 4 gelegd 24/9 = ?? ???

Helaas de eerste 2 eitjes zie ik nog steeds niks dus ik ga er vanuit dat ze niet bevrucht zijn.  :-\ De laatste 2 eitjes zijn nog te vroeg om daar nu al wat in te zien, er is dus nog hoop.  :)

Kouros & Lou Lou:

Eitje 1 gelegd 23/9 = ?? ??? beschadigd  :-\

Het (beschadigde) eitje van Kouros & Lou Lou heb ik aangetipt met nagellak, ik heb in het verleden zo wel eitjes kunnen redden, de tijd zal het leren of dit eitje het gaat redden.  :) Morgenochtend verwacht ik hun tweede eitje.  :D

Unique & Queenie

Het gaat zo goed met Unique.  :D Een maandje geleden voelde hij zich niet zo lekker, hij woog op een gegegen moment nog maar 73 gram.  :-\ Na een paar dagen pap van mij te hebben gekregen om even uit zijn dipje te komen knapte hij weer op. Gelukkig!! Afgelopen weekend woog hij weer 100 gram en het gaat steeds beter met hem.  ;D Op dit moment weegt hij weer 112 gram, bijna 115 gram, het gewicht wat hij normaal weegt na de rust, voor de kweek.  ;)

Vlindertje

Helaas minder goed nieuws over mijn mooie witte meisje ...  :'(

Vannacht om 3 uur was het hier werkelijk noodweer, het water golfde cm diep door de straat, echt niet normaal, daarnaast flinke wind en onweer, hééél erg dichtbij. Dit handelde de valkjes allemaal, al stonden de kuifjes net als de avond flink omhoog. Toen we een lekkage kregen en het water naar binnen drupte op de plavuizen brak er paniek uit.  :-\ Gelukkig had ik ze snel gerust gesteld maar Vlinder brak wel weer enkele slagpennen aan haar slechte vleugeltje.  >:( Gelukkig niet helemaal afgebroken en ik kon het bloeden ook snel stelpen dus hoefde ik ze niet te verwijderen maar het is wel weer balen.  :-\

Verder geen nieuw nieuws.  ;)

Een fijn weekend voor iedereen.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Als eerste sterkte met jouw migraine, hopelijk trekt het snel weg!

Wat betreft Van Gils: zou het misschien kunnen dat er veertjes in de weg zitten? Dat het bevruchten daarom niet lukt? Je kunt altijd proberen om wat veertjes weg te trekken. Misschien raken er dan wel nog wat eitjes bevrucht.

Gefeliciteerd met het 1e eitje van Kouros & Lou Lou. Hopelijk is het eitje 'gered'! Zelf heb ik op die manier ook ooit een eitje kunnen redden. Er is toen een mooi cinnamon kakariki popje uitgekomen.  ;)

Wat fijn dat Unique weer helemaal terug op gewicht is.

Ach arme Vlindertje. Gelukkig zijn de pennen niet helemaal afgebroken. Hopelijk komt het snel weer goed.

Prettig weekend.  :)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Blh geen goed nieuws dus hier.
Vreemd dat ondanks het goede treden van van Gils toch de eitjes niet bevrucht zijn  :-\
En van Vlindertje ook haar slagpennen weer beschadigd.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

☺ Pita ☺

bobbie

Ach, arme Vlinder :-\ Gelukkig kon je de paniek snel oplossen.

We hopen met z'n allen dat de andere eitjes van Van Gils en partner wel bevrucht zijn, je weet maar nooit  ;)

Succes met je migraine :-\

Groetjes, Nel :)

TheaV

Achgossie die Vlindertje weer....... en dat na het zo goed ging.Maar ik hoop mee dat het goed komt....
Wat een ellende die migraine... sterkte!
Toch wel een fijn weekend gehad?
Dikke kroel van Dino... man, wat kan die kroelen!!!
Hij klept en  fluit de hele dag op zijn manier de oren  van mijn kop. En schreeuwt echt nooit. Soms een beginkreet, dan roep ik  "STOP" en echt hij houdt de kop, schitterend!!! En "moppert"dan zachtjes verder....
Hij is en  blijft wel de macho van het stel en de toonaangevende met dingen doen. Alles als eerste en op de eerste rang.... de grootste durfal en ondeugendste.
Enne...ondanks 4 bij elkaar, alle 4 supertam en een  geweldige stemming in de valkenvilla.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

bobbie

He gelukkig,  :D ik zie je weer 'zwerven' op het forum. 8) Dat houdt hopelijk ook in dat je je een stuk beter voelt. ;D

Groetjes, Nel :)

smiley

Hallo Caroline

Wat jammer dat vlinder weer haar pennen kwijt is  :-\.
Mijn Smiley had ook nieuwe pennen die bijna volgroeid waren ,ook hier paniek en al zijn pennen weer weg !!!!
Daar baal je dan zo ontzettend van en ik begrijp jij nog meer doordat ze al zo lang tobt met het kleine meisje .
Kan je al iets zien bij van Gils & Perle ????? ik hoop toch zo dat er in ieder geval 1 of 2 bevrucht zullen zijn ( duim, duim , duim ).
Sterkte met je hoofd ,dat het maar weer snel weg mag zijn .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties.  :-*

Tevens voor de lieve beterschapswensen, mijn koppie is gelukkig weer over, ik heb alleen na een zware week, zowel qua afspraken en verplichtingen als door mijn migraine, nu een mega watte hoofd en een lamlendig gevoel maar dit gaat vast weer snel over. ;)

Ik zal eerste even een korte update geven vanuit mijn kweekkamertje en daarna even mijn immetjes en mailtjes beantwoorden want ook daarmee loop ik weer een weekje achter.  :P ::) :-[

Vanmorgen even geschouwd en eitjes genummerd en ik ben nog niet steeds echt vrolijk.  ::)

Van Gils & Perle:

Eitje 1 gelegd 18/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 2 gelegd 20/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 3 gelegd 22/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 4 gelegd 24/9 = ?? ???

Helaas de eerste 3 eitjes zie ik nog steeds niks dus ik ga er vanuit dat ze niet bevrucht zijn.  :-\ Perle heeft het bij 4 eitjes gelaten en het laatste eitje is nog wat te vroeg maar ook daar zie ik niks in, ik ga er dus vanuit dat ze of vergeten zijn om te wippen - ik heb ze zolang als ze het blok hebben niet veel zien wippen - of Van Gils doet het niet goed of de combinatie is gewoon niet vruchtbaar .... jammer.  :-\

Kouros & Lou Lou:

Eitje 1 gelegd 23/9 = weggegooid, was beschadigd  :-\
Eitje 2 gelegd 25/9 = ?? ???
Eitje 3 gelegd 27/9 = ?? ???

Het (beschadigde) eitje van Kouros & Lou Lou heb ik zaterdag weggegooid, er zaten luchtbelletjes in wat betekend dat er ook in het vlies een lek zat, jammer maar helaas.  :-\ Zaterdag lag er het tweede eitje en vanmorgen heb ik het derde eitje gevonden, voor beide is het nog te vroeg om er iets in te zien, ik ga eitje 2 morgen schouwen.  ;)

Dior & Cartier

Het onervaren geelwangkoppel wat voor het eerst een blok heeft. Ze zitten nog steeds regelmatig in het blok, tevens slapen ze overdag ook op een stok voor het blok, er wordt gewipt maar ik zie nog niet echt dat er een eitje aan komt. Er wordt ook nog niet echt genesteld. Dus ik moet nog even geduld hebben denk ik.

Vlindertje

Mijn mooie albinomeisje maakt het goed. De gebroken pennetjes groeien gewoon door, ze mist er toch wel weer een paar maar ik heb nog steeds goeie hoop dat het helemaal goed komt .... ooit.

Eros

De verbannen vader van Vlinder, degene die haar vleugeltje in eerste instantie zo heeft mismaakt, vermaakt zich prima buiten. Hij is volledig geaccepteerd en gaat gewoon in de groep - 3 grasparkietjes en een kanarie - mee. Helaas heeft hij ook een licht beschadigd vleugelboogje, ik denk ook door het noodweer afgelopen donderdag/vrijdag nacht. Toen was er ook binnen paniek. Uiteraard blijft de hele nacht 1 van de buitenlampen branden zodat de vogeltjes buiten ook licht hebben.  ;)

Zo ... veel meer nieuws heb ik eigenlijk niet. Ik heb nog 3 koppeltjes meer in de kweekkooien zitten .... nog zonder blok.

Amor & Diégah moeten eerst wachten tot de rui van Diégah voorbij is ....

Unique & Queenie krijgen over een weekje of 2 een blok. Unique had een dipje en was flink afgevallen. Inmiddels is hij weer helemaal hersteld en op zijn oude gewicht maar ik had met mezelf  ;) een extra rustperiode van 6 weken voor Unique & Queenie afgesproken, hiervan zijn inmiddels 4 weekjes verstreken.  :D

Jim & Ashley krijgen pas een blok als Ashley 1 jaar wordt, in december. Tot die tijd worden ze hopelijk een koppeltje. Ze zijn echt wel lief samen, kroelen samen en vermaken zich saampies prima maar echt wippen/kippetje zitten/versieren heb ik ze nog niet zien doen.  ::) Ashley is toch al 9 maanden ....

Als laatste nog even over mijn 2 laatste nieuwe aanwinsten ...

Tommy & Isabella

Afgelopen week heb ik ze voor de eerste keer zien kroelen maar dan moet Tommy mij niet zien want hij blijft een zwak voor mij houden.  ::) Ook zie ik ze regelmatig samen eten en ze zitten steeds vaker op dezelfde stok. Dus het was geen liefde op het eerste gezicht maar het gaat steeds beter tussen beide.  :D

Allemaal een hele fijne dag, liefs vanuit Veghel.  :-*

PS. terwijl ik dit verzend zitten Giorgio & Anaïs te wippen in de huiskamer .... die hebben toch echt pech, zij krijgen februari pas een blok.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Leuke up-date, we zijn weer helemaal bij.
Gelukkig is de hoofdpijn weg, het slappe gevoel wat je nu nog hebt trekt ook wel weg. Succes daarmee.

Veel succes met de nestjes, de eitjes en alle andere vogels.  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

hey hey

Jammer van de niet bevruchte eitjes van van Gils en Perle
hoop dat het laatste eitje misschien toch bevrucht is....ik duim heel hard voor je

Voor de rest leuke update....kom nog wel een keertje aangevlogen

groetjes Larissa

Monky

Hey Caroline,

Leuk zo'n overzicht  :) En handig.
Het heeft hier ook zo geonweerd die avond. Het was echt verschrikkelijk. De konijnen kijken meestal niet op of om, maar stonden toen toch wel te stampen. De vogels reageerden er gelukkig niet zo op, maar ik had ook de gewone lamp aan gedaan voor de zekerheid. Ze zien de flits dan minder goed.

Jammer van de onbevruchte eitjes. Misschien zijn ze nu gewoon aan het oefenen  ;D Straks gaan ze voor het echie  ;D
Fijn dat het zo goed gaat met Unique. Over 2 weken zit ik in de VS... Ik zal je dan vanaf de laptop van mijn vader volgen  :) Kijken of er eitjes komen en zo  ;D :-[ :D

Veel plezier met de nieuwe kweekseizoen  :D

Groetjes,
Monky

Caroline

Even een snelle noot van mij!!

Ik ben erg weinig online, helaas ....

- Mijn laptop is kapot, hij kan maar voor de helft open, zet ik hem verder, heb ik alleen maar een licht ... je begrijpt dat dit niet makkelijk leest en typt al helemaal niet.  :-\

- Daarnaast is het erg druk met de kids en hun scholen en hobby's zeker als zoals deze week Ed is werken ....

- En ... de herfst komt er weer aan, dat betekend nieuwe winterkleren, nieuwe laarzen en schoenen en nieuwe warme jassen, dassen e.d. en geloof me, moet je voor 6 man winkelen dan moet je daar echt een week voor uit trekken.  :P

- En omdat ik toch bezig was ben ik maar meteen vanmiddag ,et de kids  (ze waren toch vrij  ;) ) naar de kapper geweest.  :D We hebben weer allemaal een mooi kort koppie, op Sophy na, die draagt nog steeds een staart.  ;)

En dan nu mijn nieuws!!!!

Het tweede eitje van Kouros & Lou Lou is bevrucht!!!!  ;D ;D

De eerste schreef ik al, die was kapot en heb ik wegggegooid.

Tot gauw weer, uiteraard hou ik jullie op de hoogte, desnoods via de  minilaptop.  ;)

Fijne avond.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.