## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Esther*


bobbie

Isabella zegt:





HAI

Gefeliciteerd met deze mooie dame  :D Hopelijk komt de klik met haar geplande mannetje en komen er mooie vogeltjes uit. 8)

Groetjes, Nel :)

Caroline



;D ;D ;D

Inderdaad Nel, moest ik ook denken ....

In werkelijkheid wilde ze eigenlijk weg vliegen maar deed dat uiteindelijk niet. Ze is nog niet bij me weggevlogen.  :D

Vanmorgen is ze in de kooi een paar keer opgestapt op mijn vinger en heb ik haar even mogen kroelen, ze is nog wel een beetje angstig maar dat is natuurlijk heel normaal .... komt helemaal goed met dit meisje.  :-*

Bedankt voor de leuke reacties, iedereen!!  :-*

Ik vind haar zelf ook super mooi en ben er waanzinnig blij mee.  :D Inderdaad nu nog hopen dat Tommy haar kan waarderen.  ::)

====

Mijn andere kereltje kan het popje wat hij van me kreeg wel waarderen!!  :o :o

Even een kleine terugblik ....

JOOP! is mijn mannetje wat gehandicapte pootjes overhield toen hij met 2 weken oud een dubbele longontsteking had doordat hij tijdens het voeren door zijn ouders eten in de longetjes had gekregen. Zijn kansen waren toen nihil maar door intensieve verzorging, medicatie en dwangvoeren is hij er tenslotte toch doorheen gekomen, weliswaar met een groeiachterstand en een lichte handicap.  :)

Aangezien zijn hormonen afgelopen winter toch begonnen op te spelen, hij was toen 2 jaar besloot ik dat Juicy voor hem mocht blijven.

Juicy is een opaline geelwang wildkleur popje wat ik zelf kweekte, door crossing over verloor zij het cinnamon-gen.  :D Met haar kweken wil ik niet, ik heb immers voldoende geelwang-koppels maar ook JOOP! mag geen jongen krijgen en groot brengen dus .... een mooie oplossing, JOOP! een meisje en ik mijn eerste zelf gekweekte geelwangetje.  ;D

Toen ik vanmorgen de ramen en gordijnen ging openen in mijn kweekkamertje en de lampen aan deed werd ik verrast door een bekend piepgeluid ....







Kleine meisje worden groot .... Juicy is afgelopen zondag 7 maanden geworden.  ::)

Ik ga wat doen .... na een dagje weg blijft er een hoop liggen.  :-\ Sanne wordt straks gehaald en gaat een dagje weg met mijn ouders.  :D

Marleen komt vanmiddag Lucky alias Enjoy ophalen.

Tot laterzzzzzzz!!!!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Bij papegaaien is het zo dat, als zij twijfelen/onzeker zijn wat te doen, zij hun pootje omhoog brengen. Daaraan kunnen wij mensen zien dat ie in dubio zit. ;)

Hahha, die JOOP! en Juicy. Ze hebben het gezellig met elkaar, dat is wel duidelijk.

Groetjes, Nel :)

*Yvon

Hoi hoi

Ik had vannacht voor ik naar bed ging nog gekeken hier.  ;)
Helemaal super dat Isabella nu al zo makkelijk is.  :D
Het gaat zeker helemaal goedkomen met deze mooie lieverd.  :-*
Haar ringnr is : 4RNJ 18  NB10
Jij en Sanne ook bedankt voor de gezelligheid en we zien elkaar snel weer.  ;) ;D

Ik ga snel weer aan de klus.  :-\  ;) ;D


Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Paula

Wat is Isabella mooiiiiii! Veel plezier gewenst met deze mooie jongedame, maar dat zal vast wel lukken, denk ik zo.
Hopelijk gaat er een klik komen met Tommy.

Die JOOP! en Juicy, hihi. Ach ja, als het maar lekker is, toch?!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

hilde


Ida

Isabella is om te zoenen - een supermooi meisje !
Geniet er maar lekker van

groetjes Ida

sabine

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat fijn dat ze nu thuis is ;D Nu kan je eindelijk van haar genieten.
Ze is erg mooi :-*

Liefs Sabine

Caroline



Hey allemaal .... thanks voor de lieve reacties!! :-*

Ik had er vanmiddag even verschrikkelijk de pé in. :-\

Gisteren dacht ik namelijk dat de kwaliteit van de foto's zo slecht was doordat ik het veel te gehaast had gedaan ... vanmiddag bekeek ik de foto's die ik vanmorgen maakte van Elia, Enjoy (Lucky), Elf (Pino), Isabella en Tommy en weer de meeste foto's waren NIET scherp. :( Alles na gekeken, tevens de instelling en ik zag er echt niks aan maar hij maakte wel een raar geluid, net of de sluiting bleef hangen. ???  Ik ging er echt vanuit dat mijn camera kapot was ....

Dit kon ik er ook nog wel bij hebben want toen ik vanmorgen mijn laptop open deed had ik geen beeld, alleen maar licht. Na div. keren de bovenkant op en neer te hebben gedaan kwam ik erachter dat er ergens een sluiting zit. Nu doet hij het weer maar als ik hem dicht doe en weer open is weer alle beeld weg. Ik moet hem nu dus altijd open laten staan. :-\ Lekker handig, niet dus. :-\

Toen ik gisterenavond laat thuis kwam vond ik mijn laptop wel op de bank onder een kussen, bleek dat er daarop de hele dag kinderen hebben gezeten. Nou ja!! :(

Dat wordt dus sparen .... helaas voor mij gaan we eerst in huis wat verbouwingen en veranderingen doen de komende weken na de vakantie. ::)

Gelukkig inmiddels ook een beetje goed nieuws!! Toen ik vanavond nog een keer mijn camera bekeek en ook even alle instellingen een keer veranderde bleek het toch aan de instellingen van de flitser te liggen. :D Ik ga hem morgen even testen maar hij maakt nu niet meer het gekke geluid dus volgens mij is hij niet kapot. Gelukkig maar want ik wil ook nog een nieuwe fiets. :P

=== === === === === === === === === === === === ===

Het volgende wat mij erg bezighoud op het moment is mijn Unique. Unique is in april 4 jaar geworden en heeft steeds erg veel last van de rui, hij valt dan veel af, is slaperig, hangerig en eet bijna niet. Vorig jaar mei was het hetzelfde verhaal en toen nam ik ook contact op met een vogelarts. Ik moest het even aankijken, desnoods wat bij pappen als hij niet voldoende at want zonder echte symptomen is het moeilijk onderzoeken was het antwoord. Na een weekje met daarin een paar dagen een papmaaltijd knapte hij weer op en was hij weer mijn oude Uniekje. :D

Sinds eind vorige week is het weer zover, Unique heeft samen met Queenie 2 nestjes groot gebracht, is weer in de rui geweest en zit er weer niet lekker fit bij, alleen komt er nu nog bij dat hij de hele dag zijn popje voert sinds ze dit jaar jongen hebben gehad. Hij is echt vel over been. Verder:

* eet en snoept hij slecht tot zeer weinig
* speelt hij niet, terwijl hij eigenlijk ADHD heeft
* slaapt hij heel erg veel, zit overdag vaak op 2 pootjes te dutten
* en hij is erg mager

Het positieve is dat in ieder geval:

* ontlasting goed is
* lijkt niet misselijk of geeft ook niet over
* poetst zich nog gewoon
* kroelt nog met zijn meisje en met mij
* zijn meisje heeft nergens last van, vorig jaar ook niet
* hij roept nog naar de andere valkjes
* zit niet bol
* slaapt 's nachts ook gewoon op 1 pootje

Sinds het weekend zit hij samen met Queenie, zijn dametje in de grote kooi in de huiskamer, saampies de hele kooi voor zich alleen, welke helemaal vol hangt met snoep, voer en allemaal ander lekkers. Tevens krijgt hij 1 x per dag 1 papmaaltijd, op advies (vorig jaar) van de vogelarts met kropnaald omdat ik er zo het meeste in krijg met de minste stress.

Vanavond had hij voor het eerst weer een lekker gevuld kropje door zelf te eten (al was het dan maïsbrood) dus ik heb het idee dat zijn ergste dip weer achter de rug is. De komende weken mag hij lekker met zijn meisje in de grote kooi in de huiskamer blijven. Om deze reden weet ik ook even nog niet of zij eind september meteen met de andere koppels mee de kweekperiode in gaan. Misschien is het beter om hen nog even te laten wachten, de gezondheid van mijn valkjes gaat voor. Ik kijk het even aan.

Ik ga nog even de foto's uploaden en dan kom ik ze nog even plaatsen vanavond.  Maar ben gewaarschuwd, het gaat puur om een indruk van de eerste dag van Isabella en de laatste dag van Lucky want die is vanmiddag gehaald. De kwaliteit is echt bar en boos.

Tot zo!!

PS.


Unique vanmiddag.


Zijn dametje Queenie.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

* Het E-nest *

* Elia * Enjoy (Lucky) * Elf (Pino) *




De E-tjes zijn inmiddels allemaal zelfstandig, vanmiddag ging Enjoy/Lucky bij Marleen wonen, volgende week zullen ook Elia en Elf/Pino naar hun nieuwe baasjes gaan. Zoals al altijd heb ik nog een laatste keer voor de eerste vertrekt foto's gemaakt. Het zijn weer mooie en lieve jongen geworden. :D


Enjoy die nu Lucky heet.


Lucky woont nu bij Marleen.


Lucky


Lucky


Lucky


Lucky


Lucky

=== === === === === === === === === === === ===


Elia, heb ik geprobeerd om niet zo heel erg tam te maken want zij gaat in een buitenvolière wonen. ;)


Elia gaat volgende week verhuizen als de nieuwe baasjes van vakantie terug zijn.


Tock mocht ik nog even voorzichtig kroelen.


Ook opstappen deed Elia nog.


Elia

=== === === === === === === === === === === ===


De Benjamin, Elf, die bij de oma van Francis wederom als Pino door het leven gaat. :D


Pino wordt ook volgende week opgehaald een paar daagjes later gaat hij een verre reis maken naar Limburg. ;)


Pino


Pino


Pino


Pino

Tot zo met de foto's van Tommy & Isabella.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde

zooooo mooi weer die fotoooossssss caroline

limburg dat is bij mijn deur zeker    :)

groetjessssssss

Caroline

* Tommy & Isabella *





Isabella


Isabella


Isabella


Links Isabella, rechts Tommy die alleen maar tegen mij bedelt. :-\


Isabella (L) & Tommy (R)


Isabella (L) & Tommy (R)


Daarna begon Tommy (R) tegen Isabella te bedelen ....



Help!!!! Denk Isabella. ;D


Isabella netjes opgestapt.


Door gelopen naar mijn arm ... helaas een beetje erg wazig. ::)


Tommy kwam er meteen rechts bijgevlogen.


Isabella (L) & Tommy (R)


Links Tommy, rechts Isabella.


Opdringerige Tommy even in de kooi, Isabella even alle aandacht alleen.


Isabella


Isabella moe, het was echt tijd om weer naar de kooi te gaan!!

Isabella was vandaag 1 grammetje afgevallen, dus dat is prima, 97 gram. Ze had vandaag nog wel de kooi volhangen met zeker 3 trosgiersten, zijn deze op krijgt ze geen nieuwe en moet ze het met grasparkieten - en valkparkietenzaad doen aangevuld met een bakje onkruidzaad en een bakje pellets, Nutribird B14 voor grasparkieten. ;)

Tommy woog trouwens 106 gram, hij zit nog steeds bij JOOP! & Juicy, Naomi, Nina en Vlinder in de kooi maar heeft alleen oog voor mij.  :P

Pffffh, het was een flinke update maar had even zin om mijn zinnen ergens anders op te zetten. ::)

Voor straks lekker slapen, tot morgen!! :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Weer een giga-update met mooie foto's.
Wat staat Isabella er trots op, op die 3e foto. Mooi hoor!

De E-tjes zien er ook goed uit.

Hopelijk knapt Unique snel op, maar met jouw goede zorgen zal dat vast goed komen. Succes met hem.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Zozo wat een mega update!
wat leuk dat weer een valkje van jou gaat verhuizen na Limburg haha :P
Licht het aan mij of lijkt Zilver erg veel op Unique (zijn vader)??

Groetjes Jel, Zilver en kleine Ayo
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)