## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Jel

Nou Carolien je mag terug zien op een mooi kweek seizoen!
Je plannen van volgend jaar zien er veel belovend uit. Stiekem ben ik benieuwt naar je bleekmasker kweekplannen aangezien ik op zoek ben na een koppel bleekmaskers :P
Hopelijk weer zo een mooie kweek in 2010-2011
en natuurlijk volg ik ook dan jou boekje

Groetjes Jel en een kussie van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Ida

Wat heerlijk om je kweekseizoen weer in vogelvlucht langs te zien komen.
Via je boekje heb ik de mooie maar ook de verdrietige momenten mee mogen maken.  Gelukkig overheersten de mooie momenten  ;D

De  E-tjes zijn supermooi geworden, vooral Elf vind ik een scheetje!

Ik hoop dat je volgende kweekseizoen weer net zo succesvol mag zijn !
Ik blijf je zeker volgen in je boekje want ik mis de donsjes wel een beetje hoor  ;)

En je eigen kleine meid - wat een lekker ding  :-* ze wordt snel groot.......

Geniet van je vakantie en je (bijna) 30 valkjes  ;D
Dikke knuffel van een ondeugende Rico - jouw Valentijntje uit het V-nest van het afgelopen kweekseizoen !

Caroline

Citaat van: Marl1 op 10 augustus 2010, 09:37:54
Hey Caroline,

Nog een vraagje: ik zag op pagina 1 (of 2?) van jouw boekje, mooie kooien, 4 dezelfde, wel andere kleuren. Wat is het merk van die kooi en hoeveel valkjes kunnen in 1 zo'n kooi? Ik zoek nl. een grote kooi, daar komen vooralsnog 4 valkjes in. Maar later.....misschien nog wel meer... ;D

Fijne dag! Groetjes Marleen.

Hoi Marleen, ik zal nog even je vraagje beantwoorden.  ;)

A23 - Afmetingen per kooi: H x B x D = 176 x 90 x 60 cm.

In eerste instantie kocht ik mijn 2 kooien (GKN A23) in de huiskamer via webwinkel, hierover was ik erg tevreden en ik kocht ze ook een maatje kleiner voor in mijn kweekkamer, 2 stuks (GKN A22), een witte en een zachtgrijze.

Links 2 x A22, rechts 2 x Birmingham

Toen ik er nog 2 wilde bestellen bestond het bedrijf niet meer en na een zoektocht op het internet naar winkels die ze mogelijk nog hadden en gebruikte via Marktplaats kon ik er nergens meer in krijgen.

Wel zag ik bij Dierenvilla, ook een webwinkel, de Birmingham. Een duurdere en betere kwaliteit dan de A22, alleen in het donkergrijs te krijgen maar exact hetzelfde idee en voor de kweek was ik erg tevreden over deze kooi dus kocht ik er 2 Birminghamkooien bij. :)

Toen ik er later weer 1 wilde bij kopen bleek deze niet meer te koop zijn bij Dierenvilla en ook via internet slaagde ik er niet meer in aan te komen ....

Zo kwam ik uit bij de laatste niet aanwinst:

De Royal Kingdom (H x B x D = 154 x 81 x 54 cm) ook bij Dierenvilla vandaan en ook over deze kooi ben ik heel erg tevreden.  :D

BEKIJK hier de site van Dierenvilla.  ;)

Succes met je zoektocht naar een nieuwe kooi!!  :D

Knuffie van Lucky.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

Volgens mij kan je zelfs de kooien van Dierenvilla bij Peter bestellen.
Wij hebben het indertijd ook zo gedaan met de gedachte, dan verdienen ze er ook nog iets aan.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Marl1

Hoi Caroline,

Bedankt voor de uitgebreide omschrijving. Ik ben er nog niet uit, maar dat zal vast wel een keer komen. De Birmingham staat er wel bij Dierenvilla, maar is een beetje erg duur €279.00. Heb jij toevallig ervaring met Megapets? Daar staat de New York voor €159.00. Zouden daar 6 valkjes inkunnen, denk je? Ik moet ook wel bekennen dat ik wel bang voor namaak kooien ben. Het is zoveel geld, dus dan wil ik ook wel waar voor m'n geld hebben, en niet dat-tie over een paar maanden kapot is ofzo, of dat-tie gaat roesten of iets dergelijks. Ik ben dan ook bang dat zo'n kooi van niet-valkjesvriendelijk materiaal is gemaakt. Dus..... het word een lastige keuze. Maar bedankt voor je hulp. :D

Groetjes Marleen.

Paula

Marleen, je zou ook eens hier kunnen kijken bij Happy Bird:
http://www.happybird.nl/?p2=acties&page=1

Dit zijn de echte Montana kooien, echter met transport schade. De schade kan heel erg klein zijn en je kunt via internet bestellen.
Er is ook een winkel, die alleen op zaterdag geopend is.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Marl1

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties en het meedenken. ik heb inmiddels, na lang nadenken, toch voor de New York gekozen.

Groetjes Marleen.

Caroline

* Vlindertje *

Zoals velen van jullie wel weten is mijn Vlindertje een zorgenkindje ....

Amper een paar weken oud werd ze verschrikkelijk geplukt door haar papa Eros. Nu ken ik het wel, dat plukken, en we zijn al snel geneigd om te zeggen, gelukkig groeit het weer aan al die geplukte veertje maar mijn ervaring met Eros en zijn dochter Vlinder was helaas minder rooskleurig.  :-\ :( >:( :'(

Eros plukte niet alleen de kleinere veertjes maar ook de dikke slagpennen en de staartveren, bijna allemaal tot op de huid kort.  :o

Ik heb haar dan ook vroegtijdig bij de ouders weggehaald en Eros is tevens gescheiden van zijn poppetje, hij mag echt nooit meer jongen groot brengen. Al snel groeide de meeste veertjes weer netjes aan, ze kwam goed in de veren, werd een mooi albinomeisje op haar rechtvleugeltje na ....

Vlinder 17 januari, precies 7 weken oud.

Doordat Eros de slagpennen zo kort had afgeknabbeld, was de huid gesloten rondom div. verenstompjes. De nieuwe veer groeide hierdoor onder de huid wat een mega grote knobbel veroorzaakte, die vaak ook nog ging ontsteken. :-\ Vlinder had zeker 6 van die knobbels, welke ook een naam hebben, lumps. Een afwijking aan de veren die kan komen door div. factoren waaronder plukken door de ouders op jonge leeftijd. Keer op keer moest ik de opgerolde, vaak rottende veer uit één van die knobbels halen en kwam er ooit wel een veer uit, knakte Vlinder hem wel door haar wilde en gekke gedrag in de kooi. :( Vlinder is van 29 november 2009 en heeft nog nooit lange slagpennen gehad aan haar rechtervleugel, ze heeft nog nooit kunnen vliegen, en de meeste tijd ziet haar vleugeltje er zo uit ....

Een bloederig stompje .... (oude foto)  ;)

Ik heb informatie ingewonnen op internet, ik heb bij onze vogelvereniging geïnformeerd - lumps komt vaak voor bij kanaries - en ik heb 2 vogelartsen gebeld voor informatie. Het enige wat ik kon doen was of zo blijven verzorgen als ik nu doe in de hoop dat de situatie ooit ging verbeteren, uiteraard voor mezelf en Vlinder een limiet ingesteld tot hoever en hoelang nog of ... ze moest geopereerd worden, in dit geval zouden ze het onderste stukje waar zij haar lumpsknobbels heeft zitten amputeren, leewieken. :o Dit zou betekenen noooooit meer kun vliegen, ik moest er niet aan denken dat mijn kleine lieve mooie Vlindertje nooit zou kunnen vliegen en besloot dat ik het gevecht aan ging met de lumps, uiteraard samen met Vlinder. Jeetje, wat een ontzettende kanjer is dit, zoveel pijn gehad, zo vaak een bloedpen gehad, keer op keer moest ik haar behandelen met pincetten, badjes, Betadine of wondpoeder om het bloeden te stelpen. Mezelf keer op keer afgevraagd: Ga ik niet te ver?? Moet ik nu niet stoppen ....
Nooit maar dan ook werkelijk nooit heeft ze me gebeten. :-*

Waarom schrijf ik dit allemaal??

Ik wil even een paar foto's met jullie delen, ik ben zo trots!! :D :D

Vlinder vanmiddag, ze is flink in de rui en wordt steeds mooier ...

Vlinder heeft voor het eerst slagpennen. ;D

Even ingezoomd, zien jullie het, eindelijk slagpennen!!!!

En even de onderkant ....

Het ziet er natuurlijk nog niet normaal uit, je ziet ook nog opgedroogd bloed en verkleuringen door het bloed tevens zit er ook nog 1 knobbel maar dit is een kleintje, er zaten 5 knobbels op een rijtje, allemaal 1 x zo groot als deze dus ook deze zal wel verdwijnen denk ik, ik heb er een goed gevoel over. :)
Eindelijk voor het eerst sinds ik in januari de eerste lumpsknobbels ontdekte, heb ik het gevoel dat ik gewonnen heb, dat Vlinder haar vleugeltje gaat genezen, dat zij haar vleugeltje mag behouden ...

Ik ben zo happy!!!!

Dat wilde ik even met jullie delen. ;)

Fijne avond allemaal!! :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hoi Caroline,

Wat n geweldig lange update over je terugblik zeg.
Je hebt n fijn kweekjaar gehad, met wat tegenslagen, maar die horen er jammer genoeg bij.  :(

Je hebt echt prachtjongen grootgebracht, waarvan mijn Indytje  :-*, ik ben echt blij met deze prachtdame, en heb nog geen enkel moment spijt gehad dat ik haar bij jou gekocht hebt.
Je bent een kweekster met het hart op de juiste plaats. Echt een schat van een vrouw!  :-*

Wat n goed nieuws over Vlindertje! Wat heeft deze meid pech gehad, maar het zonnetje gaat ook voor haar schijnen zie je wel.
Geniet er maar van! Ik kijk al uit naar de dag dat ze kan vliegen. Wat zal dit een genot voor jou en voor haar zijn dan!.  :)

:-*

Caroline

Dank je wel Sally voor je ontzettende lieve berichtje.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ida

;D ;D ;D Wat een heerlijk bericht over Vlindertje  ;D ;D ;D
Ik ben zo blij voor je !
Je zorgenkindje - zusje van mijn Rico - heeft eindelijk slagpennen ! Dat ze maar heel snel mogen groeien en sterk mogen blijven zodat ze lekker kan gaan vliegen  ;)

Geniet er maar lekker van - geef haar maar een dikke kroel van mij en van haar broer Rico  :-*

groetjesssss Ida

Caroline

Jij ook dank je wel, Ida, voor je lieve berichtje.  :-*

Dikke kroel krijgt Vlindertje straks als ik de E-tjes ga pappen.  ;)

Dikke kus voor Rico.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marl1

Hey Caroline,

Ook ik wil je feliciteren met Vlindertje, fijn dat ze slagpennen krijgt, hopelijk zet het goed door, dat ze straks, als een vogeltje zo vrij, kan vliegen door je kweekkamertje!

Maarre, als je Vlindertje een kroeltje ga geven, dan kun je vast Lucky ook wel een kroeltje geven!? Zit ze nog steeds aan de pap, of was je al bezig met grasparkietenzaad? Ben het even kwijt....

Nou, 'k ben benieuwd hoe het gaat!

Fijne avond nog en de groetjes van Marleen.

*Esther*

Hey, wat een leuk en aandoenlijk verhaal over Vlinder.
Ik hoop ook dat ze weer kan gaan vliegen, als een echte vlinder.

gr Esther

carco

Wat geweldig van Vlindertje zeg  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!