## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



* Update met terugblik *




De foto's van de E-tjes, ik had het eigenlijk voor eergisteren al beloofd maar, ik was eerst even wat anders aan het doen en toen ik de foto's wilde gaan plaatsen was mijn migraine helaas wéér terug. :-\

Inmiddels heb ik gelukkig voor een paar weekjes de migraine weer de deur gewezen. ;)
Verder ben ik ook nog druk bezig met de voorbereidingen en planningen voor het nieuwe kweekjaar tussen het vakantie vieren met de kids in. 8) En geniet ik ook altijd weer optimaal van een tijdje rust, of eigenlijk van de rust van mijn valkjes. Even lekker alle valkjes lekker op een stok zitten in plaats van de helft van de tijd in een blok liggend. Tijdens de kweek zijn ze toch humeurig, bijtend, wakend en niet echt in voor een kroel of aandacht van mij. :-\ Nee, ook deze fase heeft wel iets, alhoewel ik de kleine donsjes ook wel weer mis. ::)

Dus even een update en later plaats ik de foto's!! :D

Afgelopen donderdag was Elf ook 5 weken en zaterdagochtend trof ik hem aan op de rand van het blok - wat open stond - met een kaal geplukt achterkoppie.  :(

Ik heb meteen Elf in de grote lummelkooi bij Elia en Enjoy gezet en hij heeft zaterdag en zondag 3 x per dag pap van me gehad. In de kweekkooi bij zijn ouders (Pablo & Coco) heb ik meteen het blok weggehaald en toen ik een uurtje later in mijn kweekkamertje kwam zag ik waarom ze hun zoon hadden geplukt ... ze zaten -beide zwaar in de rui - te wippen!! ::) Ze wilde het blok weer gaan gebruiken, nou mooi niet. ;) Om hun cyclus wat te doorbreken heb ik nu Van Gils & Perle bij hen in de kooi geplaatst, dit wordt namelijk hun kweekkooi in september. Mocht het voor Pablo & Coco niet baten, dan verhuizen ze alvast naar de grote kooi in de huiskamer. :)

Elia en Enjoy kregen de laatste dagen nog maar 2 x pap en dit ging zo goed, ze kwamen elke dag aan in gewicht, dat zij maandagmorgen geen pap hebben gehad en vanaf gisteren dus alleen de avondpap nog maar krijgen. Elf, krijgt voorlopig nog 2 x per dag maar hij is sowieso een stukje jonger nog en heeft door zijn moeizame start door het leeftijdverschil ook een kleine achterstand gehad maar die heeft hij inmiddels keurig ingehaald. ;) Het is een mooi stevig valkje geworden wat 's avonds 110 gram weegt. :D

Elia blijft als ze zelfstandig is nog eventjes bij me wonen, haar nieuwe baasjes, een klasgenootje van onze Jasper, gaan eerst nog op vakantie de laatste 2 weken van augustus.

Enjoy alias Lucky zal nu snel zelfstandig kunnen eten, dus Marleen, ik verwacht dat ze zeker over een dag of 8-10 zal kunnen verhuizen. Ik hou je op de hoogte. ;)

Elf duurt het natuurlijk nog even, die moet zijn pap eerst nog gaan afbouwen maar ook voor hem komt de verhuizing in zicht.

En met hun verhuizingen is tevens mijn kweekseizoen 2009-2010 afgesloten ....

Ik kan terug kijken op een prachtig jaar met heel veel mooie momenten ....

* 11 mooie gezonde nesten ...
* 45 jongen ...
* Ashley, Vlinder en Juicy bleven hier wonen ...
* 38 valkjes kregen een fijn en warm nieuw thuis ...

Helaas ook enkele verdrietige momenten ...

* Yindee werd door de onervaren ouders (Giorgio & Anaïs) geholpen uit het eitje te komen, de dooier was nog niet opgenomen, ze mocht maar 1 dagje leven ...
* Amber vond ik 2 dagen oud, totaal onverwacht dood naast haar broertje en zusjes ...
* Zippo was echt triest, zij brak haar nekje tijdens een nachtelijke paniek, ze was pas 6 weken oud ...
* Birdy maakte de draai in het eitje niet en tikte na 16 dagen in het eitje een flink gat in de eischaal, hij werd geboren terwijl de dooier nog niet was opgenomen, wonder boven wonder bleef hij leven maar na 8 dagen bleek hij toch niet in orde te zijn en heeft hij de strijd opgegeven ...

En natuurlijk niet te vergeten mijn lieve Oilily, het vrijgezelle lutino popje wat ik een paar jaar geleden heb opgevangen, ze had geen partner maar toch werd legnood van een eerste eitje haar fataal ...

Zulke dingen wennen nooit maar ook dit hoort bij de kweek, bij het houden van valkparkieten, bij het hebben van deze geweldige hobby. :) Het bezorgd je niet alleen verdriet maar ook leer je keer op keer weer van al je tegenslagen, al moet ik zeggen dat ik dit jaar niet mag klagen, vergeleken met andere jaren en als ik de vele vervelende dingen heb gelezen bij mijn mede kweekcollega's.

Mooie Ashley bleef hier wonen als partner voor Jim, lieve Vlinder mocht blijven vanwege haar verminkte vleugeltje wat ze overhield na zwaar plukken van haar vader en Juicy, het opaline geelwang wildkleur popje, mijn eerste gekweekte geelwang :D werd het vriendinnetje van JOOP!

Naast deze 3 eigen gekweekte valkjes kwamen er ook nog 2 nieuwe mannetjes mijn collectie verbreden dit kweekjaar. Voor Cartier vond ik na 2 jaar zoeken september 2009 Dior, een cinnamon geelwang bronze fallow MAN en jawel, na een zoektocht van 4 ½ jaar vond ik een paar weekjes geleden eindelijk mijn bonte geelwang man!! Nog wel een getekende cinnamon opaline geelwang MAN, inmiddels bekend als mijn Tommy. :-*

En als klap op de vuurpijl werd er ook nog een prachtige getekend cinnamon opaline geelwang poppetje geboren bij Yvon. ;D Isabella. :-* Over enkele weekjes hoop ik haar te kunnen gaan halen, ze is nu 5 weken. :D

Eind september start mijn nieuwe kweekseizoen, 2010-2011.

Met van september - januari:

* Amor & Diégah, als de laatste haar conditie oké is ;)
* Van Gils & Perle, een nieuw koppel
* Kouros & Lou Lou
* Jim & Ashley, pas in december als Ashley oud genoeg is :)
* Unique & Queenie
* Dior & Cartier, een nieuw koppel

En van februari - juni:

* Armani & Princess
* Pablo & Coco
* Giorgio & Anaïs
* Jim & Ashley een tweede nestje
* Tommy & Isabella als ze een koppeltje worden in juli :P

Mijn collectie is bijna compleet, op een paar hele knappe dametjes na, waarmee ik geen haast heb en die ik gewoon voor het mooi erbij wil hebben, hoop ik alleen nog dat het volgende seizoen voor Nina een getekende opaline witmasker man geboren wordt. :)

Ik hoop dat mijn volgende kweekjaar weer net zo'n mooi jaar mag worden als het afgelopen kweekjaar en dat ik net zo'n mooie, lieve en vooral gezonde valkjes mag grootbrengen en net zoveel plezier aan ze mag beleven. :D

Het volgende berichtje komen de foto's, Marleen. ;)

En Tijn (??), inderdaad heel erg veel werk, mijn valkjes maar het is mijn allergrootste hobby naast mijn gezinnetje , inderdaad gecombineerd een volledige dagtaak. Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik niet buiten huis werk. ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

wat een super update..en mooie momenten heb je het afgelopen kweek seizoen gehad..helaas blijven de trieste gevallen altijd aanwezig.

heel veel succes alvast met het komende kweekseizoen maar eerst even volop genieten van je welverdiende vakantie.

gr gerdy

Caroline



* Het E-nest *

* Elia * Enjoy * Elf *




De foto's ....

Niet allemaal even mooi, ze eerste serie na het uitvliegen zijn altijd wat minder van kwaliteit, de valkjes zijn wat angstig door alle nieuwe indrukken en erg bewegelijk. :-\

Ik heb van 2 weekenden foto's, eerste die van vorige weekend, toen Elia al was uitgevlogen en ook Enjoy/Lucky de sprong had gewaagd. :)


Enjoy is geland in het badje en gezien de poep die erin drijft zat ze er al een tijdje voor ik haar ontdekte. ::)


;D


Omdat haar staartje helemaal drijfnat was, heb ik haar maar voorzichtig op het touw gezet waar ze netjes bleef zitten. :)


Elia zit achter zijn slapende moeder Coco op het mineraalblok.


Ook papa Pablo zat te slapen en strekt zich eens uit. ;D




Kleine Elf zat nog in het blok en had alleen nog maar pennetjes.


Elf


Elf :-*

De volgende foto's zijn van afgelopen weekend, Elia en Enjoy woonde al op kamers, Elf ging na de foto's ook bij hen wonen. ;)


Elia kreeg ik niet goed op de foto, elke keer sloeg zij haar vleugeltjes uit als ik flitste en zonder flits krijg ik in die hoek geen goeie foto's. :-\


Elia


Elia


Elia opgestapt.


Elia


Elia nog steeds was gespannen maar ik mocht haar wel weer kroelen. :-*


Elia


Elia


Terwijl ik foto's maakte van Elia, had Enjoy/Lucky haar eerste rondje gevlogen en een keurige landing gemaakt op één van de kooien. :D


Lucky


Lucky opgestapt, nog wat houterig. ;D


Lucky


Lucky


Ook Lucky mag ik gewoon kroelen.


Lucky :-*


Elf liep op de stok steeds achteruit dus moest ik even zijn kontje tegen houden. ;D


Op de hand ging al veel beter ... inmiddels is hij net zo bedreven als zijn zusjes. :D


Elf heeft helaas tijdelijk wat minder kuifveren en een klein kaal plekje achter op zijn kruin maar voor hij mag verhuizen naar de oma van Francis is dit vast weer aangegroeid. :D

Als laatste nog een paar lieve foto's van mijn eigen kuikentje ... ze had voor het eerste 2 vlechtjes en was zo trots, er moesten foto's gemaakt worden. :P


:-*





Een hele fijne dag iedereen!! 8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paauwtje

Wat een update.
Moest er even voor gaan zitten.

Leuk om herinnerd te worden aan de leuke dingen die we eerder al hebben gelezen. toch ook mindere dingen die weer op worden gerakeld.
Ze horen erbij hoe hard dat dan ook klinkt.

Ik kijk uit naar de foto's.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Paauwtje

:) Daar waren ze al.
Telkens denk ik hé een oude foto van Sisi....  :o

Sophy, de vlechtjes zijn erg leuk.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Marl1

Hoi Caroline,

Wat ontzettend leuke foto's van alledrie! Wat is Enjoy/Luckie een prachtvalkje. Ik prijs mezelf geLUCKYg!!! ;D

Leuk dat je haar al lekker kunt kroelen!

Bedankt voor deze leuke foto-update!

Groetjes Marleen.

Ps. Heb je m'n vraag gelezen over de kooien?

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Larissa

hey Caroline

Super leuke update, en tja de mindere kanten van het houden en kweken met valkjes dat maakt het soms droefig.
Maar juist de mooie kanten maakt alles weer goed

Gave foto's en leuk die vlechtjes bij je dochter

groetjes Larissa

☺ Pita ☺

Mooie valkjes weer Caroline , enne lief die vlechtjes bij je dochter.
Wat kijkt ze ondeugend zeg op die eerste foto! :D

Always look..

Mooie update Caroline! en idd ook de mindere kanten horen der bij  :-\

Het zijn erg mooie valkjes geworden hoor  :-* :-* :-*

En de Foto's van je "eigen kuiken" wauwie! kan me erg goed voorstellen dat ze enorm trots is op de vlechtjes!  :-*

Paula

Leuke up-date weer, we zijn weer helemaal bij.
Geniet van de rust van de valkjes en ook jij een prettige vakantie.

Leuk die vlechtjes bij Sophy; ze is er echt trots op! Lief!  :-*
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

hilde

wat een super gewieldige updateeeeeeeeeee

en wat een mooie valkjes worden de jongen al amaiiiiiiii


weer heel veel mooie fotookes hebben mijn oogjes de kost gegeven .( belgisch heeeee)hopelijk versta je het   :D  ;D

volgen kweekjaar zal ongetwijfeld ook goed zijn met heel veel mooie jongen en fotookes die de reveu mogen passeren .


wat een mooie vlechtjes heeft je kleine spruit .

groetjesssssssssssssss

Tijntjuh

Inderdaad een leuke update!
Koste ff tijd, maar dat was het waard :D


Tijn is slechts een afkorting van Martijn  ::)
Als je vanuit huis kan werken, scheelt dat enorm jah!
Wel erg leuk om te zien dat je hobby zo lekker uitgebreid is  ;D
(Je zou eens hier moeten kijken voor mijn hobby  :-X)

Tijntjuh

Citaat van: Marl1 op 10 augustus 2010, 11:24:04
Hoi Caroline,

Wat ontzettend leuke foto's van alledrie! Wat is Enjoy/Luckie een prachtvalkje. Ik prijs mezelf geLUCKYg!!! ;D

Leuk dat je haar al lekker kunt kroelen!

Bedankt voor deze leuke foto-update!

Groetjes Marleen.

Ps. Heb je m'n vraag gelezen over de kooien?



Nog steeds geen beslissing kunnen nemen?  ;)
Moet bekennen dat mijn heren zich erg goed vermaken in hun New York kooi! Ze worden nu ook wat groter en het is iig geen kooi waar er heel veel in kunnen... Ze worden dan erg beperkt met ruimte, zeker als ze hun vleugels willen spreiden (Dat doen die van mij zo nu en dan)

Nynke

Wat weer een super update...

Lucky lijkt sprekend op sisi..
Zie maar op onderstaande foto's:



En natuurlijk kan je andere meisje dan ook niet ontbreken:



Wat een lekker ding zeg je dochter.
En al twee vlechtjes :D
Staat wel super leuk :P