## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Super dat ze allemaal een naar een nieuw baasje gaan.  :D
Is toch altijd wel een gerustellend gevoel.  ;) :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Paula

Ze zien er goed uit, Caroline!
Fijn dat Pablo & Coco nog 1 rondje mogen!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Superfoto's weer!!!!!
Het was het wachten  dubbel en dwars waard!!! ;D ;D ;D
Wat worden  ze allemaal mooi! Ik heb  zitten te genieten.THX.
Dikke kroel voor alle, maar vooral voor Dino......

En wat een  verhaal en vooral  duidelijk over die bacterie!!! Wat goed als je weet wat te doen  bij zoiets.....
Het iis fijn alle blijdschap hier te lezen over eitjes/donsjes en pappers. Maar toch ook goed te weten dat er ook  vervelende en verdrietige dingen gebeuren. En  vooral het vele emotie's, support, tijd en werk dat er ingestoken  wordt...... :)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

☺ Pita ☺

Jhaaaaaaaaaa alles weg ook weer gerust toch?
Fijn hoor :D
Mooie foto's by the way :D

Elles

Hey caroline!
alweer een tijdje geleden dat ik geupdate heb, maar drukke tijd geweest op het werk.

Met cairo gaat alles meer dan prima, hij maakt allemaal schattige geluidjes naar kip en mij toe. Hij gaat dan echt bij mij zitten in zn hok en tegen mij aan zitten kletsen, iets wat kip niet doet. Maar omdat hij zich meer tot kip ging richten heb ik kip even op logeren gestuurd bij de vriend en een volle week aandacht voor cairo gehad. Dit heeft zn effect gehad en hij speeld nu gezellig mee in plaats van constand achter kip aan te rennen. zijn kuif was bijna helemaal af totdat hij met het spelen weer drie veertjes verloor en nu met drie schattige kuifveertjes op zn hoofd rondloopt.

ik probeer vanmiddag even foto's te maken:D

groetjes
Elles

Ida

Pablo & Coco mogen een tweede nestje !
Wat lief van je !

En weer mooie foto's, het zijn alle 4 heerlijke valkjes om te zien. Super dat ze allemaal een nieuw huisje krijgen.

Met Rico gaat alles goed, redelijk in de rui en begint echte macho kuren te krijgen, wijde vleugels en op de kop hangen in zijn kooi.
Weet goed aandacht te trekken met fluitjes en allerlei woordjes, het is en blijft een lekker ding  :-*
Hij weigert stil te zitten voor wat nieuwe foto's dus die hou je tegoed  ;)

Groetjes en een dikke knuffel van Rico

*Esther*

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een schattige foto's zeg van de kleintjes :D

En leuk, Pablo en Coco een nestje :D
Kleine Quinny's  ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

TheaV

En...........???????????
Hoe is het daar? Eten  Doris en Djuul al  wat beter zelf ??
En zijn Dannie en  Dino uit blok op stok???
En izijn er ntussen nog meer eitje bij gekomen???
Ben echt benieuwd...... ;)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Always look..

Wauwie wat gaat dat hard daar!  :o

En wat leuk zeg toch nog een nestje van Pablo en Coco..
Al lieten ze je niet echt een keuze he  ::)

Der gaan vast weer erg mooie jongen uit komen!

xx

Caroline

Even een kleine update!!!!

Iedereen
bedankt voor de leuke berichtjes.  :-*

Elles en Ida, jullie bedankt voor de leuke update over mijn "kindertjes" altijd leuk!!  :D Thanks.  :-*

Ik schreef het zondag al, gisteren heb ik D-Day en Dannii uit het blok gehaald en ergens op een stok "geplant". Zoals verwacht - nu Pablo & Coco een nieuwe nestje hebben - wordt er bijna niet meer gevoerd. Alle beetje zijn mee genomen maar de rest vul ik al 3 x daags aan met pap.  ;)

Deze keuze was juist want Coco had gisteren al haar tweede eitje in het blok gelegd. Ik heb het eerste eitje terug gegeven en er ook bij gelegd.

Doris en Djuul doen al goed hun best met trosgierst en grasparkietenzaadjes, zij krijgen 2 x per dag ('s morgens en 's avonds) een spuitje pap. ;)

Vandaag heb ik alle eitjes van Van Gils & Perle weggehaald, deze waren niet bevrucht. Straks haal ik ook het blok weg wat ze na de ontdekking dat de eitjes weg waren, verlaten hebben. Zij hebben verplicht rust, ik twijfel nog even of ik een koppel bij hen in de kooi erbij zet, misschien dat ze dan meer hun rust nemen, als ze niet alleen in de kooi zitten. :)

En zondag heb ik de gok gewaagd en de knoop door gehakt.

Jullie kennen denk ik allemaal wel het verhaal van mijn mooie albino meisje, Vlindertje.  :-\

* Vanaf de geboorte flink geplukt door haar papa. (die nu definitief uit de kweek is gehaald)
* Rond 4-5 weken knabbelde pa er ook nog een behoorlijk aantal slagpennen tot op de huid af.
* Dit veroorzaakte bij haar lumps, een afwijking bij vogels waarbij de veer binnen  de huid groeit wat flinke knobbels veroorzaakt. Vlinder had 3 grote bulten (1 cm doorsnee) en enkele kleintjes.
* Doordat ze door de lumps aan haar rechtervleugel een flink aantal veren miste hadden de andere slagpennen te weinig ondersteuning en deze sloeg ze tijdens het "droog vliegen" elke keer kapot, wat bloedpennen veroorzaakte die ik zeker 8-10 x heb moeten verwijderen.
* Ze kan dus ook niet vliegen, aan 1 kant zitten GEEN slagpennen.

Vlindertje haar lumps lijkt te genezen, uit de 3 grote bulten komt iets wat lijkt op een pluim van zeker al 1 cm lang, dit is de veer die onderhuids groeide maar nu toch naar buiten gaat groeien. :D Ik doe er zelf helemaal niks aan, ik laat de natuur zijn gang gaan maar de bulten die eerst een cm doorsnee hadden zie je slinken en zijn nu nog niet de helft zo groot. :D :D

Vlinder zat helemaal alleen in een kooi om zo haar vleugeltje zoveel mogelijk rust te geven. Maar de laatste tijd merkte ik echt dat ze aan het vereenzamen was. Zodra ze me hoorde of zag liet ze zich van de stok vallen waar ze zat om vervolgens heel hard met haar vleugels te gaan fladderen. Niet paniek of uit schrik maar gewoon lekker gek doen. ;D Helaas :-\ keer op keer sloeg ze zo haar nieuw gegroeide slagpennen kapot, tot hevig bloedende bloedpennen.

Er moest iets veranderen, dit kon zo niet doorgaan. ::)

Zondag heb ik haar uit de kooi gehaald en in de Jockkooi geplaatst bij JOOP! & Juicy. Dit is een grotere kooi met meerdere speeltjes en klimgelegenheden, tevens heeft ze nu gezelschap. Of nu haar slagpennen mooi zullen aangroeien weet ik natuurlijk niet maar ze zit nu 2 dagen in de Jockkooi en heeft nog niet gek lopen fladderen met haar vleugeltjes. Ze heeft het duidelijk naar haar zin met JOOP! & Juicy. :D

Ik maakte zondag nog een paar foto's van Vlindertje, Juicy & JOOP!

Vlinder, een half jaartje oud en flink in de rui, ze wordt echt heel erg mooi. :-*

Vlinder samen met Juicy & JOOP! in de kooi.

Vlinder & Juicy

JOOP! & Juicy samen, Vlinder die nu de kooi rond klautert.

Juicy

JOOP!

Vlindertje

Hopelijk gaat nu haar rechtervleugeltje eindelijk helemaal genezen en wordt het net zo'n mooie vleugels als deze linder.. :-*

Het zijn geen super foto's, in de kooi genomen, ben ik niet zo'n voorstander van maar aangezien het er nu over gaat dat Vlinder gaat inwonen bij JOOP! & Juicy, kon het natuurlijk niet anders. ;)

Fijne avond allemaal!!!!  

Duimen jullie voor mijn mooie lieve Vlindertje?? :-* :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Serita

Wat een mooie meid die vlinder! Hopelijk gaat het nu wat beter nu ze wat gezelschap heeft.
Enne vind de foto's wel mee vallen hoor, ze zijn nog harstikke goed gelukt, ze vertellen wat je wilde laten zien, toch??

Always look..

Ik zal iig heel hard duimen voor haar!
hopenlijk komt het nu helemaal goed  :D

xx

Gerdy

ik ga zeker hard duimen voor vlindertje..en wat heerlijk dat ze nu niet meer alleen zit.

gr gerdy

Ida

Natuurlijk duim ik mee voor Vlindertje, de zus van mijn Rico.
Vlindertje heeft een speicaal plekje bij mij   :-*
Ik weet nog goed hoe ze er geplukt uitzagen.......

Hopelijk gaat het nu allemaal goedkomen  ;) Ze verdiend het wel en die nieuwe woning foto's zijn echt wel leuk hoor!

Dikke knuffel van Rico voor zijn zus Vlindertje  :-*