## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Gerda

Arme Sophy, en arme jij Caroline.

Heb je van de huisarts geen ORS meegekregen?
Anders kun je zelf in ieder geval bouillon geven en limonade.
Ik hoop dat ze snel opknapt.

Liefs, Gerda

Caroline



Hoi Gerda, ik heb altijd ORS in huis en dit heeft ze inmiddels ook al 400 ml. op vandaag.

Gegeten heeft ze helemaal niks sinds vrijdagmiddag en drinken gaat zonder problemen, ranja van Carvan Sevitan.

Sterker nog dit moet ik afremmen want ze blijft vragen om drinken, meteen als haar bekertje leegis vraagt ze nog één en zo nonstop, dit kan natuurlijk niet, ze zou zo liters weg drinken.

Alles wat ze drinkt komt er meteen van onder uit als water.

Ze heeft niet echt pijn maar is inmiddels flink afgevallen. Tevens lijkt ze niet te kunnen slapen, ze ging om 20 uur naar bed en sliep tot 22 uur en vanaf die tijd ligt ze al te draaien en te doen maar kan de slaap niet vatten.

Het doet me zeer om haar zo te zien, doordat ze zo is afgevallen en de oververmoeidheid is het een schim van de Sophy die we kennen, ze heeft een smal snoetje met donkere ingevallen oogjes.  :'(

Als er morgen geen verbetering is, neem ik weer even contact op met de huisartsenpost, dit kan zo niet langer.

Gelukkig blijft ze wel alert maar ik maak me toch zorgen.  :-\

Bedankt voor je berichtje, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

B87

Ach jeetje!
Met dat veel willen drinken ga je bijna aan een te hoog bloedsuiker denken. Maar als ze dreigt uit te drogen is het niet erg als ze veel drinkt. Want zo te horen raakt ze wel erg veel kwijt!

Wat naar zeg! Ik zou morgen ook gewoon weer bellen als het niet beter gaat!

Beterschap voor je meisje! :-*


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

♪ Marlies


Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


..Neline..

Hoe gaat het nu met Sophy? Hopelijk al wat beter dan gister  :-\ Beterschap hoor!


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Paula

Goedemorgen Caroline,
hoe is het nu met Sophy?
Hopelijk heeft ze toch nog wat kunnen slapen (en jullie ook!)

                    
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline



Hoi hoi!!!!!

Ik ben net een uurtje terug uit het ziekenhuis waar bij ons in Veghel ook de huisartsenpost zit, het ging niet lekker met Sophy, ik vertrouwde het helemaal niet en vanmorgen heb ik toch maar weer gebeld waarna ze haar in de ochtend nog wilde terug zien.

Even in het kort:

* Sophy heeft 4 dagen diarree welke sinds gisterenochtend alleen nog maar water is ....

* Sinds de boterham van vrijdag 12.30 uur niks maar dan ook helemaal niks meer gegeten ....

* Gisteren bij de huisartsenpost constateerde ze lichte uitdrogingverschijnselen maar omdat ze goed dronk (te goed zelfs) mocht ze mee naar huis maar moest ik haar goed in de gaten houden ....

* Sophy haar drang om te drinken is steeds groter geworden, ze dronk gisterenavond en vannacht moeiteloos ORS en andere drankjes van de andere gezinsleden die ze helemaal niet lust, om maar te kunnen drinken, zelf mijn koffie was niet veilig.  ::)

* In tegenstelling tot het ziektebeeld wat bij flinke diarree en uitdrogen hoort - suf, hangerig en veel slapen - was Sophy juist hyperactief.  :o

Afgelopen nacht heeft ze nagenoeg niet geslapen en dat terwijl ze al vanaf zaterdagochtend half 7 wakker was ....

Ze was niet wakker omdat ze ziek was maar ze was gewoon hyperactief, kon niet de rust vinden, draaien, bewegen, haar benen kon ze niet stil houden en ze wilde tv kijken en spelen en kleuren en lopen ....

Vanmorgen om 9 uur toen de rest (Ed was om half 7 al werken) wakker begon te worden kon ik haar niet meer in bed houden en ze "stuiterde" over de bovenverdieping heen, nonstop om drinken vragend.

Toen ik op een gegeven moment weigerde omdat ze alweer bijna een halve liter op had, begon ze hysterisch te huilen bijna krijsen om drinken en smeekte ze me of ze mijn koffie mocht opdrinken. ::)

Op dat moment had ze al vanaf half 5 vannacht geen poep - en plasluier meer gehad dus ik mocht niet meer boven de 2 liter drinken per dag uitkomen. (toen ze nog de diarree had mocht ze voor elke poepluier 100 ml. meer hebben)

Toen was voor mij de maat vol en heb ik weer gebeld en de hele situatie uitgelegd en in combinatie met wat ze al in de pc hadden staan wilde ze Sophy dus in de ochtend nog zien.

Snel Ed gebeld of hij vrij kon krijgen, zelf in de douche gesprongen en de vogels verzorgd, ik wist immers niet wanneer ik weer terug zou zijn want ze wilde haar uitgebreid onderzoeken ....

Net als waar ikzelf bang voor was en Brigit schreef het ook al, het hyperactieve en de drang om te drinken, ze vertrouwde de bloedsuiker niet. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd, ze heeft nog wel wat last van uitdrogingsverschijnselen, deze waren iets verergerd maar met het goeie drinken niet zorgwekkend, tevens was gelukkig de diarree gestopt en heeft ze gelukkig ook net een gewone plasluier gehad. Haar bloedsuiker is gemeten en deze was 6.3 wat normaal was. Nu een paar uurtjes later is het hyperactieve voorbij, ze is ingestort en hangt vermoeid tegen me aan, ik denk dat ze straks in slaap valt, drinken doet ze nog wel veel maar ze accepteert nu wel de dosis die ik haar geef zonder te smeken en huilen om meer, niet meer dan een bekertje per half uur. Eten doet ze nog steeds niet maar dat komt wel. Kortom ze kunnen op dit moment niks anders bedenken dan dat ze door het vele vochtverlies toch een suikerschommeling heeft gehad, die het lichaam nu ze weer van de diarree af is zelf weer gecorrigeerd heeft. Ik moet haar goed in de gaten houden maar dit deed ik al en de komende dagen moet haar drinkpatroon weer normaal zijn anders moet ik contact opnemen met mijn eigen huisarts voor verdere onderzoeken.

Ik hoop zelf dat we nu het ergste hebben gehad, ze slaapt nu eindelijk, ze is op, ze heeft een flinke jas uitgedaan, mensen die Sophy kennen weten dat het een stevig dametje is, haar legging zit altijd goed gevuld, haar T-shirtje strak, op dit moment floddert haar legging om haar beentjes en haar shirtje is wijd op haar ingevallen buikje, hopelijk gaat ze snel weer eten en kunnen we haar weer gaan "vetmesten".

Iedereen bedankt voor het meeleven en de lieve berichtjes en tips die ik via IM en mail mocht ontvangen.

Ik ga even naast Sophy liggen, ik heb zelf ook al vanaf gisterenochtend half 7 niet geslapen. 8)

Misschien tot later. :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Jonge jonge, het is allemaal wat.
Gelukkig heeft Sophy al eventjes geen diaree meer gehad, dat stemt hoopvol. Ook het feit dat ze nu slaapt is heel gunstig.

Hopelijk gaat het vanaf nu snel beter!
Slaap lekker.  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

☺ Pita ☺


patty_dordtse valkjes

Hoi,


hopelijk heb je nu het ergste gehad en gaat de kleine madam weer opknappen en straks weer lekker eten zodat ze weer op de gewichtje komt...

dikke knuffels van ons
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Hermien

Krimpen hoopt ook van harte dat je het ergste nu gehad hebt en dat Sophy weer snel een gezonde Sophy is. Kan me voorstellen dat je haar gedrag beangstigend hebt gevonden.

Dikke kus voor allemaal van mij en mijn  VIV'jes!

                               :-*  :-*  :-*  :-*

Anke

Hoi Caroline,
Ach wat een nare verhalen lees ik hier.
Gelukkig lijkt het nu wat beter te gaan.
Hopelijk helpt het ook om eens lekker te slapen.
Veel beterschap!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

hilde

hopelijk is sophy vlug genezen en kunnen jullie nu even wat slapen

Caroline



Nou geslapen heb ik niet maar Ed was net even met de 3 oudsten en de honden naar de bossen en Sophy heeft even heerlijk 5 kwartier bij me liggen slapen.  :-*

Meteen daarna vroeg ze drinken en deze beker staat er al zeker een half uur en .... ze heeft een paaseitje gegeten en is nu aan een zakje chips bezig!!  ;D ;D

Ik weet het, dit is niet echt eten maar .... ik ben al lang blij dat ze wat eet.  :D ;)

Ze krijgt ook alweer wat kleur op haar wangen, ze is niet meer zo hyperdepieper, haar ogen vallen niet meer zo in ....


I'M HAPPY!!!!  


Als ik het vanavond nog kan opbrengen probeer ik nog even wat foto's te maken van het B en C-nest, anders wordt het morgen.  ;)

BEDANKT!!!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.