## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Jan1988 op 19 maart 2010, 20:28:38
He Caroline!

Klein Updateje over onze Ayo!

Ayo begint steeds meer te wennen hier en de hele kamer word al doorzocht"! Toch wil ze het liefste bij mij zitten..

Maar als ze dan bij mij zit kijkt ze naar me en maakt de hele tijd zo een soort krijsend  geluid.. het lijkt wel of hij zit te bedelen want als ik haar terug in de kooi zet of als ze op de tafel zit en op onderzoek is doet ze het niet...

Het is echt een schatje maar t word wel steeds harder.. Heb al een beetje zitten lezen maar ik snap het neit helemaal.!! Weet jij het mischien of hoe ik het kan afleren?

Verder gaat het echt top en we worden al echte maatjes!

Groetjes Jan


Fijn dat jullie echte maatjes aan het worden zijn, Jan.

Het krijsende geluid .... ik ben bang dat Ayo je als zijn ouder ziet, soms gebeurt het wel eens dat jonge valkjes gaan bedelen bij hun nieuwe baasjes. Meestal stopt het snel weer soms duurt het wel een paar weekjes.  ;D

Mijn advies, probeer haar volledig te negeren als ze dit geluid maakt, dus ook niet kroelen of zo want soms gaan ze dit geluidje dan maken als ze gekroelt willen worden.

Mijn Ashley doet het ook .... alleen niet bij mij, maar bij haar nieuwe vriendje, Jim, die er niks van snapt.  ;D ;D

Hopelijk stopt het snel.  :)

Ik heb trouwens veertjes opgestuurd van Beau en Buddy, ik hoop woensdag meer te weten over hun geslachten.  :P

Dikke kus voor Ayo.  :-*

PS. vanmiddag heeft ze een broertje of zusje gekregen, kleine Cairo.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Hermien op 19 maart 2010, 21:45:24
Ik bedoel ook niet dat je de vleugels strak tegen het lijf moet binden, maar zo, dat ze ze in ieder geval niet kán uitslaan.... Maar ja, of zij zich dan toch niet zou weten los te wurmen kan ik hier vandaan ook niet inschatten.....
Sterkte in ieder geval met die eigenwijzerd... ;D



Jij ook bedankt voor het meedenken, Hermien, voor mijn Vlindertje.

INderdaad een eigenwijzertje.  ;D ;D

Ik denk inderdaad dat ze zo straks moet worden ingebonden dat het gaat verstikken, als ik het lossen zou doen zou ze zich los kunnen wurmen denk ik zeker.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Marian op 20 maart 2010, 11:06:07
Hoi Caroline,

Wil je een fijn weekend komen wensen :-*
Helaas wil het weer daarin niet leuk meedoen >:(

Ik heb te doen met Vlindertje....en wat een nare zorg voor jou. Ik duim voor jullie!

Kroeltje van Indy en Jasmijntje! Vanavond zie ik ze weer eventjes.

Liefs, Marian


Lieve MArian, vanaf hier een hele dikke knuffel.  :-*

Sterkte meis, met ALLES!!!!  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Adem69 op 20 maart 2010, 15:43:41
Citaat van: Jan1988 op 19 maart 2010, 20:28:38
He Caroline!

Klein Updateje over onze Ayo!

Ayo begint steeds meer te wennen hier en de hele kamer word al doorzocht"! Toch wil ze het liefste bij mij zitten..

Maar als ze dan bij mij zit kijkt ze naar me en maakt de hele tijd zo een soort krijsend  geluid.. het lijkt wel of hij zit te bedelen want als ik haar terug in de kooi zet of als ze op de tafel zit en op onderzoek is doet ze het niet...

Het is echt een schatje maar t word wel steeds harder.. Heb al een beetje zitten lezen maar ik snap het neit helemaal.!! Weet jij het mischien of hoe ik het kan afleren?

Verder gaat het echt top en we worden al echte maatjes!

Groetjes Jan

Hoi Jan,
Mijn vorige valkje deed dat ook,
een heel irritant soort gekrijs en dat deed hij alleen om trosgierst te krijgen, als je hem dat gaf was die stil.
Maar teveel trosgierst is ook niet goed, dus dan moet je hem dat gekrijs afleren, en dat kan je het beste doen door hem even te negeren. Als hij/zij je niet meer ziet stoppen ze meestal al. Dit gaat trouwens vanzelf over na een paar weken.
Laat hem zo vroeg mogelijk aan groente/fruit wennen.
Mijn Rocky had dat dus niet, die vind gewoon zaad en groente/fruit nog lekkerder als trosgierst.


Bedankt, Adem, voor het beantwoorden van Jan zijn vraag!!  :-* :D

Het is inderdaad een soort bedelen.  :-\

Fijn te lezen dat Rocky zo kan genieten van groente en fruit, dit krijgen ze via de ouders ook al vanaf de geboorte.  :D

Geef je Rocky een dikke kus van me??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: patty op 20 maart 2010, 19:46:01
jammer van de eitjes maar de volgende keer mss beter en duimen op bevruchte.

spannend al die eijes weer gelegde en een tik donsje oef kan haast niet w8te hier.


met zero gaat het ook goed die is er heel vroeg bij en die volgt lucky op de voet samen met diego oefff dan moet je ze is horen sjansen alle 2 hetzelfde geluid tegen luck haha..
en vleugels wijd en lekker sjansen dus een vroege pubertje toch  ;D ;D ;D

Gefeliciteerd iedergeval emt thomas als dit eenmaal binnen is dan heeft die volgende week gewoon zijn c gehaald hoor  ;D


:-*


Jij ook bedankt,. Patty, voor de leuke berichten over Zero .... Zoëy van het Z-nest!

FIjn dat het zo goed gaat met hem .... geef jij hem ook een dikke kus van me??  :-*
[/ i]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Dikke kus zal ik denk ik niet krijgen want zero heeft het te druk met zichzelf en de dames weet je zeker dat die in december is geboren hahaha...vroege flierefluiter is het .

het grootste woord had die vandaag in de voliere met zijn zang prestatie versierpogingen  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 21 maart 2010, 14:10:33
En is Elmo al weer oom geworden? :P
Spannend telkens weer he?
Heeft Appie trouwens ook nog kans op een geelwang kind? Toch?

Ja!!!!

Elmo is oom, Giorgio kreeg vanmiddag weer een donsje van zichzelf, Cairo, hij verzorgd ook Chance maar dit is een pleegkind.  ;)

En Appie split geelwang .... even uit mijn hoofd ....

Appie is een bonte geparelde ....

Bij mijn Giorgio zijn alleen de jongen met cinnamon ook split geelwang, dus bij jouw Elmo ook, alle crossovers niet meegeteld natuurlijk want mijn Juicy, dochter van Giorgio had ook met oranje wangen moeten worden, dit is ook een reversed crossover.  :D

Ik zou dus ervan uit gaan dat Appie NIET split geelwang is.  ::)

Kusje voor neef Appie en ome Elmo.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Dierenfreackske op 21 maart 2010, 19:15:58
MOOI !! Caroline, heb een pb tje gestuurd, kan je kijken nog ??  :'( :'( :'( Grtjs. Ann


Ik heb je beantwoord maar zie weer 2 immetjes van je .... zou ze meteen even lezen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



* Het C-nest *

* Chance * Cairo *




Vanmiddag 2 uur nadat kleine Cairo uit het eitje was gekropen heb ik nog een paar foto's gemaakt van de 2 kleinste donsjes, terwijl ze bij papa Giorgio in het blok lagen. :)




Kleine Cairo ligt steeds achter Chance ... het eitje nummertje 2 op de voorgrond ligt nu te tikken, over 2 daagjes verwacht ik hier weer een donsje uit. :D






Papa Giorgio vindt het mooi geweest en gaat er voor staan. ;D ;D

De volgende foto's van Chance zijn van vanmorgen, deze maakte ik toen Cairo nog niet geboren was. ;)


Net wakker gemaakt ....







====

Ik liep een beetje achter met het beantwoorden van berichtjes, mailtjes en immetjes. Ik heb geprobeerd iedereen zo goed mogelijk te beantwoorden, het viel niet mee als je zeker een week achter loopt. :-\

Uiteraard ben ik blij met alles berichtjes, ook degene die ik niet persoonlijk heb beantwoord en wil ik dan ook iedereen bedanken!!!! :-* :-* :-*

Mocht ik jou toch overgeslagen hebben of heb je gewoon nog een vraag, advies of mening ergens over, hoor ik het uiteraard graag en zal ik deze snel weer beantwoorden. :D ;)

Er volgen nog 2 delen met foto's.

Deel 2 met foto's van het B-nest. :D

Deel 3 met foto's van Vlinder, Jim & Ashley en JOOP! & Juicy. :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



* Het B-nest *

* Bianco * Buddy * Beau *




De 3 kleintjes van het B-nest doen het super!!!

Ik schreef het al, vanmorgen heb ik borstveertjes eruit getrokken en vanmiddag ging de envelop op de bus. Ik verwacht woensdagochtend toch wel voor de uitslag naar Gendika te kunnen bellen. Ik ben erg benieuwd, de geslachten bepalen een beetje of ze alle drie gereserveerd zijn. ::)

Uiteraard houd ik iedereen op de hoogte. ;)

Morgen is Bianco 5 weken en woensdag de clear pied-tweeling, Buddy & Beau. A.s. wonesdag gaan ze dan ook alle drie verhuizen naar de grote lummelkooi om zelf te leren eten, uiteraard met de nodige ondersteuning (lees: pap) van mij. :) Zodra ze zelfstandig kunnen eten, meestal tussen de 6-8 weken oud en keurig op gewicht kunnen blijven mogen ze verhuizen naar hun nieuwe baasjes. :D

Woensdag gaat dan ook gelijk het blok uit de kooi en verhuizen pa en ma, Kouros & Lou Lou voor hun welverdiende rust naar de grote kooi in de huiskamer. ;) Ik heb voor hun lege kweekkooi geen koppeltje meer wat oud genoeg is om een nestje te krijgen en de andere koppeltjes hebben nog lekker rust. Daarom verhuizen Jim & Ashley naar de Birmingham kweekkooi nummer 3. In de toekomst krijgen zij een soortgelijke kweekkooi en op deze manier kunnen zij alvast wennen. ;)

Genoeg geschreven .... de foto's!!!! Ze zijn zo mooi. ::)


Bianco


Bianco


Bianco


Bianco


Bianco :-*


Buddy


Buddy


Buddy


Buddy


Buddy :-*


Beau


Beau


Beau


Beau


Beau :-*

En ja wel, gisteren was Bianco, de oudste, uit het blok gevlogen!!!!


Nog wat onhandig hangend in een voerbak. ;D Mama Lou Lou houdt hem/haar goed in de gaten. ;)


V.l.n.r. Kouros, Lou Lou en Bianco

Vandaag ging het al een stuk beter, Bianco kon al op een touw blijven zitten!! :D


Links Bianco, rechts papa Kouros. :-*

Deel 3 van de foto's volgt. :)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

:-* :-* :-* :-* :-*



Wohoooo wat is het B-nest mooooi :o

Tja en dan je donsjes heeeeerlijk ;D :-*

Liefs Syl


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



* Juicy & JOOP! *

* Jim & Ashley * Vlindertje *




Als eerste een serietje van mijn Juicy, een jong van het A-nest, van Giorgio & Anaïs, de ouders van de nieuwe donsjes van het C-nest. :)

Juicy doet het super, weegt rond de 100 gram en heeft het erg gezellig met JOOP! mijn gehandicapte kereltje wat links in mijn handtekening staat. ;) Zo gezellig dat JOOP! steeds wil opstappen maar daar snapt Juicy net 2 maanden oud geen snars van. ::) ;D


Inmiddels zit Juicy bijna helemaal in de veren nadat pa haar op het koppie en in het nekkie wat geplukt had en ik vind haar prachtig!! :D


Ook wel een beetje verwaand hoor. 8)




;D


Ze is prachtig gepareld, ik ben heel erg blij met dit crossovertje, ik vind het werkelijk weer een aanvulling op mijn collectie. :D


Ze spelt graag als ze uit de kooi is met mijn ringen op als ze op mijn schouder zit met mijn oorbellen, dit laatste vind ik altijd wat minder, het goed echt pijn. :o


Spelen op de spiraal terwijl de rest op de foto gaat.


:-*

====
De volgende is Ashley, Xoe van het X-nest, een jong van Amor & Diégah. Een witmasker clearpied met 3 foute grijze cinnamon opaline veertjes op haar rechterschouder/vleugel maar ik vind haar zo ontzettend mooi en lief. :-* Ashley woont samen met Jim en hopelijk wordt dit een trouw koppeltje. Jim vind haar wel lief maar tegelijkertijd ook een gekke griet, ze bedelt namelijk tegen hem en daar snap hij helemaal niks van. ??? ;D ;D


Ashley


:D


Stapt nog steeds netjes op mijn vinger als ik dit vraag. :D


Als ze mijn vinger ziet denkt de ook nog steeds dat er pap uit komt, maar bedelen doet ze niet meer tegen mij. ;)


Ook Ashley mag even spelen op de spiraal. :)


Mijn 2 jongste meisjes, Ashley en Juicy. :-*


Twee jonge koppeltjes, v.l.n.r. JOOP! & Juicy en Ashley & Jim

De volgende 2 foto's vond ik wel erg leuk en ik zag het pas op de laptop .... 4 verschillende wangen naast elkaar, v.l.n.r.

-   Jim een cinnamon lutino BLEEKMASKER
-   Ashley een clearpied WITMASKER   
-   Juicy een opaline wildkleur GEELWANG
-   JOOP! een getekende ORANJE-WANG


Zonder flits ....


Met flits ;) .... Leuk om die verschillen van wangen zo te zien. 8)


Nog een keer Juicy, JOOP!, Jim en Ashley


En nu met links onder mijn arme Vlindertje die alleen met strenge toezicht mag spleen op de spiraal, ze kan namelijk niet vliegen en mag dus niet "wegvliegen". ;)






Vlinder en Jim


Vlinder met 1 pootje alweer op mijn vinger.


Ashley heeft het postuur van haar mama Diégah. :o


Mijn mooie lieve JOOP! met zijn gehandicapte voetjes/teentjes. Om die redden mag hij nooit geen kindjes krijgen en aangezien Juicy een geelwang meisje is waar ik liever geen kindertjes van krijg omdat ik geen back-upkoppel meer heb, is het een mooi koppeltje samen en ik hoop dat ze nog lang en gelukkig samen leven. :D


JOOP! heft toen hij 2 weken was een dubbele longontsteking gehad, zijn kansen waren nihil maar door div. soorten medicatie, om de paar uur pap en erg veel liefde en geduld is mijn kereltje er toch bovenop gekomen. Weliswaar heeft hij een conditie van niks en zijn teentjes maar verder leidt hij een fijn leventje. :)


De veertjes die ik van de borstjes van de B-tjes plukte.


Vanavond gingen ze op de bus naar Gendika. :D

====

Dit waren ze dan weer voor vandaag .... ik hoop dat jullie genoten hebben. Voor straks lekker slapen.





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline





Fase 1


Fase 2


Fase 3


Nog eventjes een keer de foto's van het prachtige schilderij wat Hermien van mijn veel te vroeg overleden Binky maakte.

Ik ben er waanzinnig blij mee en vind het zonde dat ze alweer op een andere pagina staan met een berg foto's erna ....

Net of ze worden onder gesneeuwd en dat wil ik niet.  ::)

Nogmaals heel erg bedankt, Hermien.  :-*
     


                         
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

parkpop

Hoi Caroline,

Wat een schatjes zijn het toch weer  :), deze keer het B-nest. En wat een mooie (bonte) verzameling heb je toch aan valkjes. Het is dat er geen valkje erbij kan komen bij ons thuis (voor het moment) anders stond ik alweer op de stoep.

Groetjes van
Ulani en baasje Fred.