## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Ida op 17 maart 2010, 20:15:54
Hi Caroline,
Spannend weer nieuwe donsjes in aantocht, ga voor je duimen dat alles goed gaat  ;)
Ikzelf kan pas eind volgende week hier lezen of ze al geboren zijn want we gaan een weekje op vakantie.
Rico logeert bij mijn ouders en heeft het daar heel erg naar zijn zin  ;D
Het gaat super met hem, fluit af en toe de sterren van de hemel en brabbelt er vrolijk op los.
en...... het is nog steeds een ontzettende kroelkip  :D Kijk maar naar de foto !



Groetjes
Ida


Hoi Ida, wat een heerlijke foto.  :-*

Fijn te lezen dat het zo lekker gaat met Rico. Jullie zijn lekker een weekje op vakantie, ik hoop dat jullie een fijne week hebben.

Tot over een paar daagjes.  ;)

Knuffie voor Rico.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Hermien op 14 maart 2010, 23:38:52
Ik zie allemaal 'Binky's op de foto......., maar dan van bijna 2 jaar geleden. Trouwens, ik heb een klein vraagje. Misschien is het je al eens in mijn boekje opgevallen, maar Binky wil zich nog al eens 'aanstellen'. Tenminste, zo noem ik het maar. Wanneer ik hem voor het op stok gaan wil knuffelen, begint-ie als een babyvalkje te protesteren. Dat doet hij ook als hij op stok zit naar Goofy toe, die zich maar al te graag voor een 'stoeipartijtje' uit zijn valkjestent laat lokken. Even ben ik er nog bang voor geweest dat Binky's  huidje er misschien niet tegen kon om in de hand vastgehouden te worden, want eenmaal ín de kooi wil dit ventje niets liever dan aangehaald te worden. Van Kimm heb ik inmiddels gehoord dat haar Pebbeltje ook zo'n aanstelster was. Mijn vraag is nu: herken jij dit gedrag misschien ook bij broers/zusjes van Binky? Of wellicht één van de ouders? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar, want aan Binky's gezondheid kan het niet liggen......

Hoi Hermien, hier dan eindelijk ook jouw antwoord.  :-[

Het gedrag van jouw Binky herken ik helemaal niet terug in de ouders van hem, Armani & Princess. Van zijn nestbroer, die bij de moeder van Jeanine woont weet ik het niet en ook zijn nestzusje, mijn Lou Lou, vertoont dit gedrag niet.
Afgelopen donderdag was ik bij Peggy, daar woont Reem, hun enige broer van vorig jaar, ook hem heb ik dit niet horen doen.  ::)

Misschien heeft Binky dit zichzelf wel aangeleerd om één of andere reden.  :P

Het kleintje, Chance, wat nu bij Giorgio & Anaïs ligt is ook een broertje of zusje van hem, misschien gaat die het ook wel doen.  ;)

Fijn dat alles goed gaat met hem en geef die lieve mopperkont maar een knuffie van me.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Landiej op 15 maart 2010, 01:06:06

Wat me ook weer opviel: Juicy heeft een hele donkere snavel. Zie je dat ook bij een van haar ouders, of is het gewoon toeval?

Juicy is een geparelde geelwang wildkleur popje. Bij wildkleurige zie je meestal de donkere voetjes en vaak ook een donkere of donker gevlekte snavel.  :D

Bij Juicy zie je dus een donkere gevlekte snavel.  ;)

Ik heb bijna allemaal bonte valkjes of cinnamon, daar zie je het niet bij. Giorgio de vader van Juicy is zelf een wildkleur, die heeft het een beetje maar NIET echt en Van Gils is een wildkleurtje, hier aan komen vliegen, ook hij heeft het NIET.

Juicy is mijn enige valkje die dit zo donker heeft, het heeft wel iets vind ik.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: *Manon* op 15 maart 2010, 18:21:37
Wat een mooierdjes zeg.... ben benieuwd naar het DNA, maar denk dat ik nie de enige ben hé..... ze zijn allemaal zo mooi  :-*

Liefs Manon

Veertjes gaan straks de deur uit.  8)


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: anika_en_spirit op 17 maart 2010, 11:28:25
Hoi Caroline,

Ik was ervan overtuigd dat ik hier al een berichtje had achtergelaten, maar bij het terugbladeren kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Dan maar bij deze ;D

Wat een heerlijke foto's weer van het A&B nest. Ze zijn stuk voor stuk prachtig geworden :D.
Ik heb genoten van de foto's.

Sero is verhuisd naar de buitenvolière, hij heeft er ook al overnacht. Hij is er helemaal in zijn element, het is net of hij al die tijd al tussen mijn bende heeft gezeten :D.

Je krijgt dus een dikke knuffel van Sero, uit de zonnige buitenvolière.  :-*

Hey Anika, fijn om te lezen dat kleine lieve Sero het zo super doet buiten!!

Ik heb de vorige keer ook genoten van hem in de gang in je volière.

Geef hem maar een lekkere kus van me.

Groetjessssssssssssssss



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Dierenfreackske op 18 maart 2010, 07:44:52
Hoi, mooi is ie CHANCE zo fel kleurig geel he, precies goed vaoor een geelwangetje...hihi! Grtjs. Ann

Chance is geen geelwangetje hoor, Ann.

Dit is een pleegdonsje van Giorgio & Anaïs.  ;)

Het is een jong van Armani & Princess en wordt een getekende (dus met oranje wangen split witmasker.  :D

De eigen jongen van Giorgio & Anaïs maken wel kans om gele wangen te krijgen, zij zijn broertjes en zusjes van het A-nest.

Alpha is een bonte opaline wildkleur is van de week verhuisd en woont nu bij Marjolein.

Ayo is een opaline cinnamon geelwang en woont nu bij Jan (Jan1988)

Amore is een opaline geelwang wildkleur en heet nu Juicy en is bij mijn blijven wonen.  ;)

Giogio & Anaïs hebben deze ronde 4 bevruchte eitjes van hen zelf en dus 1 pleegdonsje.  :)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: •=Bonnie=• op 18 maart 2010, 13:07:46
zo dan, jij zit al weer behoorlijk in de jongen geloof ik :)

Ik loop veeeeeeeel te ver achter en je boek gaat veel te hard om ook maar een poging te doen te ontdekken wie wat waar welke jongen hebben maar gefeliciteerd  ;D

Wordt toch eens tijd voor een website hoor, is het in 1 overzicht te zien welke koppels welke mutaties hebben en welke jongen :)




Klopt Bonnie, het gaat lekker hier!!  :D

Vanaf september is mijn kweekseizoen aan de gang en heb ik inmiddels 8 nesten gekweekt en nest nummertje 9 wordt deze week geboren!!  :D

En ja, een eigen site .... dat zou ik wel willen maar helaas heb ik er de ballen verstand niet van en de simpelere uitvoeringen vind ik niet mooi genoeg.  :-[ Ben een perfectionistje.  ::)

Heb al de hulp van mijn broertjes in geroepen, handymans op de pc, helaas hebben beide het ok erg druk met hun eigen leventje.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* Cairo *





Kleine Cairo is rond 14 uur vanmiddag uit zijn eitje gekomen, ik heb hem/haar even laten drogen en rond kwart over 3 de eerste foto's gemaakt.


Zo lief, Chance sloeg beschermend zijn vleugeltje om zijn kleine pleegbrusje. :-*


Chance en Cairo


Chance en Cairo

Vanavond plaats ik nog een paar foto's van 2 uurtjes later. ;) Als ik de andere foto's kom plaatsen!! :D

PS. Donsje in eitje 2 is al aan het tikken. 8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Sally

Proficiat met je 2 donsjes alweer.
Wat n schatjes!
Weer spannend afwachten of dr n geelwangentje gaat bij zijn zeker? ;D
Leuk leuk!!

Dierenfreackske

MOOI !! Caroline, heb een pb tje gestuurd, kan je kijken nog ??  :'( :'( :'( Grtjs. Ann



Hermien

Bedankt voor je antwoord, Carolien. Ja, ik moet er dus maar vanuit gaan dat Binky een beetje zeurderig van zichzelf is.... ;D
De afgelopen week is het trouwens wel meegevallen, hij had het te druk met een kleed knopen (zie mijn verhaal...). In ieder geval kon ik vanmiddag lekker rustig schilderen et voilà:
Je kunt je plaatje komen ophalen....... ;D



Fase 1


Fase 2


Fase 3

                                ;D   ;D   ;D   ;D

Caroline

 :o :o :o

Dank je wel, Hermien!!!!  :-* :-* :-*

Hij is prachtig geworden, ik herken gewoon Binky's blink in de ogen .... GEWELDIG!!!!

Ik ga gauw kijken wanneer ik een keertje richting jullie kant op kan komen.

Ik ben hier hééééél erg blij mee.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Nynke


Caroline

Citaat van: Anke op 19 maart 2010, 20:19:29
Hoi Caroline,
Het enige wat ik voor Fleur kan bedenken is natuurlijk een opendeur:
Haar in een grote kooi zetten met alleen speeltjes die aan de tralies aan de zijkant hangen en de stokken op een flinke afstand van elkaar.
Zodat als ze gaat fladderen ze minder kans heeft  harde dingen te raken.

Groetjes Anke


Dank je wel voor het meedenken, jij ook, Anke.

Alleen het is Vlindertje, niet Fleur ....  ;)

Met de speeltjes en stokken in de kooi hab ik al van alles geprobeerd. Maar ze slaat haar vleugeltjes dus al kapot op de stok waarop ze zit, zo gek doet ze. Echt met haar hele lijfje draaiend en maar vliegen op haar plaats.  :-\

Toen bedacht ik om alleen maar touw stokken e.d. in de kooi te geven maar haar vleugels kunnen nog maar zo weinig hebben dat het daarop ook kapot slaat.

Toen heb ik het even geprobeerd in een grotere kooi maar dit was helemaal geen optie. Als ze nu in een gekke bui naar beneden viel, viel ze meteen een anderhalve meter naar beneden en doordat ze zich niet op kan vangen met haar korte vleugeltjes viel ze op haar staart die ze nu vervolgens ook voor de helft kwijt is.

Nu zit ze toch weer in een kleinere kooi en moet ik maar afwachten .... veel meer kan ik volgens mij niet doen.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.