## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

hilde

bobbie

:D :D :D

Gefeliciteerd met Chance :-*

:D :D :D

Groetjes, Nel :)

willianne

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de geboorte van Chance :D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met Chance !!  ;D
Is de volgende ook al aan het piepen ?

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Even een klein berichtje vanuit de auto - we zijn even een dagje weg, even ontspannen na een hele drukke periode met nog een hele drukke periode voor de boeg.  ;)

Thomas en Jasper hebben vrij van school, Sanne eet bij opa en oma een boterhammetje.  :D

Met de valkjes en hun jongen is/gaat alles goed.  :D

* Helaas heeft Vlindertje weer alle nieuwe veertjes eraf gefladderd tijdens het droogvliegen  :-\  :( en ik trof weer een bloederige massa aan.  :o Alle kapot geslagen bloederige veertjes heb ik verwijderd. Ik hoop dat het nu echt een keer stopt ....  :-\ Ze wil zo graag viegen maar kan dit niet omdat ze aan één kant geen slagpennen meer heeft en aan de andere kant maar enkele. Haar instinct zegt toch, slaan met de vleugels, helaas zijn haar vleugels en veertjes zo broos dat ze alles gelijk kapot slaat ....

* Tot nu toe hebben PAblo & Coco 5 eitjes, de eerste 4 zijn niet bevrucht, helaas.  :-\

* Bianco, Buddy en Beau zijn al hele valkjes, wel luie valkjes want ze zijn nog niet uitgevlogen, ik heb nu overdag het blok open staan.  ;) Het weekend stuur ik de veertjes op. (denk ik)

* Kleine Chance doet het super!!!!

En Yvon, nog geen nieuw piepeitje. Chance kwam uit een pleegeitje van Armani & Princess, deze was 3 dagen eerder gelegd dan de eigen eitjes van Giorgio & Anaïs en moest ik kwijt nadat Armani & Princess het andere bevruchte eitje hadden geopend en het embryootje gedeeltelijk hadden opgegeten.  >:( Uitgerekend dit eitje kwam ook nog eens na 17 dagen al uit.  ::)

Het eerste eigen eitje is 21 maart 18 dagen geleden gelegd.  :)

Tot vanavond .... ik moet  nu offline, we rijden de grens van Duitsland bijna over en dan moet ik meer gaan betalen.  ;)

Tot laterzzzz!!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Ach arme Vlinder  :-\

Is het een idee om haar vleugelveren de komende tijd kort te houden zodat ze niet zo gemakkelijk beschadigen? Ik probeer mee te denken, meer weet ik niet te verzinnen.

Fijne dag 8)

groetjes, Nel :)

Caroline

Dank je wel voor het meedenken, Nel.

Alleen er valt niks kort te houden .... dit is voornamelijk de rechtervleugel waar haar vader alle slagpennen er af heeft geplukt. (lees: tot op de huid eraf heeft gebeten  >:( ) Tot op een leeftijd van zeker 5 weekjes oud.

Elke keer groeien er tot een cm of 2 weer nieuwe pennetjes maar door haar droogvliegen slaat ze deze juist kapot.  :-\

Resultaat, ik moet deze pennetjes die dus bloeden eruit trekken, er groeien weer nieuwe pennetjes en zijn deze een cm of 2 - 2 1/2 begint het verhaal zich van voren af aan.

Doordat ze inmiddels in haar 3 maanden oude leventje zeker al 6-7 x van slagpennen is verwisseld en in combinatie met haar albino zijn, wordt de kwalitiet van haar slagpennen ook steeds slechter, bij het minste of geringste slaat zij de nieuwe pennetjes kapot. Ze wil gewoon ZOOO graag vliegen.  :'(

Hieronder even een oude foto van Vlinder ....

Dit is van de vorige keer (4 maart) dat ze alles kapot had geslagen .... nu 15 15 dagen later ziet het er weer zo uit.  :-\

Je ziet dat het precies alles slagpennen zijn maar ook de kleinere veertjes die aan de buitenkant en de binnenkant van de slagpennen zitten. Doordat deze weg zijn knakt de slagpennen ook veel makkelijker.  :(

Ik weet echt niet wat ik eraan kan doen, heb al extra calcium en vitamine en mineralen gegeven in de hoop dat de veren sterker worden, ook had ik hoop dat als ze alleen zit dus zonder valkjes die droogvliegen, zij het ook niet zou doen maar nee, gisterenavond zat ze gewoon alleen.

EN even voor de duidelijkheid, het is geen paniek maar gewoon lekker gek doen en flink fladderen met haar vleugels. Tijdens deze gekke bui slaat ze dus tegen tralies, stokken en speeltjes, met dit als resultaat ....  :-\ :'(

Moedeloos wordt ik ervan ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Tjonge, wat zielig. Ziet er echt niet uit. Is het een optie om de vleugels met een verband tegen het lijf vast te binden? Dan tijdelijk in een aparte kooi (want dan kan ze dus ècht helemáál niet vliegen of uitslaan) en wachten tot de pennen lang genoeg zijn........

......zei de gek die er helemáál nop verstand van heeft.... ;D

Caroline

Ja, het ziet er inderdaad verschrikkelijk uit, al moet ik wel zeggen dat het roodbruine wat je ziet geen opgedroogd bloed is maar .... Betadinezalf om infectie te voorkomen.  ;)

En verder, ze zit in een aparte kooi, Hermien, juist omdat ik haar nog niet eens in de groep durft te plaatsen zo.

En met verband inbinden heb ik ook aan gedacht en ook al navraag over gedaan maar dit is geen optie, je krijgt dan toch dat de boel verstikt met als resultaat dat de nieuwe veren geen kans krijgen om door te groeien.  :-\

Helaas zal zij ze zelf heel moeten gaan laten. Alleen dit doet die muts niet, ze blijft gewoon elke dag droogvliegen.

Ook heb ik al geprobeerd om haar bijv. de laten droogvliegen als ze uit de kooi is maar dan nog doet ze het ook in de kooi. Ik kan het niet voorkomen.  :-[

Jij ook bedankt voor het meedenken.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Goetetaak die Caroliene ;)..
Lekker genieten ;D ;D Ach dat ziet er  :censuur uit zeg, bij jou mooie meisje..

patty_dordtse valkjes

ach meissie toch jah jij doe er alles aan om er te helpen maar ze helpt zichzelf alleen niet erg he...

wat hermien al zei vond ik wel een goed idee.

soort van dwang buis pakje hihi...
me buurvrouw heeft ook een hele constructie om voor haar schouder.
band om haar lijfje en dan die arm helemaal vast  :-[...

mss een idee om het in tape of iets in die richting stoot bandjes om  ::)
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

bobbie

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt :-\

Verder heb ik ook geen ideeën. :-\

Succes in ieder geval, Nel :)

Kimm

hoi caroline,

helaas kan ik erover meepraten. :-\
asha had haar pennen weer mooi terug. gisterochtend om 6 uur was er paniek.
die pennen die nog bloedpennen waren, lieten allemaal weer los en de vleugel van asha ziet er net zo uit als van Vlinder :-\

ik geloof zeer zeker dat het een zwakke plek blijft.

hoe gaat het trouwens met chance?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Dank je wel.  :-*

Ik kom morgen even wat uitgebreider terug, heb nu een mega koppijn.  >:( :( :-\ :'(

Teveel ontspanning gehad denk ik vandaag. ::)

En Kim .... Chance doet het super!!!!  :D

Een lekker actief geel donsje wat steeds als ik in het blok kijk met zijn koppie omhoog zit en ook goed gevoerd wordt door pa en ma.  :D

Vanavond tijdens de nest-controles ontdekte ik dat het eerste eigen eitje van Giorgio & Anaïs tikte en een klein barstje had gemaakt, piepen deed het nog niet, ik verwacht zondag wel een pleegbroertje of zusje voor Chance.  :)

Alvast een fijn weekend voor iedereen.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.