## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Caroline,

Allereerst van harte gefeliciteerd met de lieve donsjes van Kouros en Lou Lou, echt leuk voor je dat ze nu ook echt zelf voor nageslacht kunnen zorgen  ;)

Wat een uitgebreide fotoreportage heb je weer gemaakt, altijd weer leuk om te kijken en wat dat betreft komen we hier helemaal niets te kort  :D

Ja, ja ... ik weet nog goed dat je je verbaasde over de felheid van Paco bij het hebben van eieren. Nu heb je zelf ook een pittig wildkleurtje die er alles aan zal doen om je bij zijn eieren weg te houden!

Dat wordt nog wat als er ooit bevruchte eieren zijn, dan mag je wel een hanschoen bestellen die ze in Avifauna ook gebruiken  ;D

Lekker hoor nog even in bed met je mini-laptop, ben je alweer gewend aan de ploegendiensten van Ed en hoeveel valkjes heb je nu van jezelf in totaal?

Fijne dag vandaag, geniet maar weer van je kleintjes   :-*

Saar

Gefeliciteerd met de donsjes :D
Je hebt echt een schitterende collectie zitten qua mutaties :D

Jel

hoi Carolien,

ik heb je een mailtje gestuurd met dagen dat ik Zilver kan komen ophalen.

Groetjes..
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Ida

ooooooooooh wat was dat weer genieten !
Had vamorgen vroeg voor ik naar het werk ging al snel even gekeken en nu dus uitgebreid al je foto's bewonderd.
Wat een mooie valkenfamilie heb je toch, van donsje tot valkje, het zijn allemaal mooie exemplaren  ;D

Proficiat met je 2e donsje van het B-nest.......ben benieuwd naar de naam en foto natuurlijk  :P

Dikke knuffel van Rico, die driftig mee zit te tikken op de laptop hahaha, het is zo'n lekker ding.

Geniet lekker van de vakantie. Hier is het werken geblazen.......
doei doei


anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Je hebt weer schitterende foto's geplaatst van joun kanjers, jong & oud.
Ik vind Jim ook echt wat speciaals hebben. In het echt zijn z'n mooie pastel tinten nog beter te zien.  :-*

Gefeliciteerd met het 2e B-tje. Ik ben benieuwd naar zijn/haar naam :D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Caroline



Dank je wel, allemaal!!!!

Alleen geen tweede donsje .... nee, er zijn vandaag 2 gele donsjes bijgekomen, inclusief het witte donsje Bianco is dat al 3 donsjes bij Kouros & Lou Lou.  ;D ;D

In 2 volgende berichtjes kom ik ze jullie voorstellen.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Landiej

Ik wacht al de halve dag op het voorstelberichtje van donsje 2. Blijkt dat er ook al een donsje 3 is! Dat maakt het wachten weer de moeite waard ;)

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

3 donsjes alweer.. van harte gefelicteerd... wel mooi hoor, je krijgt nu lekker een gevarieerd nestje...  ;D ;D

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt... je hebt inderdaad supermooie valkjes   om trots op te zijn  ;D ;D

Liefs Manon

Nynke


Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de donsjes boem ;D
Wat een leuke foto's heb je gemaakt van het losvliegen.
Erg leuk om je mooie valkjes eens op deze manier te mogen bewonderen.

Floor heeft hier trouwens de hots voor Chico :o :o
Arm ventje Chico is natuurlijk al bezet ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ida

O jee, alweer een donsje -ook  gefeliciteerd met donsje 3  ;D

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* Buddy *







Sorry voor het lange wachten .... ik kreeg de foto's niet geupload via Photobucket.  :-\

Maar nu zijn ze er dan ....


Kleine Bubby, betekend maatje, vriendje, vond ik wel toepasselijk - nu is Bianco niet meer alleen hij heeft een vriendje.


Zo vond ik ze vanmorgen samen in het blok toen ik beneden kwam.  :-*


Lieffff!!!!! Bianco & Buddy




Papa Kouros ging even een rondje vliegen, mij goe din de gaten houdend.




Mama Lou Lou wil alleen haar donsjes maar terug ....


Pas dan is ze tevreden.  ;)

Het volgende berichtje, foto's en naam van donsje 3.  ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Gefeliciteerd Caroline, ik kan je bijna niet meer bijhouden hier ;D ;D :P... Gave naam Buddy :-*..

Liefs Syl

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* Beau *






Beau, ik hoef het natuurlijk niet te schrijven maar betekend: knap, mooi.  8)

Vanmiddag was een druk dagje .... lekker met de kinderen en de honden naar de bossen geweest even lekker ravotten .... daarna na de lunch met Thomas naar zwemles geweest, één van de laatste keren, zoals het er nu uitziet is hij volgende week klaar en heeft hij diploma C. Na het zwemmen iedereen in de auto en de grote week boodschappen gedaan.  ;)

Uiteraard was mijn eerste gang thuis, naar achteren nestcontroles houden in mijn kweekkamertje. Meteen zie ik dat het weer foute boel is .... net als het eerste donsje van Kouros & Lou Lou was ook het derde donsje al de hele dag aan het tikken geweest en had een klein gaatje (3 mm) gemaakt. Ook het vlies door geprikt en dit zat net als bij Bianco ingedroogd op het koppie vast geplakt. Dan herhaald zich het verhaal wat ik ook al schreef bij Bianco. Degene die het gelezen hebben kunnen dit gedeelte overslaan, heb je interesse, lees dan verder ....

Nu kon ik 2 dingen doen en eigenlijk wist ik dat ik geen keuze had. Ik kon het donsje zo laten zitten maar dan wist ik dat het zeker dood zou gaan, want nu zijn koppie vast zat wist ik dat het zich niet verder los kon tikken, of .... ik kon het helpen, wat altijd een gok is. Aan de buitenkant kun je niet zien of de dooier is opgenomen. Is dit niet het geval heeft het kleintje geen overlevingskansen ....

Na zeker 5 minuten op het toilet zitten kijken naar de buitenkant van het eitje en kijkend wat het donsje deed, dit kon ik namelijk door het gaatje goed zien, vervolgens met het licht uit nog eens goed gekeken met het schouwlampje kwam ik tot de conclusie dat ik de gok durfde te wagen, ik heb het eitje geopend en het donsje had de dooier al tot zich genomen en was er helemaal klaar voor. :D

Net als Bianco was ik ook hier op tijd .... waarom de jongen problemen hebben .... ik weet het niet, het enige wat ik bij allebei heb geconstateerd is dat ze niet ronddraaien tijdens het tikken maar op 1 plekje blijven tikken met als resultaat dat op die plek een gaatje komt.  :-\

Het zijn wel flinke donsjes, of dit nu de reden is, dat ze gewoon te groot zijn om rond te kunnen draaien - Buddy, donsje 2 was kleiner en deze kwam er wel zelf uit.  ::)

Maar goed, het belangrijkste is dat ik ze op tijd heb kunnen redden.  :D Daarna zijn het gewone donsjes en doen ze het super!!  :-*



Hieronder nog even de jongen die Kouros & Lou Lou kunnen verwachten:


Kouros


Lou Lou

Lou Lou:bont cinnamon gepareld split voor witmasker
Kouros:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}  

Zonen:
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon}  

Dochters:
25% bont witmasker cinnamon
25% bont witmasker gepareld
25% bont cinnamon split voor witmasker
25% bont gepareld split voor witmasker

Beide ouders zijn getekend dus de jongen waarschijnlijk ook. ;)

PS. bedankt voor de leuke reacties en felicitaties.  :-*

PS.2 Anke, is het dan toch een Floor en geen Floris??




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ida

Oh wat een beauty's zijn het zeg, om te  :-* :-* :-*
Mooie foto's weer en wat een mooie en leuke namen !

Veel geluk met ze
Ida