## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de geboorte van Bianco.
Wat fijn dat je hem goed ter wereld hebt kunnen helpen :)
Van de foto's van de A- tjes heb ik genoten.
Ze zijn zeker heeeeel leuk ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

sabine

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met de geboorte van Bianco :-*
Gelukkig maakt hij/zij het goed dank zij jou hulp!
Leuke foto's :D

Groetjes Sabine

Caroline

"Fototijd"

Op het moment ligt mijn camera in de kweekkamer omdat ik jongen verwacht bij Kouros & Lou Lou. ;)

Vanavond bedacht ik me dat ik wel wat foto's kon maken, ik samen met mijn beide dochters in mijn kweekkamertje waar een aantal valkjes los was. :D

Eerst nog wat fotootjes van kleine Bianco, vanmorgen opgedroogd en met gevuld kropje bij mama Lou Lou in het blok. :-*

Bianco :-*

Ik heb net nog even nestcontrole gehouden, Bianco doet het super en donsje 2 en 3 in hun eitjes piepen en tikken. :D

De volgende foto's zijn van vanavond, eerst kroelsessie met de A-tjes.  

Alpha

Alpha .... op de foto zag ik het wondje pas net boven mijn duim, een beet van Kouros vanmorgen toen ik in het blok wilde kijken bij kleine Bianco. ::)

Ayo

Ayo

Ayo, er komen al allemaal niet pennetjes terug op de plekken waar papa ze eraf knabbelde. :D

Amore

Amore :-*

Amore, even proeven. ;D ;D

Mijn stoel staan net niet naast de kooi van de A-tjes en daar staat het aanvliegluikje open ....

Mama Anaïs gaat dan altijd gek lopen doen. :D

Anaïs

Ik leg altijd een doek op me anders schijten ze me helemaal voel en wat denk je?? Ze gaan het liefst met zijn allen in mijn nek liggen.

Soms voel ik wat warms naar beneden glijden dan weet ik precies hoe laat het is ....

Als ik kusgeluidjes maak ....

Komt Ayo een kusje halen. :-*

Als laatste nog een keer mama Anaïs, papa Girogio staat later op de foto als de kleintjes weer in het blok zitten, hij was namelijk vliegen en zat te ver weg om vanaf mijn stoel een foto te maken. ::)

Helaas geen foto's van Xion, Zilver, Zoëy en Zora, zij waren vanmorgen los geweest toen ik de valkjes ging voeren en er niet aan gedacht had om foto's te maken, sorry .... misschien morgen!! ;)

Wel nog een serie foto's van Giorgio & Anaïs, Dior & Cartier, Jim & Ashley en Vlindertje toen zij los waren. De andere kweekkooien stonden ook open maar daar bleven de valkjes in en om het blok. :)

Tot zo in een volgend berichtje. ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Handig ding ben je ook Caroline ;) Vaak weet jij goed wat te doen helemaal geweldig!! Tjaaaaa dan je aaaaaatjus wohooooooooo schitterend worden ze :-* :-*..Helemaal leuk dat Bianco er gevuld bij zat ;D ;D

Liefs uit en ijenijskoud Moordrecht :censuur ;)

Anke

Hoi Caroline,
Wat een leuke,lieve en mooie foto's :)
Ik ben al benieuwd naar de volgende serie!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

16 februari 2010, 21:34:56 #7610 Last Edit: 16 februari 2010, 21:39:04 by Caroline

"Fototijd deel 2 "

Vlindertje en Cartier spelen op mijn schoot op het speelkleed wat Hermien ooit voor me maakte .... het wordt nog steeds gebruikt, Hermien. :D

Sophy wilde DIE vogel hebben - dat zullen we maar niet doen, het was niet tamme Dior. ;)

Gekke Sanne wilde ook op de foto, zij was Cartier pellets aan het voeren en trok een gekke kop. ;D Vlindertje schudt zich net uit. ::)

Dior, het valkje waar Sophy naar wees. Zoals de meeste misschien nog wel weten haalde ik Dior toen hij 8 weekjes oud was rechtstreeks uit een buitenvolière bij Bert in België. Hij was 2 x in handen geweest, met 10 dagen oud om te ringen en met 6 weken oud om veertjes te plukken voor DNA-analyse (geslachtsbepaling). Echt tam worden en bij je komen zitten zal hij nooit gaan worden en doen maar hij kan wel gewoon lekker los vliegen. Dan zet ik de bovenkant van zijn kooi open en weet hij de weg naar buiten wel te vinden en eenmaal moe van het vliegen en alle indrukken kan ik hem even later gewoon pakken en in de kooi terug zetten. ;)

Vlinder aan het spelen.

Leuk om van de volgende serie de verschillen te zien tussen bleekmasker en geelwang. ;)

Jim, een cinnamon lutino bleekmasker man

Cartier, een cinnamon opaline bronze fallow geelwang pop
Op de foto zie je duidelijk de bloedrode ogen bij de fallowtje, die van de lutino zijn ook rood maar minder fel. Live is het overigens niet zo lichtgevend als op de foto's.

Links Giorgio & Anaïs, de ouders van de A-tjes, rechts weer Jim.

Dior, net als Cartier een cinnamon bronze fallow geelwang maar dan zonder pareltjes. Ook bij hem zie je speciale fallow rode ogen.

Dior, flink in zijn eerste echte rui, hij is nu een half jaar.

En toen vloog Dior naar de kooi waarop Jim zat met zijn net gekregen popje Ashley ....

Dat vond Jim niet goed!!!!
Links bleekmasker Jim, rechts geelwang Dior.

Uiteindelijk trok Dior zich toch terug en ook Ashley was geschrokken weggevlogen.

Links Dior op de andere kooi geland, Giorgio & Anaïs en Jim.

Ashley kom ook weer terug gevlogen ....

En maakt een mooie landing op de beker met hennepzaadjes. :D

Mijn mooie Ashley, jong van het X-nestje. Ze hoort al helemaal bij de groep. :)

Nog een keer Dior

Dior, de oranje wangen van Anaïs, Jim en Cartier

In de kooi er onder, Van Gils.

Leuk om te zien op een rijtje, links van onder naar boven:
Anaïs met oranje wangen
Jim een bleekmasker met gebleekte wangen en gebleekte kop
Cartier geelwang

En nog een keer alle kleuren wangen. ;)

Dit waren ze dan .... mijn foto's, ik hoop dat jullie ze leuk vonden, sommige zijn niet helemaal scherp maar het is als ze los zijn ook niet echt poseren wat ze doen. ::)

Fijne avond allemaal, trusten voor straks!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat een leuke en mooie foto's, ik heb er heel erg van genoten hoor... echt een genot om de geeltjes zo samen te zien he ....en Van gills die eronder zit te gluren hihi! Wat een leuk stelletje zo samen hoor! Ook de A-tjes staan er weer helemaal top op ....

Super weer! Grtjs.

Caroline

Jel & Coby ......

Zilver en Rocky hebben groen licht ....

ze mogen verhuizen!!!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jan1988

Wat een leuke reportage!!! Wat een mooie valken heb jij zeg!! stuk voor stuk

En De A-tjes wat een lieverdjes dat ze lekker bij je willen zitten:) En wat groeien ze hard!!!

Ik kijk 3 keer per dag of je niet toch al nieuwe foto's heb geplaatst!:P 
Kan niet wachten tot dat een van de A-tjes;) lekker bij mij in de Nek zit!

Leuk

Groetjes Jan

*Yvon

Hoi hoi

Dat was weer een schitterende valkjesfotoreportage !! ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

bobbie

Ik heb genoooooooooooten van de foto's. Heerlijk ;D 8) wat een prachtige jonkies en een mooie volwassen vogels heb je toch. :D

En Bianco, dat is helemaal een mooi verhaal. Goed gedaan joh. Fijn dat ie goed verzorgd en gevoerd wordt.

groetjes, Nel :)

amazingleeuwtje

Hoi Caroline, tweede sessie heb ik gisteraaf gemist :-\ maja ik heb al een paar keer de eer gehad ze in het eggie te zien ;D.. Heerlijke foto's dit is genieten ;D ;D..Vanmiddag fototijd van jou kleinkinders ;)...

Liefs Syl

Caroline

17 februari 2010, 09:00:39 #7618 Last Edit: 17 februari 2010, 09:10:04 by Caroline

Goeiemorgen!!!!

Dank je wel voor de leuke complimentjes,  :-* :-* :-*

Ik ben ook supertrots op al mijn valkjes hoor, groot en klein.

Over klein gesproken ....  ::)

Vanmorgen is donsje 2 geboren bij Kouros & Lou Lou, een mooi geel donsje met nu al een gevuld kropje.  :D

Ik ben zo blij dat ze nu toch goed wippen en eindelijk eigen donsjes hebben.  :D

Later kom ik de kleine even officieel voorstellen met uiteraard foto's en een naam - ik lig nu nog eventjes terug in bed  ;) met mijn minilaptop - als ik op mijn gewone laptop ben kan ik foto's plaatsen.

====

Vanmorgen zat Alpha in het uitvlieggat, ik denk dat die snel de sprong gaat wagen.  :D

====

Oilily begint weer de ouwe te worden. Door het vele bloedverlies was ze toch wat down, at minder, speelde niet en sliep veel maar nu na 2 dagen is ze weer actief, alleen ondanks 3 x een schoon Biotex-badje en afgespoeld worden onder de warme kraan heeft ze nog steeds een hele gore roestbruine vleugel van het ouwe bloed, ik denk dat dit niet meer weg trekt en ze pas weer een mooi lutinomeisje is na de eerste rui maar och, als dit alles is wat ze eraan overhoudt .... toen ik haar zag heb ik even gedacht dat ze het niet zou redden, zo ontzettend veel bloedverlies als ze had.  :o

====

Van Gils & Perle hebben 4 niet bevruchte eitjes, Van Gils vreet me echt op, ik moet mijn gezicht beschermen als ik in het blok kijk. Zijn taken als vader van 4 eitjes neemt hij heel erg serieus, het zou leuk zijn als hij ook nog een keer ging wippen.  :P Samen met Perle kunnen namelijk meteen al zijn splitten naar buiten komen, zij is en bont en cinnamon en gepareld en witmasker.  ;) Maar dat is pas voor het volgende kweekseizoen .... Perle had eigenlijk al geen eitjes meer mogen leggen en als ze ze niet zomaar ergens neer had gelegd had ze ook nooit een blok gekregen, en natuurlijk als ze conditioneel niet zo sterk was geweest.  ;) Volgende week haal ik de eitjes omstebeurt weg en daarna ook het blok en gaan ze naar de huiskamer. Rust voor dat lieve dametje. :-*

====

Armani & Princess hebben veel interesse in het blok, wippen zie ik ze niet doen maar dat zag ik ze eerlijk gezegd nog nooit ::) en ze hebben al 2 x jongen gehad en 2 x bevruchte eitjes waarmee het fout ging door de Calcitat-50.  >:(

====

Verder even geen nieuws .... ik ga mijn bedje uit, gauw weer wat doen. Wel lekker vakantie maar door een beetje uitslapen 's morgens en een ander ritme - Ed zit namelijk ook precies in zijn vrije dagen - kom je meteen tijd te kort voor alle andere dagelijkse dingen.  :-\

====

Jel & Coby .... kijk alvast even in jullie agenda wanneer het jullie deze week uit gaat komen om Zilver en Rocky te halen, ik stuur jullie later op de dag even een mailtje om een afspraak te maken.

Tot latersssss!!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie