## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kimm

gaaf dat je een 2e eitje erbij hebt. hopen dat dit een goed nest wordt he.
goed van sanne zeg!! gefeliciteerd sanne!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

Gaat zo te lezen erg goed met alle kindjes.
Ben blij dat het met de veertjes van vlindertje beter gaat.

En alle kindjes al op kamers het gaat erg hard zo zeg...
Ben benieuwd hoe ze alweer gegroeit zijn.

Geniet van het weekend iedergeval  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

hilde

het was weer een mooie updeet caroline

weer veel om bij te lezen .

het gaat super lees ik dat is dus goed hé.


fijn voor sanne zo een mooi cijfer en dat ze mee kan naar de hondenshow .
zo een show is een spectakel op zich vind ik.
heb dat ook gedaan met men border collie om haar stamboom te behalen .maar het is zo stressie pfffff.

groetjesssssssss

Ida

hoi hoi !

Goed zeg dat je voor Zaza ook een nieuw baasje hebt gevonden! Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
En wat een prachtig cijfer heeft Sanne gehaald, leuk he dat ze jouw passie ook een beetje in haar bloed heeft  ;)
En het duimen heeft dus geholpen, ze krijgt vrij volgende week vrijdag, alvast veel plezier !

Hier gaat alles goed, Rico zit op dit moment zijn fluitje te oefenen en brabbelt er lekker op los.
Vanmorgen zijn 1e badje gehad,  even onder de plantensproeier geweest terwijl hij op mijn hoofd zat, hij vond het heerlijk  ;D
Is inmiddels wel 2 van zijn staartveertjes verloren want hij fladdert soms zo onbenullig door de kooi dat ze wel eens dubbel zitten tijdens het landen........... groeien wel weer aan !

Heel fijn weekend en ben benieuwd naar de foto's.
groetjes Ida en knuffie van Rico





bobbie

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Ohhhhoh, helemaal Thomas zijn verjaardag misgelopen.


:-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Alsnog van harte gefeliciteerd met zijn 7e verjaardag 8) Jeetje, wat gaat dat hard.

Fijn dat Sanne vrij krijgt om mee te gaan naar de hondenshow. :D En wat een prachtig cijfer  :o :o :o zo hoog geven ze ze niet vaak. :D

Fijn dat Zaza ook een adresje heeft. Ik vind toch dat je geen klagen hebt hoor, zoveel jongen per jaar en altijd wel weer een adresje voor ze. Heel prettig voor je moet ik zeggen, je boft maar. ;)

Groetjes, Nel :)

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke update, we zijn weer helemaal op de hoogte van het kweekkamernieuws :)

Wat goed dat Sanne een 9.7 voor haar spreekbeurt had!!!
Heerlijk toch als je als kind een spreekbeurt kunt houden over je grote hobby :D
Ze heeft die vrije middag dan ook echt wel verdient :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met het 2de eitje bij Kouros en Lou Lou, spannend hoor, ik hoop dat je snel nog meer in eitje ziet en het dit keer bevruchte eieren zullen zijn  :D

Goed gedaan Sanne, van harte meid!

Fijn weekend hier  :-*

♪ Marlies

Fijn dat het met alle valkjes goed gaat en dat je voor Zaza ook een plekje hebt gevonden.

Ja en dan Sanne, het kan natuurlijk ook niet anders dan dat zij zoveel van valkjes afweet.
Goed gedaan hoor. :D :D

Goed van de school dat ze Sanne vrij geven hier voor.

Groetjesssss ;)

Caroline



Foto's moeten even wachten .... ik was vergeten dat Ed tennistoernooi had.  ::)

En ik ben zelf helemaal niet lekker.  :-[

Ik ben dus alleen met de 4 kids en net lekker de sneeuw in geweest, er ligt hier weer een cm of 10-12.  :D

Met 4 kinderen in huis lukt het me niet op me alleen terug te trekken in mijn kweekkamertje om foto's te maken, sorry.  :-[

Maar ze komen wel snel hoor, beloofd.  :)

Verder even het laatste nieuws voor de toekomstige baasjes ....

* de 3 kleintjes van Giorgio & Anaïs -->

- Alpha, de oudste, is bont en gepareld en volgens mij ook cinnamon maar dit laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.
- Ayo, de middelste, heeft een cinnamon kuifje en pareltjes, dit is dus een cinnamon opaline.
- Amore, de jongste, krijgt volgens mij een wildkleurgrijs kuifje, deze is veel donkerder dan die van Ayo, de rest kan ik nog niks zien.

Sowieso krijgt deze ook pareltjes want pa en ma zijn beide gepareld al is pa ze na de eerste rui kwijt geraakt, alle cinnamonnetjes maken kans om gele wangen te krijgen.  8)

Doordat papa Giorgio eerst gele wangen had maar hij deze ook na de eerste rui kwijt is geraakt, ga ik ervan uit dat hij split {X2 geelwang} is, dus gekregen van zijn moeder. Wat betekend dat alle cinnamon popjes gele wangen krijgen, als pa daadwerkelijk geelwang is dan krijgen alle poppetjes gele wangen.  ;)

* Xenox, Xante en Ashley (=Xoe) hebben gisteren maar 1 x pap gehad en hadden hierdoor zelf flink overdag gegeten want ze waren allemaal 5-6 gram zwaarder voor de pap, dan een dag ervoor toen ze 's morgens pap hadden gehad. Dit zie je vaak, als ze er aan toe zijn om zelf te eten hebben ze vaak net even honger nodig om op zoek te gaan naar eten.  ;)

* Zoëy, Zaza en Zippo blijven goed opgewicht met 2 papmaaltijden.  :D

* Zilver en Xion hebben ook nog 2 papmaaltijden nodig.  :)

* Zora zit nog lekker bij Amor & Diégah in het blok en wordt daar lekker verwend, volgens mij een beetje té.  ;)

* Kouros & Lou Lou hebben inmiddels 3 eitjes en volgens mij is de eerste bevrucht.  ::) Het is nog heel pril maar als ik dit zie in een eitje van mijn ervaren koppels zeg ik meteen, BEVRUCHT!! Alleen nu Kouros & Lou Lou tot nu toe steeds onbevruchte eitjes hadden en ik zo benieuwd ben naar jongen van hen, ben ik erg onzeker.  ::) :-[

Hopelijk durf ik morgen 100 % zekerheid te geven.  ;)

Een fijne dag allemaal nog.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, kom je even een fijne zondag wensen, en gefeliciteerd met het eerste eitje dat bevrucht is van Kouros en Lou Lou.... grtjs. Ann



Caroline

Citaat van: Tammie op 28 januari 2010, 20:37:40
Hoi Caroline,

Wat een leuke updates van de valkjes en leuk dat Kouros en Lou Lou weer een ei hebben.

Hier gaat het nog steeds goed met Snowy en Moosje. Ik denk alleen dat Moosje Snowy haar kuifje niet mooi vind. Want hij is die een beetje aan het plukken, kan dit kwaad? Ik vind het namelijk wel zielig. Iedere dag wordt deze korter moet ik hier nu iets aan doen?

Ze wil nog niet echt bij ons zitten maar ze begint wel aan onze stem te wennen. Ze kijkt al als we haar naam noemen.

Groetjes Tamara, Moosje en een knuffie van Snowy.


Hoi Tamara, nog even reageren op jouw berichtje hoor.  ;)

Fijn dat het goed gaat met Snowy, balen dat Moosje haar kuifje plukt.  :-\

Helaas is hier niks aan te doen.  :( Anders had ik het hier ook al lang toegepast.  ;)

Leuk dat ze al reageert op haar naam, vreemd dat ze niet bij je wil blijven zitten, hier kroop ze altijd samen met haar witte zusje of met Valentijntje in mijn nek, onder mijn haren.  :)

Misschien vindt ze dit wel fijn.

Geef haar maar een knuffie van me.  :-*

Groetjes en bedankt voor je update over Snowy.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: bobbie op 30 januari 2010, 16:33:10

Fijn dat Zaza ook een adresje heeft. Ik vind toch dat je geen klagen hebt hoor, zoveel jongen per jaar en altijd wel weer een adresje voor ze. Heel prettig voor je moet ik zeggen, je boft maar. ;)

Groetjes, Nel :)


Ja inderdaad, altijd weer fijn als je voor alle jongen een adresje hebt.

Klagen doe ik zeker niet, ik heb tot nu toe alleen af en toe een advertentie op de verkooppagina van Valkparkiet.com voor een laatste jong maar de meeste zijn allemaal al besproken voor de geboren worden of als ze net in de veertjes zitten.  :D

Ben ik ook best trots op.  ::)

De meeste kan ik ook nog volgen op dit forum of het forum van Kirsten en degene die niet actief zijn op forums mailen me regelmatig met foto's. Heel erg leuk.  :D

Ik denk dat ik van de 26 nesten over misschien 5 valkjes niks meer hoor.

Nu heb ik alleen nog de 3 donsjes van Giorgio & Anaïs te reserveren en .... als ze bevrucht zijn en er gezonde donsjes uitkomen van Kouros & Lou Lou maar .... hier staan ook al weer mensen voor op de wachtlijst.  ;)

Knuffel voor je kleinkindertjes.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Ida op 30 januari 2010, 15:59:38
hoi hoi !

Goed zeg dat je voor Zaza ook een nieuw baasje hebt gevonden! Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
En wat een prachtig cijfer heeft Sanne gehaald, leuk he dat ze jouw passie ook een beetje in haar bloed heeft  ;)
En het duimen heeft dus geholpen, ze krijgt vrij volgende week vrijdag, alvast veel plezier !

Hier gaat alles goed, Rico zit op dit moment zijn fluitje te oefenen en brabbelt er lekker op los.
Vanmorgen zijn 1e badje gehad,  even onder de plantensproeier geweest terwijl hij op mijn hoofd zat, hij vond het heerlijk  ;D
Is inmiddels wel 2 van zijn staartveertjes verloren want hij fladdert soms zo onbenullig door de kooi dat ze wel eens dubbel zitten tijdens het landen........... groeien wel weer aan !

Heel fijn weekend en ben benieuwd naar de foto's.
groetjes Ida en knuffie van Rico



Hoi Ida, jij ook bedankt voor je berichtje.  :-*

Super hè, onze Sanne, ik stond ook versteld hoor.  ::) De juf vertelde dat ze nog niet zo'n goeie spreekbeurt had gehoord.  :o

Zo zie je maar ....

Sanne was een beetje boos op me, ze wilde Fleur meenemen want veel kinderen hielden hun spreekbeurt over hun hond, kat of konijn en namen dit beest ook mee, eentje nam zelfs haar pony mee de klas in.  :-X

Ik heb gezegd:

Je mag geen dier meenemen. Jij moet de spreekbeurt doen en geen hoog punt krijgen omdat je een dier bij je hebt. Dit vind ik sowieso niet eerlijk ten op zichte van de kinderen die geen dier hebben en dus niks mee kunnen nemen.  :)

Toen wilde ze het niet meer over honden houden want dit deden er al heel veel in de klas, ze koos toen voor valkparkieten.  :D

Uiteraard heb ik haar wel geholpen met de foto's en film (geboorte van donsje op mijn hand) voor de Powerpointpresentatie en ik heb haar in bakjes meegegeven: voer, trosgierst, grit, maagkiezel, beukensnippers. Een sepia, mineraalblok, verschillende speeltjes, een schouwlampje, een geopend eitje, een nepeitje, veren, ringen en nog meer volgens mij maar het praten erover heeft ze toch zelf moeten doen.

Ze had 6 hoofdstukken:

- Geschiedenis
- Mutaties
- Gedrag
- Voeding
- Huisvesting
- Kweken

===

Fijn dat het met Rico ook zo goed gaat, ik kreeg van de week bericht over Thunder, van het vorige nestje in okt. 2009 van Eros & Perle. De praat!!!!  :o Dit hoorde ik nog niet eerder van een jong. Dus wie weet heeft Rico ook talent.  ;)

En Rico badderde hier altijd in de waterfles in de kooi dus kan me voorstellen dat hij douchen ook lekker vindt.

Balen van de staartveren maar inderdaad, die groeien weer aan. Tijdens het leren vliegen sneuvelen er altijd wel 1 of meerdere veren.  :-\

Geef je mijn kereltje een dikke knuffel van me??  :-*

Groetjesssssss



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op 31 januari 2010, 13:20:21

Goed van de school dat ze Sanne vrij geven hier voor.

Groetjesssss ;)


Ja, vond ik ook!!!  :D

Ik vroeg het aan de juf van Sanne en die wilde dat ik het officieel bij de directrice aanvroeg .... toen dacht ik even: oh, nee, want dit is best een stijve die volgens de regeltjes werkt maar toen ik vertelde dat Sanne en ik een paar keer per jaar leuke dingen doen samen omdat zij dit ook echt nodig heeft en verdient, zeker met haar beide broertjes met een beperking, stond ze er gelijk open voor en vond ze gezien het sociale aspect dat ze hier gewoon vrij voor moest geven. Ik moest het verhaaltje alleen even op de officiele verlof-papieren schrijven.  ;)

Nou geen probleem hoor.  :P



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

H&H

Hoi Caroline.

Lees ik net dat je schreef aan Tamara : hier kroop ze altijd samen met haar witte kusje of met Valentijntje in mijn nek, onder mijn haren. 
Dat komt me heel bekent voor. Ik vind Angel en Milow echte knuffelvalkjes en ze kruipen inderdaad steeds in je nek, lekker dicht tegen je aan. Dat vond en vind ik toch zo bijzonder !
Wegvliegen doen ze nog niet ..... maar ik denk dat het niet lang op zich laat wachten voordat ze de boel gaan verkennen.
Het gaat heel goed met ze. En ze zijn zooooo vreselijk lief !