## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Caroline,
Aaaaaaah wat een lieffffffffff snoepig hondje :-* :-* :-*
De foto's met Sanne zijn echt geweldig.
Leuk dat je Fleur al zo snel kan halen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Kweekkamernieuws, 18-09-2009

Alleereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle lieve reacties voor Sanne, ze is waanzinnig blij met haar kleine Fleurtje, uiteraard ging er een mapje foto's mee naar school, staat er een foto in een lijstje op haar nachtkastje en gingen we vanmiddag na school met zijn tweetjes shoppen in de diverse dierenspeciaalzaken hier in de regio. Alles wat Fleurtje over 2 weekjes nodig zal hebben, is in huis.  :D Volgende week nog even de bench en een mand uit de garage halen en laat maar komen.  ;)

Peggy, dank je wel voor het goeie nieuws over Reem, fijn dat het weer wat beter met hem gaat.  :-* En wat betreft de adviezen .... uiteraard heel erg graag gedaan maar dat weet je wel.  ;) Geef mijn kleine stoere kanjertje maar een hele dikke kus  :-* van me.  :)

Tuurlijk ben ik ook nog actief met de valkjes bezig en vanuit de kweekkamer heb ik ook nog wat nieuws.  :)

* Amor & Diégah *

Diégah zit regelmatig voor langere periode in het blok te "broeden". Amor is klaar met het blok verbouwen, hij is tevreden dat zijn dametje in het blok zit en houdt trouw de wacht op het stokje voor het blok of boven op het blok.  :D
Wippen heb ik ze nog niet zien doen maar ze kregen nog niet eerder onbevruchte eitjes dus ik ga ervanuit dat ze dit doen als ik niet kijk.  8)

* Eros & Perle *

Perle & Eros is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, Perle zit al te "broeden" in het blok, meestal een teken dat er snel eitjes te verwachten zijn, en ook Eros houdt trouw de wacht.  :D
Eros & Perle zie ik regelmatig wippen dus dit zit wel goed.  ;)

* Kouros & Lou Lou *

Een nieuw koppel, vorige week kregen zij voor de eerste keer een blok en na een half uurtje bestuderen zaten ze er allebei in. Echt heel erg snel. Het is nog wel een beetje onwennig en ze zijn nog niet zover als de eerste 2 koppeltjes maar het begin is er.  :D Een aantal weekjes geleden zag ik ze nog wipwappen, afgelopen week niet meer maar .... ik ben natuurlijk ook niet altijd in mijn kweekkamertje.  ;)

* Unique & Queenie *

En dan als laatste Unique & Queenie, ruim een week geleden besloot ik ze nog geen blok te geven ondanks dat ze dagelijks wipte en elkaar voerde, wilde ik even kijken wat de rui ging doen bij Queenie, ze verloor namelijk een 30-tal donsveertjes.  :-\ Zo snel als ze de veertjes ineens ging verliezen, zo snel stopte het ook weer en de rest van de veren bleef gewoon zitten en er lag geen veertje meer in de kooi na het verschonen van vorig week.  :) Omdat ik nu eenmaal het idee al had om ze dan maar tegelijk met Giorgio & Anaïs een blok te geven, liet ik het maar zo totdat ....

Waar ik al bang voor was nu ze zo intens broeds waren, gebeurde vandaag. Queentje ging in een hoek op de bodem van de kooi zitten.  :-\

Ik ben dus meteen naar mijn ouders gereden, daar stond mijn laatste blok als voorbeeld, mijn vader maakt namelijk 2 nieuwe blokken voor me, Fa, Heesakkers, waar ik al mijn materiaal voor de valkjes haal heeft namelijk een nieuwe timmerman en deze maakt een andere maat valkparkietenblokken, resultaat, ik krijg ze niet in mijn kooien.  >:( Pa heeft een bouwtekeningetje gemaakt dus kan gewoon de blokken maken, Unique & Queenie kregen dus vanavond een blok en ze zater er binnen 2 minuten allebei in.  :D

Fijn dus want ik moet er niet aan denken dat ze eitjes gaan leggen op de bodem van de kooi.  ::)

Ik hou jullie verder op de hoogte.  :)

Allemaal een heel fijn weekend, het wordt heerlijk weer geloof ik.  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Je valkjes zijn al lekker bezig zo te lezen.
Leuk hoor!!!
Ik ben benieuwd wanneer de eerste eitjes er zullen zijn.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat fijn dat je zo veel plezier aan de pup beleefd en Sanne en de andere kids, natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie in de wolken zijn met haar!
Wat een leuke plannen met de valkjes en wat gaaf dat je weer nestjes gaat hebben.
Fijn dat ze zitten te broeden he, en leuk dat je al gauw nieuwe blokken hebt weer voor Loulou en Kouros ...mooi koppeltje he! Dat zijn ze alle drie weer hoor, maar is toch weer spannend he! Grtjs en fijn weekend nog, Ann

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst Sanne gefeliciteerd met je Fleurtje !!  :-*
Je hebt een hele leuke,lieve pup uitgekozen of de pup jou.  ;D
Caroline oo gefeliciteerd !!  :D
Heb je het dalijk als Fleurtje er is nog drukker dan druk met zo'n klein puppie in huis.  :P ;D
Maar wel heel leuk.  ;D

In je kweekkamer zal het dus ook niet lang meer duren voor de eitjes regen eraan gaat komen.
Heel veel succes !!  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Al mijn valkjes!!!

(Omdat Fleur, het puppy van Sanne, de valkjes-foto-reportage een beetje overschaduwd plaats ik mijn valkjes nog 1 x alle 25 in volgorde van leeftijd achter elkaar. ;) )

* Pablo *

* Chica *

* Rocky *

* Noa *

* Coco *

* Eros *

* Diégah *

* Oilily *

* Unique *

* Amor *

* Perle *

* Kouros *

* Princess *

* Armani *

* Cartier *

* J'adore *

* JOOP! *

* Queenie *

* Lou Lou *

* Van Gils *

* Giorgio *

* Jim *

* Anaïs *

* Naomi *

* Nina Ricci *

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdaaaa

WoW!!

Wat een mooie foto's van mooie valkjes!!
Mijn complimenten hoor!!

Peggy

Goede avond Caroline,

supermooie foto's Caroline. Wat heb je toch een mooi stel parkietekes zitten daar in Veghel  :D

''Onze Reem " ,  de lieverd, woog vanavond 87 gr. Hij kreeg natuurlijk weer een papje van mij (  dit gaat steeds beter trouwens...gelukkig  ::) ) en nu weegt ie 92 gr.
Hij krijgt dus eigenlijk iedere avond pap van mij. Voor de pap weegt hij rond de 86/87/88 's avonds en na de pap 91/92.  Moet ik hem 's avonds meer pap geven of is dit zo goed ?
Verder doet ie het eigenlijk gewoon goed. Hij houdt zo van kroelen en als je tegen hem praat kijkt hij zo schattig. Het is echt een schatteke en jij krijgt een dikke vette  :-* van hem  ;)

Fijne avond, liefs Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Dank je, Gerda en Peggy.  :-*

Fijn nieuws weer over onze Reem, Peggy.  :D

Ik zou nu hij het weer beter doet hetzelfde aan houden als ik deed voor hij "zelfstandig" was .... onder de 87 gram pap geven voor het slapen gaan, 87 gram of meer geen pap.  ;)

Even een kleine uitleg voor degene die lezen en er helemaal niks van snappen waarom "we" Reem pappen met zo'n gewicht terwijl hij zelfstandig is.

Reem kan op één of andere manier nog steeds moeizaam eten met zijn "centenbakkie", de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Reem is een flinke valk, die eigenlijk met gemak 100 gram of meer moet wegen, gaat hij onder de 87 gram wordt hij mager, van de week was hij zelfs 82 gram, dan is hij echt vel over been. In overleg, véééél overleg zowel via sms als uren aan de foon hebben we daarom besloten dat Peggy Reem pap gaat geven. Dit moest hij leren via spuit want hier weigerde hij die en at alleen via kropnaald maar gelukkig gaat dit nu steeds beter.

Peggy mag ten allertijde Reem terug brengen en dat weet ze ook en ook ik mag Reem terug hebben als ik wil maar samen hebben we besloten dat Peggy het gaat proberen en het gaat super!!!!  ;) :D :-*

Je doet het geweldig hoor Peggy, Remy had zich geen betere mama kunnen wensen.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

☺ Pita ☺

Always look..

Kom hier ook maar weer eens binnen vallen...

Wat een plaatjes allemaal zeg! echt heel erg mooi!

En ik hoop dar Remy snel weer op een goed gewicht is!
Ga duimen draaien hier :)

En ondanks je ze er neer hebt gezet omdat de Pup het allemaal overneemt hier ;) Ik vind Sanne's Pup geweldig!

xx Sanne en de Jongens

Caroline

Kweekkamernieuws, 20-09-2009

* Amor & Diégah *

Ik schreef het van de week al, Diégah zit vaak en lang in het blok. Gisterenavond zaten ze er saampies in en vanmorgen vond ik er het eerste ei van dit kweekseizoen.  :D

Mijn nieuwe siezoen is weer gestart.  ;D

We zitten nu in de auto, onderweg naar Arnhem, we gaan gezellig mijn mijn broer Rob, Angèl en Damian naar Burgess Zoo.  :D

Tot later of morgen!!! Vanavond ga ik samen met Josée, mijn schoonzusje, haar dochter naar Maastricht brengen. Die is geneeskunde gestart  aan de universiteit daar en ik ga haar kamer bekijken en onderweg gezellig bijkletsen  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

mooie foto reportage :D
gefeliciteerd met het eitje!!
veel plezier vandaag,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010