## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

* Remy *

Remy, mijn zorgenkindje ....

Op dit moment doet Remy het buitengewoon goed. Afgelopen dinsdag was hij/zij 7 weken maar met zijn achterstand is hij vergelijkbaar met een valkje 1 1/2-2 weekjes jonger.  ;)

Remy krijgt op dit moment om 12 uur 's morgens pap en 's avonds voor het naar bed gaan pas weer. Waarom pas 12 uur?? Op die manier heeft hij honger, volwassen valkjes eten 's morgens vroeg en 's avonds 17-19 uur .... als hij honger heeft gaat hij dus op zoek naar eten, omdat hij dit nog niet voldoende kan, geef ik hem dus om 12 uur pap, zodat hij zijn middagdutje lekker met een vol buikje kan doen. Geef je hem 's morgens te vroeg, heeft hij geen honger en zal hij ook niet meer op zoek naar eten.  ;) Aan het eind van de middag, begin van de avond zie ik hier weer alle valkjes in de voerbak duiken. Ook Remy heeft dan weer honger en gaat op zoek naar eten .... om hem niet met een leeg maagje te laten gaan slapen krijgt hij rond 11 uur 's avonds weer pap.  :)

Met deze 2 x per dag blijft hij keurig op hetzelfde gewicht. 's morgens na de pap 92 gram, 's avonds 95 gram. Zelf knabbelt hij wat aan de trosgierst en op de pellets maar ik voel niet echt iets in zijn kropje zitten na zo'n snoepbeurt.  :P Sinds een paar dagen krijgt hij ook een bakje met volkoren macaroni en spaghetti, andijvie en gekiemd zaad. Hier snoept hij ook wel wat van maar geen grote maaltijden hoor.  :-\

Maar dit komt helemaal goed.  ;)

Sinds enkele dagen is het ook een grote vent of griet  ;D .... Remy slaapt namelijk keurig netjes elke nacht op een stok en niet meer op de bodem van de kooi.  8)

Zijn pootjes lijken zich toch ook normaal te ontwikkelen, alleen zijn snaveltje staat de meeste tijd toch wel in de verkeerde stand, de "centenbakkie-stand", al heeft Reem hem soms wel goed staan.  ;)

Zoals inmiddels bekend gaat Reem als hij zich goed staande kan weten te houden in de zomer in hun buitenvolière bij Peggy, Maartje, Sam en Melle wonen waar hij 's winters samen met hun 4 andere valkjes een leuke vogelkamer tot zijn beschikking zal hebben, lekker warm en droog binnen in huis.  :D

Genoeg geschreven .... hier de foto's van Reem.  :D

Opgestapt op mijn hand.

Uiteraard bedelen want Remy heeft honger.  :P

Lekker kroelen ....

:-*

Even showen.  ;D

Super slechte kwaliteit maar wel mooi.  ;)

Snaveltje goed ....

Snaveltje verkeerd ....

Snoepen van de andijvie.

Bedelen ....

Lieffff!!!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

gave foto';s van remy!!
hoe maak jij dat gekiemde zaad? heb je daar ook een speciaal bakje voor?
het  lijkt mij zo;n gedoe om het te kiemen nl.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Ik ben verliefd  :-* :-*

Wat een heerlijk bekkie heeft ie toch en wat is ie al groot geworden zeg en ik ben echt erg blij dat zijn pootjes zich toch normaal ontwikkelen...de kans is dus best groot dat ie echt hier komt wonen  :D :D

Supermooie foto's..ik laat ze straks gelijk aan Sam,Melle en Maart zien  :D

Super om te lezen dat Reem het zo goed doet  :D

Liefs Peggy

een dikke knuffffff voor jou Caroline omdat je zo goed voor hem/haar zorgt  :-*

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

* Cartier * Naomi * Nina Ricci *

Eigenlijk horen ze nog een beetje bij de jonkies dus ook zij nog even op de foto, Naomi, inmiddels alweer 14 weken, en Nina Ricci, het weekend alweer 11 weken.  :D
En omdat Cartier tegelijk met hen uit de kooi is, ook van haar wat foto's.

* Cartier is volgende maand alweer 2 jaar en helaas overleed het valkje wat ik als partner voor haar gereserveerd had.  :'( Hopelijk vind ik snel een bijpassende man want ik ben bang dat als het langer gaat duren, Cartier een "ouwe vrijster" wordt en niet meer te koppelen is.  :-\

* Naomi is ook wachtend op een ventje .... een bonte geelwang man waar ik zelf al bijna 4 jaar naar op zoek ben.  ::) Inmiddels heeft bijna iedereen op het forum een bonte geelwang man dus ik hoop dat "mijn man" snel geboren gaat worden.  :D
Naomi doet het erg goed in de kooi samen met Nina en Cartier maar blijft erg op mijn gericht. Ze blijft bedelen tegen mijn vingers en als de kooi eventjes open staat komt ze me achterna gevlogen om bij me te komen zitten en niet meer weg te gaan.  :D

* Nina is ook een erg lief en aanhankelijk valkje geworden wat netjes opstapt in de kooi en op zijn tijd kan genieten van een heerlijke kroel. Ook zij vind het prima samen met Cartier en Naomi waarmee zij in de kooi zit in afwachting van een partner. Voor haar hoop ik dat er in september een mooie getekende opaline witmasker man wordt geboren bij Kouros & Lou Lou. Zie hen een paar berichtjes terug.  ;)

De foto's --------->

Nina Ricci, een opaline lutino bleekmasker pop.

Nina

Nina kroelen.

Nina

Nina weegt inmiddels 116 gram.  :o Zeker voor een lutino bleekmasker, wat meestal kleine iele valkjes zijn, is het een flinke dame.  :D

Cartier, een opaline cinnamon geelwang bronze fallow pop.

Cartier is nog een beetje grover dan Nina, zij weegt maar liefst 132 gram, wat je wel kan zien aan haar dikke kop.  :P

Haar hobby blijft kroelen.

Als ik het niet goed doe krijg ik commentaar.  >:(

Ja zo moet het.  :-*

Ook Cartier blijft netjes opstappen.  :D

Naomi, een bonte cinnamon opaline geelwang pop.  :D

Wil eigenlijk helemaal niet op mijn vinger zitten maar op mijn schouder.  ;)

Naomi is niet zo zwaar al beide andere dames maar weegt toch ook nog 110 gram.  :D

Helaas hadden ze op haar staart gepoept, staat niet zo leuk voor de foto's.  :-\

Lieffff.  :-*

Naomi

Kan de hele dag wel kroelen.

En bedelen tegen mijn vingers.  :P

Cartier, Naomi en Nina samen in de kooi.  :D

Naomi wil naar me toe.

Naomi is naar me toegekomen.

Weer terug gezet ....

En weer naar het vrouwtje terug.  ;D ;D

Tot zo ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Hoé het bekkie van Remy ook staat, het blijft een scheetje! Zó lief en aandoenlijk! Fijn dat het zo goed gaat met hem/haar.

;D   ;D   ;D   ;D

Caroline

* Sisi * Star * Silver *

De S-tjes maken het meer dan goed.  :D Ze groeien voorspoedig, de oudste Sisi, zit al helemaal in de veren, de benjamin Silver van 6 daagjes jonger, begint nu haar veertjes te krijgen.  Duidelijk is nu dat ze alle drie pareltjes krijgen, wat betekend dat het 3 meisjes zijn met wel alle drie een andere mutatie wat natuurlijk wel leuk is in één nestje.

Sisi is aankomende zaterdag alweer 4 weken, Star was gisteren 3 weken en Silver wordt morgen 3 weken.  :D

Hier komen de foto's van de 3 meiden.  :-* :-* :-*

Sisi, een cinnamon opaline popje.

Nog te reserveren!!!!  :D

==========================

Star, een bonte cinnamon opaline pop.

Zij is gereserveerd!!  :D

=========================

Silver, een bonte cinnamon opaline witmasker popje.

Zij is gereserveerd.  :D

========================

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

oh geweldig zijn ze! als ik mijn kooien niet vol had dan koos ik voor sisi  :D  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Wat een geweldige mooie foto's Caroline, wauw . Je 3 S'jes zien er echt super uit  en ja als ik Silver zo zie dan baal ik best wel een beetje..ze is ook zo mooi  :D

maar alles komt goed  :D

Dank je wel voor al je mooie foto's.Heb er echt van genoten.

De foto's v Cartier,Nina en Naomi zijn trouwens ook geweldig (  had ik volgens mij nog niet gezegd  )..

Nina Ricci is toch een jong hè van Koppel nr 9 van Marlies ?  ;)
Toch nog eens even met Maartje kletsen  ;) ;)

Liefs peggy

Caroline

* Kinderfeestje Thomas!!!! *

Nu niet allemaal felicitaties ....

Thomas was namelijk in januari al jarig maar we hebben er bewust voor gekozen om zijn verjaardag te vieren in de zomer, als het weer wat aangenamer is.  ;)

Gisteren was de grote dag en gingen we met zijn vriendjes en ons eigen gezinnetje naar speelboerderij de Hullie.  :D

Als afsluiting van mijn updates nog even als laatste een update over ons gezinnetje en een paar fotootjes van gisteren.  ;)

Hier gaat alles zijn gangetje .... vandaag had ik mezelf even een relax-dag gegeven na de afgelopen week bijna niet thuis geweest te zijn.  :-\ Zo kon ik even bijtanken want morgen gaan we naar de Efteling en zaterdag staat er nog een kinderfeest van Sanne op het programma die in mei jarig was.  :P

Met de valkjes gaat het ook goed, zij hebben in ploegen (de ene ploeg 's morgens, de andere 's avonds) hun vlieguurtje en als ik zo druk ben, is het wel een keertje een dagje overslaan voor één van de ploegen maar ik kan me nu eenmaal niet in vieren splitsen.  :-[ Gelukkig lijken ze er niet onder te lijden, ze hebben dan ook ruime kooien die vol hangen met leuk en interessant speelgoed.  ;)

Bij Van Gils & Oilily heb ik het broedblok uit de kooi gehaald, ze doen er toch niks mee en Van Gils is in de rui en zul je zien dat ze er net in de vakantie een eitje in leggen .... daar heb ik dus even geen zin in .... in februari (denk ik) mogen ze nog een keer.  ;)

Volgende week is de verhuizing van 4 koppeltjes van de huiskamer naar de kweekkamer, dan zitten er nog maar 6 valkjes in de huiskamer tijdens de vakantie.  ;) Lekker makkelijk.  ;D ;D

Verder geen valkjes nieuws meer, de rest gaf ik al een update over.  :D

Volgende week heb ik nog 1 druk weekje met maandag een sollicitatie-gesprek met Jasper zijn individueel-begeleidster voor op de reguliere school voor volgend schooljaar.

Dinsdag is onze Jasper jarig wat hij vanaf 4 uur viert en gaat hij samen met zijn nieuwe klasgenootjes 's middags naar de speciale school waar hij volgend jaar start. Na de grote vakantie starten zij namelijk in een splinternieuw schoolgebouw, helemaal super dus. Dinsdag is symbolisch voor de kindertjes een sleuteloverdracht.  ;)

Donderdagochtend viert Jasper zijn verjaardag op de reguliere school in zijn eigen klasje van afgelopen jaar en 's middags is op school dus ook voor Sanne en Thomas en alle ouders een grote slotviering.  :D Voor Thomas en Jasper start daarna de vakantie, Sanne moet vrijdag nog 5 kwartier naar school .... gelachelijk.  :P

Maar goed, dan (dus nog één weekje) start ook hier mijn vakantie, ik ben er wel een beetje aan toe.  :o

Thomas wordt verwend door zijn vriendjes.

Jasper, helemaal rechtsonder vindt de kinderstoel niet zo heel leuk.

Sanne en Sophy samen pret in de ballenbak.  :-*

En op de fiets.

Even zwaaien naar mama.  ;D

Jasper ging ook een rondje mee maar stapte al af voor Sanne gestopt was.  8)

Jullie zijn weer helemaal bij, alvast bedankt voor de lieve en leuke reacties.  :-*

Liefs Caroline  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met Lou Lou, alweer één jaar, goh wat vliegt de tijd voorbij! Volgende week dus lekker vakantie, hier is er van de vakantie alweer een week voorbij.

Leuk hoor daagjes er tussenuit, hopelijk ook nog lekker weer voor wat waterpret in de tuin.

Leuke foto's heb je geplaatst van valkjes, schatjes zijn het  :-*

Anke

Hoi Caroline,
Ik had weer heeeeel veel te lezen en veel mooie foto's te bekijken ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

We zijn weer helemaal op de hoogte hier: wat een update  :D

Heerlijk hè straks vakantie!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Marian

Hoi Caroline,

Wow, dat was een hele update, leuk :D :D
Mooie foto's, och Reem is zo'n schatje.... en Peggy zo blij ;)
Naomi vind ik je mooiste nieuwste aanwinst :-*

Morgen naar de efteling, ik hoop heel erg voor jullie dat dan het weer in Waalwijk wat minder heftig zal zijn!!
Ach, in het theater is het altijd droog ;)

Nog één weekje aftellen... en dan vakantie....heerlijk meid, lekker relaxen, geen dingen die moeten (behalve zwemles), alle tijd voor je kids, je man, je valkjes..... hé, EN jezelf ook hè!!? :-*

Nou, ik ga zo mijn bed eens opzoeken, 't dutje aan 't begin van de avond heeft wel iets geholpen, maar ben alweer moe...
Jij ook lekker slapen, liefs Marian

Peggy

Wat een heerlijke foto's van je kids.  De foto's van Sanne met Sophy zijn echt schitterend.

Morgen heel veel plezier in de efteling  :D

Nog een weekje meis en dan hebben we vakantie.  Ik heb er ook zo'n zin in  :D

Truste voor dadelijk,

Liefs peggy

Gerdy

wat een heerlijke mega update..de foto's zijn super en de valkjes mega mooi.

ik hoop dat je een heerlijke dag met je kids hebt in de Efteling ..nog maar heel even dan lekker vakantie..

fijn weekend alvast.

gr Gerdy