## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kimm

fijn dat het zo goed gaat met remy! super hoor  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Fijn dat Remy zo goed gaat nu  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Hopelijk heb ik niet te snel gejuichd.  :-\

Toen ik vanmorgen beneden kwam, was het kropje van Remy half gevuld.  :-\

Ik was best vroeg, 7 uur, leegt het nog niet goed of was het al gevoerd door mama Princess, die 's nachts nog wel op 2 nepeitjes ligt?? Deze laatste durf ik niet weg te halen omdat Princess nu in ieder geval 's nachts nog in het blok is bij Remy.  ;)

Remy gaf ik wat Yakult en dunne pap .... ik hoop niet dat ik nu in het volgende probleem gestapt ben ....

Remy is 2 1/2 week, zijn lijfje heeft een ontwikkelingsachterstand. Als de ouders te grof, dus voor een valkje van 2 1/2 week gaan voeren, heb je kans dat de krop weer moeilijk gaat doen, dat het te grove voedsel weer niet verteerd kan worden.  :-\ Er zaten ook wat zaadjes in de ontlasting die er verder overigens goed uit zag.  ;)

Ik heb de ouders veel zacht tarwe brood, gekookte volkoren spaghetti en macaroni en gekookte noten - en meergranenrijst gegeven, hopelijk kan Remy dit beter verteren.

Het blijft een zorgenkindje .... ik blijf het gevoel houden dat ik hem zomaar ineens zou kunnen verliezen.  :'(

Ik hou jullie op de hoogte.  ;)

Verder weinig nieuws hier ....

---> Van Gils & Oilily zitten sinds gisteren in de grote kooi in de huiskamer, samen met Eros & Perle, Unique & Queenie en Giorgio & Anaïs. Dit gaat goed, ze zaten al vaker samen.  :D
De bedoeling was dat zij in de Jock papegaaienkooi gingen die ik al 14 jaar heb staan maar door een druk schema heeft Ed nog geen tijd gehad om deze helemaal uit het achterste hoekje van de garage te pakken.  :-\ ;)
Zodra de Jockkooi in huis is, mogen Van Gils & Oilily nog één keer kijken wat ze samen willen MET blok, dit keer in een andere kooi .... wordt het deze keer weer niks, gaan zij definief verhuizen naar de andere grote kooi in de huiskamer, met de vrijgezelle dames en de kneusjes, Chica, Rocky, Noa, J'adore, JOOP! & Jim. Als het in deze kooi klikt met de rest, mogen zij hierin oud worden zonder nog te hoeven verhuizen naar een andere kooi.  ;)

Ik heb nog even overwogen om voor Van Gils een jong popje aan te houden maar stel dat dit weer niet klikt .... dan heb ik weer een popje over .... zo blijf ik aan de gang.  :-[

Ik heb niet veel vrije plaatsjes meer over, er komen nog 3 mannen voor Cartier, Naomi en Nina Ricci. Daarnaast hoop ik nog op 2 eigen gekweekte "droomjongen"  :P ooit .... en dan is het vol.  ::) :-\

De valkjes zitten eigenlijk allemaal wel lekker in hun velletje, hier en daar eentje die nog wat veertjes verliest maar de ergste rui is achter de rug. Onderling hebben ze het ook gezellig samen. Er wordt op vaste tijden nog veel gespeeld, zowel ouwe koppeltjes als nieuwe koppeltjes kroelen veel met elkaar en trekken hoofdzakelijk met elkaar op.  :D Giorgio & Anaïs, 10 mnd. en 7 mnd. wippenwappen dagelijks een paar keer maar de rest lijkt te begrijpen dat ze rust hebben.  :D

In de kweekkamer zitten nu nog in de 4 kweekkooien:

* Armani & Princess samen met Remy

* Pablo & Coco met Quinny en 5 eitjes waarvan 3 bevrucht

* Kouros & Lou Lou, die krijgen in september een blok

* Cartier en Naomi samen wachtend op een man .... grappig detail, zodra Cartier kippetje gaat zitten, fluit zij het mannelijke versierdeutje, dit deed Jim altijd tegen haar als ze kippetje zat, nu ze gescheiden zitten, fluit ze zelf.  ;D
Sinds vorige week fluit ze ook het bouwvakkersfluitje.  :o Grappig een fluitend popje --> 100 % zeker, Cartier is bijna 2 jaar en heeft haar pareltjes nog en de spots en het visgraatmotief.  ;)

* In de grote lummelkooi zit Nina Ricci, als ze zelfstandig is mag zij bij Cartier en Naomi.  ;)

* De Ferplast Greta kooi is nu ook een grote lummelkooi geworden, hierin zitten Lotje (Quicky) en Quote om zelfstandig te leren eten.  :D

Uiteraard hangt er nog de kleine slaapkooi waarin JOOP! & Jim de nacht samen doorbrengen om geen paniek te veroorzaken.  ;)

Mijn koffiepauze  ;) zit erop .... ik ga weer aan de gang hier. Vrijdag is altijd helemaal voor mijn vogeltjes, dan is Sanne naar school en wordt gehaald en gebracht door opa en oma waar ze ook een boterhammetje eet 's middags, Thomas, Jasper en Sophy vermaken zich zelf wel. Op die manier kan ik lekker in mijn ouwe kleren kooien schrobben, stokken boenen en voerbakjes oppoetsen. Ik heb net al gekookt voor ze .... nu ga ik de waterflessen kalkvrij maken met Antical.  :)

Tot later!!  ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde

dat was een hele update caroline

laten we duimen dat het goed gaat komen bij remy


groetjessssssssssss

Koos


  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Marian

Hoi Caroline,

Schrob ze! 
Ga ik morgen of zondag weer doen...

Ik blijf duimen voor Remy!

Groetjes, Marian

•=Bonnie=•


Koos


  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Caroline



Citaat van: •=Bonnie=• op 12 juni 2009, 12:12:46

Zie jij wat ik zie en denk jij wat ik denk?  :D


Ik zie je lichtgrijze oftewel fallow veertjes doorkomen.  :D :D :D

YES YES YES!!!!!  ;D

Is dit de oudste of de jongste??

Hoe doet de oudste het nu??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Koos

Citaat van: Caroline op 12 juni 2009, 12:19:16


Ik zie je lichtgrijze oftewel fallow veertjes doorkomen.  :D :D :D

YES YES YES!!!!!  ;D

Is dit de oudste of de jongste??

Hoe doet de oudste het nu??




OEPS! ??? Sorry


  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke update weer ;D
Ach arme Remy... ik duim mee hoor dat het goed gaat komen!!

En.... goed nieuws bij Bonnie vandaan ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

12 juni 2009, 12:28:10 #4646 Last Edit: 12 juni 2009, 12:36:59 by •=Bonnie=•
 ;) ;) ;)

Dit is de oudste fallow geloof ik, jong 3 (ik nummer ze door vanaf nest 1).

Ik weet het niet 100% zeker want er is bijna geen verschil meer te zien en omdat Baukje me aan zat te vallen heb ik niet zo heel goed gelet op wie ik het eerst pakte.

Maar het gaat goed met ze hoor, ik pap ze elke ochtend een krop vol en de rest doen Blanco en Baukje. 's avonds staan ze bijna op knappen zo veel gaat er in, vandaar de hangzakjes (zie mijn boekje) haha.  :)

Caroline



Kleine Remy .... ik weet het even niet meer.  :-\

Hij zat dus duidelijk helemaal volgestampd met zaadjes die hij niet kon verteren.  :( Het kropje is wel lekker soepel, de zaadjes er terug uit drukken durf ik sowieso niet i.v.m. risico op verstikking.  :o

Nu geef ik hem om de paar uur, 2 ml. hele dunne pap en een 2 ml. warm water, de volgende maaltijd is 1 ml. Yakult en 2 ml. warm water, dan weer pap en warm water enz. enz. Op die manier hoop ik dat het door gaat lopen want de kleine kon bijna niet poepen.  :-\ Gelukkig heeft dit gewerkt, hij begint nu goed leeg te lopen van achter, water met een beetje poep en zaadjes, veel zaadjes komen er uit.  :) Ik zie de zaadjes ook gewoon in zijn darmpje zitten.  :-\

Het kropje is nu ook elke keer wat leger ....

Wat is nu wijsheid .... het beste is de ouders laten voeren maar die zaadjes verteerd hij niet.  :-\ Zelf volledig over gaan nemen met pap maar we weten allemaal dat jongen vanaf een week veel minder kansen heeft en Remy was net anderhalve week toen ik met de pap begon.  :-\ Dit laatste betekend ook dat ik hem bij zijn ouders weg moet halen en onder een warmte lamp moet gaan leggen, de ouders voeren hem immers weer.  ;)

Moeilijk hoor.  :-\ :-X >:( :( :'(


===========================
Citaat van: Caroline op 12 juni 2009, 12:19:16


Citaat van: •=Bonnie=• op 12 juni 2009, 12:12:46

Zie jij wat ik zie en denk jij wat ik denk?  :D


Ik zie je lichtgrijze oftewel fallow veertjes doorkomen.  :D :D :D

YES YES YES!!!!!  ;D

Is dit de oudste of de jongste??

Hoe doet de oudste het nu??






Even een kleine uitleg voor de nieuwe lezers en voor degene waar het €-tje nog niet valt ....  ;) :D


Dit is mijn Cartier .... een  cinnamon opaline geelwang bronze fallow split bont pop van bijna 2 jaar.  :D

Zij is wachtende op een ventje, liefst een (bonte) opaline bronze fallow split geelwang cinnamon en deze is misschien bij Bonnie geboren. ;D ;D ;D

Bronze fallow is heel zacht grijs met rode ogen. Zie foto hieronder. ;)



Snappie??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde

je zal wel de juiste weg vinden voor remy caroline


ik blijf duimen   


groetjessssssss

Marian

Caroline, ik zou willen dat ik jou eens een keertje advies kon geven!
Zoals je weet heb ik hier geen ervaring in...
Wat ik wel weet is dat jij, vanuit je gevoel, goede beslissingen kan nemen. Ik hoop dat je hier dan iets aan hebt...  :)

Nu ik het nog eens lees, je schrijft 'de zaadjes die de ouders voeren verteerd hij niet', heeft hij op die manier dan méér kans te overleven, dan dat jij de voeding geheel overneemt?

Er komen vast nog goede adviezen!!
Succes met je beslissing! :-*