## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Dank je wel, lieve meiden voor de steun, het meedenken en er gewoon wéér voor me zijn.  :-*

Remy ..... blijft me zorgen baren maar .... ik heb nog steeds hoop voor hem. Terug denkend, kijkend en lezend naar de kaboutertjes is hij nog niet de helft zo slecht en zwak als zij waren en ook die kreeg ik groot, sterk en gezond.  :D

Remy kreeg vandaag al 5 x pap 3 ml. waarvan 3 met gemalen pellets, 2 x 1 ml. Yakult en straks rond half 12 zijn laatste papmaaltijd.

Het is onverwachts een heel werk geworden, het pap geven.
Remy dus 8 voedingen, Nina Ricci krijgt nog 3 voedingen op weer andere tijden en de 3 Q-tjes krijgen tegelijk met de laatste voeding van Nina ook nog wat pap. Dit betekend, een berg met spuitjes en bakjes afwassen met Dettol handzeep en vervolgens in kokend water voor ontsmetting en een berg theedoeken per dag extra in de was. Maar ik loop geen enkel risico en was de boel liever een keertje teveel dan te weinig.  ;) Alles wat Remy gebruikt wordt niet eerder voor een ander gebruikt eer het in kokend water heeft gelegen.  ::)

Door al deze drukte heb ik nog geen foto's kunnen maken van de Q-tjes en .... ik heb ook nog eens een zieke dochter thuis gehad vandaag, onze Sanne is flink verkouden met wat koorts, niks ernstigs hoor.  ;) Tevens ben ik helemaal vergeten te kijken of er in eitje 4 van Pablo & Coco adertjes lopen.  ::)

Kleine Lotje (Quicky) en Quote eten elke dag een beetje meer zelf van de zaadjes, altijd weer leuk om te zien hoe ze op onderzoek uit zijn maar  .... ze laten zich ook nog lekker door mams voeren als die van de eitjes af is om zelf te eten .... papa Pablo voert eigenlijk niet meer, die laat ze het zelf uitzoeken.  ::)

Quinn knabbelt ook al wat zelf maar krijgt tot nu toe nog de meeste pap 's avonds.  ;) Ik probeer hem van tijd tot tijd te observeren en ik denk dat iemand die niet weet dat hij een ontstoken schouder/pootgewricht heeft gehad, ook niks aan hem merkt.  :D Hij doet werkelijk alles met zijn pootje, klimmen en klauteren in de tralies en zelfs het trappetje op wat vanaf de bodem naar de tralies staat is geen enkel probleem meer voor hem. Helaas door dit hele avontuur zijn zijn veertjes in een hele slecht conditie, hij heeft echt zware "armoede veertjes", hierdoor is vliegen wel wat moeilijker maar uit ervaring weten we dat na de eerste rui deze veertjes vervangen worden door mooie gezonde veertjes.  :D

Door alle aandacht, massages, die hij overigens niet zo fijn vond en de oefeningen die ik hem liet doen, is het een lief en aanhankelijk valkje geworden, veel minder ondernemend als zijn broer en zusje, hij zag immers de "hele wereld" al.  ;) ;D

Nina Ricci doet het ook goed. Net al Naomi vindt ook zij de pap niks aan. Uiteraard is dit lastig pap geven maar heeft als voordeel dat ze meestal snel zelfstandig eten.  ;) :D De kooi hangt helemaal vol met trosgierst, morgen mag ze deze leegknabbelen maar vanaf woensdag krijgt ze geen nieuwe meer, dan moet ze leren eten uit de bakjes die overal in de kooi hangen en staan met valkparkietenzaad, grasparkietenzaad, onkruidzaad en pellets.  ;) Ze heeft al gegeten uit deze bakjes maar trosgierst en met name de rode is veel lekkerder.  :P

Waarschijnlijk gaat ze dan ook naar 2 x daags pap, voor haar leeftijd en gewicht, 88 gram voor de pap, is dit al voldoende.  ik merk ook duidelijk als ze bijna pap moet krijgen ze flink aan de trosgierst eet.  :D ;)

Verder weinig nieuws .... alleen dat mijn andere lieverdjes er een beetje bij in zijn geschoten vandaag en niet zo veel uit de kooi zijn geweest. Ik kan natuurlijk mijn tijd maar 1 x opmaken ....  ::) :-[

Maar .... dit maak ik wel weer met ze goed hoor.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte van alles, trusten voor starks.  :-*

PS. Naomi woog gisterenavond 103 gram.  :P DIe heeft de voerbak duidelijk gevonden.  :D ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Fijn dat het zo goed gaat en ook met de kleine Remy.
Je hebt het er dan behoorlijk druk mee, maar tis voor een goed doel  ;)

Beterschap voor Sanne  :)

Liefs Manon

ManjaV

Hey Caroline,

Heb je updates helemaal gevolgd, jammer dat ik nooit zoveel tijd heb te reageren...
Ik hoop wel echt dat het goed gaat komen met Remy, in ieder geval zorg je supergoed voor hem!

Fijn dat alles zo goed gaat met de kleintjes :D Ben heel erg benieuwd om ze live te zien :D

Geef je ze een knuffeltje van me? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

♪ Marlies

Inderdaad moeilijk om te beslissen wat je met Remy moet doen. :-\
Ik denk dat je gewoon door moet gaan zoals je nu doet.
Mocht het dan verkeerd gaan, dan vermoed ik dat het kleintje toch iets mankeert, want meer doen dan wat je nu al doet kan bijna niet meer.

We willen graag dat alle valkjes opgroeien tot grote gezonde valken, maar af en toe zijn er toch beestjes bij bij wie die dat niet lukt.
Ik denk dat we ons daar bij neer moeten leggen, hoe moeilijk het soms ook is. :-\

Misschien komt het toch wel goed met hem.
Als je de kaboutertjes als voorbeeld neemt, doet hij het zo slecht nog niet.

Wat het ontsmetten e.d. betreft, ik heb geleerd dat als je spullen in een vaatwasser afwast en daarna gewoon laat drogen aan de lucht dat dan alle bacterieën dood zijn.( cursus voor m'n werk )
Misschien een idee om  wanneer je vaatwasser draait, daar de spuitjes e.d. bij te doen.


Fijn dat Nina zo goed gaat. :D

Groetjes Marlies ;)

Marian

Citaat van: ♪ Marlies op  8 juni 2009, 22:04:36

Wat het ontsmetten e.d. betreft, ik heb geleerd dat als je spullen in een vaatwasser afwast en daarna gewoon laat drogen aan de lucht dat dan alle bacterieën dood zijn.( cursus voor m'n werk )

Groetjes Marlies ;)


Dat heb ik een keer eerder ergens gelezen.
Marlies, weet je op hoeveel graden je de vaatwasser dan moet zetten?
Soms twijfel ik of bij 70% (mijn hoogste temperatuur vaatwasser) alle bacterieën dood zijn, en dan ga ik toch naar weer met dettol aan de slag.
Maar als jij een cursus hebt gevolgd hoef ik niet meer te twijfelen :D
Wil je me hier nog wat meer over vertellen?

Lekker handig, kunnen we een valkjesvaat draaien ;D ;D

Groetjes, Marian

Caroline



Klopt Marlies, ik had hier ook ooit over gelezen en "geleerd" van de kraamhulp i.v.m. de babyflesjes.  ;)

Welke temperatuur weet ik niet.

Mijn voerbakken doe ik er ook wel in hoor, als ik toch nog genoeg in de kooien te doen heb en geen haast heb want anders gaat afwassen sneller.  ;) Maar voor de spuitjes, papbakjes en kropnaald is het geen optie, sowieso moeten die ook aan de binnenkant goed schoon zijn en mijn afwasautomaat draait geen 8 x per dag.  ::) Opsparen gaat ook niet want ik heb ook weer niet zoveel spuitjes dat ik er dan genoeg heb voor alle maaltijden.  :P

Dus .... met de hand gaat sneller. Ik heb van Dettol van die handzeep met een pompje, dit gebruik ik als afwasmiddel, tegelijk met water koken voor de pap, koop ik een litertje meer, hierin laat ik alles even liggen en de spuitjes spuit ik er een paar keer mee leeg. Dit moet voldoende zijn lijkt mij.  ::)

Maar .... bedankt voor het meedenken.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Chico op  8 juni 2009, 22:22:22
Citaat van: ♪ Marlies op  8 juni 2009, 22:04:36

Wat het ontsmetten e.d. betreft, ik heb geleerd dat als je spullen in een vaatwasser afwast en daarna gewoon laat drogen aan de lucht dat dan alle bacterieën dood zijn.( cursus voor m'n werk )

Groetjes Marlies ;)


Dat heb ik een keer eerder ergens gelezen.
Marlies, weet je op hoeveel graden je de vaatwasser dan moet zetten?
Soms twijfel ik of bij 70% (mijn hoogste temperatuur vaatwasser) alle bacterieën dood zijn, en dan ga ik toch naar weer met dettol aan de slag.
Maar als jij een cursus hebt gevolgd hoef ik niet meer te twijfelen :D
Wil je me hier nog wat meer over vertellen?

Lekker handig, kunnen we een valkjesvaat draaien ;D ;D

Groetjes, Marian


Als ik het me goed herinner is het al goed bij 65 graden, maar ik zal morgen m'n boek nog eens opzoeken om te kijken of dat zo is. ::)

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  8 juni 2009, 22:40:43


Klopt Marlies, ik had hier ook ooit over gelezen en "geleerd" van de kraamhulp i.v.m. de babyflesjes.  ;)

Welke temperatuur weet ik niet.

Mijn voerbakken doe ik er ook wel in hoor, als ik toch nog genoeg in de kooien te doen heb en geen haast heb want anders gaat afwassen sneller.  ;) Maar voor de spuitjes, papbakjes en kropnaald is het geen optie, sowieso moeten die ook aan de binnenkant goed schoon zijn en mijn afwasautomaat draait geen 8 x per dag.  ::) Opsparen gaat ook niet want ik heb ook weer niet zoveel spuitjes dat ik er dan genoeg heb voor alle maaltijden.  :P

Dus .... met de hand gaat sneller. Ik heb van Dettol van die handzeep met een pompje, dit gebruik ik als afwasmiddel, tegelijk met water koken voor de pap, koop ik een litertje meer, hierin laat ik alles even liggen en de spuitjes spuit ik er een paar keer mee leeg. Dit moet voldoende zijn lijkt mij.  ::)

Maar .... bedankt voor het meedenken.  :-*



Doe jij ze dan uitkoken met dettol ?

Alleen goed uitkoken met water is volgens mij voldoende, zo moesten wij het doen met de baby flesjes.

Caroline

Nee, de pap eraf wassen met Dettol handzeep en afspoelen, daarna even in net geen kokend water. Uit de waterkoker in een bak.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



* Nina Ricci thuis *

<< Zaterdag 6 juni 2009 >>


Ik had nog een serie foto's beloofd die ik niet kon plaatsen vanwege de migraine die ik die avond had.  :P

Bij deze dus, de foto's van de thuiskomst van Nina.


Bij thuis komst op mijn vinger om de kooi in te gaan ....




Even op het speeltje kijken.


Etenstijd.  :D


Zaadje pellen.






Naomi komt kennis maken.




Naomi


Grote broer Jim komt ook kennismaken.







Straks nog een serie foto's van de Q-tjes van vorige week, dat ze net uitgevlogen zijn.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



* Quicky * Quinn * Quote *

<< Samen met mama Coco,

donderdag 4 juni 2009 >>



Helemaal achteraan Lotje (Quicky), daarna mama Coco die kroelt met Quinn en helemaal vooraan Quote.




Lotje, Quinn en Coco
















Papa Pablo was ondertussen de eitjes warm aan het houden.



Eitje 1+ 2 + 4 zijn niet bevrucht ....

Eitje 3 + 5 wel BEVRUCHT.  :D :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Koos

OOOhhh! Weer super Carolien de foto's!!!

Wat is Lotje mooi hé? :D :D

Oeps, de andere ook hoor  :P

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Monky

Hé! Kleine Zowie's !  ;D ;D ;D

Je hebt weer een mooi stel valkjes, Caroline. Ik kan niet anders zeggen.

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Caroline,
Jij hebt het maar druk met pappen, afwassen,pappen,afwassen enz.....
Fijn dat het goed gaat met de valkjes :)
En... Remy die komt er vast wel :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

hilde

weer mooie fotoooossss caroline en wat groeien de q-tjes toch amai mooie valkjes hoor


groetjessssssssssss