## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

mariejj

Hoi Caroline,

Mooi zo dat ze hem komen ophalen  :)

Hier nog een stukje ter info waarom ze afraden ze zelf groot te brengen  (vraag me af hoe ze bij de dierenambulance dat gaan doen?) :  

http://www.zwartevogels.nl/vogel_gevonden.html

Anke

Hoi Marie,
De dierenambulance brengt het kauwtje weer door naar de vogelopvang :)

Bij de vogelopvang worden deze beestjes gevoerd en als ze zelf eten gaan ze de voliere in om weer te verwilderen.
Pas dan gaan ze de vrije natuur weer in.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Achhhhh,Dilana en haar vriendin kwamen vorige week ook met zo'n jong beessie aanzetten.
Die zat langs de weg.  :-\
Ze hebben het beessie naar de dierenarts gebracht.  :)
Oja,vond je het trouwens ook niet een beetje duur om naar dat nummer te bellen ?  ::)
Niet dat ik het niet voor over heb hoor.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mariejj

Nog een foto gevonden hoe ze hier rondlopen  ;)  
Me moeder riep me een keer dat ze een roofvogel gevonden had,, was het dus dit kauwtje  ::)
Volgens mij zijn ze gewoon klaar om uit te vliegen dan, de jonge valkjes hier zitten in het begin ook steeds op de grond  :)

Caroline



Klopt Anke!!  ;)

Tuut tuut, dat is snel!!!!

Ze zijn al geweest en hebben het kauwtje al opgehaald.  :D De zoveelste van vanavond, hij had er de hele auto vol mee zitten.  :o

Dit was de laatste en mits ze geen telefoontjes meer kregen reden ze nu door naar de vogelopvang hier in de buurt waar ze eerst worden gevoerd en daarna inderdaad in gevangenschap wordt hen geleerd zelf te eten om vervolgens weer in de natuur gelaten te worden.  :D

Het was nog wel een hele jonge zei hij.  ::)

Ik kan hier beter zelf een bordje op de deur hangen:

Vogelopvang.  :P

Maar goed, eind goed, al goed.  ;)

======================

Verder weinig nieuws.

Alleen dat Pablo & Coco de Q-tjes steeds minder gaan voeren nu ze uitgevlogen zijn en met een nieuw nest met eitjes.  :-\

Ik kijk het vanavond even aan maar zijn de kropjes te leeg naar mijn zin, krijgen ze wat pap van me. Moet ik van de week wel even een extra pot halen .... zaterdag komt Nina Ricci ook pap eten.  ;)

Naomi doet het super .... die was gisteren op een paar gram na 100 gram.  :D :-*

Ze is zo bijzonder aanhankelijk en lief .... zodra ik de kooi open doe moet ik haar echt in de gaten houden, ze vliegt er zo uit maakt een klein rondje om me heen en komt op mijn schouder zitten om vervolgens al bedelend kusjes te stelen.  :-* :-* :-*

Geweldig.  :D

ALs de Q-tjes bij me liggen, gaat ze tussen mijn hand en de Q-tjes zitten, zo jaloers, ik mag de andere niet kroelen.  ::)

Kleine Remy doet het ook goed. Alleen Armani & Princess zijn best angstig, ik kijk dus niet te vaak bij hen en laat ze zeker de eerste weken lekker aantuttelen.  ;D Elke ochtend pak ik de kleine even om na te kijken of alles goed is met hem, elke avond kijk ik alleen even naar het kropje en 1 x per 3 dagen weeg ik het even.  ;) ALs ik mijn camera bij me heb maak ik tussendoor even snel een foto.  :D Later kom er vanzelf wat meer fotootjes van hem/haar.  ;)

Nogmaals bedankt voor het meedenken en voor de tips en Marie voor de link.  :-*

Groetjessssssssssss

PS. inderdaad Yvon, een belachelijk duur nummer maar .... ik moest wat.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Raymond

Je trekt het wel aan he Caroline met al die gasten :).
Nu maar niet hopen dat je straks een buizerd of slechtvalk aantreft.

Gelukkig is deze kauw goed terecht gekomen. Terugzetten in een nest werkt meestal ook niet. Ze vallen je al aan voordat jer erbij komt, dat is met meeuwen ook zo. Daarnaast zit er dan menselijke geur aan de vogel en dat willen ze niet altijd accepteren.

Dit is denk de best oplossing!
Ik hoop dat je het nu ff rustig houdt met al je bezoekers :D


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline



Jawel hè, Raymond, het is een drukte hier in de opvang.  ;D



Het is al weer bijna 11 maanden geleden en toen kwam deze kanjer in de tuin op mijn hoofd geland.  :D

Aangezien niemand hem mist heeft hij hier zijn thuis gevonden.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

;D Ben je soms een vogelhotel of restaurant begonnen? Ze weten je wel te vinden ;D

Marian

Hoi Caroline,

Dat was me wel weer een bezoekje!! ;)
Misschien heb je ongemerkt een bord in de tuin, met 'kom maar hier hoor, ik zorg wel voor jullie allemaal' erop ;D
Gelukkig wordt hij nu goed verzorgd en kan hij over een poosje weer terug de natuur in 8)

Naomi....wat super liefff :-*

Groetjes, Marian


Caroline



Lijkt het wel op hè, Rianne en Marian.  ;D ;D

Bijna Anke, 24 juli 2008 kwam Van Gils hier.  ;)


Wat was hij moe.  :-\

Mijn verbazing was groot toen hij gewoon opstapte.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Ze weten jou wel te vinden, zeg! Maar ja, ze zien natuurlijk hoe lief jij voor vogels bent, dus rekenen ze volledig op een liefdevolle opvangperiode, hahahaha. Je hebt een Kauwtje gevat, nu maar hopen dat je geen 'Koudje' hebt gevat.......



                                ;D     ;D    ;D     ;D

Sassie

Mooie inleiding...

Dagboek 1 & 2 zal ik niet uitlezen maar ik zal je proberen hier te volgen  ;)

Kroel van Magic en Twinkel.

Mara

Hey Caroline

Ik las dat het kauwtje al opgehaald was, haha, anders had ik idd gezegd, bel maar de dierenambulance en die brengen het diertje naar de vogelopvang. Voor zulke dieren komen ze nog wel, voor merels en huismussen komen ze hier in elk geval niet meer.

Hier is het ook een hele lange tijd zo geweest dat hier vanalles kwam aangevlogen hoor, haha....Wel fijn dat ze zo vlug kwamen. Wat kost dat nummer eigenlijk? Ik bel altijd meteen het nummer voor deze regio.

Groetjes

Mara