## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



* Unique *


langzaam kruipt Unique uit zijn diepste dal .... kwam hij gisteren zonder extra papvoeding 4 gram aan, vandaag weer 4 gram en ook zijn gedrag is weer meer ala Unique. Hij klimpt en klautert weer en speelt zelfs af en toe weer wat. Ik heb er goeie kijk op dat het helemaal goed gaat komen.  :D

Ook van mijn allerliefste "Nicky" maakte ik net een paar fotootjes.  :D









Aan zijn oogjes zie je gewoon dat hij fitter is.  :D :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Jil --> Jim




Zoals de meeste wel weten ben ik al een tijdje in tweestrijd over het geslacht van Jil ....

- Jil fluit als een bootwerker met vleugeltjes wijd en in de een voerbak voor de echo maar gaat ook kippetje zitten.

- Jil heeft een relatie met JOOP! een man maar is ook gecharmeerd van Cartier, een pop.

- Jil had na de rui geen vrouwelijke spots meer onder de vleugel maar nog wel de vrouwelijke visgraatmotief in de staart.

Kortom ik wist het gewoon niet.  ???

Vanmorgen heb ik Jil helemaal binnenste buiten gekeerd, voor het raam met het felle licht van de binnenschijnende zon.  :D


* Hij heeft GEEN spots meer onder zijn vleugeltjes.


* Hij heeft inmiddels aan de andere kant(rechts) zijn staartveren verwisseld en deze zijn ZONDER visgraatmotief.
Integenstelling tot zijn linkerkant, die hij verloor na paniek. Mogelijk heeft hij deze te jong verwisseld.
Op de foto zie je als je goed kijkt dat ook de meest linker veer nog visgraatmotief heeft, dit is ook al een nieuwe veer net als aan de andere kant.

Dus .... zonder DNA-analyse ben ik er toch uit .... Jil is echt een MAN!!!!  ;D ;D

Uiteraard kan ik hem niet met een vrouwelijke naam door het leven laten gaan, ook al heeft hij dan een relatie met JOOP!  ;)

Een leuke, bij JOOP! passende, mannelijke parfummerk vond ik niet vandaar de kleine verandering in zijn naam. Voortaan heet Jil, Jim.  :D

Misschien brengt Jim van Idols nog wel een keer een parfum uit.  ;)

Nog wat (ouwe) foto's van deze maand van Jim.  :D









En nog eentje speciaal voor Marlies ....


ALs je goed kijkt zie je bij Jim de cinnamon ?? gloed. Maar is moelijk op de foto zetten, je ziet ook iets de witte vleugel band.

Zo .... nu ga ik snel mijn kinders pappen.  :D

De naam voor het mooie opaline lutino bleekmaskertje mogen jullie nog even naar raden .... als ik toestemming heb van Marlies maak ik de naam bekend, ik doe dit niet graag zonder het eerst gevraagd te hebben en dat deed ik vanavond via IM.  ;)

Wel heb ik de fotootjes die Marlies vergroot op de site heeft staan nog even geupload.  ;)






Echt pareltjes!!  :D





Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven met Quinn en Unique en voor de leuke reacties omtrent "Blaiky"  :D

Een heel fijn weekend en trusten voor straks.  :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

lynette

Wauw Caroline

wat een mooie dame ga jij er bij krjigen.
En Jil is toch een Jim LOL wel leuk hoor een echt apart valkje  ;D
Gelukkig lees ik ook dat Quinn opgeknapt is. ohh kan me voorstellen hoe jij geschrokken ben. En zag dat Unique ook weer lekker is opknapt. Ooh meid wat moeten ze jou toch allemaal hebben. Gelukkig zijn ze bij jou in goede handen.

Hopelijk heb je geen tegenslagen meer meid  :-*

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline



Even een vraagje!!!!


Kijken jullie even mee naar de foto's van het pootje van Quinn die ik gisteren al plaatste .... wat vinden jullie ervan??

Ik zie namelijk heel duidelijk het verschil maar weet niet goed wat ik er mee aan moet, waar doe ik goed aan.  ::)

Kirsten dacht aan de hand van foto's namelijk dat ie misschien wel flink onderste boven gelopen is. Dan is het waarschijnlijk een flinke kneuzing en heeft het gewoon rust nodig.

Voor een ontsteking vind ik het zo groot en ook vreemd, helemaal vanuit het niets, geen wondje, zelfs geen gebroken of afgebeten veertje op die plek.  ::) Je zou toch denken dat er daniets meer moet zijn.  ??? Iets gaat toch niet zomaar ontsteken??

Alvast bedankt.  :-*

Hier nog een keer de foto's van eergisteren en gisteren.  ;)


Gisteren


Vandaag


Gisteren


Vandaag

De foto's zijn op dezelfde plaatst gemaakt met dezelfde lichtval. De kleur is dus echt zo'n verschil.  ;)

Alles slaapt hier nog en de lampen zijn nog uit .... ik zal straks nog even komen updaten over Quinn.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Nou, ik zie een duidelijk verschil! Het pootje ziet er veel beter uit! Wat zou het kunnen zijn he? Misschien inderdaad omver gelopen. Hihi, het is wel een schatje om te zien zeg.

Ben blij dat het met Unique beter gaat en wat goed dat je hebt uit kunnen vinden dat Jil toch een man is, Jim toch. Ja, af en toe geven de valkjes verwarrende signalen af. ;)

Maar, het pootje van Quinn lijkt me inderdaad veel beter.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Gerdy

Hoi Caroline..

je kan heel duidelijk het verschil zien..gelukkig dat het beter met het pootje gaat..
ik kan me voorstellen dat je eigenlijk toch wel wil weten wat het is geweest..gaat hij nu ook beter op het pootje staan?

je foto's zijn super en je krijgt een heel mooie dame erbij..

en tja Jill jee nu Jim  ;D wat kunnen ze soms toch heerlijk verrassend zijn

fijn weekend

Gerdy

Caroline





Net even samen met Ed het pootje van Quinn bekeken en het ziet er weer beter uit dan gisteren. Bijna niet meer rood, alleen het schoudergewricht is nog wat dikker. Noem je dat zo of is het zijn bekken ???  In ieder geval het gewricht waar zijn pootje uit zijn lijfje komt.  ;)

Gisteren liep hij heel bewegelijk, evenwicht zoekend met zijn snaveltje op de grond en fladderend met vleugeltjes.

Vandaag ging het ietsepietsie beter maar hij ontlast het pootje nog steeds met lopen. Als hij stil zit staat je pootje wel gewoon op de grond maar .... het grootste gewicht brengt hij op zijn goeie pootje.

Hij kan het wel gewoon gewegen dus het lijkt me niet gebroken.

Vooralsnog kijk ik het even aan .... hij krijgt wel extra Calcitat-50 van me, elke dag een druppie rechtstreeks in zijn bekkie. Gezien het feit dat het nu al zo goed opknapt elke dag hoop ik eerlijk gezegd dat hij het gaat redden zonder een antibioticakuur. Voor zo'n kleintje in de groei is dit namelijk beter van niet natuurlijk.

Ik blijf hem pap geven zolang hij halve kropjes blijft houden dan hoeft hij niet de hele dag te strijden met zijn broer en zus. Je ziet duidelijk dat pa en ma allebei een jong voeren en dat Quinn doordat hij wat minder sterk is als laatste wat krijgt.  :-\ Rust is op dit moment het belangrijkste maar ik wil niet de volledige voeding over gaan nemen. Daarom alleen 's morgens en 's avonds 5 ml. A21-pap met gemalen pellets. Hij weegt nu rond de 70 gram dus heeft hij nog wel honger geneog om te blijven bedelen.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt Manja en Gerdy voor het meekijken.

Ik zal vanavond op dezelfde plaats met hetzelfde licht weer 2 foto's maken en proberen of hij even wil lopen voor de film.  ;)







Naomi heeft me gisterenavond verrast.  :D

Gisterenmorgen woog ze voor de pap 85 gram .... na veel moeite, ze wilde haar pap helemaal niet, woog ze na de pap, 89 gram.

Gisterenavond om 12 uur woog ze 91 gram .... wat betekend dat ze en zichzelf op gewicht heeft gehouden  en zelfs 2 gram extra er zelf bij heeft gegeten.  :D :D

Vandaag krijgt ze dus in de morgen geen pap .... mag ze het overdag alleen doen .... vanavond weeg ik haar even en mocht het nodig zijn krijgt ze pap.  ;)

Ik ga weer gauw wat doen .... valkjes krijgen een douche en een lekker snoepbak.  ;)

DOeiiiiii!!!!!!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Wat heeft ze toch een bizar gele kleur he  :)
Hopelijk zit er in de komende ronde weer zo'n beauty bij :D  Super dat ze zelfstandig eet, haar broers zijn gisteren vertrokken naar hun nieuwe adres, dus ze lopen behoorlijk saampjes op. De broers zijn samen naar een super lief stel  :D  En haar zusje gaat volgend weekend, die komt ook al zo lekker terecht. Wat wil een mens nog meer  :)

Vanaf maandag verwacht ik weer donsjes, drie kansen op een man voor jou ALS alle eitjes inderdaad verder ontwikkeld zijn en alles goed gaat. Pleegma Baukje laat controle niet toe en gaat niet van de eieren af.

Het pootje ziet er een stuk beter uit. Aan de buitenkant is de huid niet beschadigd dus kan je alleen van binnenuit werken. In dit geval zou ik ook niet aan de antibiotica gaan hoor, als het zich zo ontwikkeld.

Zyra

Hey caroline,

Wow wat is Blaiky mooi zeg :o en wat is Quinn lekker aan het opknappen zeg, haar pootje ziet er een heel stuk beter uit. Het ziet er toch best wel raar uit vindtik, maar ik zat misschien te denken aan een allergische reactie op de houtvezels misschien? ik dacht dat ik dit wel eens eerder had gelezen ergens. Misschien kun je dit uit testen door iets anders in het blok te doen?

ik ga in ieder geval duimen dat ze weer helemaal opknapt en dat ze maar een mooie grote en sterke valk mag worden :)

hoe gaat het met de andere 2 Q'tjes? vindt ze zo lief :D

groetjes Dees

♪ Marlies

Het pootje van Quinn ziet er gelukkig al een heel stuk beter uit.
Zou best kunnen dat hij onder de voet gelopen is door de andere 2.
Hopelijk is hij snel weer de oude.



Waar blijft de nieuwe naam van Blaikey nou. ::) :P

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde

achhhhhhhhhhh wat een mooiiiiiiiii  valkje

leuke naam btw


groetjessssssss

Caroline

Citaat van: Hermien op 22 mei 2009, 15:53:32
Huh? Je geeft pap met de kropnaald om zoveel mogelijk stress te veroorzaken? Of bedoel je om zo min mogelijk stress te veroorzaken....
Fijn dat het beter lijkt te gaan. Ik hoop het zo voor jullie!


Bedankt!!!!   :-*

Inderdaad precies andersom .... heb het meteen veranderd.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: carco op 22 mei 2009, 18:30:15
Wat een mooi popje krijg jij erbij zeg  :o  :-*

Groetjes: Caroline.


Jawel hè .... ben ook helemaal blij!!  :D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat het pootje van Quinn er weer beter uitziet.

Mooie naam voor je mooie nieuwe valkje ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes