## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kaatje

Ach, wat leuk en lief van van Gils  :D Ik ben dan ook erg benieuwd voor welk popje hij valt en of dit wederzijdse liefde wordt.

En vanaf dinsdag weer kans op kleine donsjes, wat blijven het kleine wondertjes, ook hier ben ik weer erg benieuwd naar en kijk ik er al naar uit !

Heel erg bedankt voor je mooie en leuke verjaardagskaart  :-*

Nog 2 nachtjes  ;D

Liefs, Karin

Marian

Jippie, binnenkort weer donsjes :D :D
Héél veel plezier zaterdag!!

Groetjes, Marian

Dierenfreackske

Hoi , yes , alweer eitjes, wat fijn ! En misschien dinsdag het eerste donsje weer van Pablo en Coco he! Super voorruitzichten, heerlijk is dat, veel plezier voor Zaterdag he,grtjs Ann



Bello

Eh Caroline,

Hee maar da's leuk dat je door ons dorpje bent gereden....

Zijn jullie de ca. 300 trucks niet tegen gekomen?

Hier doen ze 1 keer per jaar voor de gehandicapte kinderen, jeugd, volwassenen een truckrun houden door de dorpen en daar gaan wij ieder jaar naar kijken en zwaaien ons de armen uit het lijf.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Marian

Hoi Caroline,

Ik heb net de bestelde zak teurlings 228 eurotop opgehaald....bij de blokker een curver box gekocht....en zo kan het goed donker en koel worden bewaard in de trapkast :D :D
Haha, Indy was vanochtend flink aan het vragen/ zeuren in de kooi, wilde eruit, hing tegen de tralies aan :o
Uiteraard géén aandacht gegeven ;)
Hoort dit gedrag bij (beginnende) puberteit???

Groetjes, Marian

Caroline



Hoi hoi Marian,

Fijn dat je de Teurlings in huis hebt .... fijn zaadmengsel .... mijn valkjes en ik willen niet anders.  ;)

Wat betreft het gedrag van Indy, ik denk eerder verwend  ::) als pubertijd hoor .... ik kan me niet voorstellen dat ze echt om aandacht gaat vragen als ze in de pubertijd is .... hooguit bij de ventjes.  ;D ;D

Fijn weekend en beterschap met je rug.  :-*

===============

Hoi Dorothé,

Nee, geen trucks meer gezien maar .... het was ook al na 16 uur, misschien zelfs al 17 uur als ik bedenk hoelaat we thuis waren.  ;)

Het grappige was dat Ed me erop wees, hij vroeg me, in Meerlo .... is dat niet het dorpje waar die kennisjes van jou vandaan komen??  :D Had ie dus goed onthouden.  ;)

Groetjesssssssssss

================

Graag gedaan, Karin.  ;)

================

Hoi Gerdy .... jawel, hennepzaad zit hier ook door het zaadmengsel heen maar ik geef koppeltjes de weekjes voor en wanneer ze eitjes aan het leggen zijn een theelepeltje per koppel per dag extra. Ze worden er hitsig van en komen er meestal net ietsje meer van in de stemming .... vervelende bijkomstigheid is helaas dat ze er ook agressiever van worden, ze hangen bij nestcontroles dus nog ietsje meer in je handen.  :o Om die reden stop ik altijd met geven na het vierde eitje.  ;)

================

Verder wil ik iedereen bedanken voor het mee leven en de leuke reacties.  :D :-*

Vandaag heb ik de valkjes even heel uitgebreid gedaan en super verwend .... hoef ik ze morgen alleen maar even nieuw zaad te geven en vers water .... morgen moet ik al vroeg weg samen met Sanne .... we gaan met een bos valkparkietpuntcommers naar Avifauna maar rijden eerst even een half uurtje de verkeerde kant op om Anja en Ton in Helmond op te pikken.  ;) Dit betekend dat Sanne en ik al voor 9 uur aan rijden om op tijd (11.15 uur) in Avifauna te zijn.  ;)

We hebben er zin in, camera's liggen klaar, reserve batterijen zijn opgeladen, drinken ligt in de koelkast te koelen, tas staat klaar, Tommie de Tomtom is ingevoerd.  :D

Verder heb ik vandaag nog even nestcontroles gehouden ....

* Armani & Princess hebben nog 2  van de onbevruchte eitjes (de rest heb ik al verwijderd) maar broeden ze blijven fanatiek broeden.  ::) Hun conditie is goed, nog niet in de rui dus als ze willen mogen ze nog één nestje proberen maar is dit weer onbevrucht, is hun beurt voorbij voor dit jaar. Jammer maar helaas, hun gezondheid staat bovenaan.  ;) Ik weet dat ze het kunnen, Remy van Jeanine haar moeder, Binky van Hermien en mijn eigen Lou Lou zijn jongen van hen van vorig jaar.  :D

* Pablo & Coco broeden netjes en wisselen elkaar goed af. Het is ook al hun derde seizoen, zij brachten al 4 nesten, 2 met zelfs 6 jongen, groot.  ;) De 3 bevruchte eitjes ontwikkelen zich goed, ik verwacht zondagavond wel een piepertje erbij te hebben.  :D De 2 niet bevruchte eitjes heb ik verwisseld voor nepeitjes, kunnen ze ook niet gaan rotten of kapot gaan met alle gevolgen van dien.  ;)

* Unique & Queenie zijn, ik schreef het al, aan hun tweede ronde begonnen, terwijl ze nog aan het broeden waren op de 4 nepeitjes van de eerste ronde. Ze hebben nu 4 nieuwe eitjes + een nepeitje. Ik hoop dat Queenie het hierbij gaat laten.  :-\

Hun eerste 4 eitjes, uitgebroed door beide bovenstaande koppels waren niet bevrucht.  :-\

Helaas bij het schouwen vanmorgen zag ik dat eitje 1-2-3 van ronde 2 ook niet bevrucht waren .... eitje 3 kan eventueel nog, net als eitje 4 maar ik ga ervan uit dat ook deze ronde "leeg" is.  :-X Ze kroelen, ze zijn super lief voor elkaar, Queenie gaat kippetje zitten, Unique weet hoe het moet, hij had met zijn eerste dametje al 2 bevruchte nestjes maar samen vergeten ze om te wippen.  :P

Broeden gaat, na de eerste rommelige en vechtende week, nu heel erg goed samen .... keurig zoals het hoort, Unique overdag en Queenie neemt het na zonsondergang van hem over om de nacht in het blok door te brengen. Eigenlijk het enige koppel hier wat het zo volgens de regeltjes doen.  :) De rest van de koppeltjes wisseld elkaar wel af maar heeft het popje gegeten, zich gepoetst en ontlast gaat het meestal weer terug broeden.

Maar goed, het was een nieuw en jong koppel, ze weten nu hoe het moet .... volgend seizoen hopelijk meer succes met hen.  :D

Jammer voor hen heb ik nu niet zoveel bevruchte eitjes, anders had ik ze er 2 van een ander koppel gegeven, hadden ze toch 2 jonkies groot kunnen brengen.  ;)

================

Volgend week heb ik waarschijnlijk ook nog een leuk nieuwtje maar daarover later meer.  :P

Een heel fijn en zonnig weekend, liefs Caroline  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat super dat je ook naar Avifauna gaat hoor! Moet wel heel gezellie zijn daar , doe je iedereen maar de groeten van me he die ik ken, ...een fijne dag morgen alvast en heel leuk weekend en veel valkjesgenot ook, hihi  ;D ;D
Grtjs Ann



Bello

hmmmm

Je maakt ons wel nieuwsgierig en dan moeten we wachten tot volgende week ???

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

 :P

Offff .... heel goed lezen op het hele forum.  ;D 8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een leuke update weer :)

Volgens mij heb jij een nieuwe valkjes liefde ;D 8)
en het heeft gele wangen...
Heel veel plezier morgen bij Avifauna!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Dat was weer veel leesvoer.  ;D
Wel balen dat er zoveel eitjes onbevrucht zijn.  :-\
Hopelijk gaat het in hun volgende broedperiode een stuk beter.

En er gaat iets gebeuren hier.....
Maar je kan het nog niet vertellen,want de jullie zijn nog aan het wachten op de wangetjes,denk ik.  ::)  ;D
Zit ik er ver naast ?  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

24 april 2009, 22:31:54 #3734 Last Edit: 24 april 2009, 22:46:41 by Caroline


;D ;D ;D

Er is nog niks definitief (alleen de kleur van de wangen)  :P dus jullie moeten nog even wachten op meer nieuws maar ....

ik ben VLIEFT!!!.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.