## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Caroline,

Bedankt voor de update ! Hopelijk is Pablo morgen weer helemaal de oude en ja .... soms is het heel erg moeilijk om ergens de vinger op te leggen, vervelend maar waar  :(

Weltruste !

Liefs, Karin

Caroline

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 19 februari 2009, 17:47:12

Hoeveel koppels en losse valkjes heb je nu eigenlijk?

Jou vraagje even apart beantwoorden.  ;)

Uiteraard is het met foto's erbij op mijn eerste pagina te zien, deze update ik namelijk na elke nieuwe aanschaf  ;) bij.  :D

Maar even een verkorte versie hier.  ;)

Mijn koppels:

Pablo & Coco = ervaren koppel
Amor & Diégah = ervaren koppel
Eros & Perle = ervaren koppel
Armani & Princess = ervaren koppel
Van Gils & Oilily = hier aangevlogen wildkleurtje met een popje(Oilily van jou) maar doen nog weinig saampies.
Unique & Queenie = nieuw koppel, april voor het eerst een blok
Kouros & Lou Lou = nieuw koppel, sept. voor het eerst een blok
Giorgio & Anaïs = nieuw koppel, okt. voor het eerst een blok
JOOP! & Jil = koppel met beide een handicap, mogen geen jongen krijgen

De vrijgezelle valkjes:

Cartier = nog wachtende op de juiste mutatie man

De rest blijft verplicht vrijgezel:

Chica = plukt haar ventje het hele jaar voor 1/3 kaal
Rocky = een opvangvalkje die niet van andere valkjes houdt
Noa = heeft een centenbakkie
J'adore = van onze Sanne  ;)

Samen maakt dat 23 stuks op dit moment, ik ben nog wachtende op enkele minder makkelijk aan te komen mutaties.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

vervelend hoor met pablo :-\
het zou inderdaad kunnen dat hij wat van slag is door de paniek.
asha was er toen ook zo ziek van , weet je nog?
nou in ieder geval hoop ik dat hij morgen beter te pas is hoor. ik duim ervoor!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi Caroline, hoe is het met je lieve Pablo?  Hopelijk is ie vandaag weer beter , en hoe is het met de kaboutertjes ?
Ik ben nu weg naar de tandarts , moet er om 10.15 zijn , tot later, grtjs Ann

Caroline

Goeiemorgen!!!!

Eerst even over Pablo .....

Ik vond het toch wel een beetje griezelig om vanmorgen de huiskamer in te gaan.  :-[ Maar toen ik in het "donker", er brandt dag en nacht een 7 Watt lamp in de huiskamer voor de valkjes, naar binnen keek zag ik 2 silhouwetten in de grote lummelkooi zitten.  :D

Toen ik het licht aan had gedaan kwam Pablo me even gedag zeggen en ging zich daarna uitgebreid poetsen.  :D Qua conditie is er verder niks veranderd aan hem, hij blijft er niet fit bij zitten, misschien vandaag iets beter dan gisteren maar ik ben nog lang niet tevreden over mijn oudste vriendje. (3 jr. 8 mnd.) Zijn poepjes waren na de nacht ook goed, hij poetst, hij kroelt, hij eet, alleen allemaal net wat korter dan normaal en als hij slaapt, is het op 2 pootjes. Hij zit nu lekker rode en gele trosgierst te eten, ik dacht, ik verwen hem maar.  ;)

Uiiteraard houd ik hem in de gaten en aangezien ik hem gisteren woog rond 12 uur, wil ik dat vandaag ook doen om een reëel beeld van zijn gewicht en dus eetlust te krijgen.

Verder even een lekker relaxte morgen voor mezelf ingelast.  ;) Ed is om 9 uur gestart met werken en kon Sanne, die als enige nog 1 ochtendje naar school moest, brengen, opa was zo lief om aan te bieden haar om 12 uur te halen, hoef ik niet 3 kinderen in de auto te slepen om even op en neer te rijden.  ;) Wij, de kids en ik hebben vanmorgen lekker onze pyjama's verruild voor onze yoggies.  ;) Heerlijk lekker doen wat we willen en niks MOETEN vandaag. Ook geen zwemmen voor Sanne vanavond i.v.m. carnaval. Lekker rommelen in huis.

Jasper lijkt minder last te hebben van de diarree, hij heeft alleen gisteren zo'n 7-8 luiers vol gehad en eenmaal alles eruit, is het rustig gebleven met zijn buikje, eten gaat weer redelijk maar drinken is een probleem.  :-\ Hij smeekt me om chips, ik denk dat ik hem maar een bakje geef, misschien krijgt hij daar dorst van en gaat hij drinken.  ;)

Verder gaat alles goed hier .... verschillende valkjes in de huiskamer in de rui, wat betekend soms wel 3 x per dag stofzuigen, uiteraard een must met 4 kleine kinderen die nog veel op de grond spelen.  ;) Met Giorgio gaat het heel snel nu, hij is bijna al zijn pareltjes kwijt, ook zijn gele staartje is hij aan het wisselen in een grijs staartje en zijn koppie wordt met de dag geler. Helaas zijn zijn wangetjes niet meer zo mooi geel als ze waren.  ::) Maar het blijft een mooi en vooral heel erg lief ventje.  :D Nog steeds hopeloos verliefd op zijn meisje Anaïs.  :-*
Ook Jil is flink in de rui en wordt met de dag mooier.  :D Zij fluit de sterren van de hemel voor Cartier. Ondanks dat ze dus een popje is blijft ze denken dat ze een ventje is.  :-\

Cartier en J'adore, 2 vrijgezelle meiden zijn beide broeds .... omstebeurt verkrachten zij de voerbak.  :o

Amor & Diégah zijn na hun 2 nesten nu dus in rust en ook meteen verschrikkelijk in de rui, wow .... die zien er nu dus echt niet uit.  :-\ gelukkig weet je dat het weer goed komt.  ;) Diégah heeft hele lange veren, als zij in de rui is, vallen er dus echt hele happen.  :P

Gisteren hoorde ik een vreemd piepje in de kweekkamer wat ik nog niet eerder hoorde, zat Queenie voor de eerste keer kippetje.  ;D ;D Helaas zat ze in de voerbak en niet voor Unique maar .... ze kroelen de hele dag dus dit Eurootje zal ook nog wel vallen.  ;) In mei wordt Queentje 1 jaar, half april krijgen zij een blok en mogen ze 1 nestje proberen.  :D

Armani & Princess wipwappen dagelijks en broeden netjes omstebeurt, alleen zijn ze nog vergeten om eitjes te leggen, ze broeden op zaagsel.  :-[ Komt vast ook snel goed.  ;)

Eros wordt ik helemaal schijtziek van.  :-\ Hij blijft de veertjes van de ruggetjes van de kaboutertjes af plukken.  >:( Ik kan niet in de kooi kijken of hij heeft wel grijze veertjes in zijn witte baard hangen.  :-X

Ik heb hem vanmorgen dan ook al vroeg apart gezet  >:( en ik ga kijken hoe Perle het blijft doen met voeden als Eros apart blijft zitten. Desnoods ga ik de kaboutertjes alle vier pappen voor de laatste week(jes). Morgen wordt Tommy 5 weken, maandag Picasso, Melody en Pixel zijn het al.  ;) Gisteren betrapte is Eros & Perle ook weer op een wip .... ze moeten echt niet denken nog een nestje te mogen nu het blok er nog hangt met daarin de kaboutertjes.

Verder heb ik gisteren in alle kooien een bak met zaadjes leeggemaakt en hiervoor in de plaats pellets gedaan  ;D ;D ;D je had die smoeltjes moeten zien .... ze zaten echt in de bak te kijken, van wat is dit nu weer.  ??? Sommige, de wat brutalere hapte er wat in en namen de pellets in hun bekkie .... ik kon van de afstand waar ik zat niet goed zien of ze er alleen mee speelde of dat ze er ook echt van aten.  ::) De tijd zal het uit wijzen.  ;)

:o :o :o :o :o :o

NOU JA!!!!!

Wat denk jullie wat Pablo NU zit te doen??

Te WIPPEN!!!!!

Nou nou, wat is tie ziek.  :-\ Wat moet ik hier nu mee??

Maar goed, jullie zijn weer helemaal bij gelezen. Ik ga weer wat doen.  :P  Even Picasso en Tommy pappen (met pellets) en mijn wasjes van gisteren weg strijken.

Tot later.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Ik ben benieuwd wat je valkjes met de pellets doen en natuurlijk hoop ik dat ze het straks erg lekker gaan vinden! Wil je de pellets naast het zaad gaan geven of wil je ze het liefst over laten stappen op pellets?

Hehehehe die Pablo, nou gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan nu hij weer wipwapt met zijn popje, voor jou in ieder geval weer een hele geruststelling!

Fijne relax dag met de kids  :-*

Liefs, Karin

Caroline

Dank je, Karin.

Ja gekke Pablo, en eerlijk waar, nu zit hij weer te sippen op 2 pootjes.  :-\ Maar inderdaad het feit dat zelfs het wippen gewoon doorgaat geeft me wel het gevoel dat ik het nog wel even aan kan kijken.  ;)

En de pellets .... eerlijk gezegd ben ik helemaal geen pellets-freak.  ::) :-[ Dr. Feld vertelde ooit op een lezing in Avifauna dat onderzoeken hadden uitgewezen dat tijdens de kweek met vogels die jarenlang op pellets waren het aantal jongen aanzienlijk minder tot geen zelfs was en dezelfde ouderkoppels eenmaal weer op zaad, verbeterde gelijk de kweek. Als "kweker" moet je hier natuurlijk helemaal niet aan denken.  ;)

Als je het volledige verslag van Dr. Feld op die meeting wil lezen KLIK HIER Staan best interessante dingen in.  ;)

De reden dat ik het in huis heb is dat ik Noa heb, een schepbekkie en nu natuurlijk (voorlopig) ook Tommy met zo'n zelfde snaveltje. Noa kan alleen maar de grote zaden eten, dus krijgt zij geen volledig uitgeballanceerd voedsel naar binnen.  :-\ Daarom dacht ik als zij nu pellets erbij zou eten, is de kwaliteit van haar voeding in ieder geval beter.  ;)

Ook Tommy wil ik graag op pellets leren eten om dezelfde reden. En .... ik wil de jongen van 5-6 weken die eventueel pap moeten hebben dit door de pap heen gaan doen. In de mensenwereld geven wij bijv. Nutrilon aan pasgeboren babies, eenmaal wat ouder doen we er ook Bambix doorheen. Door de gemalen pellets door de Nutribird heen te doen krijgen de jongen ook al meer voedingswaarde naar binnen en .... mocht de nieuwe eigenaar zijn valkje op pellets willen gaan zetten, is de stap ook meteens een stuk kleiner, de smaak is dan al bekend.  ;)

Ik ga dus niet de valjes via een streng schema op pellets zetten maar er hangt hier in de grote kooi voor ieder valkje 1 voerbak, zitten er 3 valkjes in de kooi hangen er 3 bakken, zitten er 7 in, hangen er 7 bakken zaad.  ::) In elke kooi heb ik nu 1 bak het zaad verwisseld voor pellets. Ze mogen het dus erbij snoepen, het is geen must.  ;)

In de grote lummelenkooi wil ik het in de toekomst ook standaard hangen, zodat de jongen er ook mee opgroeien.  ;)

Maar .... als hoofdmaaltijd, zeker voor 75 % of meer krijgen ze hier Teurlings hoor en hun dagelijkse bakken met macaroni, spaghetti, groente, kiemazaad e.d. .... ik vind het namelijk veel te leuk om ze zo lekker te zien knabbelen aan van alles en nog wat.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

ik had maandag van mijn va gehoord dat als je ze zaad geeft en daarnaast kiemzaad, dat het dan niet zo nodig is om ze pellets te geven. de combinatie met kiemzaad maakt al heel veel goed in de voedingsstoffen. dit naar aanleiding dat ik haar vertelde dat ik mijn valkjes ook niet aan de pellets krijg.
zij vind pellets goed voer maar ze zei ook te weten hoe eigenwijs valkjes zijn. dus zei ze tegen mij, geef ze maar kiemzaad ernaast, dan maak je al heel veel goed ;)

liefs kim

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

graag gedaan. ik was er zelf ook wel blij mee toen ik het hoorde van haar. :D
ook had ik van haar een zakje met zaad meegekregen met heel veel kruiden er in en dat ruikt toch lekker! en ze smullen ervan :D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

Kaatje

Hoi Caroline,

Hmmm, wat naar nu weer ! Pablo is duidelijk nog niet helemaal lekker als hij nu weer zit te sippen op 2 pootjes  :( Wat maak je je toch altijd zorgen hè, ik heb dat hier ook als ik het idee heb dat ze anders zijn of reageren dan anders, soms zou je willen dat ze konden zeggen wat ze voelen  :-\

Aha, nu snap ik het met de pellets, en heel logisch ook natuurlijk voor Tommy en Noa, ik hoop dat ze er lekker van zullen gaan snoepen en dit voer wel makkelijk kunnen eten, dat scheelt alweer een hoop zorgen !

Ik zag hier de bui na het waterverf water ook al hangen en wat dat betreft ben ik echt blij dat ik maar 4 valkjes heb, anders had ik ook meer zorgen gehad, zeker weten !

Bedankt voor de link, ik zal er zeker eens gaan lezen !

En ja, heerlijk is dat als je ze zo heerlijk ziet smullen van macaroni, kiemzaad en allerlei verse dingen  :D

Ook een heel fijn weekend voor jou meid, ik hoop dat alles rustig bij je blijft en Pablo snel weer normaal gedrag gaat vertonen.

:-*  :-* Karin

*Manon*

Hoi Caroline,

Wat ontzettend vervelend dat Pablo aan de ene kant ziekjes lijkt en aan de andere kant gaat zitten wippen met zijn popje  ::)
Misschien is ie toch enorm geschrokken van de paniek..

Fijn weekend  ;D ;D

Caroline

Ik heb de knoop doorgehakt!!!!  >:(

Vanavond zit Eros nog bij zijn jongen maar morgenochtend gaan de jongen verhuizen naar een andere kooi en ruim ik het blok op. Eros blijft de kabouters zo ontzettend plukken, ik hoor ze gewoon krijsen in het blok. Vandaag heb ik het geprobeert om pa de hele dag apart te zetten maar mama Perle wordt helemaal gek en geeft de jongen helemaal niks.  :-\ Vanmiddag heb ik bijgesprongen, ze kregen vandaag alle vier 2 x pap van me, dit ging nog niet zo denderend met een spuitje daarom mogen pa en ma vanavond nog 1 x voeren.

Eros & Perle mogen dan nog even een weekje bijtanken in de kweekkooi en gaan dan de grote kooi in de huiskamer in. Rust voor hen.  ;)

Als Pablo weer is opgeknapt mogen hij en Coco meteen in de kweekkooi. De eerst 6 weken sowieso om aan te sterken. Is hij weer helemaal de ouwe Pablo mogen zij half april, tegelijk met Unique & Queenie, een nieuwe koppel, 1 nestje. Altijd fijn een ervaren back-up.  :)

Voor de kaboutertjes heb ik de kooi van Harrie klaar staan.

Hier op de foto zit Anaïs in de Harrie-kooi. Dit is een lage hamsterkooi rondom dicht gemaakt met plastic. Een zittouw op een paar cm van de grond. Lekker makkelijk voor jongen die nog niet echt zijn uitgevlogen.  ;)

Ik ga de kaboutertjes 3 x daags Nutribird A 21 pap geven met gemalen pellets. (Nutribird B14 voor grasjes). Vanaf 6 weken oud krijgen ze nog maar 2 x.  ;)

De pellets worden door sommige valkjes goed ontvangen, de eerste die ik ervan zag eten was Van Gils, misschien dat hij ze kent van zijn vorige adresje. Verder zag ik Chica er al van eten en JOOP! & Jil en Cartier.  :D En heel grappig was vanmiddag .... Sanne voert Giorgio altijd zonnepitjes uit haar hand, nu ze de pellets had gezien, deed ze die in haar hand en jawel hoor, hij kwam gewoon de pellets uit haar hand eten.  :D

De situatie met Pablo is onveranderd, hij is niet fit maar vandaag zelfs wat zwaarder dan gisteren. Het lijkt inderdaad steeds meer op een lichte shock door de paniek, ik observeer hem de hele dag maar kan niet een echt ziektebeeld bij hem vinden. En vanavond zaten ze weer te wippen .... ik kan me niet voorstellen als hij echt ziek is, zijn hoofd daar naar staat.  ::) :P

Toch??  :-[

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.