## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Allereerst, gefeliciteerd met Joop! :-*
Wat kan die vent verwaand kijken zeg, vooral op deze foto. :o

Fijn dat hij zo gelukkig is met Jil. :D

De kaboutertjes zien er ook heel goed uit. :o
Het heeft natuurlijk heel wat tijd en moeite gekost, maar je hebt het gelukkig niet voor niets gedaan.

Dat wat ze hadden, komt heel veel bij duiven voor. Daar noemen ze dit  " het geel ".
De man van m'n collega is duivenmelker en geeft elk jaar voor de kweek een kuurtje hier tegen.

De andere valkjes zien er ook goed uit en zullen vast allemaal zo een nieuw adresje hebben.

Jammer dat Pedro toch een centenbakje heeft. :-\
Maar daar zal vast ook wel iemand voor te vinden zijn. Hij is er niet minder mooi door, en zoals je bij Noa ziet is er heel goed mee te leven.

Ongelooflijk  dat er mensen zijn die hun kinderen naar een crèche, e.d. brengen als ze aan de diarree zijn. Binnen de kortste keren is iedereen daar besmet.

Ben benieuwd hoe het bevalt als Ed in dagdienst gaat.
Zal best wennen zijn.
Martin "mag " per 1 maart de 5 ploegen in, maar is daar helemaal niet zo blij mee. :-\
Hij gaat dan ook 2 x vroeg, 2 x laat, 2 x nacht en dan 4 dagen vrij draaien.
Zal ook hier best wennen zijn.

Groetjes Marlies ;)

sabine

Wat veel foto's en ze zijn allemaal even leuk  ;D

Groetjes Sabine

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat heb je weer een fijne update geschreven en prachtige foto's geplaatst  :-*

Nog van harte gefeliciteerd met Joop, jeetje alweer een jaar voorbij gevlogen. Wat is hij ontzettend knap en kan hij inderdaad verwaand kijken, alsof hij het zelf ook weet  ;)

Jil is net zo'n lieverd en Eros en Pearl zijn prachtig, net zoals al je jongen eigenlijk, wat heb je toch prachtige mutaties valken  :-*

Ik heb weer genoten van al je pracht en praal en natuurlijk ben ik ook heel erg blij om te lezen en te zien dat de kleine, maar inmiddels al weer grote Peetjes het weer zo goed maken !

Dikke pluim en knuffel voor jou  :-*

Liefs, Karin

Kimm

mooie foto;s caroline! en ik ben super blij dat het goed gaat!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

wat een heerlijke foto's is en blijft genieten dat opgroeiende grut.

heel veel sterkte met de kids..buikgriep bah.

gr gerdy

Gerda

Caroline

* Kabouter-update *

Gisteren was het woensdag, druk druk druk, de dag dat ik de hele dag op en neer rij met de kids, Jasper Early Bird, Thomas zwemles, Sanne streetdance, tevens zijn Sanne en ik naar de kapper geweest, Sanne een nieuwe coupe, ik alleen even weer mijn "bob" bij knippen.  ;) Sophy heeft gisteren het hoogtepunt van de koorts gehad, vannacht rond 12 uur zat ze op 40.4 ° C.  :o  Na een onrustig nachtje is het nu gezakt naar 37.4, al een stuk geruststellender dus.  ;) Gelukkig bleef ze wel alert vannacht, lag tussen Ed en mij in, klap eens in de handjes te zingen.  ;D ;D

Maar goed, dit is een kabouter-update.  ;)

Eerst even de gewichten, het eerste gewicht was toen ik de kaboutertje ziek aantrof, dinsdag 27 januari, het tweede gewicht was gisterenavond, 8 daagjes later.  :)

* Parel - 33 gram -----> 82 gram = + 49 gram
* Pixel - 34 gram -----> 71 gram = + 37 gram
* Pedro - 16 gram -----> 49 gram = + 33 gram
* Picasso - 14 gram -----> 47 gram = + 33 gram

Als ik heel eerlijk ben gaat het beter met ze dan ik ooit had durven hopen.  :D Ik kijk weliswaar niet naar de leeftijden, de week dat ze zo ziek waren hebben ze gewoon stilgestaan, zelfs achteruit gegaan in groei en ontwikkeling maar ik kijk naar hoe ze vooruit gaan en dat is grandioos!!  :D

Parel, Pixel en Picasso zijn gewone normale jonkies, ik merk geen bijzonderheden aan hen. Alleen dat ze heel aanhankelijk naar mij toe zijn. Ik pak ze regelmatig even lekker bij me, puur ook om ze te laten merken dat ik en de mens in het algemeen, niet alleen maar ijzeren (krop)naalden in hun strotje duw, smerige medicijnen in hun bekkie spuit en andere enge dingen met ze doe maar ik kijk schijnbaar anders terug op vorige week dan zij. De kaboutertje schijnen dit niet zo te hebben ervaren, sterker nog, ze zoeken als ze op schoot zitten zelf mijn handen op en leggen hun koppie erin/tegen waarna ze hun oogjes sluiten, zo vertederend. Pffffh, dan moet je even slikken hoor na alles wat we saampies mee maakten.  :'(

Helaas .... Pedrootje blijft mijn zorgenkindje.  :-\ Tuurlijk heeft hij zijn centenbakkie/onderbeet  maar je ziet hem ook minder snel uit het dal kruipen dan de andere 3. Hij is dan ook samen met Polly, die is overleden, het langst en zwaarst ziek geweest. Keer op keer moest ik hem er doorheen slepen.  :-\ Op dit moment is hij net wat minder actief als de rest, komt elke dag net wat minder gram aan, als ik er alsnog eentje moet verliezen, vrees ik voor hem, uiteraard blijf ik mijn best voor hem doen.

Gisteren heb ik wel besloten om hem niet meer te pijnigen .... ik probeer niet meer zijn ondersnaveltje goed te krijgen. Ik knipte elke dag zijn ondersnaveltje een iniminie stukje in het leven, net als wij zeg maar onze nagel net iets te kort knippen. Uiteraard is dit niet fijn voor hem maar ik hoopte dat op die manier zijn bovensnaveltje net OVER zijn ondersnaveltje zou vallen. Helaas merkte ik  dat het geen resultaat had, hij bleef zijn snaveltje verkeerd zetten.  :-X 

Pedro heeft dus gewoon een centenbakkie, niks meer aan te doen. In de toekomst zal ik hem bij nog wel wekelijks bij knippen (niet meer in het leven, weet uit ervaring hoever ik kan gaan) tot hij zelf een manier heeft gevonden om hem kort te houden, dit MOET!! De ondersnavel wordt normaal namelijk in de bovensnavel kort gehouden, als hij zoals bij Pedro over de bovensnavel heen valt blijft hij doorgroeien waardoor hij op den duur te lang is om nog zaadjes mee te pellen.  ;)

Zoals het er nu uit gaat zien is valkje nummertje 24 hier een feit. ::) :P Uiteraard heeft het mijn voorkeur om voor Pedro een fijn adresje te vinden waar hij geholpen wordt met zijn handicap maar uit wat ik hier op het forum lees, valt het niet mee om voor zo'n valkje een adresje te vinden. Weinig mensen durven het aan om het snaveltje van zo'n valkje wekelijks bij me moeten knippen. In ieder geval de eerste maanden. Ik weet dat Lique en Peter er eens hebben gehad, afgelopen zomer zocht Kirsten een fijn adresje voor een centenbakkie en op dit moment is Karin zoekende .... van allen weet ik dat ze nog bij de kwekers zitten.

DUS: Mocht iemand het aandurven om het snaveltje van Perdo wekelijks even met een nagelknippertje bij te knippen, niet alleen voor uiterlijk schoon gaan maar ook naar het karaktertje kijkt van lieve Pedro en helemaal voor hem willen gaan .... Neem dan contact met me op. ;)

Uiteraard mag hij pas weg als hij helemaal opgeknapt is en zelfstandig zaadjes kan eten. :D

Ervan uitgaande dat niemand zich over Pedro wil ontfermen ben ik wel al "plannen" aan het maken, het is immers een mannetje en een vrijgezelle mannetje is hier in de grote kooien in de huiskamer niet te handhaven. :-\ :P In de vrijgezelle dames kooi zal hij blijven jagen achter de dames wat onrust veroorzaakt, in de koppeltjes kooi zal hij gaan stoken in "goede huwelijken" als zijn hormoontjes gaan opspelen, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. ;) Als hij hier zou blijven heb ik al beloofd dat Sanne hem krijg. Sanne heeft al een valkje, J'adore, waarmee ik niet zal kweken, zo beloofde ik Sanne. Ik wil proberen beiden valkjes aan elkaar te koppelen door enkele maanden samen in een kweekkooi te plaatsen, J'adore heeft in de grote kooi namelijk ook geen (kroel)vriendinnetje. Zijn ze eenmaal een close koppeltje kunnen zonder problemen in de vrijgezelle dames kooi, net als JOOP! & Jil.

Maar .... vooralsnog, zijn genezing is op dit moment het belangrijkste. :D

Hieronder nog even een foto van mijn Noa, deze heb ik opgevangen MET centenbakkie. Ik stond op de wachtlijst voor een albinomeisje, helaas werd zij geboren met een centenbakkie. Ik heb de reservering toen gewoon door laten gaan en heb de verzorging op me genomen.  ;)

Inmiddels is Noa alweer 3 1/2 jaar bij me en heeft ze geleerd zelf haar ondersnaveltje kort te houden en haar bovensnaveltje van binnen schoon.  ;)

Hieronder nog een foto waarop het snaveltje van Noa zoals het nu is, op te zien is.

Ik ga weer wat doen .... tot later. :D

PS. Armani & Princess zijn de hele dag in het blok te vinden. ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

wat gaaf dat het zo goed gaat hoor!!! super!
en een blok voor Armani en Princess :D  :D  :D
ik hoop voor manon dat ze gauw eitjes gaan leggen :D  ;)

liefs kim

Hermien

Wat heb je dat vertederend opgeschreven, Carolien. Ik zié gewoon voor me hoe de kabouters hun koppie neerleggen en bedelen om aandacht en eten. Gewèldig.

Je gaat er (waarschijnlijk ook wel terecht) vanuit dat het centebakkiejong niet ergens geplaatst kan worden. Met die opmerking breng je me toch wel enigszins in verlegenheid. Mijn hart loopt over van valkjesliefde en omdat het zeker een manneke is zou hij nog prima als verlenging van mijn 'Vliegtuig' kunnen dienen. Alleen......ik heb echt mijn handjes vol aan vier stukken tuig èn ook geen verstand van bekkies bijknippen....

Maar als ik dat koppie zié ben ik alweer stapel......!

PLOPPERDEPLOPPERDEPLOP!

Dierenfreackske

wHAAAUUUUUUUUW   WHAAAAAAAUUUUUUUUW
WHAAAUUUUUUUUW   WHAAAAAAAUUUUUUUUW

wat een super foto's weer van je donsjes, en hopelijk is Pedro ook snel de oude he ! Leuke foto van Noa toen ze zo klein was.hihi! Grtjs Ann

*Manon*

Mijn hart maakt overuren om die kleine Pedro...

Natuurlijk heb ik nog wel een plekje over, al moet hij wel apart gezet worden, aangezien ik hier ook koppeltjes heb.
En tja... dan dat snaveltje wat bijgevijld moet worden... heb ik geen kaas van gegeten... maar alles valt te leren....

Moeilijk hoor  :-\ Ik denk nog over....

Je update is inderdaad allerliefst en wat ben ik blij dat het geluk je weer toelacht...
Ik moest ook erg lachen om Sophie, die jullie snachts even laat horen wat ze allemaal kan  ;D ;D

Liefs Manon

Caroline

Lief van je, Manon.  :-*

Denk er maar goed over na .... het is inderdaad niet niks maar .... net wat je schrijft, alles valt te leren. Zo dacht ik ook 3 1/2 jaar geleden.  ;)

Doodeng vond ik het, de eerste keer het knippen van Noa's snaveltje.  :-X Maar na een fijne uitleg van Mandy, de kweekster van Noa die haar toen al weken zelf knipte, werd het een karweitje wat steeds gewoner werd.  :)

Achteraf als ik terug denk is het te vergelijken met de eerste keer de nageltjes knippen van je eerste pasgeboren babietje .... ik zie me nog staat bij Sanne, het zweet brak me uit en dan nu .... het is wekelijks een eitje, 80 nageltjes exclusief de zelf afgebeten  >:( nageltjes van de kids te knippen.  ;)

==============

Met de kaboutertjes gaat het weer wat beter, helaas alleen nog steeds geplukt door pa.  >:( :( :-\ :-X :censuur

Parel de oudste woog gisterenavond 91 gram!!!  :o Ook de rest was 7-8 gram aangekomen in een dag tijd, super dus.

Wat betreft het plukken .... papa Eros, de boosdoener apart vind ik in deze niet echt een oplossing, 4 jongen alleen voor ma groot brengen is erg veel, zeker als je nagaat dat ze al een nest van 4 hiervoor groot bracht. Nu kan ik natuurlijk zelf bij springen met pap maar gezien de historie van deze jongen vind ik het heel erg belangrijk dat ze eten van de ouders krijgen, pap is en blijft toch een noodoplossing.  ;)

Om die reden laat ik voorlopig Eros nog even bij de jongen. Dan maar ietsepietsie minder veertjes, deze groeien gelukkig snel weer aan.  :D

Misschien dat ik Eros over een week of 2 apart ga zetten en ga ik samen met Perle de jongen voeren, dan hebben de jongen in ieder geval na hun ziek zijn 3 volle weken eten van pa en ma gehad. En .... de veertjes kunnen nog even mooi aangroeien zodat de jongen met een mooi verenkostuurmpje naar hun nieuwe baasjes kunnen.  ;)

============

Vanmiddag om half 5 komt iemand van het forum (die persoon mag zichzelf bekend maken  ;) ) kijken naar Orphy ..... als ze live net zo verliefd op Orphy is als op de foto's gaat zij meteen mee naar huis waar zij gaat wonen bij 2 andere valkjesvriendjes.  :D

Tot later.  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Goedemorgen ;D

Ik wil me wel bekend maken hoor ;)
Ik ga vanmiddag naar Caroline voor Orphy :D :D :D
De kooi staat al klaar :P.....evenals het vervoerskooitje!
Ik heb er helemaal zin in Caroline......het mag gauw 16.30 uur worden ::) ;D

Tot vanmiddag :D
Liefs Marian

ps, sparen jouw kinderen de voetbalplaatjes van Appie Hein??

Caroline

Ja zeker .... zowel Sanne als Thomas sparen Appie Happie voetbalplaatjes.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi marian,

wat gaaf dat jij dat bent!!!!
nou je neemt hem vast mee naar huis toe :D  :D
veel plezier vanmiddag!

liefs kim