## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

sabine

Hoi Caroline,

Je doet het echt fantastisch, erg knap meid!
Gelukkig gaat het beter met de kabouters, en worden de overlevingskansen groter dankzij jou goede zorgen  :-*

In november ben ik voor het eerst bij Dierenkliniek Feld geweest nadat ik eerst bij Kindermans ben geweest.
Kindermans zag voor mijn Binky pellets als wondermiddel en de diagnose daar was ondervoed en mineralen gebrek verder moest ik maar pap geven.
Omdat Binky alleen maar zieker werd ben ik naar Feld gegaan. Daar ben ik goed geholpen door Frederik maar Binky is vooral door Remco verzorgd. Ik ben daar erg tevreden geweest hun diagnose was niet zoals Kindermans zei maar een darminfectie en met kropzonde en AB is hij daar boven op gekomen. Helaas is het telefonische vaak een beetje kort af. Maar ze helpen je wel.

Sterkte ermee!
Dikke knuffel, Sabine

♪ Marlies

Ik vind ook dat je veel calcitad aan de kleintjes moet geven.

Afgelopen zomer heb ik naar Feld gebeld om het te bestellen omdat ze hier bij de da moeilijk deden en toen werd als dosering 1 druppel per 50 gram vogel per dag gegeven.
Hoelang werd er niet bij gezegd.
Ik zou dus net als Kirsten al zei, maar 1 x per dag een druppel geven.

Als ik zie dat bij jou vorig jaar de valkjes niks aan de Nystatine hebben overgehouden, zal het wel aan het karakter van mijn catharinaparkietje gelegen hebben.
Gelukkig maar. :)

Groetjes Marlies ;)


christa

fijn om te horen caroline
dat alles de goede kant op gaat.
dikke warme knuffel christa :-*

Hermien

Ik blijf duimen voor de kabouters, maar het voelt al een stuk beter om te lezen dat ze er nog steeds zijn.  Plopperdeplopperdeplop!

*~Jeanine~*

Nou maar weer een nieuwe poging.
Wilde gisteren al reageren maar iedere keer als ik iets wilde poste werd ik vna het forum gegooid :'(

Ben ontzettend blij dat het voor je eigen valkjes niet besmettelijks is.
Vind het alleen veel minder om te lezen hoe je wordt behandeld aan de telefoon >:(
Het is toch logisch dat je met vragen zit. :-\

Gelukkig heb je ook nog Kirsten waar je met je vragen terecht kan.

Ik weet dat ze nog niet over de hele moeilijke periode heen zijn, maar het gaat in ieder geval alweer een stukje beter. 

Wat je schrijft over het kalk. Een maand lang een druppel geven is dat niet TE. Te weinig is niet goed maar TE veel is ook niet goed. Ik heb er verder geen verstand van. Weet wel dat mijn oom toen ook op advies van een VA aan een grasparkietje lang extra kalk moest geven. Die jongen kregen toen hele rare pootjes. Een andere VA zei toen dat extra kalk geen kwaad kan zij het met mate. Ik weet dat je alleen maar het beste wil voor de P-tjes en je eigen valkjes. :-*

De gewichten zien er echt goed uit vooral omdat ze zo ziek zijn/geweest.

Hoop alleen dat Eros nu van de pennetjes afblijft >:(
Misschien doet hij dat om ze meer te laten eten ???

Ben nu in ieder geval niet meer zo bang om in je boekje te komen kijken of als de mobiel overgaat  ;)

Heel fijn weekend :-*

Liefs Jeanine

Peggy

Hoi Caroline,  ik ben erg opgelucht hoor dat er hier weer wat positievere berichten staan en ik volg natuurlijk je adviezen op wb het in de gaten houden v Guusje en Joepke. Ik ga zo Sam halen ( scouting ) en dan verschoon ik gelijk hun kooi en leg even papier op de bodem zodat ik de ontl goed kan bekijken.

en ik houd natuurlijk hun bekkies in de gaten...alweer bedankt voor de goede tips  :-*

Het lijkt er toch een beetje op ( ik zeg het heel voorzichtig ) dat al jouw goede zorgen, niet voor niets zijn...ik hoop heel erg dat het helemaal goed komt met jouw lieve dappere kabouters.  wel jammer dat eros begint te plukken maar gelukkig heb jij alweer een oplossing daarvoor en houdt je alles scherp in de gaten  ;)
Ik moet wel zeggen dat het allemaal ook wel weer leerzaam is..al de info van jou,die jij weer van Dr Feld krijgt...vind het ook wel weer interessant en leerzaam.  Ga straksjes ook nog eens even op mijn gemak het verhaal/de adviezen v Kirsten lezen...Fijn ( heeeel fijn ) dat je van haar goede adviezen krijgt!
Caroline;  ben echt happy voor je dat je er weer wat meer vertrouwen in krijgt..je hebt het ook echt verdiend...ik ga nu gauw even Sam halen maar kom strakjes zeker terug..

Liefs peggy  :-* :-*


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline



Goeiemorgen!!!!

Jawel, eindelijk een keer een GOEIE morgen!!  :D

Ik schreef gisteren al, de kropjes werden weer een beetje door de ouders gevoerd en de 2 oudste begonnen stoer te blazen als ik het blok opende. Rond half 8 's avonds heb ik ze alleen gewogen en de medicatie gegeven en ze weer terug gelegd bij pa en ma.

Toen ik vannacht om 12 uur ging kijken vond ik 4 keurig gevulde kropjes en .... nog veel belangrijker .... hun bekkies waren schoon.  :D Ze kregen dus geen pap.  ;)

Vanmorgen, een uurtje later dan normaal  ;) trof ik 4 keihard blazende schommelende jongen aan. Geen apatische broodmagere half uitgedroogde donsjes, sommige zelfs al half stervend om hun zijtje, pootjes gestrekt naar achteren ....

NEEEEE, ze ZATEN er echt, zo van hier zijn we weer.  :D :'( (de laatste smiley van geluk)  ;)

Pa en ma heb ik eerst eten gegeven zodat ze later weer konden gaan voeren, de kaboutertjes heb ik eerst gewogen, daarna hun medicatie gegeven en hier en daar wat pap gegeven zodat ze met een helemaal gevuld kropje de dag begonnen .... ik hou het even in de gaten maar ik heb er vertrouwen in dat pa en ma het voeren weer volledig over gaan nemen.  :D :D :D

Iedereen die met me mee hebben gebrainstormd over de  dosering van de Calcitat-50, bedankt!!!!  :-*

Ik heb besloten om voorlopig, net als jullie schreven, 1 x daags 1 druppel te geven tot de ouders het voeren weer volledig over nemen en dan de gewone dosering weer door het drinkwater heen te doen.  ;)

De ouders geef ik de Calcitat enkel door hun water, wel geef ik heb een lichte kuur Nystatine Labaz en Synulox maar dit schreef ik al.  ;)

Nog een vraagje over de besmetting via de sluiten en kropnaald beantwoorden, ik geloof door Marlies gesteld. De spuiten, kropnaald en schaaltjes was ik elke keer af met Dettol .... de spuitjes en kropnaald dompel ik voor ze in een volgend bekkie gaan eerst een keer in een beker kokend water, ter ontsmetting.

Ik heb een serietjes foto's gemaakt van de kaboutertjes, niet zoals jullie gewend zijn op mooie gekleurde kussentjes maar gewoon even op de aanrecht op een ouwe theedoek.  ::)

Ook heeft Sanne een filmpje gemaakt van het voeren met een kropnaald, deze zal ik allemaal zo uploaden.

Nog even over de andere valkjes .... er is namelijk ook nog paniek geweest in de huiskamer van de week. Ik weet niet meer welke dag precies  :-[ maar ik geloof de dag dat Polly overleden is.  :'(

Bij sommige is er duidelijk paniekrui geweest, Rocky, Princess en Armani hebben aan één zijde hun slagpennen verloren maar verder geen wondjes.

Lieve Lou Lou heeft al haar veren nog maar flinke wonden aan beide vleugelbogen.  :-\ na een dagje druivensuikerwater was het ergste al weer over.  :)

Jil blijft Jil heten .... aan één zijde waren al haar staartveren een aantal weken geleden afgebroken door haar wilde gedrag, ik heb de stompjes toen verwijderd en .... vanmorgen kwam er staartveren terug MET visgraatmotief. Het is dus een popje .... precies zoals JOOP! als zag, rook of voelde  ;) maar met het gedag (fluiten, stoerlopen en tikken overal tegen aan) van een man.  ;D ;D

Zoals al bekend zitten hier verder ook nog Nick, Mushu en Floortje, alledrie al even zelfstandig.

Sinds gisteren is ook kleine benjamin, het achterblijvertje, Orphy helemaal zonder pap. Ze heeft alleen nog wat "armoede" veertjes maar deze verwisseld ze wel na de eerste rui.  ;)

Winky de pinky .... is een Harrie de tweede en weigert om ook maar 1 zaadje zelf te eten. Gisteren ben ik streng geweest en heeft ze 's morgens geen pap gehad maar ik moest haar dus echt gisterenavond geven, ze had niks zelf genomen.  :-\ >:(

Even de grootste spanning rondom de kaboutertje voorbij laten gaan en dan ga ik met haar aan de gang.  :P

Gisteren zaten ook Amor & Diégah weer te wippen .... helaas pindakaas, zij mogen niet meer. Doordat ik even niet de valkjes uit de kweekkamer en de huiskamer door elkaar wilde plaatsen voordat ik meer wist over de sectie, had ik Amor & Diégah nog niet verwisseld met Armani & Princess.  

Ik denk dat ik dit morgen ga doen ..... ik vond net namelijk een eitje op de bodem van de kooi, kapot. Dit heeft Diégah nog nooit gedaan. Haar cycles moet duidelijk verbroken worden, door de verhuizing naar de rustkooi, zoals ik altijd doe.  ;)

Jullie zijn weer helemaal bij gelezen.

Alleen nog 1 nieuwtje .... Ed heeft intern gesolliciteerd en is aangenomen voor een project van een jaar. Een flinke promotie met dit verschil dat hij dit jaar wel overdag gaat werken .... zal even wennen zijn voor mij en de kids. Hij werkt nu in ploegen:

2 x ochtend, 7-15 uur
2 x middag, 15-23 uur
2 x nacht, 23-7 uur
4 dagen vrij

Nu gaat hij 5 dagen (ma-vrij) overdag werken en is de weekende vrij. Dit betekend dat hij veel minder bij kan springen met de kids en het huishouden. Voor mij betekend dit dat er meer op mij valt en ik zal van de week mezelf dan ook terug trekken uit de sollicitatieprocedure waarin ikzelf bezig was. Ik was hier al door en als mijn smaak en reuk goed was getest zou ik in maart starten.

Met Ed in ploegen kon hij Sophy en Jasper en het huishouden die 2 ochtenden in de week opvangen en hoefde ik maar af en toe een keer een oppas te regelen of Ed een dienst te ruilen. Nu Ed overdag gaat werken betekend dit dat hij er beide ochtenden niet is, het huishouden blijft dus liggen en ik moet een oppas regelen voor Sophy en Jasper.

Alles bij elkaar opgeteld niet de moeite meer waard aangezien Ed door zijn promotie het dubbele netto extra gaat verdienen dan wat ik zou gaan verdienen.  ::)

Ik zal zo nog even terug komen met de foto's en filmpje.

Wederom ....BEDANKT!!!!  :-* :-* :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Gefeliciteerd met Ed, dat hij die promotie heeft gekregen.

En wat een goed nieuws over de kabourtjes. Maar ik blijf kaarsjes branden en aan jullie denken!

Ik kom morgen terug om foto's te kijken, gaat me vandaag niet meer lukken.

Fijne dag gewenst.

Liefs

Mara

Anke

Hoi Caroline,
Wat ontzettend fijn dat de Kaboutertjes het zo goed doen en Pa en ma weer zelf kunnen voeren!!!!

Hi hi Winky een Harry (Hagrid) de tweede.... het ligt vast aan de Harry potter namen ;D

Wat gaaf dat Ed promotie heeft gekregen :)
Ik ben heel benieuwd naar de foto's en het filmpje met de kropnaald. Het lijkt mij doodeng om zo te voeren....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

gefeliciteerd met de promotie van ED..

wat super dat de kaboutertjes het zo goed doen..nogmaals je bent een kanjer.

gr gerdy

sabine

Gefeliciteerd met de promotie van Ed  :-* En dat het zo goed gaat met de kabouters.
Helaas kan ik pas morgen de foto's zien want ik moet zo naar mijn werk. En ik zal vanavond niet vroeg thuis wezen omdat we naar de Jostiband gaan.

Geniet maar van je weekend en je valkjes  :-*
Liefs Sabine

ROCKS

Caroline,

KIJK....dit is waar je het voor doet!
Doorzetten, niet gelijk opgeven, en DIT is het resultaat!
Geweldig meid, ik vind je een TOPPER....

Liefs van Nellie :-*


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline



Voeden met een kropnaald!!!!

Even een korte uitleg:

Je neemt het donsje in je linkerhand en in je rechthand de kropnaald. Dit is echt een must omdat bij het valkje recht (van voren gezien links) de slokdarm zit en links (van voren gezien rechts) de luchtpijp. Op deze manier zit je namelijk gelijk goed in de slokdarm.  ;)

Je brengt dus de "knop" van de kropnaald in het snaveltje, eenmaal in het keeltje gaat het jong slikken/kokhalzen en met deze bewegingen breng  je de kropnaald naar binnen.

Eenmaal in de krop kun je voorzichtig de kropnaald bewegen en even het "knopje" tegen de huid van de krop van binnen naar buiten duwen, zie ook op het filmpje, je ziet dan de knopnaald duidelijk op de juist plek zitten.

Vervolgens spuit je voorzichtig het spuitje leeg tot het kropje gevuld is. Let op, niet te vol want dan loopt het terug de slokdarm in en kan het donsjes stikken doordat de pap de luchtpijp in loopt.

Is het kropje gevuld haal je voorzichtig de kropnaald terug waarna het donsje meestal nog een paar keer naslikt en klaar is kees.  ;)

Het lijkt heel erg griezelig en de eerste keren was het dit ook maar het wordt steeds meer routine.

Even voor de duidelijkheid!!!!

Voeren met kropnaald mag alleen in het uiterste geval toegepast worden.

De juiste volgorde is:

* Het beste is dat de ouders voeren tot het jong zelfstandig zijn.

* Geven de ouders geen of niet voldoende te eten kun je gedeeltelijk of helemaal de voedingen over nemen en de pap geven met een spuitje bij hele kleine donsjes of met een lepeltje bij wat oudere.

* Kunnen de jongen door ziekte/zwakte niet zelf slikken of er komt door een andere reden geen voedsel in de krop, kun je (tijdelijk) de kropnaald gebruiken om het jong te voeren.

Het beste is om zo snel mogelijk het jong weer te laten voeren door de ouders of zelf weer te gaan voeren met een spuitje. Door de kropnaald is het natuurlijke effect van het slikken namelijk helemaal weg en dit is natuurlijk wel belangrijk dat jongen dit leren tijdens het eten.  ;)

Let op het flimpje niet op mijn stem, door de verkoudheid praat ik nog erg door mijn neus.

Ook hoor je erg de valkjes schreeuwen. Winky hoorde dat ik met pap bezig was en wilde eten maar kreeg niet en die maakte de rest ook lekker gek, die gingen mee doen.  :-\

Foto's volgen later.  ;)


[cente]r[/center]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een mooi filmpje!!
Je hebt het heel duidelijk uitgelegd :)
Brrr ik hoop het nooit te hoeven doen ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Foto's van vanmorgen!!


Links het mandje met de kaboutertjes en het schaaltje met pap.
Daarnaast de spuitjes met medicatie en de kropnaald.
Daarachter de medicatie, Nystatine Labaz, Synulox en Calcitat-50 met daarachter, de pap die ik voer, Nutribird A21.


De kaboutertjes voor de pap, rondlopend door het mandje.


Helaas wel geplukt maar ze hadden er slechter voor kunnen staan.  ;)

Vervolgens de donsjes omstebeurt na de medicatie en de pap.


Pareltje.


Pareltje, je ziet de levenslust weer terug in hun oogjes.  :D :-*


Pixel, gaf ik van de week nog geen 1 % .... hij lag zo vertrapt onder rest dat ik getwijfeld heb hem apart te leggen om rustig in de slapen.  :'(


Kijk hem nu!!  :-*


Pedro, de nacht dat Polly stierf was Pedro er slechter aan toe dan Polly, hij was degene die ik dood verwachte aan te treffen, mijn verbazing is groot geweest toen dit Polly was.  ::)
Nu is Pedro net zo sterk als de rest  :D


Picasso, het kaboutertje was ook op het filmpje te zien is en gevoerd wordt met de kropnaald.  :D


Het kapot gevallen eitje van Amor & Diégah.

Ik ga de kaboutertjes wegen en kropjes controleren .... bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Tot later.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.