## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Gefeliciteerd met je 3e donsje. Gelukkig gaat het deze keer allemaal goed. :D

Giorgio doet het prima zo te zien.
Een achterstands valkje van 106 gram.  :o
Toen ik hem hier pas binnen had dacht ik echt dat hij en Elmo niet groter zouden worden dan een grasparkiet. Moet je nou kijken. ::)

Z'n kopje wordt nu mooi geel. Het wordt al een echte vent. :D

Jij hebt daar jouw eigen mannenkoor. Nu maar hopen dat ze allemaal tegelijk hetzelfde deuntje inzetten. :P


Groetjes Marlies ;)

P.s. Bedankt voor de foto's. :-*

Anke

Hoi Caroline gefeliciteerd met Olympia :)
Ik heb genoten van je foto's!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Wouw, Caroline, ik vind het echt super om te lezen dat het allemaal goed is gegaan met de donsjes!
Drie gezonde donsjes, echt geweldig.
Heel erg gefeliciteerd!

En met de N - netjes gaat het ook al zo goed.
Ik heb ook erg genoten van de mooie foto's.

Groetjes van Danielle

Caroline



Dank je wel voor jullie leuke berichtjes.  :-*

Even een paar vraagjes die ik er tussen zag beantwoorden en dan heb ik nog de foto's die ik vandaag maakte van de Ennetjes en de O-tjes.  :D

* Nick krijgt inderdaad een fijn huisje, hij gaat wonen bij Mieke en een paar andere valkenkinderen van mij, dus de moeder van Jeanine.  ;)

* Dr. Feld heb ik vlak na het vorige nest 1 x gebeld maar toen was hij zelf niet binnen. Daarna is het me een beetje ontschoten .... druk druk druk!!  ;) Het is ook best lastig, ik wil natuurlijk Dr. Feld zelf aan de telefoon krijgen en niet één van de assistentes, het was immers een assistente (Sophie) die het foute advies gaf.  >:( Maar .... is ga hem er zeker nog zelf op aanspreken. Zeker nu ik 3 koppels heb gehad waarbij het eerste nest fout ging na het krijgen van Calcitat-50 en het tweede nest lukte zonder de Calcitat-50 .... 3 x kan geen toeval meer zijn lijkt mij.  :-\

* Vanmorgen had eitje 4 al een barstje, ik hoorde het donsje echter niet, tijdens het schouwen zag ik het heel flauw bewegen, het was duidelijk aan het slapen. Vanavond hoorde ik het luid en duidelijk tikken en piepen, morgen is het eitje 18 dagen geleden gelegd .... het zou me dus niks verbazen als het donsje er morgenochtend is.  :D

* Marlies, Giorgio is zeker geen klein grasparkietje gebleven .... het wordt vast een grote stoere vent.  :D ;D Hij gaat nu ook al het mannetjes fluitje doen met zijn vleugeltjes wijd, zo snoezig. Maar .... hij blijft stapel op Sanne en mij, als we langs de kooi lopen hangt hij nog steeds in de tralies.  :D :-*

Jil is veel kleiner en ook nu ze in de grote kooi zit wat afgevallen, zij/hij weegt rond de 80 gram, ook netjes natuurlijk.

Doordat Jil een maatje heeft gevonden in JOOP! en met hem kroelt en veel samen is, merk je wel dat ze veel minder aanhankelijker wordt. Ze stapt nog wel op en ik kan haar nog gewoon pakken maar kroelen met mij vind ze niet meer fijn en ook bij me zitten wil ze alleen samen met JOOP!  ;D Maar dat geeft niet, zolang beiden gelukkig zijn zo saampies, ben ik blij.  :D

* Anaïs (gisteren 6 weken) heeft vandaag overdag voor het eerst geen pap gehad, toen ze vanmiddag honger kreeg is ze flink gaan knabbelen aan het zaad en trosgierst. Tuurlijk nog lang niet genoeg om op gewicht te blijven, dus vanavond heeft ze 14 gram pap gekregen.  ;)

* De Ennetjes maken het goed, Nick vond het toch wel eng gisteren in de grote kooi want vandaag is hij weer lekker bij zijn broertjes in het blok gebleven.  :P Eros & Perle krijgen weer interesse in het blok .... het zou me niks verbazen als ik volgende week het eerste eitje van hun tweede ronde ga vinden.  :D Zou een prima timing zijn.  :D

* Olly, het eerste donsje wat ik net op tijd uit het eitje heb geholpen en de eerste dag niet gevoerd is geweest doordat het zo moe was, blijft ietsje kleiner dan Omega, het tweede donsje maar doet het verder goed en groeit ook gewoon elke dag. Het lijkt alleen of het die eerste anderhalve dag stil is blijven staan. Zo op het oog merk ik verder niks meer aan hem/haar, ik denk ook dat het op zal groeien tot een normaal valkje.  :D

Omega en Olympia doen het ook prima .... zou wel weer eens leuk zijn om nog een paar witte donsjes te krijgen.  :D ;)

Het eerste nest (D-nest) van Amor & Diégah verwachtte is gele donsjes, als verrassing waren beide split witmasker en waren alle 3 de donsjes wit.  :o ;D

Het tweede nest (E-nest) hadden ze 2 gele en weer 3 witte donsjes.

Het derde (G-nest) hadden ze 5 gele donsjes.

Het vierde nest (M-nest) bleef alleen Anaïs leven, 4 donsjes gingen dood in het ei. Totaal waren dit 4 gele donsjes en 1 witte.

En dan nu, het vijfde nestje, alweer 3 gele donsjes en nog 3 donsjes te gaan.  ;)

Is tot nu toe, 21 donsjes, 7 witte, 14 gele. Ze hebben 25 % kans op witte donsjes dus theoretisch gezien moeten de laatste 3 donsjes ook geel zijn maar gelukkig is het in de praktijk vaak anders.  :D ;) ::)

Genoeg gekletst .... ik ga gauw de foto's plaatsen.

Tot zo.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline





* Nick * Nathan * Noodles * Neal *

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~


Nick


Nick


Nathan


Nathan


Noodles


Noodles


Noodles


Neal


Neal


Twee MET parels, Nick en Noodles


Twee ZONDER parels, Nathan en Neal


Nathan en Neal














Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline





* Olly * Omega * Olympia *

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~



V.l.n.r. Olympia, Omega, Olly


Olympia, Omega, Olly


Olympia, Omega, Olly






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Wat een scheetjes!!  :-* :-*
Wat heerlijk zo die jonkies. :)
Ik ben blij dat het nu iets beter gaat met de donsjes. Hopenlijk krijg je Feld te pakken en kan je hem wijzen op het foute advies.

Tussen haakjes.... Peppie is klaar. Ik moet enkel een gaatje vinden in mijn overvolle agenda om hem te kunnen ophalen. ;)



Gerdy

Hoi Caroline..

Wat een super foto's van super mooie baby valkjes..wat gaat het allemaal snel..Nick alweer uitgevlogen

gr Gerdy

*Manon*

Wat ik toch heb met die mooie grijsjes is me een raadsel, maar zwijm er helemaal bij weg... wat een scheetjes zijn het toch.... zucht...

Groetjes Manon

*Yvon

Hoi hoi

Wat een heerlijke foto's en update weer.  ;D
Gelukkig doet Olly het ook goed,het is gewoon een sterk donsje.  ;)
Wat natuurlijk wel met jouw hulp zover is gekomen. :D
Ben benieuwd naar de aankomende donsjes.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Caroline,

Hihi....Neal "lacht" op de foto ;D.....hij is leuk :-*
Grappig hè om de kansberekeningen erop na te slaan ;) :D
Hoeveel mag een valkje eigenlijk wegen.....en hoeveel moet een valkje eigenlijk wegen :-\ :D

Groetjes, Marian

Dierenfreackske

IN EEN WOORD.........FANTASTISCH !!   :D :D :D :D :D :D :D
Wat lief , fijn dat het goed gaat met ze , en wordt worden de
N-tjes mooi !!

SUPER SUPER SUPER !! Grtjs Ann ;D ;D :D :D



Anja


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010