## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ik wordt hier alleen maar heel erg stil van.. vind het zo vreselijk dat dit gebeurt.. Ik zou zeker bellen naar Feld en wens je heel erg veel sterkte..


Dag lieve kleine Macho... vlieg maar naar Binky...   :'(



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kaatje

Gadsie,

Het laat me gewoon niet los en ik kan er ook helemaal niet over uit  :'(

Ik kom je even een



brengen !

:-* Karin

Caroline



Lieve lieve meiden .... dak je wel voor jullie steun, lieve woorden en mooie plaatjes .... dit heb ik vandaag echt nodig.  :'( :'( :'(

Ik ben iemand die wel tegen een stootje kan, weet ook dat dit er allemaal bij hoort, dit is de mindere kant van onze mooie hobby, ook weet ik dat de natuur soms hard en meedogenloos is maar voor mezelf is dit net eventjes de laatste druppel ......



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Annelies




Lieve schat

Deze is voor jouw en helemaal voor jouw alleen, wat heb jij veel te verduren.

Er valt zoveel te zeggen maar toch ook zijn hier geen woorden voor.

Ik wens je heel veel succes met de rest van de eitjes, wat zal je een spanning bij je dragen wat zich straks weer gaat uiten in migraine  :'( :'( :'(

Ik wou dat ik iets voor je kon doen .  :-*

Succes meis

Liefs Annelies

♥Debby♥

Citaat van: Caroline op 31 oktober 2008, 13:37:32


Lieve lieve meiden .... dak je wel voor jullie steun, lieve woorden en mooie plaatjes .... dit heb ik vandaag echt nodig.  :'( :'( :'(

Ik ben iemand die wel tegen een stootje kan, weet ook dat dit er allemaal bij hoort, dit is de mindere kant van onze mooie hobby, ook weet ik dat de natuur soms hard en meedogenloos is maar voor mezelf is dit net eventjes de laatste druppel ......






Ik zou willen dat ik meer voor je kon doen.. 't is zo oneerlijk, zo kei en keihard...

kan me voorstellen dat na de afgelopen weken jouw emmertje hard aan het overlopen is... een hele dikke knuffel voor jou..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske





Caroline



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Magic 31 oktober 2008
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Magic doet het gelukkig goed!!  :D

Dank je wel, meiden, prachtig.  :-*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Wat fijn dat het met Magic wel goed gaat! En deze is bij pleegouders toch?

Kan het niet iets erfelijks zijn, dat de jongen niet uitkomen of komt het echt door de extra kalk? Ik geef nooit extra toevoegingen in het water, ook om dit te voorkomen. Nu ik calcitad in huis heb voor het achterblijvertje, doe ik het sporadisch wel eens in het drinkwater, alleen voor de valkjes buiten want zij gaan de winter tegemoed.
Ik heb eens gelezen, of gehoord, heel lang geleden, dat gekookt water uit de waterkoker ook goed is vanwege de kalkaanslag op het verwarmingselement, maar of dit zo is?
In ieder geval veel sterkte er mee, ik hoop toch echt dat het de volgende ronde wel allemaal goed gaat, je voelt je zo machteloos... :(

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Nee Rianne, Magic is gewoon bij zijn ouders, Amor & DIégah, dit zijn geweldige ouders.  :D

En iets erfelijks kan ook niet, ik schreef vanmorgen al zij kregen al 3 nesten, alle 13 bevruchte eitjes zijn gezonde jongen uitgekomen, zonder problemen.

De problemen begonnen bij alle koppels toen ik op advies van Sophy, assistente van Dr. Feld, Calcitat-50 tijdens de kweek ging geven aan alle koppels.  :-\

Lees hier wat ik er vanmorgen over schreef:


Waarom gaf ik Calcitat-50??

Vorig jaar had ik bij een nestje van Eros & Perle een albinomeisje, Iris, wat ruim 2 weken oud overleed.   Dit heb ik opgestuurd naar Feldkliniek om sectie erop te laten verrichten. De uitslag was zware kalktekort en ik moest de rest van het nest meteen Calcitat-50 gaan geven wat ze me opstuurde en tijdens de kweekperiode gewoon al mijn koppels dit preventief geven, kon geen kwaad, zo vertelde Sophie, de assistente.

Dus op hun advies gaf ik de volgende 2 koppels, Pablo & Coco en Armani & Princess tijdens de kweek Calcitat-50.

Resultaat te harde eischillen, bij Pablo & Coco bleven maar 2 donsjes leven, 3 haalde ik dood uit het ei. DIt is een ervaren koppels, ik had eerder al gezonde grote nesten en ook toen ik hen bij hun tweede nest GEEN Calcitat-50 gaf kregen zij 6   gezonde jongen.  

Armani & Princess, een nieuw koppel hadden alle jongen (3) dood in het en bij een tweede ronde ZONDER Calcitat-50 kwamen Binky, Lou Lou en Rexie gezond te wereld.


Zoals je leest, niks erfelijks .... zodra ze geen Calcitat-50 hebben gehad, zijn er geen problemen.

PS. ik had inderdaad zelf al besloten om contact op te nemen met Dr. Feld zelf hierover alleen .... moet ik even tot rust zijn gekomen, ik ben nu te kwaad.  >:(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Mijn excuus, ik dacht dat dit jongen van Eros en Perle waren. :-[

Het is een vrij algemeen advies, terwijl zij toch wel moeten weten dat elk valkje anders 'reageert' op kalk. De een krijgt er meer van binnen als een ander, en bij het ene valkje wordt het opgenomen in het lijfje, en weer bij een ander gaat het naar de eier 'productie'.

Ze hadden beter kunnen adviseren om het pas te geven als de eitjes gelegd zijn, om het evt tekort in het lijf aan te vullen, en om het aan de jongen te voeren.

Caroline



Klopt Rianne, dit ga ik nu ook doen, alleen de week dat de jongen geboren worden krijgen ze nu nog Calcitat-50 en daarna ook niet meer omdat je anders weer te dicht bij de tweede ronde zitten en het tweede nest weer problemen gaat krijgen.  ;)

En verder is het inderdaad erg jammer dat ze dit advies gaf en niet meer terug te draaien.  :-\

Door de rustperiode geef ik het alleen nog tijdens de rui als extraatje.

Wat betreft Eros & Perle, zij hebben 5 eitjes waarvan 4 bevrucht. Samen zijn zij ook goeie ouders bij een wat groter nest. 1 jong dan gaan ze plukken.  :-\ Het eerste jong van hen verwacht ik vanaf maandag. Zij kregen net als Amor & Diégah Calcitat-50 dus ik ben wel een beetje angstig voor deze eitjes maar om even positief te blijven:

* dit koppel gaf vorig jaar dus een kalktekort mee aan hun jongen dus mogelijk is de Calcitat voor deze eitschil ontwikkeling niet teveel geweest

* dit nestje is een week later gelegd dit scheelt misschien ook nog wat.  :)

EItje 5 is onbevrucht, ik zal die vanavond of morgen eens om ruilen voor ene nepper, dan kan ik mijn nagel eens in het eitje zetten, kijken hoe de schil is.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roxy

Hoi Caroline,

Ik ben er helemaal stil van. Het is gewoon niet eerlijk.
Ik zit met tranen in m'n ogen.
Heel veel sterkte en ik hoop dat de eitjes van Eros en Perle wel gewoon uitkomen.

Groetjes Roxanne

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat vreselijk, wat jou nu overkomt zeg..
Schrok al meteen van je titel, echt heel erg.
Heel veel sterkte, en een dikke knuf van Shadow en mij,

Petra  :-*


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !