## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

* Van Gils & Perle *

De meeste van jullie kennen het verhaal van Van Gils al wel. Twee jaar geleden was ik na een warme dag de zwemkleding van de kindjes aan het ophangen toen ik 2 vogelpootjes op mijn hoofd voelde landde. ??? Uiteraard herkende ik het meteen en liep voorzichtig naar het raam om te kijken in het spiegelbeeld wat er op mijn hoofd zat. Het had een KUIF!!!! Het was een valkje!! :D

Door een handdoek over het valkje en mijn hoofd heen te slaan konden we zo veilig naar binnen en eenmaal in een kooitje bleek het een tamme wildkleur MAN te zijn. ::)

Na een kooi gereed gemaakt te hebben voor hem, begon hij te eten en te eten en te eten en na een flinke slok water en een paar uurtjes slaap was hij weer helemaal opgeknapt en begon hij de mooiste deuntjes voor me te fluiten. :) We noemden hem Van Gils en gingen op zoek naar zijn baasje ....

Maar hoe leuk en lief Van Gils ook was - hij at zelfs groente uit zijn pootje :-* - niemand leek hem te missen. :-\ Na 2 ½ week was voor mij de maat vol. Iemand die zijn maatje niet meteen gaat zoeken verdient hem niet meer .... hij is lekker bij me gebleven en daar is hij nu nog. 8)

Na een flinke quarantaineperiode alleen in de bijkeuken in een kooi kreeg hij vriendinnetje, Oilily. † Maar hoe zij ook haar best deed, ze kon zijn hartje niet veroveren, ook Rocky, een ander vrijgezel lutino popje bleek geen klik te hebben met Van Gils. :-\

Afgelopen winter werd toch nog onverwachts Perle vrijgezel omdat ik haar ventje Eros apart zette. En mijn verbazing was groot toen ik Van Gils & Perle samen in een kooi zette, ze werden onafscheidelijk. :D Ze hebben toen 1 nestje gehad, alleen doordat Van Gils vergat te wipwappen waren hun eitjes niet bevrucht maar Van Gils bewaakte het vort en broedde netjes mee. Een paar maanden geleden betrapte ik ze enkele malen op een heuse goeie wip!! ;D

In september krijgen ze weer een blok, ik heb dan goeie hoop dat er deze keer wel bevruchte eitjes zullen zijn, dat zou echt wel heel leuk zijn. :D Zo niet, krijgen ze sowieso een paar pleegeitjes van me. ;)

De foto's ....

Vanavond, alweer 2 jaar bij me, Van Gils :-*

Van Gils

Van Gils

Van Gils

Samen met zijn meisje Perle. :-*

Perle

Perle is een valkje uit mijn eerste gekweekte nestje. :D
Tevens de grote zus van het E-nest, ze is de oudste dochter van Pablo & Coco. ;)

Ze is helemaal niet tam doordat ik te weinig tijd in haar heb gestopt tijdens mijn zwangerschap ::) maar na een half uurtje lekker rondvliegen en spelen stapt ze toch netjes op om weer in de kooi te gaan.

Al vindt ze het dan wel een beetje griezelig. ;D

* Tommy *

Tommy maakt het goed, ik schreef het van de week al, hij krijgt nu alleen nog 's avonds pap en het zelf eten en op gewicht blijven gaat nu zo goed dat ik denk dat hij nog een dag of 2 pap krijgt en het dan wel zelf kan. :D Super hoor. ;)

Foto's maken gaat ontzettend moeilijk. :-\

Hij is echt ontzettend tam en wil eigenlijk niks liever dan dicht bij me zitten en kussen en kroelen. Dit heeft als resultaat dat hij steeds naar me toe vliegt. En dan probeer ik zachtjes tegen heb te praten en dan gaat zijn kuifje plat en gaat hij heel zachtjes tegen me bedelen.
So sweet. :-*

Maar ... ik heb toch nog een paar mooie foto's. (vind ik zelf :P )

Tommy op de driehoek.

Ik probeerde zijn achterkant te fotograferen maar hij wil niet die kan op kijken.

En als laatste nog 2 foto's van zijn rechterkant, ik zag namelijk dat ik steeds alleen zijn linkerkant er goed op krijg. ;)

=== === === === === === === === === === === === === ===

Pffffh, zo .... nu ga ik even wat fotootjes uploaden en kom dan nog de serie met Kouros & Lou Lou en Jim & Ashley plaatsen. 8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hé Caroline,

Dit is nou echt genieten.
Hele series met foto's van joun kanjers! :D.

Tommy is & blijft een lekkerding, maar ik moet zeggen dat ik van Gils ook echt een héél knap wildkleur kereltje vind!  :-*
Niet jou favo mutatie, maar hij mag er wezen.

Ook het E-nestje ziet er weer prachtig uit.
Ik ben benieuwd naar de laatste foto's, daar kom ik morgen weer even voor terug.

Fijne avond & een kusje van Sero. :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Caroline

* Kouros & Lou Lou *

* Jim & Ashley *

Kouros & Lou Lou, 2 zelf gekweekte perfect getekende al mocht Kouros iets meer symmetrisch zijn, hij heft in ieder geval geen enkele foute veer. :)
Lou Lou, het volle zusje van Binky van Hermien en Chicco van Paula, is vorige week 2 jaar geworden en al samen met Kouros sinds ze 8 weken oud was. Na 2 x onbevruchte eitjes kregen zij afgelopen kweekseizoen hun eerste nestje met daarin 2 foutloze clear pieds en Nicky van Manon, een getekend cinnamon witmasker pop. :-*

In september start voor hun het nieuwe kweekseizoen, ik hoop dat zij voor mij een prachtige getekende witmasker zoon krijgen die het uiterlijk heeft van zijn papa Kouros. ;)

Jim & Ashley, Jim kocht ik bij Marlies en Ashley is afgelopen december hier geboren. :D Ze zijn geen superklef koppeltje maar zijn wel lief saampies en ik zie ze ook regelmatig een keertje kroelen. Ashley is natuurlijk nog erg jong en nu flink in de rui, ik heb haar dan ook nog niet kippetje zien zitten. Als van de winter Ashley oud genoeg is, krijgen zij voor de eerste keer een blok. Ze zitten al samen in een kweekkooi (Birmingham papegaaienkooi) sinds dat Ashley zelfstandig kan eten. :)

Ik kijk uit naar hun jongen, ik vind het sowieso een erg mooi koppeltje en als het allemaal naar wens verloopt kweek ik aankomende winter mijn eerste (bonte) bleekmaskertjes uit hen. 8)

De foto's, alle valkjes een beetje door elkaar. :)

Kouros kijkt nog even de kat uit de boom, vlieg ik wel of vlieg ik niet. ;D

Uiteindelijk vloog Kouros wel. :D

Waarna zijn dametje Lou Lou ook snel volgde. :)

Kouros

Kouros

Kouros

Lou Lou .... ook een flinke dame van 158 gram. Zij is in topconditie en vliegt met gemak 3 x mijn kamertje (is niet zo groot hoor) rond. :)

Jim & Ashley een mooi koppeltje samen. :D

Helaas draait Ashley hier haar koppie weg. :P

Jim is een lutino split bont witmasker zichtbare bleekmasker MAN en nu hij voor de tweede keer in de grote rui is geweest, kun je echt goed zien hoe beige lutino (en albino) mannen kunnen worden. :D

Ik vind het echt mooi.

Even een foto met gele Lou Lou naast de beige Jim.

Ashley, de volle zus van Kouros, beide kinderen van Amor & Diégah en ook in het bezit van een flinke body. ;)
Ashley is bijna clear pied witmasker, ze heeft 3 kleine cinnamon opaline veertjes.

Ik wilde graag een foto van Kouros samen met zusje Ashley maar kreeg ze niet goed samen op de foto ....

Kouros en Ashley. :-*

==== ==== ==== ==== ==== ==== ==== ==== ==== ==== ====

De foto's van Jasper zijn verjaardag plaats ik morgen eventjes, misschien maak ik nog wel een paar nieuwe foto's als de valkjes los zijn. ;)

Voor straks lekker slapen. 8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hilde

weer heel mooie en vele fotookes van je valkjes caroline

heeeeeelllllllll moooooiiiiiiiiii

me1982

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

Mooie foto's!
En ja die Van Gils! Een wildkleurtje dat tegen de verwachting in je hart heeft veroverd!
Wie weet heeft ie nog wat verborgen splitten, maar eerst straks goed mikken.

Liefs, G

sabine

Hoi Caroline,

Wat een geweldige foto's!
Wat een leuke man is die van Gils. Hij lijkt wel een beetje op mijn Binky. Zo veel trots en geluk straald hij uit!

Liefs Sabine

♪ Marlies

Weer leuke foto's van mooie valkjes. :D

Die van Gils, precies weten waar hij naar toe moet vliegen.
Is dat weer al 2 jaar geleden..................wat vliegt de tijd. :-\

Jim gaat steeds meer op z'n vader en tante lijken. :D
Het lijkt wel of die ook nog iedere rui veranderen van kleur.
Wel heeeeeeeel mooi.
Ben benieuwd naar zijn jongen in het najaar.

Monky

Hey Caroline,

Wat een heerlijke update weer. Ik kan me Van Gils ook nog goed herinneren  :) Dat dat al 2 jaar geleden is, joh... voor mijn gevoel is het pas een jaar geleden...

En natuurlijk Perle  :D Het is een mooi fors valkje geworden, of is dat mijn verbeelding? Schitterende kuif heeft ze. Het zit echt in de familie volgens mij  :D

Meis, ik zeg het weer... je hebt een schitterend stel valken  :)
Stuk voor stuk. Je mag er heel trots op zijn  :D

Groetjes,
Monky

Kaatje

Hoi Caroline,

Ik sluit me bij Monique aan, je hebt schitterende valken  :-* En ja, van Gils, de bofkont .... wat heeft hij het ontzettend getroffen bij jou en jeetje wat gaat de tijd hard, alweer 2 jaar geleden, en ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren !

Knuffie voor je valkjes  :-*

Ida

Oh wat zijn ze toch mooi, al die valkjes van jouw  ;D
Wat een heerlijke koppels heb je toch, echt genieten hoor die foto's !

En de E-tjes worden ook super, ik vind ze heel mooi en lief  :P

Geniet lekker van je vrije tijd
groetjes
Ida

Larissa

hoi caroline

Schitterende valkjes heb je  ;D geniet er lekker van

groetjes Larissa

bobbie

Ahhhhhhhh, de kleine meid met het minihondje, heeeeeerlijke foto's. 'K Snap best dat ze na zo te hebben geslapen pijn in haar nek had.

En Van Gils, waar blijft de tijd. :o Ik weet het ook nog goed. Hij wist ook wel waar hij moest landen. ;D

Je hebt ons weer geweldig verwend met al die foto's.

Nog gefeliciteerd met Jasper, was me helemaal ontgaan :-[

groetjes, Nel :)

Jel

hii Carolien,
even snel een reactie vaaf mijn vakantie adresje
wat een gave fotos heb je weer
Tommy wordt echt een supper mooi valkje

Zonnige groeten,

Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)