## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Gerdy

wat super van Shopie..en wat heerlijk dat filmpje..je kan hier zelf zo mega van genieten hé

gr gerdy

Anke

Hoi Caroline,
Ik heb weer genoten van alle foto's en filmpjes :)
Wat super dat Sophie zo snel zindelijk is geworden!!
Hoe was het afscheid van je kleintjes?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ida

Super van Sophie en zo snel ! Heerlijke fimpje trouwens  ;D

Wat een mooie foto's weer en dan dat E-nest..... geen oranjenestje meer maar lekkere beessies hoor  ;)

Dikke knuffel van Rico  :-*

Sally

Leuk , leuk leuk!!!

Wat gaan je donsjes weer hard!
Leuke foto's allemaal.

En Sophie zindelijk op zo'n korte tijd! Chapeau!
Leuke foto's van je "kleine" meid.
En een super leuk filmpje! ;D

•=Bonnie=•

Fijn, Sophie zindelijk  :D Is dat snel? 2 jaar en 9 maanden? Is hier allemaal zo lang geleden.

*Yvon

Hoi hoi

Schitterende foto's weer !!  ;D
Sophy over 3 maandjes alweer 3 jaar en zindelijk.  ;D
Wat gaat het toch allemaal snel.  :D
Van Dilana weet ik nog dat ze ook al heel snel zindelijk was,
ook voor haar derde jaar.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Bedankt voor de leuke berichtjes!!  :D :-*

Welke leeftijd normaal is om volledig zinderlijk te zijn - ik heb even gegoogled - ik weet het ook niet.  ::)

- Een kind begint doorgaans met de zindelijkheidstraining tussen 2 en 4 jaar dus Sophy heeft de normale leeftijd met 2 jr. 9 mnd.

- Zindelijkheidstraining duurt doorgaans langer bij jongens dan bij meisjes (meisjes doen er gemiddeld 2,5 maanden korter over om zindelijk te worden)

- De training duurt langer als het kind jonger is dan 27 maanden bij de aanvang. 10 maanden voor de training is normaal

- Bij de start na 27 maanden duurt de training gemiddeld 5 tot 9 maanden Sophy was dus na 27 maanden, maar deed er geen 5-9 maanden over maar 5 dagen, dit maakt het dus wel bijzonder  ;)

- Een kind hoeft overdag niet zindelijk te zijn voor de leeftijd van 4 jaar

- Een kind hoeft 's nachts niet zindelijk te zijn voor de leeftijd van 5 jaar toen Sophy overdag alles op de wc deed, bleef 's nachts de luier ook droog  :D

Dus de leeftijd, 2 jr. 9 mnd. is het niet zo heel erg bijzonder om te starten met zinderlijkheidstraining maar wel hoe ze het meteen heeft opgepakt, is denk ik bijzonder ....

* Gewoon op de wc zowel plassen en poepen

* Binnen 5 dagen zelf aangeven dat ze naar de wc MOET en geen ongelukjes meer gehad

* Na 3 weken ook de nachten droog te zijn geweest, hebben we gisteren definitief de luier ook voor de nacht uitgelaten.  :D

Sophy gaat voor het naar bed gaan om 19.00 uur plassen en houdt het op tot ze de volgende ochtend om half 8 wakker wordt waarna we samen naar beneden gaan om te plassen. (we hebben boven geen toilet, oud huis  ;) )

Kortom bijzonder of niet, ik ben echt super de super trots op mijn kleine meid.  :-*

Nu Jasper nog ....  ::)

Tuurlijk heeft hij Down syndroom maar ik ben het best wel zat, al bijna 10 jaar lang verschoon ik dagelijks luiers, enkele jaren zelfs 2 kinderen tegelijk.  :P

Jasper wordt volgende week woensdag 6 jaar en zowel op school al hier thuis zetten we hem regelmatig op de wc, helaas nog zonder resultaat. Volgende week vrijdag krijgen de kinderen vakantie, ik hoop dat als hij de hele dag thuis is, ik heb vaak genoeg op de toilet kan zetten, bijv. als Sophy ook is geweest, dat bij hem het €-tje ook gaat vallen, tot nu toe is hij alleen maar supertrots op zijn kleine zusje ....

"Goed zo, Sophy, jij stitter dienen (= sticker verdienen), wauw, grote meisje ...."

Maar als ik hem vraag of hij ook een sticker gaat verdienen en ook op de wc gaat plassen zegt hij:

"Neeeeee, Sophy op cee plassen, Japper (= Jasper) plassen in de juier (=luier)."

Kortom, hij heeft nog geen ambities.  :P ;)

Komt goed!!  8)

PS. Sanne was met 3 jr. en 3 mnd. volledig dag en nacht zinderlijk inclusief zelf aangeven dat ze moet.  ;)

Thomas was ook 3 jaar toen hij zinderlijk werd met plassen dag en nacht maar poepen was hij pas net voor hij 4 jaar werd en naar school ging. Hij kon door zijn PDD-NOS de knop niet opdraaien van staandend poepen (in de luier) naar zittend (op de wc). Hij gaf wel aan dat hij moest maar eenmaal op de pot lukte hem het niet met als resultaat dat hij verstopt raakte, dus deden we regelmatig even terug de luier aan in overleg met psycholoog omdat hij al aan lactulose zat.  ;) Maar vanaf 4 jaar is dat ook goed gekomen.  8)

==== ==== ==== ====

Verder weinig nieuws hier, alles zijn gangetje en de E-tjes maken het goed.  :D

Ik heb nog niks gehoord over de geslachtsbepaling van mijn eventuele toekomstige MAN maar hoop dat toch uiterst morgen of vrijdag meer over te horen c.q. lezen via de mail.   ;)

Ik hou jullie op de hoogte.  8)

Tot laterzzzz!!!!  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Vergeet ik helemaal het goeie nieuws over mezelf.  ::)

Sinds een paar dagen is eindelijk (na 4 weken) mijn rug/heup pijnloos.  :D ;D ;) Nog wel gevoelig bij sommige onverwachte bewegingen maar och, dat is te verwaarlozen.  8)

En vorige week heb ik Thomas zijn nagel heel voorzichtig eraf kunnen halen, die zat inmiddels helemaal los.  ;) Dus hij kan lekker zonder los bengelende nagel zijn vakantie starten volgende week.  ;)

Was het weer.  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Nou dan had ik (wat dat betreft dan hahaha) mazzel met mijn zoon, die was op zijn 2e jaar dag en nacht zindelijk  :D

Lopen deed ie op zijn 1e en met praten was hij erg snel maar omdat dat niet van die mijlpaal data zijn weet ik dat niet meer precies. Op zijn tweede kon ie in elk geval van alles auto's onderweg naar de speelzaal benoemen welk merk het was. En NEEEEEEEEEEEEE! was zijn favo woordje  :-X

Met andere zaken was ie bepaald niet zo snel hoor *grijns* En ik kan me heel goed voorstellen dat je na tien jaar billen vegen wel genoeg hebt van dat klusje  ;D

Fijn dat je zelf van je pijntjes af bent.

Nou ben ik dus de nam kwijt van de bonte geelwang die e hier gehaald hebt  ::) Heeft die ondertussen al een mannetje?

Caroline

Hey Bonnie .... de bonte cinnamon opaline geelwang pop die ik vorig jaar bij je haalde heet Naomi.  ;) Zij zit op dit moment met nog 2 poppetjes te wachten tot de juiste mannetjes voor hen geboren worden.

Ik ben op dit moment wachtende op div. uitslagen van geslachtsbepalingen d.m.v. DNA-analyse maar heb goeie hoop dat haar ventje eindelijk geboren is. Zodra ik een bonte geelwang MAN voor haar heb gaan zij meteen apart samen en ik hoop dan dat het klikt en zij juni 2011 hun eerste nestje krijgen.  8)

Uiteraard met back-up van div. andere koppeltjes.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ohwja, dat is het Naomi  ;D Ik kon er echt niet meer opkomen  en had geen zin om terug te bladeren. Ben benieuwd naar de man  :D

Paula

De leeftijden van zindelijk worden variëren heel erg.
Zo was mijn zoon (heeft ook PDD-NOS) kort nadat hij 2 jaar werd, dag en nacht zindelijk! En dat binnen 1 week (als ik mij niet vergis).
Mijn 2e, dochter (verstandelijke beperking) was bijna 3 (ongeveer de leeftijd van Sophy) toen ze zindelijk werd. Na ongeveer 6 weken training.
Maar de jongste, dochter (ADHD) was bijna 4! voor ze zindelijk was. Met haar zijn we bijna een jaar met training bezig geweest! pfffffff Word je niet vrolijk van.

Maar misschien van deze zomer, als Jasper merkt dat Sophy iedere keer netjes op de wc gaat, gaat bij hem het knopje misschien ook wel om? Misschien kan Sophy een beetje 'meehelpen', door het iedere keer als ze naar de wc gaat dat tegen Jasper te zeggen. Iets in de trant van: kom Jasper, plasje doen (of zo).  ::) Het zou jou in ieder geval veel werk schelen. Ik kan me indenken dat je er onderhand genoeg van krijgt.

Fijn dat je van jouw heup/rugklachten verlost bent. Hopelijk blijft het nu ook voorlopig weg.
Wat zal dat een opluchting zijn voor Thomas, dat zijn nagel er zonder al te veel pijn vanaf is gegaan. Nu kan alles weer goed genezen.

Hopelijk is er inderdaad een mannetje geboren in de mutatie die jij zo graag wilt.
Succes met wachten op de DNA uitslag!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Gerdy

ik kan me echt voorstellen dat je super trots bent op je meisje..en ja na 10 jaar luieren kan ik me heel goed voorstellen dat je het helemaal zat bent..
je hoort zo veel verschillen over de leeftijd van sindelijk worden ..bij mij alledrie dag en nacht droog net voor hun tweede jaar..misschien gewoon geluk gehad.

en voor hetzelfde geld heb je kans dat Jasper het straks snel oppakt ..

gr gerdy

bobbie

Hoi hoi,

even een riem onder het hart van je steken  :P

Renzo (Down syndroom, nu 7 jaar) en Jamie-lee (3 1/2 jaar jonger) zijn tegelijk zindelijk geworden. In een paar dagen tijd, nu ongeveer een halfjaar geleden. Renzo had het ineens door, echt ineens. :D

Heel soms, als er iets spannends gebeurt, heeft ie nog wel eens een ongelukje, zowel voor een heel klein plasje als een heeeeel klein beetje poep.

Dus Caroline, houdt moed ;) Komt ineens goed. ;D

Groetjes, Nel :)

*Petra*

Hey Caroline,

Ja, ikke online  :D, en natuurlijk ff neuzen in jouw boekje.
Ondanks dat ik hier al lang niet meer ben geweest, heb ik je boekje weer snel gevonden. Hoog in de top 10, zoals altijd !

Groetjes van Petra  ;)   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !