## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Serita


Claudia74

och wat is Sammie toch een lieverd ;D

Gert is er ook al helemaal blij mee en de kinderen uiteraard ook alleen Isabella vindt het maar niks als ik haar uit de kooi haal ::)

Net heb ik haar ff gekroeld en ff bij me gehouden en een kusje gehad ;D

Heb haar bij t terug in de kooi zetten bij t voerbakje gezet want ik heb echt geen idee of ze hier al gegeten heeft ???

Vanmiddag kinderfeestje van Sebastiaan gehad, de kinderen vonden Sammie wel heel leuk en daarna snel naar buiten en lekker naar de speeltuin ;) dus ze heeft een beetje op haar gemak kunnen wennen aan haar nieuwe omgeving :)

En wat lees ik het eerste piepei alweer!

Caroline



Hey Claudia, fijn dat het zo goed gaat met Sammie, inderdaad gewoon regelmatig op de voerbak zetten, dan gaat ze vanzelf eten.  ;)

Hopelijk is Isabella snel gewend aan Sammie.  ::)

Groetjes en kusje voor Sammie  :-*

====

Hoi Serita, lief dat je er naar vraagt.  :)

Ik heb niet meer geluisterd of gekeken, vanmiddag tussen 14 -15 uur toen Thea en haar partner hier waren heb ik even het eitje gepakt en het aan hen laten horen hoe het kleintje in het eitje piept. We zagen toen ook het eerste aangetikt puntje.  :D

Het eitje is vandaag 16 dagen bebroed, ik verwacht het sowieso niet vandaag meer maar misschien is er morgenavond wel weer een nieuw donsje in mijn kweekkamertje.  ;)

Vanavond heb ik uitgebreid voor de valkjes gekookt .... een eitje, meergranen en tricolore macaroni, gemengd met meergranen - eier - en spinaziespaghetti in verschillende vormpjes  ;) , meergranen - en notenrijst gemengd met tarly en er staat een flinke bak gekiemd kiemzaad in de koeling.

Normaal krijgen de valkjes die jongen hebben dit allemaal elke dag 2 x maar in de rust periode en de valkjes die geen jongen krijgen krijgen dit natuurlijk niet elke dag, dus kook ik de ene keer dit en de andere keer dat.

Maar nu met weer een nestje op komst staat alles weer klaar in de koelkast inclusief een zak fijne andijvie.  :)

Vanavond kregen Pablo & Coco al een flinke bak, morgenochtend verwen ik al mijn valkjes met een bakkie.  8)

Ik ga even googlen en op zoek naar een paar leuke unisexnamen met een E voor de aankomende jongen en .... wie er nog interesse heeft in een jong valkje en er graag eentje wil reserveren, dit zijn de mutaties die we bij Pablo & Coco kunnen verwachten.  8)

Coco: bont cinnamon split voor witmasker
Pablo: witmasker cinnamon gepareld split voor bont  

Zonen:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}  

Dochters:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker

Leuk hè, in het totaal 8 verschillende mutaties. Het D-nest hadden ze 4 jongen en 4 verschillende mutatie, allen met oranje wangen. Zou leuk zijn als ze dit keer ook 1 of meerdere witmaskertjes erbij krijgen.  ;)

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.  ;D

Fijne avond.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Serita

Oeoe ook al aangetikt, spannend hoor!! Lijkt me wel leuk omdat allemaal ook eens een keer mee te maken.. Ooit, als ik vriendlief zo ver heb 8) En natuurlijk de valkjes wat ouder zijn dan nu, want het zijn natuurlijk nog babies!

Wat zullen de valkjes genoten hebben van het voor hun speciaal gemaakte maaltje!!

Wat een hoop verschillende mutatie's, leuk hoor!

Caroline



Oproepje!!!!


Pffffh, dat valt niet mee, leuke unisexnamen met een E.  :-\

Hebben jullie nog leuke suggesties, laat me dit dan weten, ik verwacht 3 jongen in het E-nest.  :D

Vorige keer had ik al:  ;)

Extreem, Eggy, Early, Ecco en Enu.  ::)

Alvast bedankt voor het meedenken.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Serita

Even wat bijelkaar gegoogled voor je, maar het is wel lastig hoor, Unisex :o
Ebbe, Eli, Elis, Ezzo, Erin, Eelke, Elian, Ellery, Esra (Eszra/ Ezra)

Claudia74


Anke

Hoi Caroline,
Ik loop een beetje achter in je boekje, maar ik duik er gewoon weer in :)

Spannend weer een piepei :)
Ik zal eens nadenken over unisex e-tjes ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hoi hoi,

Alles goed ginder? En met het Piepeitje?
Is dr nog geen donsje uitgesprongen? ;D


Ik vroeg me trouwens nog iets af... Silvia van hier op het forum had toch enkele weken terug witte donsjes, en het kon toch zijn dat hierbij een kleintje voor jou zat? Mits HIJ de juiste mutatie had, en het een ventje was?
Hoor je hier nu nog iets van? Of zijn het weer meisjes, of de verkeerde mutatie?


Groetjes!!

Claudia74


ManjaV

Hey Caroline,

Zo ik kom even binnenvallen met twee foto's van....de kleintjes van Quinny en Moony :D :D

Bont cinnamon popje, pleegdochter van Liron en Fuzzy


Bont cinnamon popje, pleegdochter van Sunny en Dreamy


Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* Elia *






Toen ik vanmiddag mijn rondje maakte in mijn kweekkamertje, keek ik nog even naar het eerste eitje van Pablo & Coco, het had een barstje van een paar mm, het kleintje tikte en piepte luid en duidelijk, ik verwacht het zeker morgen .... toen ik vanavond even mijn rondje maakte voor het voetballen begint hoorde ik voedergeluidjes. ;D

Meteen mijn camera gepakt die al in mijn kamertje klaar lag  en even in het blok gegluurd .... 


Papa Pablo hield trouw de wacht ....


Maar .... tussen zijn lange staartveren zag ik een leeg eierdopje en een wit donsje.  :D




Elia, al mooi opgedroogd en een beetje gevoerd.  :-*

Nu had ik een geel donsje heel erg leuk gevonden maar na een nestje (D-nest) met 4 jongen met oranje wangen is het natuurlijk wel heel erg leuk dat er nu weer een keer een witmaskertje (= wit donsje) is geboren bij Pablo & Coco. :D

En de naam .... Elia, inderdaad de voetballer, iets toepasselijker kon ik niet bedenken een half uurtje voor het Nederlands elftal moet voetvallen tijdens een wk-wedstrijd. 8)

Iedereen bedankt voor het meedenken voor unisex E-namen, ik heb er verschillende opgeschreven die ik wel leuk vond.  :D

Manja, dank je wel voor de lieve foto's!! :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

hey hey

ook ik loop nog al een eindje achter las ik  :-[

gefeliciteerd met het witmaskertje Elia

:-* bende van 6

TheaV

Van Harte!!!! En nog we een witje.... En nog meer bijzonder dat wij het hebben mogen horen hoe het piepte!!! Ech, dat heeft indruk gemaakt op ons!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*