## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

TheaV

Wat zijn de echte binnen(leef)maten,  dus zonder pootjes???
En gedacht voor ca. max. hoeveel  valkjes??? ( zonder "proppen" hoor!!!) Op foto vaak moeilijk in te schatten  vind ik.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

♪ Marlies

Mooie ruime kooi heb je uitgezocht. :o
Balen dat de deurtjes telkens open gaan, maar je deed bij de andere kooien ook al hangslotjes.

Erg vervelend pijn in je rug, enn dan vooral met zo'n druk huishouden..................je kunt eigenlijk niet maar je moet. :-\
Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Groetjesssssssss ;)

Always look..

Errug mooie kooi hoor Caroline! daar gaan jij en je valkjes vast heel veel plezier aan beleven!

En heel veel sterkte met je rug! hoop dat je je snel weer beter voeld!

xx

Serita

Hopelijk gaat je rug al iets beter vandaag?

@Thea: B: 81 x D: 54 x H: 89, ik heb hem ook staan, bij mij dus voor twee valkjes straks :) Nu nog één in deze villa.

Caroline

Dank je wel voor de leuke reacties omtrent mijn nieuwe kooi.  :-*

Ik ben er erg tevreden mee, het is een mooie ruime stevige kooi en van mij een bewuste keuze om een kooi te nemen die lekker breed is - 81 cm - en niet hoog zonder de pootjes - 89 cm - omdat mijn JOOP! die er samen met zijn geelwangmeisje Juicy in gaat wonen een handicap heeft aan zijn pootjes en nogal eens van de stok naar beneden lazert ....  :o

Viel hij in de huiskamer in de grote kooi naar beneden van één van de hoge stokken waar ze toch hun slaapplaatjes zoeken maakte hij al snel een smakker van 1 meter 65, nu zal de val nooit dieper zijn dan een cm of 65-70, dit scheelt toch bijna een meter.  ;)

Ditzelfde telt eigenlijk ook voor Vlindertje, die niet valt maar in een gekke bui wild fladderend van een stok springt en dan omdat ze maar aan 1 vleugel slagpennen heeft  gewoon naar beneden valt.  :o Ook zij zal er tot ze volledig herstelt is in blijven wonen.

Thea, je vraag over het aantal. Ik zal het even moeten zien als de kooi is aangekleed en als er valkjes in zitten, hij is bij mij immers nog leeg. Maar ik heb op het moment een Jockkooi in gebruik deze is volgens mij ietsje kleiner en daarin zitten nu JOOP! & Juicy en Vlindertje en Nina Ricci. Ik heb de kooi ingericht met op veel verschillende hoogte stokken, ringen en speeltjes en ook hoog voldoende slaapplaatsen gecreëerd. Voor ieder valkje hangt er een eigen voerbakje dus daar is ook geen ruzie over en de valkjes hebben er ruimte zat in. Ik denk dat als de valkjes dagelijks even mogen vliegen er met gemak 6 valkjes in de Royal King kooi kunnen. Uiteraard moeten ze wel goed met elkaar overweg kunnen maar zelf heb ik geen valkjes die niet samen in 1 kooi kunnen, alles (ik heb er 28) kan probleemloos met elkaar in de kooi zonder dat er ruzie van komt. Valkjes zijn egr verdraagzaam en graag samen, mijn ervaring is dat als ik de 2 grote kooien in de huiskamer open zet en de valkjes zelf terug in de kooi laat kruipen als ze allemaal los zijn, ze allemaal bij elkaar in 1 kooi kruipen, zelfs als ik er 18 los heb zitten. ;D ;D

====

Het D-nestje heeft al 2 dagen geen pap meer gekregen. :D Doris & Djuul zelfs al een dagje langer, even zo uit mijn hoofd. D-Day & Dannii hadden al zoveel zaadjes in hun kroppie vrijdagavond dat ik hen gewoon die avond ook geen pap meer heb gegeven. ::) Zij doen het ook super zonder de pap, ik denk dat zij het voorbeeld overnemen van de 2 grotere. In de kooi hangt geen trosgierst en brood meer en in de verschillende bakken zit nu een mengsel van grasparkietenzaad, valkparkietenzaad, onkruidzaad en pellets (Nutribird B14 voor grasparkieten) verder niks. Dus geen snoep, brood, groente en fruit, alleen maar echt vogelvoer zodat ze niet hun buikje vol eten aan snoep maar echt op gewicht blijven met zaad, zodat ik ook zeker weet dat ze dit kunnen als ze verhuizen naar hun nieuwe huisje want .... dit staat nu natuurlijk snel op het programma voor hun. ;)

Als Bo, Sammie, Dino & Noo-Noo de komende 4-5 dagen net zo mooi op gewicht blijven als ze de afgelopen 2 dagen hebben gedaan krijgen zij het groene licht en mogen zij verhuizen .... dus Claudia, Thea en Ria kruip maar vast in jullie agenda en kijk maar wanneer jullie tijd en zin :P hebben om jullie nieuwe huisgenootjes te halen. :D Bo blijft nog eventjes bij mij logeren, hij wordt opgehaald door Ylona als het splendid jong wat ze hier in de buurt ook op moet halen ook zelfstandig kan eten. ;) Dat scheelt weer een ritje vanuit Zuid-Holland voor haar. :)

Zoals beloofd maak ik of vandaag of morgen nog foto's van hen, dit zullen de laatste zijn die ik maak .... ik geef het stokje door aan jullie en hoop in de toekomst net zo van jullie foto's te mogen genieten als jullie van de mijne hebben gedaan. ;D Uiteraard mag mijn dagboekje daarvoor gebruikt worden door degene die niet zelf een dagboek bij houden en ook door degene die wel een boekje bij houden, natuurlijk. :D

Na de vondst van mijn verrassingseitje van de week heb ik niet meer gekeken in het blok van Pablo & Coco en zal daar straks ook even een blik in het blok werpen en de eitjes schouwen. Over 4-5 daagjes verwacht ik daar alweer het eerste donsje van het E-nest. :D Mijn elfde en tevens laatste nestje van kweekseizoen 2009-2010. De nestjes met onbevruchte eitjes en de 2 verloren nestjes niet meegeteld, Armani & Princess kregen maar 1 jong wat opgroeide bij pleegouders Giorgio & Anaïs dit tel ik dus niet als een nestje en het eerste nestje van Giorgio & Anaïs zelf ging ook verloren omdat 2 eitjes niet volledig ontwikkelde en het enige jong wat geboren werd, er door de toen nog onervaren ouders uit werd geholpen voor de dooier was opgenomen, Yindee mocht maar 1 dagje leven.

Ik mag terug kijken op een mooi en fijn kweekjaar met relatief weinig tegenslagen en tot nu toe 38 prachtige en gezonde jongen die ik heb groot gekregen waar misschien dus nog 3 bij komen deze week. Dit is helemaal niet slecht met Amor & Diégah, Eros & Perle, Armani & Princess en Pablo & Coco als ervaren koppel en Unique & Queenie, Kouros & Lou Lou en Giorgio & Anaïs als nieuw en onervaren koppel. :D

De meeste genieten nu volop van hun verdiende rust. Amor & Diégah en Armani & Princess zitten nu samen in hun kweekkooi (nr.1). Pablo & Coco krijgen dus nog een nestje in kweekkooi 2. Kouros & Lou Lou delen samen met Van Gils & Perle hun kweekkooi 3 in deze rustperiode en in kweekkooi 4 zitten Jim & Ashley alleen omdat zij nog een jong en neuw koppel (hoop ik) zijn. Kweekkooi 5 is de Jockkooi die nu tijdelijk wordt gebruikt door JOOP! & Juicy, Vlinder en Nina maar als deze 4 van de week verhuizen naar hun nieuwe kooi, nemen Unique & Queenie en Giorgio & Anaïs plaats in de Jockkooi. In kweekkooi 6 zitten Dior & Cartier, ook een nieuw koppel.

In de eerste grote kooi in de huiskamer zitten mijn vrijgezelle dames: Chica, Rocky, Noa, J'adore en Naomi. Als Eros dan naar buiten is verhuisd betekend dit dat de tweede grote kooi in de huiskamer helemaal leeg staat in de maanden juli en augustus. Dit is bewust, in de zomermaanden zo min mogelijk valkjes in de huiskamer en zoveel mogelijk in mijn kweekkamertje. Normaal moet ik de huiskamer met 2 kooien vol met valkjes soms wel 3 x maar zeker 2 x per dag stofzuigen om de kooien heen en zeker als ze in de rui zijn. 's Zomers ben ik liever lekker buiten met de kids dan aan het stofzuigen ::) en in de vakantieweken zijn we vaak dagjes weg. Laat ik vloer in mijn kweekkamertje een keer de boel de boel dan heeft niemand daar last van alleen ikzelf :P maar met 4 kinderen die in de huiskamer op de grond spelen kan dit natuurlijk niet. Vorig jaar besloot ik om in de rust beide koppels in de kweekkooi te plaatsen die zij in hun kweekperiode gebruiken en dit ging prima dus .... dit jaar doe ik het weer zo. ;)

Het volgende kweekseizoen hoop ik ook de eerste jongen te krijgen van 2 nieuwe koppeltjes. Dior & Cartier krijgen als het allemaal naar wens gaat hun eerste cinnamon (opaline) bronze fallow geelwang jongen en Jim & Ashley verwacht ik bleekmaskers en bonte bleekmaskertjes van, gecombineerd met cinnamon en/of  opaline en de mannen met het split lutino.

====

Mijn rug is een heel ander verhaal .... door/tijdens mijn zwangerschappen heb ik een zwakke rug en tevens mijn bekken waren erg instabiel. Zolang ik geen gekke dingen doe gaat het best goed, grote schoonmaken zijn funest maar verder kan ik eigenlijk wel alles. Alleen als ik ongesteld ben dan zijn mijn rug, bekken en heupen al een stuk weker en doe ik dan gek dan is het einde oefening. Deze week was zo'n week. Ik moest de kooien (11 stuks) verschonen en waar normaal Ed helpt tijdens zo'n week, was hij nu werken en naar cursus dus deed ik het alleen. ::) :-\ Ed moet inclusief de cursus op 1 dag na 14 dagen aan één gesloten weken, ik kan niet de kooien zolang smerig laten staan, vind ik dan. :P En in plaats van de avonden rustig aan te doen heb ik natuurlijk 4 avonden de 4-daagse gelopen. Resultaat, ik kon niet meer op en neer, mijn hele rug is rot en mijn linkerheup is helemaal niet goed. :-\ Ik kan mijn linkerbeen niet eens optillen, Sanne moest me helpen met mijn broekspijp uittrekken en mijn veters strikken. :-\

Het enige wat dan werkt is rust, rust rust ja en dat gaat natuurlijk niet als Ed is werken. Dan zal ik toch Sophy de trap af moeten tillen (op kan ze gelukkig wel), Jasper en Sophy aan en uit moeten kleden en luiers moeten verschonen en ook in en uit de autostoeltjes, kinderstoelen e.d. moet ik hen tillen.

Kortom .... het is zwaar * piep* ik hoop dat als dinsdag mijn week weer voorbij is en Ed woensdag de nachtdienst in gaat dus overdag weer het zware werk kan doen, mijn rug zich weer hersteld. ;) Tot die tijd is het afzien voor me. ::)

Maar komt goed, dat is het tot nu toe nog altijd gekomen. ;)

=====

Het is nu 6 uur .... ik lig al een uurtje wakker door Jasper die een nachtmerrie had. Hij slaapt nu, Ed gaat zo werken, ik probeer ook nog even te slapen.

Fijne zon/vaderdag iedereen. :D :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Updeetjuh??!!
Zeg maar gerust 'hele UPDATE!'  ;D
Zo op het lezen gaat het met de vogeltjes allemaal super. Gelukkig maar.
Tja, jouw rug en bekken ... je zult voor jezelf daar 'evenwicht' in moeten vinden. Keuzes maken wat écht moet en wat niet persé hoeft. Dat is heel moeilijk, maar soms wel noodzakelijk.

Beterschap voor jouw rug en nog een prettige zondag!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Jemig.....wat een verhaal, ga ik zeker op mijn gemak nog een paar keer lezen!!!!
Maar....Jippie!!! Lees ik het goed!!!
Woensdag ben ik vrij, Kees vanaf ca 12-13 uur....
gaat dat lukken???? Dan is Kees ook do en vrij thuis. zou perfect zijn...
En je twijfelt er toch niet aan dat je Dino kan blijven volgen?
Op de rest reageer later.....

Ida

Updeetjuh ??? Zeg maar MEGA UPDATE  ;D
Fijn om te lezen dat alles prima gaat met de valkjes.
De D-tjes die zich opmaken voor vertrek, je laatste nestje van dit seizoen is volop onderweg en dan genieten van je kweekbreak  ;)

En dan in september weer een nieuw seizoen met nieuwe koppels, ben benieuwd naar die donsjes !

Heel vervelend je rug - probeer zoveel mogelijk rust te nemen - zal moeilijk zijn met je drukke leventje maar dat is wel nodig ! Dus denk aan jezelf  ;)

Even korte update van Rico:
Nog in de rui, verliest iedere dag meer pareltjes......nu pas ga ik zijn echte verenpakje zien, mooi !
Het is zo'n lekker, ondeugend mannetje  ;D Blijft kroelen ontzettend lekker vinden en fluit en brabbelt/praat de hele wereld aan elkaar.
Foto's maken lukt niet echt want meneer springt gewoon op de lens als ik met de camera in de buurt kom hahaha

Van Rico krijg je een dikke beterschap knuffel voor je rug
en van ons natuurlijk ook !
Doe rustig aan en geniet nog even van je D-tjes, sterkte met afscheid nemen  ;)

groetjes Ida - Carlo & Rico

Claudia74

zo wat een update weer :o

de nieuwe kooi is binnen wauw 8) ziet er geweldig uit!

oh wat vervelend zeg je rugpijn heel veel beterschap daarmee en neem je rust wanneer het zich toelaat!

en dan is het eindelijk zover  ;D Sammie mag verhuizen (en de rest van de D-tjes uiteraard) ik zal je een pb sturen ;)

gister Sebastiaan zijn verjaardag gevierd vandaag vaderdag dus de rust weer terug brengen hier en morgen de kooi klaarmaken ;D

nou tot laters!
Claudia

TheaV

Jaaaaaaa....goed, h'e??? Hihihi ik heb ook al een PB gestuurd. En morgen shoppen voor een welkomstspeeltje. De rest is er al en de vervoersbox staat klaar....
Nu wordt het voor jou, Claudia) ook tijd voor een dagboekje????

*Yvon

;D ;D Caroline en een updeetjuh !! .......  ;D ;D

We zijn in iedergeval weer helemaal op de hoogte.
Heel veel beterschap met je rug !!

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jel

zozo wat een mega update:O
wat een mooie kooi heb je!
gelukkig gaat het goed met de D-tjes :)
Wat vervelend dat je zo veel lichaamlijke klachten hebt op het moment hoelijk kun je snel uitrusten en bij komen ;)

Knuffel van Zilver!

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Claudia74

Caroline nog even een vraagje van huishoudelijke aard wat voor voer kan ik dadelijk in het begin het beste geven? Kan ik zorgen dat ik alles in huis heb! 8)

♪ Marlies

Updeetje, kun je nagaan als ze een update neerzet. ::) :P :D :D

Wel heel lekker als je in de zomervakantie niet met uitkomende eitjes en papjongen zit. :D

Hopelijk is je rug gauw weer beter, je bent gelijk helemaal niks meer waard met rugpijn. :-\

Claudia74

Zo de kooi is schoongemaakt :D

nu nog de laatste spulletjes/speeltje halen, dus als iemand antwoord kan geven op de vraag wat voeding betreft zou dat fijn zijn omdat ik dat dan ook mee kan nemen ;)

alvast bedankt!