## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Paula

Verdorie die plukkende vogels toch!  >:(
Hopelijk stoppen ze er toch snel mee en kun je iets vinden wat hen laat stoppen.
Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

christa

wat een leuke foto s ook ik vind die van dat kleintje mooi. ;D

carco

Ik heb zelf ooit dat duimex gekocht voor/tegen het plukken, maar nadat ik de bijsluiter gelezen had heb ik het niet durven te gebruiken en weggegooid.
Leek me nogal agressief spul  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

amazingleeuwtje

Hoi Caroline,

Ik hoop dat het jou gaat lukken om dat gepluk tegen te gaan.
Verder heb ik weer genoten van de foto's, heerlijke, lieve en vooral mooie valkjes heb je gekweekt..

Liefs uit een akelig koud Moordrecht :-\

Caroline

* Het C-nest *

* Chance * Cairo * Chucky * Chili *

Bedankt voor de tip, Caroline, ik had ook al even gelezen maar inderdaad, ik durf het niet aan, moet er niet aan denken dat Giorgio en/of Anaïs het binnen krijgen, de verhouding van een kindje van 2-4 jaar wat je af wilt leren om te duimen is natuurlijk wel erg groot ten opzichte van een valkje van 100 gram. In verhouding krijgt de laatste veel meer binnen. :-\

Ik smeer vanavond de vaseline gewoon meteen nadat ze te eten hebben gegeven op de donsjes, dit is de tijd dat ze (volgens mij allebei) gaan plukken. Tevens hou ik het in de gaten, zolang het om pennetjes van kleine veertjes gaat en niet zoals Eros deed, slagpennen en grote staartveren laat ik het even zo. Het is niet de eerste keer dat er donsjes van me worden geplukt en ik weet inmiddels ook dat ouders zich eigenlijk nergens door laten tegen houden .... ::)

Weg halen van de donsjes bij de ouders vind ik op dit moment nog helemaal GEEN optie. Chance is nu pas 15 dagen, kleine Chili vanavond pas 6 dagen. Plukken, het is niet fijn maar we weten uit ervaring allemaal dat de veertjes op de rug, schouders, koppies en kuifjes weer gewoon terug komen. ;)

Gezonde voeding en ouderwarmte is in deze fase van hun leventje zo veel belangrijker dan mooie veertjes .... onder de 4 weken haal ik ze liever niet bij de ouders weg puur alleen maar omdat ze geplukt worden. ::)

Genoeg geklets .... ;D

De foto's van gisterenochtend, ik kreeg hulp van onze Sophy, die ze allemaal een kroel en kusje heeft gegeven. ;)

Mooie felgele Anaïs, zo'n trotse mama.

Chance, pleegkind van Armani & Princess, Princess is een volle zus van Anaïs.

Chance wordt een getekend valkje, doordat de weinige grijze veertjes die het had geplukt zijn kan ik nog niet echt zeggen welke mutatie, cinnamon of wildkleur.

Chance wordt wel errrrrg mooi!!

Chance :-*

Cairo is een wildkleurtje wat zeker nog pareltjes gaat krijgen want beide ouders zijn gepareld. ;) In principe krijgt het oranje wangen maar mijn eigen Juicy kreeg ook door reversed crossing over gele wangen, dus ook Cairo kan zo maar nog een geelwangetje worden. :D

Cairo

Cairo heeft hele donkere teentjes en krijgt donkere nageltjes. ;D

Chucky krijgt ook een grijs kuifje dus wordt niet bont. Het is nog te vroeg om te zeggen of Chucky cinnamon of wildkleur wordt. Ook Chucky kan gele of oranje wangen krijgen. :D

Chucky heeft ook als de oogjes geopend maar vindt het daglicht nog erg fel .... vandaag krijgt hij/zij ook een ringetje om. :)

De kleine Chili,  5 ½ dag oud en al zo dapper. :-* Papa en mama voeren het eigenlijk al een beetje te grof doordat de oudste Chance al 15 dagen oud is. Maar met 1 x per dag ('s morgens bij de eerste voeding van de ouders) 0,5 ml pap lijkt het toch goed te gaan en tot nu toe is het kropje 's morgens netjes leeg en zijn de poepjes niet vermengd met onverteerde zaadjes, dus .... komt goed. ;)

Bij Chili zie ik nog geen donker kuifje doorkomen, het zou dus zomaar een bontje kunnen worden .... met cinnamon of wildkleur, oranje of gele wangen.

Spannend nog even dus, misschien wel mijn eerste zelf gekweekte bonte geelwang popje. :D

Een kroel en ....

Een kus. :-*

Als laatste nog een paar fotootjes van de ouders, die lekker rond vlogen terwijl ik met hun kinders bezig was. ;)

Giorgio

Anaïs

Anaïs

Samen dutten .... :-* :-*

De foto's van de kinderen, inclusief Thomas zijn diploma zwemmen volgen nog .... ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Caroline

Even nog voor degene die het interesseert (toekomstige baasje misschien ::) ) ....

Ik heb even afgetekend waar de grijze pennetjes van Chance hebben gezeten.  ;)

PS. mijn kunde met Photoshop is niet zo groot.  :P ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Ik blijf maar netjes in jouw kleurtje..
Het is altijd heerlijk genieten van de mooie fotoreportage..

en die foto van sophy

dit was naomi toen dertijd

lief he  ;D

wie zou dat niet willen weten waar de grijsjes zaten ikke wel hoor ...

;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

amazingleeuwtje

Geweldige foto ;D :-*..
Spannend wat de mutaties gaan worden, nou hoe dan ook ik vind ze stuk voor stuk om te  :-* ;D

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat een heerlijke foto's heb je geplaatst meid en wat een dotjes  :-*

Het blijft vreemd waarom ouders plukken hè, hopelijk helpt de vaseline, en gelukkig is het niet zo erg als bij Eros toen. Ook zijn ze in goede handen en hou je het goed in de gaten  ;)

Fijne dag vandaag, ook uit een nat en koud Capelle  :-*

Liefs, Karin

willianne

Leuke foto's Caroline,wat zijn ze toch mooi de jonge valkjes.
En Bianco :-* :-*,blijft favoriet hoor :D :D
Elke keer weer genieten als je foto'tjes geplaatst heb! :D

Paula

Mooie foto's weer van mooie donsjes! Geweldig.
Zo op het zien valt het plukken nog wel mee. Je kunt zien dat er wat geplukt wordt, maar het is nog niet heel heftig. Gelukkig maar. Hopelijk helpt het smeren van de Vaseline.
Wat de Daumex betreft: ik heb het nooit gebruikt, omdat ik het hier niet kopen kan. Weet dus ook niet of het schadelijk zou kunnen zijn.
Veel succes nog met de kleintjes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Yvon

Hoi hoi

Beetje helaas niet met een bakkie koffie zitten genieten,
maar zonder de koffie was het toch ook genieten van de kleine prachtige wordende valkjes !!  :-* ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ida

;D ;D ;D GENIETEN HOOR  ;D ;D ;D
De B-tjes zien er super uit, die zijn alweer groot geworden zeg.

En dan de C-tjes, wat worden ze mooi, ondanks de pluk -akties van pa/ma.
Chance is een schatje en die kleine Chili..........lief !
Ze zijn eigenlijk allemaal lief hoor........maar ik heb wel een zwak voor donsjes.

groetjes Ida

Frogh777

Prachtige foto's Caroline... Prachtig om te zien hoe ze opgroeien!