## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

bobbie

Lieve Birdy, met jou was alles bijzonder
je werd geboren met hulp, het lukte je niet zonder.
In het begin leek alles goed te gaan en begon je te groeien
alleen je pootjes, vleugels en koppie niet, je zou nooit opbloeien
tot een mooie sterke valkparkiet.
De natuur besliste anders tot ieders verdriet.

Rust zacht dappere Birdy, het gaat je goed.
Bijzonder dat we je hebben "ontmoet".
Zo staan wij weer even stil bij het wonder van de schepping,
dat alles niet zomaar "gewoon" is, blijkt maar weer een zeker ding.
Dag poepie, doe iedereen de groeten die bij de regenboogbrug stond te wachten op je arriveren.
We hebben weer  veel van je kunnen leren.

Nel

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hoi Caroline,

Hoe verdrietig ook dat Birdy is overleden, de natuur heeft deze beslissing moeten nemen... precies op de juiste tijd...daar doen jouw goede zorgen niets aan af :-*

Rust zacht lieve, kleine Birdy!

Verder wil ik je graag een fijn weekend wensen en je laten weten dat ik regelmatig aan jou en je valkjes denk..

Liefs, Marian

ManjaV

Heel veel sterkte Caroline met het verlies van Birdy  :-*
Het was een lief donsje :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Ik wilde even iedereen bedanken voor alle lieve maar ook alle eerlijke woorden.  :-*

Ik geef eerlijk toe dat ik wel wat geschrokken ben van het feit dat sommige van jullie ervan uit gingen dat Birdy leed en dat ik door het even aan te willen kijken hem dus min of meer liet lijden ....  :-[

Dit deed en doet me best een beetje verdriet, ik zou namelijk nooit maar dan ook nooit een beestje (langer) laten lijden als ik ervan overtuigd was dat het beestje ook daadwerkelijk leed.

Ik durf met bijna 100 % zekerheid te zeggen dat Birdy niet echt pijn heeft gehad aan zijn pootjes, tevens geef ik eerlijk toe mochten zijn pootjes zo klein zijn gebleven, hij zeer zeker geen waardig leventje zou hebben kunnen leiden en dat ik dan ook de keuze had gemaakt om een einde te maken aan zijn leventje met behulp van een dierenarts. Tuurlijk wilde ik zijn leventje niet zomaar beëindigen zonder dat ik wist hoe zijn pootjes verder zouden ontwikkelen, ik wist het immers pas een paar uurtjes ....

Helaas stopte zijn kropje met werken nadat pa en ma hem te grof hadden gevoerd, hij kon de zaadjes die ze hem gaven nog niet verteren, dit heeft hem een gevoel van honger gegeven wat zeker niet fijn is geweest voor hem.  :'(

Gelukkig heb ik zelf de moeilijke keuze niet hoeven maken, de natuur heeft het voor me gedaan ....

Het is verschrikkelijk dat Birdy moest overlijden, helaas zullen we ook niet weten of dit door zijn "te vroege geboorte" kwam. Het blijft bijzonder dat hij is blijven leven ondanks dat hij de dooier niet had opgenomen, dit hebben we dan toch maar mooi van hem geleerd.  :)

Rust zacht, lieverd.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

bobbie

Meis, ik heb er geen moment aan getwijfeld dat je het beste voor Birdy zou doen. Ook ging ik er van uit dat ie geen pijn zou hebben, niets wees daarop. Ook had ik al in mijn hoofd, dat als tie zou blijven leven en zich goed kon verplaatsen, hij bij mij had mogen wonen, helemaal geen punt.

De natuur heeft "gesproken", ons een leermoment gegeven en weer tot zich genomen.

Het is geen moment in mijn hoofd opgekomen te denken dat ie leed. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen jouw berichten hier had gelezen, dus niet de reacties. Maar ik weet zeker dat niemand het kwetsend heeft bedoeld. Iedereen weet dat je helemaal voor je dieren gaat, maar niet verder gaat dan je gevoel aangeeft. En je gevoel doet het prima bij jou. :-*

Groetjes, Nel :)

Dierenfreackske

Hoi, is waar, en wat een mooi gedichtje van Nel....kreeg de tranen in mijn ogen er van, zo onrtroerend he en mooi!!

Hopelijk  heb je ondanks een fijne dag gehad samen met je gezinnetje. Hoe is het nog met Fleurtje?? Grtjs. Ann

Jel

arme Birdy!
wat erg dat dit moest gebeuren!
rust zacht lieve birdy
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Saar

♪ Marlies

Jammer dat Birdy het niet heeft gered. :-\
Maar goed dat de natuur heeft ingegrepen, en dat je het zelf niet hoefde te doen.

Ook ik denk dat het kleintje niet heeft geleden.
Jij bent er ook de persoon niet naar om iets of iemand te laten lijden. Wat dat betreft hoef je jezelf niets te verwijten.
Als er iemand met haar beestjes begaan is, dan ben jij het wel. :-*

Voor mij waren de foto's ook niet schokkend, het is inderdaad zoals Nel al zei een leermoment voor ons allen.
Heeft die kleine ons toch nog iets kunnen geven in z'n te korte leventje.

Groetjes Marlies ;)

carco

Citaat van: Caroline op 27 februari 2010, 20:17:17
Citaat van: carco op 27 februari 2010, 13:03:41

Wie weet wel weggevallen, zou zomaar kunnen dit heeft Irene met George: die zou ook split opaline moeten zijn, maar is dit niet.

Groetjes: Caroline.

Ja .... is dat zo?? Dit wist ik niet ....

Hij moet inderdaad {X2 cinnamon en opaline} en {X1 lutino} zijn.

Is hij wel split cinnamon en lutino??

Dit wist je als het goed is wel hoor, want ik had hier nog contact met je over gehad  ;)
Split ino is hij wel want er was een albino en een lutino geboren ook  :D Alleen wat gepareld moest zijn was het niet. 1 wildkleur en 1 cinnamon witmasker pop terwijl alles gepareld had moeten wezen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Hermien

Ik heb de reacties maar even terug gelezen, maar maak zelf uit geen daarvan op dat forumleden denken dat het beestje geleden heeft. Wèl dat door zijn/haar natuurlijke dood een lijdensweg bespaard is gebleven.Want zeg nou eerlijk: te kleine pootjes en vleugels en niet volgroeide hersentjes zouden zeker heel veel problemen hebben gaan geven.

Naar mijn bescheiden mening heeft ook niemand jou iets verweten. Er is meegeleefd en meegedacht over een mogelijke oplossing. Dus Carolien, jij kunt met een zuiver geweten je tranen drogen en het verdriet om Birdy's dood een plekje gaan geven.

Met een dikke kus van Binky, die weer behoorlijk op de X-factortoer is. Maar dat is een ander verhaal en moet nog geschreven worden....