## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kaatje

Jeetje Caroline,

Afschuwelijke foto's en wat ontzettend zielig, hier word ik echt verdrietig van

Ik schrik ook echt van de foto's, en op de foto's is nu ook duidelijk te zien dat Birdy eigenlijk nog niet levensvatbaar/ontwikkeld was. Misschien leek dit de eerste dagen wel zo, maar als je Birdy nu na 8 dagen zo ziet liggen, dan bekruipt mij een heel onaangenaam gevoel.

Naar mijn mening is het beste, niet nog even aankijken, maar .... hoe zielig het ook is, dit beestje kan je beter in laten slapen, want Birdy mag niet verder lijden op deze manier.

Ik hoop voor Birdy dat hij vanaf zijn geboorte niet geleden heeft door onderliggend lijden, want dat zou natuurlijk vreselijk voor dat beestje zijn  :'(

Het is echt heel vreemd waarom er in dit nest, drie valkjes zitten welke niet zelfstandig het ei hebben kunnen verlaten.

Ik hoop dat het met de andere twee kleintjes wel goed zal gaan in de toekomst, want in de natuur hadden de ouders niks voor ze kunnen betekenen.

Sterkte met het maken van de juiste beslissing!!

:'(  :'(  :'(

Ida

o jee, het leek zo goed te gaan  :-[ het zijn wel hele kleine pootjes..........
Nog even afwachten ? Moeilijk hoor...sterkte met wat je moet gaan beslissen

liefs Ida

Kimm

sorry, maar ik word echt verdrietig van deze foto's :'(
Ik vind het ook erg zielig.

ik hoop dat je deze lieve birdy in laat slapen  :-\

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Inderdaad Caroline,

De pootjes van kleine birdy zijn echt klein.
Ik verbaas me altijd al over de kleine donsjes die al heel snel grote voeten hebben, want dat lijkt dan direct zo bij zo'n klein donsje hé!

Sterkte met het nemen van een beslissing. Dat zal moeilijk voor je gaan worden, want we weten allemaal dat je ze er zo graag doorheen trekt, maar soms is er misschien meer aan de hand dan dat je zo op het oog zou kunnen ontdekken.

Met al jouw kennis, zul je beslist de juiste keus maken, maar makkelijk zal het niet zijn wat je ook besluit.

Ik wens je nogmaals sterkte toe... jammer hoor.... Birdy leek het zo goed te doen he.

Ik denk aan je meis  :-*

Liefs Manon

bobbie

Ach jeetje, ja dat kan ook natuurlijk. Daar staan we helemaal niet bij stil. :-\ Zijn het allebei de pootjes? En de vleugels, ontwikkelen die zich wel normaal? Heeft het hoofdje een normaal formaat?

patty_dordtse valkjes

iedergeval sterkte met een moeilijke beslissing en we weten dat je de juiste neemt.

dikke knuffel
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Ik kom net terug van het zwembad en ik heb de keuze niet hoeven maken ....

Kleine Birdy is vanavond tussen broertjes en zusjes ingeslapen, het was nog warm toen ik het om kwart voor 8 vond. :'( :'( :'(

Ik probeer het al een half uurtje hier te typen maar mijn laptop heeft uitgerekend nu weer kuren .... dat rotding!!!!

Ik hoop heel erg dat kleine Birdy niet heeft hoeven lijden de afgelopen dagen en als dit wel het geval is, dan is dit nooit mijn bedoeling geweest ....  :'(

Ondanks de niet normale start ontwikkelde Birdy zich eigenlijk heel normaal, het was een dapper en normaal donsje wat weliswaar ietsje kleiner was dan de andere op dezelfde leeftijd maar dit zie je wel vaker bij de laatste van het nest. :) Als je op eerdere foto's kijkt zie je ook dat de verhoudingen normaal zijn de voorgaande dagen en Nel, even reageren op jouw vraag, voor ik naar het zwembad ben gegaan ben ik nog bij Birdy geweest, hem nogmaals na gekeken, enkele fotootjes gemaakt om deze later op de laptop mega uitvergroot te bekijken ::) en om nog even een knuffie te geven. Toen constateerde ik ook dat niet alleen zijn pootjes en koppetje maar ook de vleugeltjes iets achterbleven in de ontwikkeling.

Tot gisteren leegde zijn kropje ook normaal en het was vanmorgen dat ik echt zag dat er veel grof voer in de krop bleef zitten, na een ml. dunne pap, leegde de krop toch weer normaal maar toen het kleintje vanmiddag weer 1 ml. had gekregen zag ik aan het einde van de middag vlak voor ik naar het zwembad ging dat de krop niet meer werkte ....

De twee andere donsjes die ik uit het eitje moest helpen ontwikkelen zich tot nu toe verder normaal, Karin, het enige wat ik tot nu toe aan de 3 donsjes die problemen hadden met het uitkomen zag, was dat ze zo ontzettend groot waren en mogelijk daardoor de draai om hun asje niet hebben kunnen maken. Bianco en Beau hadden het geluk dat ze op de normale uitteldatum uit hun eitje kwamen, voor Birdy was het te vroeg, met 16 dagen .... Buddy, het enige donsje wat normaal uit het eitje kwam, was qua formaat ook kleiner, een normaal donsje.

Sorry dat jullie de foto's als schokkend hebben ervaren, misschien ligt het ook een beetje raar zo op mijn hand op zijn ruggetje maar dit was puur om de pootjes te laten zien. Eerlijk gezegd was er niks schokkend te zien aan het donsje ::) , alleen dat het te kleine pootjes had maar nogmaals, dit was eerder niet het geval.

Op deze foto van woensdag zie je ook een normaal ontwikkelend donsje ....

Ik kijk later nog even naar de foto's, misschien plaats ik er  nog wel een enkele van om aan jullie te laten zien, mogelijk zien jullie er meer aan dan ik. ;) Op de foto's die ik rond 18 uur maakte zie je een donsje dapper rechtop op mijn hand zitten.

Het kleintje heeft de eerste dag echt gevochten maar op deze wereld was helaas geen plaats voor hem.

Rust zacht, kleine Birdy. :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Ojeee,dat ziet er zeker niet goed uit de pootjes van Birdie.  :-\
Op de foto ziet Birdie er niet echt ernstig misvormd uit alleen die pootjes zijn nog super klein.
Echt lijden doet hij/zij denk ik niet.
Maar om het verder te laten groeien.....  ???  ::)
Rene en ik weten hoe het is om voor zo'n kleintje te moeten beslissen.

Ahhhhhh......het is al uit zijn lijden,al heeft Birdie naar mijn idee niet geleden.
En geef jezelf al zeker niet de schuld.
De natuur heeft zijn deel gedaan.

Heel veel sterkte ermee !!  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Caroline,
:'( :'( :'( :'( :'(
Arme kleine Birdy... hij heeft het helaas niet mogen halen.
Geef jezelf niet de schuld Caroline, je hebt je uiterste best gedaan om hem te redden.
Ik denk niet dat Birdy geleden heeft, anders had hij er niet zo levendig en vrolijk bijgezeten.
Heel veel sterkte Caroline.
Rust zacht lieve Birdy :-* :-* :-*

De foto's vond ik niet schokkend hoor.
Juist goed dat wij met jouw mee mogen kijken, daar leren we allemaal weer van.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Caroline,

Het klinkt misschien raar, maar in het geval van Birdy ben ik blij dat de 'natuur' een handje geholpen heeft. Ook ben ik blij om te lezen dat ook andere denken dat Birdy niet geleden heeft, dit hoopte ik ook heel erg!

De foto's zijn voor mij, iemand die nooit donsjes heeft gehad, of zal krijgen, wel zwaar bij aanzien, maar ook dat is de natuur.

Op de foto van woensdag lijkt er inderdaad nog niets aan de hand, .... jeetje wat zit alles soms gecompliseerd in elkaar  ::)

Geef Birdy maar een mooi plekje in de tuin  :-*

Rust zacht lieve Birdy  :-*  :-*

patty_dordtse valkjes

Lieve caroline,

Gelukkig ene kant hoefde jij die keuze niet meer te maken ...
Heel veel sterkte iedergeval...

Dit kleine wondertje heeft zijn eigen weg gekozen..
en ik denk ook dat die niet geleden heeft hoor  :-*

dikke knuffel van ons
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.  :-*

Karin, de eerste foto's (nog in het eitje en er net uit) vind ik ook schokkend hoor, deze plaatste ik al eerder en ik wist ook echt niet wat ik moest doen toen ik Birdy zo half in het eitje had gevonden. De foto van vandaag waarop je het buikje van Birdy ziet, dat lijkt er vreemd uit te zien maar een buik van een donsje ziet er gewoon ook eng uit.  ::)

En Birdy krijgt morgen een mooi plekje in het natuurgebied aan het eind van de straat waar alle overleden donsjes/jonkies/valkjes (behalve Binky en Fleur) liggen .... wij hebben sinds een paar jaar voor en achter alles betegeld.  ;)

====

Ik wil graag de laatste foto van Birdy met jullie delen ....

Vanmiddag om 17.57 uur gemaakt, zijn kropje leegde toen al niet meer en je ziet duidelijk zijn te kleine voetjes maar jullie zijn het toch met me eens dat dit geen lijdend beestje lijkt .... hoop ik.  :-[

Zo dapper nog met zijn koppie omhoog ....

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Op de laatste foto van Birdy is niks speciaals te zien vind ik.
Op het kleine pootje na dan.
Hij zit er pittig bij hoor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes