## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Dank je wel allemaal voor jullie meelevenen en het duimen.  :-* :-* :-*

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, een donsje wat te vroeg uit het ei komt en het toch redt.  ::)

Ann, bedankt voor je tip maar het probleem is niet dat de kleine van Kouros & Lou Lou niet door de eischaal komen, ze kunnen om de één of andere reden niet draaien in het ei om het dopje rondom los te tikken, ze blijven "vast zitten" in het ei op 1 plek met al resultaat dat daar de barstjes uiteindelijk een gaatje worden.  :-\ Dit zie ik ook duidelijk gebeuren omdat ik om het uur een nestcontrole kan houden hier. ;)

Een donsje neemt de dooier tot zich tijdens het ronddraaien/los tikken van het dopje. Als het gaatje dus te snel komt is het donsje nog niet klaar, de dooier is nog niet in zijn buikje opgenomen wat gebeurt via een soort navelstreng. Tevens zijn de longetjes dan nog niet rijp.  :-\

Bij het eerste eigen jong van Giorgio & Anaïs maakte ik dit mee toen de onervaren ouders een eitje zelf open maakte, de dooier was niet opgenomen en het jong, kleine Yindee, kreeg het steeds benauwder waarna het uiteindelijk door zuurstof tekort stierf na enkele uurtjes te hebben geleefd.  :'(

Birdy zijn longetjes waren wel rijp, hij ademde normaal alleen je zag duidelijk dat de dooier nog niet helemaal was opgenomen, wel een gedeelte.

Birdy is duidelijk nog niet klaar om al geboren te worden, pas 16 dagen geleden is het eitje gelegd ....

Vanmorgen vond ik Birdy met zijn hele onderlijfje vastgeplakt in het ei, hart trappend met zijn voetjes om het eierdopje weg te schoppen, hard piepend omdat dit hem niet lukte.  :-\

Eerst moest ik weten wat er zich in het eitje bevond, ik zag namelijk alleen maar opgedroogd vlies en bloed aan zijn lijfje zitten ....

Eerst een lekkere warme theedoek van de verwarming gepakt en de warme kraan laten lopen, daarna met mijn vinger steeds warm water op het kleine onderlijfje gedruppeld net zo lang totdat het eierdopje er van zelf afviel. Na het droogdeppen viel opgedroogd vlies met bloed eraf en zag ik dat de dooier nu helemaal was opgenomen. :D Ongelofelijk!!!!

No gnat van het weken met warm water.

De dooier helemaal leeg en in zijn buikje.

Na een paar uurtjes lekker onder mama gelegen te hebben vond ik Birdy opgedroogd met een klein beetje voer in zijn kropje. :D

Die foto's komen in een volgend berichtje. ;)

Ik ben zo ontzettend trots op Kouros & Lou Lou, een jong koppel met weinig ervaring en geen seconde hebben zij kleine Birdy verstoten, dank zij de warmte die Birdy vannacht mocht ontvangen van zijn mama heeft hij de kans gehad, de dooier tot zich te nemen en een gezond donsje te worden.

Lieve Kouros & Lou Lou een hele dikke kus. :-* :-*

Kouros

Lou Lou

Vanmorgen stond mijn wekkertje vroeg, Patty zou om half 10 hier zijn om Zoëy op te halen maar om kwart voor 10 kreeg ik een SMSje dat ze het niet ging redden ....

Alles hier is aan kant, beestjes en kindertjes zijn verzorgd, ik heb dus even tijd over om wat fotootjes van de A-tjes te plaatsen, zij zijn druk bezig met uitvliegen!!!!

PS. Internet doet het gelukkig ook weer. :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

bij deze bied ik me excuses aan.
ben net 15 minuten binnen en ben net van de wc af met mijn teiltje ...

sorry nogmaals kan het niet vaak genoeg zeggen...  :'( :'( :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Birdy *

Kleine Birdy heeft zijn eerste hapje eten gehad van zijn ouders, tijd om hem/haar voor te stellen dacht ik zo. ;)

Eigenlijk zou het Bayo gaan heten, wat Afrikaans is voor "het verkregen genot". Toen het gisteren er naar uit zag dat hij het niet ging redden kwam de naam Birdy bij me naar boven, Bayo paste helemaal niet bij de situatie ....

Nu hoort de naam Birdy al zo bij het kleintje, dat het gewoon zo blijft heten. Het is toevallig ook nog met een B. ;)

Als je goed kijkt zie je wat donkers op de plek waar het kropje zit, dit is al wat voer. :D

Kleine Birdy is nog erg moe maar ligt lekker warm tussen Bianco, Buddy en Beau, onder papa Kouros, die nu de ochtenddienst heeft over genomen. ;)

Tot straks met foto's van de A-tjes.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Kaatje

Jeetje Caroline,

Je hebt met dit nest wel het onderste uit de kan moeten halen, maar al je inspanning en ervaring is gelukkig beloond. Het is inderdaad een raadsel waarom de kleintjes de draai niet maken, en ik als leek weet het natuurlijk al helemaal niet  :-\

Gelukkig heeft de kleine het gered, als je de kleine dan in het ei ziet zitten dan geef je het heel weinig kans, en dan ineens na jouw hulp is het weer echt een donsje. Onvoorstelbaar!!

Heel erg veel succes met kleine Birdy, ik hoop dat het gevaar geweken is en het een grote en sterke valk mag worden  :-*

Fijn weekend!

*Manon*

een koppeltje om trots op te zijn Caroline  :-* :-* :-*

Mooie fotos heb je gemaakt....

Gefeliciteerd met dit mooie en dappere donsje  :-*

*Manon*

oja en ook op je zelf mag je trots zijn Caroline... je had het niet beter kunnen doen  :D :D

amazingleeuwtje

Ida

Super dat Birdy het gered heeft ! Vind het een leuke naam voor dit kleine wondertje.
Veel geluk voor hem/haar, met jouw in de buurt moet dat gaan lukken  ;D

Ida

bobbie

Ach gossie, kleine Birdy met d'r rode lensje  8) :-*

Straks komen Renzo en Jamie-lee hier. Ik zal ze de foto's laten zien van de baby.

Net had ik Jolanda aan de foon. De kids zijn allebei thuis dus ik stelde voor hier te komen. Jolan het aan Renzo vragen, ja dat wilde hij wel. Toen vroeg Jolanda of hij me nog aan de telefoon wilde. NEEEEEEEEEEEEE, lopen naar oma. Hahha, hij dacht even dat als ie mij aan de telefoon kreeg, hij dan niet naar me toe zou kunnen. End lopen hoor, kan beter de auto nemen zei ik tegen hem. Vogeltjes. Ja, ik zit in de vogelkamer. Fluiten. Ja ze fluiten. Ik kom. Oke Renzo, tot straks.

Als ik de foto's van Birdy laat zien, zal ik proberen niet te vergeten foto's tijdens het bewonderen te maken van Renzo ;)

Groetjes, Nel :)

sabine

Gefeliciteerd met je wondertje :-
Wat fantastisch dat Birdy de nacht heft overleefd!
Hij/zij mag van geluk spreken met zulke goede ouders en met jou, Caroline :-* Anders had het waarschijnlijk niet gered.

Groetjes Sabine

Saar

lieve foto's :D
Maar ligt t aan mij of heeft Birdy een hele lange nek ???

Lijkt wel een girafje hier op de foto ;D

Caroline

Citaat van: Saar op 19 februari 2010, 12:23:43
lieve foto's :D
Maar ligt t aan mij of heeft Birdy een hele lange nek ???

Lijkt wel een girafje hier op de foto ;D

Ja dat komt omdat ik eraan heb zitten trekken.  :o ;D ;D

Nee hoor  ;) .... denk dat dit lijkt hoor omdat het nog niet helemaal opgedroogd is.  ;)

Op deze foto hieronder zie ik dat het een gewone nek heeft, toch??

Ik zie niks apart aan het donsje, aan geen enkel donsje, alleen dat ze flink zijn.  :o Dit donsje ook, is 16 dagen geleden het eitje gelegd.  ::) Een prematuurtje dus en hier zie je niks van qua maat.  :)

Dit is denk ik ook de reden dat ze zich vast draaien in het eitje, de donsjes zijn echt extreem groot voor donsjes, zeker als je dan ook bedenkt dat ze ook nog eens met 16-17 dagen al uitkomen.  ::)

Ik ga de foto's plaatsen, ze zijn als geupload maar moest even Sanne weg brengen, die gaat bij haar achternichtje spelen.  :D Leuk zo'n grote nicht, het nichtje van onze kinderen was 20 toen Sanne geboren werd en nu inmiddels zelf al inverwachting van de derde.  :)

Iedereen kei bedankt voor alle complimentjes.  ::) :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

;D :o :o :o ;D
Op de andere foto ziet het nekje er inderdaad normaal uit.
Foto's kunnen je af en toe echt misleiden.
Maar het zou zomaar kunnen hoor dat de donsjes erg groot zijn.. De gele donsjes van Plien en Sjors waren ook gigantisch :o Terwijl de witte donsjes juist weer hartstikke klein waren ::) Deze hebben het ook niet gered :-\
Ik kom straks weer even foto's kijken ;)
Groetjes Saar :-*