## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Beterschap meid, ik ben er op dit moment van aan het opknappen maar het is een hardnekkig virusje, dat kan ik je wel vertellen  ::)

Hopelijk blijven de kinderen hiervaan bespaard. Doe het rustig aan met jezelf.

Liefs, Karin

Caroline

Ja, ik weet het Karin .... mijn ouders sukkelen er al vanaf de kerst mee.  :-\

Mijn buikje lijkt nu toch wel rustig te zijn, alles blijft er gelukkig in van boven en van onderen, dan wordt je ook niet zo slap wat natuurlijk al weer een vooruitgang is met de verzorging van de kids.  ;)

Ik ligt nu even anderhalf uur op bed met een slapende Sophy die ook nog steeds niet lekker is, even saampies bijtanken.  :)

De valkjes zijn verzorgd, het Z-nest en Xion hebben hun pap gehad, zij krijgen nog 2 x per dag, Xenox, Xante en Ashley gaan het vandaag zonder pap proberen denk ik, even hun gewicht vanavond aankijken.  ;)

Verder wat onverwachte verhuizingen die ik eigenlijk het weekend wilde doen als ik de 2 kweekkooien kon schrobben en ontsmetten maar helaas Unique & Queenie en Amor & Diégah waren me voor.  :-\

(Unique &) Queenie hadden al 2 eitjes in de grit/kiezelbak gelegd, ik had de eerste niet eens gezien van de week.  :-[ Zij zitten nu in de eerste huiskamerkooi bij de vrijgezellen en kneusjes. Ze kregen al 2 nesten met ieder 5 jongen, ze hebben nu rust dus mogen echt niet meer.  ;) De eitjes zaten met poep en grit, ik heb ze weggegooid.

Amor & Diégah zaten samen met Zora gezellig in het blok, toen ik Zora zijn kropje wilde controleren, viel Diégah me aan, ze zat op een ei.  :-\
Zij kreeg als eerste nest een paar eitjes die fout afliepen door te snel leggen vermoed ik, hiervoor in de plaats kregen ze 2 pleegeitjes, dit werden de albinomeisjes, Tiara en Tiamo.
Terwijl ze deze jongen nog groot bracht legde ze 6 eitjes maar die bekeek ze niet. Deze legde ik bij Kouros & Lou Lou  die toen verkeerd wipte en onbevruchte eitjes hadden. Uit deze eitjes kwamen 4 jongen, het W-nest.  :D Omdat Amor & Diégah toen weer een nestje wilde en alleen nog maar het pleegnestje hadden groot gebracht mochten ze nog 1 nestje van me, dit werden de X-jes maar nu mogen ze echt niet meer.  :-\

Het eitje heb ik bij Kouros & Lou Lou neergelegd, Zora heb ik bij Zoëy, Zaza & Zippo in de zwarte kooi geplaatst en krijgt vanaf nu, precies 5 weken oud, 2 x daags pap, het blok heb ik verwijderd en Amor & Diégah heb ik ook verhuisd naar de huiskamer, zij zitten in de tweede kooi. Hopelijk doet dit hun cyclus doorbreken.  :-\

Leuk nieuws bij Kouros & Lou Lou --> hun derde eitje is ook bevrucht en er lag vandaag een vierde eitje bij. Samen met het eitje van Amor & Diégah hebben zij nu dus 5 eitjes.  :D

Van Gils & Perle hebben het gezellig samen maar daar is dan ook alles meegezegd, er is geen lichamelijke aantrekkingskracht.  :-\

Dior & Cartier zijn echt een koppeltje geworden, ze wipwappen dagelijks, kroelen veel en slapen samen op 1 stokje.  :D :D

Alpha, Ayo & Amore groeien goed, leuk om te zien dat Amore wildkleurig gepareld wordt. Deze mutatie had ik nog niet eerder, hij/zij krijgt zwarte nageltjes en donkere pootjes.  :) Verder kijk ik de wangveertjes er bij alle 3 wel uit.  :-X

Vlindertje haar vleugel gaat er steeds beter uitzien maar ze is er nog lang niet .... het is maar goed dat ik zelf een albino meisje wilde houden want ze had voorlopig nog lang niet weggekund.  :-\ Het is een heel lief ding wat af en toe niet zo van mijn handen gecharmeerd is omdat ik haar al zo vaak heb moet verzorgen maar .... ik heb er goeie kijk op en denk dat het na de eerste rui een gewoon valkje zal zijn.  :D Het is alleen haar verenkostuumpje wat zo slecht is (stoute papa Eros), verder doet ze het super, ze weegt bijna 100 gram.  8)

Het weekend helpt Ed mij even met de 2 lege kweekkooien. Ik wil ze met een jong nestje en een nestje met eitjes niet achter schoonmaken i.v.m. de onrust die dit veroorzaakt. We tillen ze dan even naar de keuken aangezien buiten wel erg koud is nu. Na de schoonmaak gaan Armani & Princess, getekend & getekend witmasker, in de eerste kweekkooi samen met een blok. De andere kooi is kooi 5, de Jockkooi. Deze blijft voorlopig even leeg. Als Ashley (Xoe) goed zelfstandig kan eten mag zij daarin samen met Jim om samen te koppelen. Jim is erg ongelukkig in de vrijgezelle-dames-kooi, hij versiert alles maar niemand heeft interesse in hem wat urenlange serenades opleverd waar we tuutoren van krijgen en een gefrustreert manneke. In de toekomst mogen ze dan samen een nestje als ze willen. Volgens een goeie vogelarts in Nijmegen kunnen zijn pootjes geen belemmering zijn voor gezonde jongen mits het niet erfelijk is. Jim had een achterstand als jong en werd later met de hand verder groot gebracht maar zijn pootjes zijn niet erfelijk, al zijn broertjes en zusjes hebben gewone teentjes. Ook heeft hij inmiddels zijn achterstand netjes in gehaald en heeft hij een mooi gewicht. Mocht ik na het eerste nestje toch mijn twijfels hebben, wat ik niet denk, maar ze kunnen wel een nestje met liefde groot brengen zoals het hoort, mogen zij door het leven gaan als pleegkoppel.  ;) Hopelijk is Jim dan wel happy.  :D

Van Gils & Perle wil ik nog even een paar weekjes samen laten zitten, eind van de maand verhuizen zij dan naar de huiskamer, ik verwacht eerlijk gezged niet dat het ooit een koppel wordt maar je weet maar nooit.  ;)

Als hun kooi dan een grote beurt heeft gehad gaan Pablo & Coco hierin met blok. Zo start dan alweer het tweede gedeelte van mijn kweek.  :D

Ik ga even mijn oogjes een half uurtje sluiten en mijn laptoppie want ik lig in bed met mijn minilaptop en de accu moet aan de lader.  ;)

Tot laterzzzz, hopelijk met foto's vanavond.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hele mooie update iedergeval.
hopelijk word je buikje wat rustiger en hoop dat sophy snel wat beterder word.
joey van mij is nog steeds niet echt lekker maar goed ooit komt een einde en beginnen we weer opnieuw  ::)

beterschapse alle 2
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Tammie

Hoi Caroline,

Knap van je dat je nog zo'n mooie update hebt kunnen maken.

Zorg goed voor jezelf!

Groetjes en een beterschapsknuffel
Tamara, Moosje en natuurlijk Snowy!!
Groetjes Tamara, Snowy en Bailie

Anke

Hoi Caroline,
Ach wat een ellende buikgriep :(
En ja een moeder moet altijd door he....
Je hebt een mooie update geschreven ondanks dat je je zo belabberd voelt.
Heel veel beterschap!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Meiss...wat vervelend die ellendige buikgriep he ...doe jij maar lekker rustig aan nu, zodat je weer snel beter bent...aaaaaaach wat lief dat Dior en Cartier nu al echt een koppel zijn , dat beloofd hoor  :-* :-*  grtjs. Ann

sabine

hilde

het was een mooie updeet caroline

hopelijk is het virusje van buikgriep snel weg

groetjesss

amazingleeuwtje

Caroline

Dank je voor de lieve woorden en de complimentjes voor de update .... slapen overdag kan ik niet en schrijven is toch een beetje mijn uitlaatklep.  ;)

Helaas gisterenavond geen foto's want ik kreeg er migraine bij ....

Hoe voel ik me nu??

Net of ik 3 dagen op stap ben geweest zonder tussendoor naar bed te gaan.  :o ;D

Mijn buikgriepje is gelukkig weer over, ik heb weer gezonde honger en mijn darmen zijn weer rustig. Mijn hoofdje is nog een combinatie van verkoudheid-griep-migraine hoofdpijn, niet fijn maar wel mee te leven. Verder ben ik nog flink verkouden en heb ik wallen die bijna op mijn kin hangen.  ::) ;D

Maar al met al .... mag ik niet klagen en ga ik er vandaag weer lekker tegenaan, samen met Ed want die moet vannacht werken, dus is lekker thuis en brengt nu de kids naar school.

Vanavond als de kinderen op bed liggen kruipt Ed ook een paar uurtjes naar bed en moet om half 11 hier wegrijden, zelf ga ik rond half 8 weg naar mijn cursus, Nederlands met gebaren, bij Jasper zijn school en ben net op tijd thuis om Ed "af te lossen" daarna nog even de papkinders eten geven en lekker mijn bedje opzoeken.  ;)

====

Valkjes ....

* Gisterenavond was er wat gemopper in de huiskamerkooien, in beide kooien een koppel erbij zorgt even voor wat woordenwisselingen over de met name favoriete slaapplaatsen maar na een uurtje waren die ook verdeeld.  :D

* Van Gils zoekt broedplekjes .... zal hij toch het licht gaan zien??

* Xenox, Xante & Ashley (=Xoe) hebben gisteren alleen 3 ml. pap gehad om hun Calcitat-50 te geven, dit doe ik sinds dit kweekseizoen preventief bij de papjongen om de dag door de pap. 1 druppel in een spuit pap.  :) Zouden ze bij de ouders zitten zouden ze namelijk via het water Calcilux krijgen en vitamine, vandaar deze keuze.  ;)
Ik verwacht dat zij netjes op gewicht zijn vanavond, zij eten al goed zaadjes. Grasparkieten- en valkparkietenzaad. Xenox woog 92 gram, Xante 90 en Ashley 98.  :D

* De Z-tjes en Xion hebben echt nog 2 x per dag pap nodig maar ook die zie ik nu ook regelmatig eten van de zaadjes en Zippo had zelfs een bol kropje met zaadjes gisterenavond.  :) Kleine Zora die gisteren pas uit het blok is, moet nog erg wennen aan het leven buiten het blok maar ook dit komt zeker goed. Hij had gisteren ook nog 3 x pap nodig. Ik kijk het vandaag even aan, mocht het nodig zijn krijgt hij vandaag ook 3 x maar morgen moet hij het echt met 2 x doen.  ;)

* Alpha, Ayo & Amore doen het meer dan goed, mama Anaïs en (geelwang)papa Giorgio verzorgen hun jongen erg goed mag ik wel zeggen. Altijd spannend een nieuw koppel en altijd weer fijn als ze het broeden en grootbrengen zonder problemen voorbrengen en het liefst natuurlijk ook zonder plukken.  :) Dit laatste doen ze tot nu toe ook nog niet.  :D

* Kouros & Lou Lou broeden trouw op hun eitjes, ik ben zo happy dat ze eindelijk bevruchte eitjes hebben.  :D ;D 8) Het is natuurlijk doodzonde om zo'n prachtig koppel alleen als pleegkoppel te kunnen inzetten.  ::)

Hopelijk gaan dit kweekseizoen Armani & Princess het ook beter doen dan vorig jaar. Toen kregen ze het hele seizoen alleen maar Remy, het zorgenkindje met het centenbakkie wat nu bij Peggy woont en het trouwens heel erg goed doet.  :D Hun eerste nestje, het jaar daarvoor kregen ze 3 prachtige jongen waaronder Binky van Hermien en ook mijn eigen Lou Lou. Ze kunnen het dus wel.  ;)

Ik ga wat doen .... kan uren blijven typen over mijn beestje.  :-[ :-X

Tot laterrrrrrr

PS. ik zag dat ik nog een paar immetjes en mailtjes had gekregen de afgelopen 2 dagen, deze zal ik later op de dag even beantwoorden.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Adem69

Hoi Caroline,
Bedankt dat je ondanks dat het wat minder met je gaat ons toch maar weer van de nuttige informatie en update voorziet.
Ik wens je beterschap en veel sterkte.
Oh ja en Xenox gaat Rocky heten.

Groetjes,
Adem

Caroline

Dank je, Adem.

En wat leuk .... Rocky, mijn eerste hond, Golden retriever, heette ook Rocky.  :D

Knuffie van Rocky.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Fijn om te lezen dat het goed gaat met alle pluisjes, stekeltjes & veertjes.

Super dat K&L zo goed broeden. Toch wel speciaal om een nestje te krijgen van 2 zelf gekweekte kanjers.

Fijn ook dat je je weer wat beter voelt. Nu moet de hoofdpijn nog verdwijnen. Beterschap, met een knuffie van Sero  :-*.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!