## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Heej Thomas  ;D ;D



Van harte gefeliciteerd met je 7e verjaardag!
Grote kerel word je al zeg!!

Ik hoop dat je een heel fijne dag hebt met je mama en papa, Sanne, Jasper en Sophie en wellicht heel veel visite!

Heb je ook mogen trakteren op school vanmorgen?

Caroline en Ed, heel hartelijk gefeliciteerd met jullie grote zoon  :-* :-* :-*

Liefs Manon

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas!!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Nynke

Ook vanuit Sleen gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas! ;D

Kaatje


*~Jeanine~*

Iets later maar niet minder gemeend ;)

Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas :-*

Dierenfreackske

Hoi Caoline, gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas meiss....maak er een gezellig feestje van, grtjs. Ann



☺ Pita ☺


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Hier natuurlijk ook nog eventjes je kleine Thomas feliciteren. Een beetje laat misschien, maar dat snap je denk ik wel  ;) ;D

Ik hoop dat hij een fijne dag heeft gehad met veel leuke cadeautjes.

Je hebt trouwens weer een hele berg gave foto's gemaakt.
Hoe hou je dat toch steeds vol de hele tijd die nestjes? Is er eigenlijk in een jaar wel een moment dat je geen nestjes hebt?
Maar goed... het blijft een heerlijke hobby en ik geniet lekker van jou jongen... En het jong wat hier zit... onze lieve Zowie  :-*

Fijne avond nog verder... ik moet nu echt aan de slag  :P

Groetjes,
Monky


Caroline



Hey allemaal, even tijd voor een update vanuit Veghel.  :D

Ik heb (klinkt wel eentonig ::) ) een erg drukke week, 4 verjaardagen waaronder die van onze eigen Thomas dus, therapie met Jasper op zijn school, tevens gesprek daar en cursus, zwemlessen van Thomas en zijn verjaardag vieren op school en Sanne zoals gewoonlijk streetdancen en zwemmen en .... die moet haar spreekbeurt voorbereiden die ze ja .... hoe kan het ook anders, gaat houden over valkparkieten. Er moet een PowerPoint - presentatie gemaakt worden, foto's en filmpje uitgezocht worden om te laten zien en spulletjes bij elkaar gezocht worden om mee te nemen.  ;)

Naast dit alles heb ik inmiddels 5 papkinders die 2 x daags pap krijgen van me, een jong koppel, Giorgio & Anaïs, die ik erg goed in de gaten moet houden anders gaan ze gezellig zitten beppen op een stok met zijn tweetjes :o en niet te vergeten mijn lieve Vlindertje die nog steeds dagelijks badjes krijgt.  :)

Sophy is nog steeds niet helemaal lekker, zelf ben ik nu toch ook wat verkouden en heb een paar dagen een terugval van de gordelroos gehad .... gelukkig is het niet doorgezet en gaat het nu wel weer ;)  .... kortom eigenlijk moet ik wat tijd voor mezelf nemen maar weet nog niet hoe en wanneer. ???

Volgende weekend is de hondenshow in Eindhoven (20 km rijden), hier wil ik eigenlijk erg graag naartoe samen met Sanne, nu baal ik, het is 3 dagen en uitgerekend de teckels en de retrievers, beide toch wel mijn rassen, zijn op vrijdag tot 17.00 uur en Sanne moet tot half 4 naar school.  :-\

Ze weet het nog niet maar nu wil ik morgen vragen of ik volgende week vrijdag Sanne om 12 uur "ziek mag melden", dan kunnen we toch lekker een middagje saampies weg.  ;) Ed is dan vrij (moet de nachtdienst in) en kan de andere kinderen opvangen.  :D

Duimen jullie mee, dat het mag??

====

Het kweeknieuws!!!!

* Vlindertje - sinds gisteren is het bultje open en komt er geen bloed of wondvocht meer uit wat betekend dat het niet meer ontstoken is. De tijd zal het nu uit moeten wijzen of er weer een  mooie veer uit zal komen.  ::) Gebeurt dit niet neem ik contact op met mijn ouwe "collega's" van de vogelvereniging, daar is vast wel iemand die kanaries kweekt met ervaring met lumps die me hierbij kan helpen.  ;)
Nu het vleugeltje niet meer ontstoken is, krijgt ze geen Biotex-badjes meer maar ben ik vandaag begonnen met badzout-badjes (Biobad) speciaal voor vogels. Dit doe ik een weekje om de dag zodat haar veertjes wat minder vet worden. Na dit weekje houd ik haar goed in de gaten maar zal de tijd uit moeten wijzen hoe het verder zal gaan. :)
Ze zit nu nog lekker in de grote lummelkooi samen met de pappertjes. Zelf kan Vlindertje volledig zelfstandig eten en weegt tussen de 90-95 gram. Vlinder kan niet vliegen met haar vleugeltjes die (nog) niet compleet in de veren zitten en als ik achter bezig ben, lift ze lekker op mijn schouder mee waar ze lekker zit te spelen met mijn haren of ketting. :D Het is een lief en rustig ding. :-*

* Wiebe - zit nu nog alleen in de zwarte lummelkooi en mag ook dagelijks even zijn vleugeltjes strekken en bij me zitten. A.s. zaterdag komt zijn baasje hem halen, dan zijn alle jongen van het W-nest ook weer verhuisd. :D

* Het X-nest - zit compleet in de grote lummelkooi inclusief hun pleegbroertje Zilver die vandaag samen met Xion is verhuisd. Beide krijgen 2 x daags pap en moeten hier nog een beetje aan wennen, Xenox, Xante en Xoe (mijn Ashley) zitten al een sinds het weekend in de grote lummelkooi en hebben nog wel 2 x daags hun pap nodig maar beginnen nu toch wel te knabbelen van de zaadjes, ik verwacht dat deze 3 snel op 1 x pap per dag gaan. ;)

Kom ik meteen even bij Adem, het nieuwe baasje van Xenox .... leuk dat je jezelf in mijn dagboekje hebt voorgesteld en welkom in mijn dagboekje. Ontroerend om te lezen hoe je erin verzeild bent geraakt maar Xenox gaat het vast super bij jullie krijgen. :D
Knuffeltje van hem. :-*

In het blok van Amor & Diégah zit nu alleen nog het kleinste Z-tje, Zora. Als hij is uitgevlogen mag ook hij verhuizen en gaat het blok in de schoonmaak om volgende maand terug te keren als Armani & Princess in kweekkooi 1 plaats gaan nemen. ;)

* Het Z-nest - bestaat nog maar uit 3 jongen bij hun eigen ouders omdat Zilver en Zora beide al waren verhuisd naar pleegouders. In het blok zit alleen nog het poppetje Zippo, Zoëy en Zaza zijn al uitgevlogen en zijn de kooi aan het ontdekken en worden daarbij nog steeds gevoerd door pa en ma. Pa laat steeds beter de veren erop staan en je ziet ze dan ook groeien. :D Als zaterdag Wiebe is verhuisd, wordt de zwarte lummelkooi verschoond en gaan Zoëy, Zaza en Zippo ook apart om zelf te leren eten. Ook bij Unique & Queenie gaat dan het blok in de schoonmaak .... tot september. Unique & Queenie zullen verhuizen naar de huiskamer en de Jock-kooi zal het verblijf worden van Jim & Ashley als de laatste zelfstandig kan eten. ;)

* ZAZA * zoekt nog steeds een fijn adresje, hij/zij is nog te RESERVEREN.

Als enige van alle lummels. :)

* Het A-nest - ik schreef het al even hierboven, pa en ma gaan vaak even gezellig op een stok zitten of tegelijk eten. Gelukkig is ma wel te sturen en als ik haar in het blok zet, gaat ze wel op de 3 donsjes zitten. En gelukkig voeren ze de jongen wel goed en deze doen het dan ook super. De oudste heeft al een flinke donkere aftekening op zijn vleugeltjes en een iniminie klein geel kuifje. De middelste begint nu een aftekening te krijgen, ik hoop morgen te kunnen zien of deze ook bont is of niet. ;) De jongste is nog alleen maar dons. :-*
Ze groeien me niet snel genoeg .... ik ben zo ontzettend benieuwd naar de kleur van hun wangen en de bontverdeling bij de bontjes aangezien pa split (gewoon) bont is maar ma uit meerdere generaties getekend komt. ::)

====

Als straks de blokken bij Amor & Diégah en Unique & Queenie zijn opgeruimd zullen zij samen met Van Gils & Perle (wat geen koppel gaat worden) verhuizen naar de huiskamer. Het eerste gedeelte van mijn kweekseizoen 2009-2010 zit er dan op en het tweede gedeelte zal beginnen. :D

Omdat ik genoeg kweekkooien heb, mochten 2 jonge nieuwe koppeltjes Kouros & Lou Lou en Giorgio & Anaïs hun eerste nestjes krijgen verspreid over de periode september - juni, de andere hadden de tijd van september - januari en kregen ieder 2 nesten, Eros & Perle het T - en V-nest, Amor & Diégah het W - en X-nest en Unique & Queenie het U - en Z-nest. :) Samen 26 jongen waarvan Unno helaas na 8 dagen overleed ....

Na het A-nest mogen Giorgio & Anaïs nog 1 nestje daarna hebben ze rust tot volgend jaar februari, Kouros & Lou Lou hebben nu nog een blok voor een laatste nestje, zij wipwappen al wel en hebben interesse in het blok maar een eitje was er nog niet. ::)

De andere kooien worden in februari bewoond door Armani & Princess en Pablo & Coco, beiden mogen als ze willen 2 nestjes tot de zomervakantie begint want dan moeten echt alle jongen verhuisd zijn en de blokken uit de kweekkooien want dan heb ik 2 maanden rust. ;)

Meteen jouw vraag beantwoord, Monique. Ik kweek van september tot juni, in de maanden juli en augustus en een paar weekjes september heb ik een periode van een week of 10 geen nestjes.  :D Mijn valkjes mogen allemaal per jaar 2 nestjes als hun gezondheid dit toe laat en als ze dit willen. ;)

In de zesde kweekkooi blijven Dior & Cartier gewoon zitten, zij worden een steeds hechter koppel en wipwappen al regelmatig. Na de zomerstop, als in september kweekseizoen 2010-2011 start krijgen zijn voor het eerst een blok .... erg spannend!!!

====

Zo, jullie zijn weer helemaal bij. Ik ga nog even wat doen. Heb nog een berg was die steeds blijft liggen en heb beloofd dat er nog een paar valkjes mochten vliegen achter. ;) Daarna is het paptijd en niet veel later, bedtijd.

Voor straks welterusten. :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke update ;D
Veel succes met de drukte,pfffff ik wordt al moe als ik lees wat je allemaal moet doen :o
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

patty_dordtse valkjes

Weer heerlijk bijgelezen.

Wat gaat het toch weer snel met alle kindjes sow.eerst een ei dan al een donsje dan al uitgevlogen en dan op kamer wonen en zo naar hun nieuwe baasje.

Je hebt alles op een rijtje druk maar wel gezellig volgens mij...

Toppie dus  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Marian

Hoi Caroline,

Ach, zie nu pas dat Thomas gisteren jarig was :-\



Toch nog gefeliciteerd met zijn verjaardag! :D

Ik heb niet alles gelezen, maar ik duim zeker wel mee voor Sanne en haar 'ziekmelding' ;D, en ook voor meer beterschap voor Sophie EN voor jou!
Zorg jij dan ondertussen goed voor jezelf? ;)


Liefs Marian en lieve knuffels van jouw 2 kanjers :-* :-*

Dierenfreackske

Hoi hoi, wow, topper hoe jij dat allemaal zo klaarspeelt he, met de kids vanalles te doen, en de valkjes donsjes..waaauuuuw, is toch een leuke hobby he,-donsjes...
en dan met Sanne naar Eindhoven, moet wel lukken toch, voor een keertje om 12 u. stoppen op vrijdag ??Whaaaauuuw, wat fijn dat Sanne een leuke spreekbeurt doet, en hoe kan het ook anders dan over de valkjes he, ooooch, ik denk dat ze het super de super zal doen, ik duim dat ze het heel goed gaat doen...ben ik eigenlijk wel vrij zeker van  ;) ;) :D Ik vind het zo heerlijk toppie, hoe jij zo goed met Ed kan plannen om de kids  wie er dat en dat gaat doen, jaaaaa, moet wel met zo 4 leuke en actieve kids he....heerlijk he, veel plezier alvast volgende vrijdag in Eindhoven als je gaat...laat me weten hoe het was he, want ik ben ook dol op retrievers.... :-* :-* :-*Ann



Ida

Hi Caroline,

Weer even helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen bij jouw en je valkjes, altijd fijn om te lezen dat het goed gaat.
Fijn dat het met Vlindertje de goede kant op gaat, geef haar maar een knuffie van haar broer Rico (Valentijntje) :-*

Met je kleine kereltje gaat het super! Is helemaal blij als hij uit de kooi mag, wilt het liefste bij me zitten voor een kroeltje en maakt dan steeds bedelgeluiden........lekker ding hoor  ;)
Ziet buiten de vogels langsvliegen en klimt/fladdert dan de hele kooi door. Begint veel te brabbelen en eet nog steeds heel goed - kortom een door jouw goed opgevoed supervalkje  ;D

Heel fijn weekend en neem wat tijd voor jezelf.
Ik zal duimen voor volgende week vrijdag - gaat vast lukken !
doei doei
Ida en een knuffie van Rico